دنده عقبطراحی

زشت‌ترین خودروهای دههٔ ۸۰ میلادی!

ازآنجایی‌که دههٔ ۷۰ در جهان خودروسازی تا حد زیادی بدون طراحی‌های زیبا به پایان رسید، واضح بود که دههٔ ۸۰ دههٔ طراحی‌های جسورانه خواهد بود. در این دهه خودروهای زیبای زیادی تولید شد اما همچنان خودروهای بسیار زشتی هم راهی جاده‌ها شدند که در اینجا با پانزده نمونه از بدترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

کادیلاک سویل سال ۱۹۸۰

در مورد طراحی عجیب عقب نسل دوم کادیلاک سویل هیچ حرفی نمی‌توان زد اما کاملاً واضح است که هرکسی که این طرح را تأیید کرده، هیچ‌گاه به پشت ماشین نگاه نکرده است. برخی گفته‌اند عقب شیب‌دار سویل از لیموزین دایملر DS420 الهام گرفته است که خودرویی سلطنتی بود اما دلیل این طراحی هرچه که باشد، نتیجهٔ کار اصلاً خوب از آب درنیامده است. سویل اما از نظر فنی هم به همین اندازه بد بود زیرا از بدترین پیشرانه‌های جنرال موتورز یعنی ۴.۱ لیتری V8 کم‌حجم، موتور دیزلی نفرت‌انگیز الدزمبیل و البته موتور فاجعه‌بار V8-6-4 استفاده می‌کرد. بااین‌حال عجیب اینکه این نسل در طول عمر شش‌سالهٔ خود فروش مناسبی داشت.

شورلت سایتیشن سال ۱۹۸۰

آن‌قدر در مورد مهندسی وحشتناک خودروهای محرک جلوی X-Body جنرال موتورز حرف زده شده که طراحی ظاهری آن از سرزنشی که باید می‌شد تا حد زیادی در امان مانده است. سایتیشن قرار بود بازتابی از هاچ‌بک‌های زیبای اروپایی باشد اما به‌وضوح یک تعبیر آمریکایی بود یعنی چاق و تنبل. بدترین ویژگی ظاهری این خودرو شیوهٔ قرارگیری آن روی چرخ‌های کوچکش بود که مثل یک سگ پاکوتاه به نظر می‌رسید. همچنین خریداران مجبور بودند دائماً این نمای مشمئزکننده را ببینند زیرا هرروز باید برای تعمیرات و برطرف کردن ایرادات آن به نمایندگی مراجعه می‌کردند. خریداران دههٔ ۸۰ چگونه این خودرو را می‌دیدند و نمی‌فهمیدند که یک سرطان خالص است؟

فراری موندیال سال ۱۹۸۰

هرکسی معتقد باشد که چیزی بنام فراری زشت وجود ندارد قطعات تاکنون این موندیال وحشتناک را ندیده است. درحالی‌که دیگر ساخته‌های فراری همگی شیک و جذاب بودند، موندیال خودرویی کشیده و بادکرده بود که این نتیجهٔ ناخوشایند نصب صندلی‌های عقب در یک خودروی موتور وسط با پیشرانهٔ V8 عرضی بود؛ اما تناسبات نامناسب بدترین ویژگی ظاهری موندیال نبود بلکه آن دماغهٔ خمیده با پره‌های کرکره‌ای که در کل عرض آن کشیده شده بود از این هم بدتر به نظر می‌رسید.

فیات پاندا سال ۱۹۸۰

فیات پاندا می‌خواست یک خودروی اقتصادی باشد اما به نظر می‌رسد در راه ثواب کردن کباب شده است! پانل‌های کاملاً صاف بدنه، سپرهای رنگ نشده و شیشه‌های تخت، سطحی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نشان می‌دهد که معمولاً در غذا دادن به زندانیان دیده می‌شود. در داخل نیز به نظر می‌رسید طراحان طراحی داشبورد را نیمه‌تمام رها کرده‌اند زیرا در اینجا صرفاً یک سطح سادهٔ پوشیده با پارچه و بدون هیچ‌گونه تزئینی وجود داشت و مقابل راننده هم یک جعبهٔ حاوی آمپرها و دکمه‌های بخاری چسبانده شده بود. صندلی‌های پاندا هم به نازکی جعبهٔ پیتزا بودند که هیچ بویی از راحتی نبرده بودند. البته پاندا همهٔ ویژگی‌های یک خودروی مردمی را داشت اما بدون راحتی یا زیبایی. عجیب اینکه فیات این جعبهٔ بدبختی را به مدت ۲۳ سال روی خط تولید نگه داشت.

تویوتا کرولا ترسل سال ۱۹۸۰

ترسل اولین محصول تویوتا با پیشرانهٔ عرضی و انتقال قدرت محرک جلو بود و فهمیدن دلیل اینکه چرا عقب آن این‌قدر کوتاه طراحی شده دشوار است. شاید مهندسان از طرحان خواسته‌اند به‌گونه‌ای جمع‌وجور بودن قوای محرکهٔ خودرو را نشان دهند اما یادشان رفته بگویند پیشرانه در جلو نصب شده یا در عقب! یا شاید یک اشتباه تایپی در مشخصات خودرو وجود داشته و طراحان تا قبل از نهایی شدن طراحی متوجه نشده‌اند که خودرو باید ۲۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از چیزی که فکر می‌کردند باشد و به همین دلیل در لحظهٔ آخر عقب آن‌را کوتاه کرده‌اند! دلیل این طراحی هرچه که باشد، موجب شد ترسل کوچک‌تر و ارزان‌تر از چیزی که لازم بود به نظر برسد.

AMC ایگل کام‌بک سال ۱۹۸۱

شرکت AMC برای ساخت ایگل کام‌بک یک گرملین را گرفت و آن‌را به خودرویی ۴×۴ تبدیل کرد. در اواخر دههٔ ۷۰ میلادی این شرکت خودروهای قدیمی زیادی روی دستش مانده بود و پولی هم نداشت اما AMC شرکت جیپ و دانش آن‌را در اختیار داشت و بنابراین مدل‌های ۴×۴ ایگل را ارائه کرد. این‌گونه شد که استیشن چهارچرخ محرک ایگل که بر اساس مدل کنکورد ساخته شده بود متولد شد. این خودرو که بسیاری آن‌را اولین کراس‌اوور دنیا می‌دانند، خودروی بسیار جذابی بود. علاوه بر این، AMC نسخهٔ سدان چهارچرخ محرک ایگل را هم تولید کرد که شاید در آن زمان احمقانه به نظر می‌رسید اما آن‌هم خودروی معقول و جالبی بود. بااین‌حال زمانی که این شرکت مدل ایگل کام‌بک را ارائه کرد که بر اساس مدل اسپریت یا در اصل همان گرملین ساخته شده بود، همه‌چیز به هم ریخت. نسخهٔ استیشن ایگل خیلی خوب فروش می‌رفت و موفقیت سوبارو اوت‌بک و سایر کراس‌اوورها را پیش‌بینی می‌کرد اما کام‌بک تنها ۵,۶۰۳ خریدار پیدا کرد. اگر به کاتالوگ‌های قدیمی AMC نگاه کنید خواهید دید که در آن‌ها کام‌بک هرگز از نمای عقب نشان داده نشده است زیرا احتمالاً مردم می‌فهمیدند که این همان گرملین است.

مازراتی بای‌توربو سال ۱۹۸۱

مازراتی‌ها همیشه باید جذاب و چشمگیر به نظر برسند. قرار نیست محصولات این شرکت شبیه نسخهٔ کوپهٔ شورلت سایتیشن باشند. دلیل قرارگیری بای‌توربو در این لیست هم همین است.

نیسان استانزا سال ۱۹۸۲

بسیاری از کارشناسان حوزهٔ خودرو معتقدند که کراس‌اوورها در دههٔ ۸۰ با خودروهایی مثل نیسان استانزا اختراع شدند ولی به فروش خوبی دست نیافتند زیرا مردم برای آن‌ها آمده نبودند؛ اما این اشتباه است، این خودروها چون این شکلی بودند فروش خوبی نداشتند!

فورد تمپو سال ۱۹۸۴

تمپو اولین خودروی آمریکایی بود که از زبان طراحی آئرودینامیک جدید فورد استفاده می‌کرد که این زبان طراحی روی چراغ‌های جلوی هم‌سطح با جلوپنجره به سبک خودروهای اروپایی تأکید داشت؛ اما این چراغ‌ها به‌موقع برای معرفی تمپو در سال ۱۹۸۳ تائید نشدند و بنابراین خودرو با چراغ‌های جلوی مربعی که داخل قابی کرومی قرار گرفته بودند عرضه شد. البته آن چراغ‌های مدنظر بالاخره در سال ۱۹۸۶ ارائه شدند اما در سال ۱۹۸۸ فورد قسمت عقب تمپو را بازطراحی کرد و بنابراین در عرض دو سال، یک طرف خودرو را درست کرد و طرف دیگر را خراب! بااین‌حال نسخهٔ کوپهٔ تمپو از این بلاها در امان ماند و با ظاهری زیبا به بازار آمد اما متأسفانه از لحاظ فنی با پیشرانه چهار سیلندری که از طریق جدا کردن دو سیلندر از موتور ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی فورد متعلق به دههٔ ۶۰ ساخته شده بود و سیستم تعلیق ارزان‌قیمت، اصلاً جالب نبود.

زیمر کوئیک‌سیلور سال ۱۹۸۴

زیمر خودروهایی که با نام نئو کلاسیک می‌شناسیم را تولید می‌کرد یعنی خراب کردن ظاهر خودروهای مدرن با قطعاتی به سبک کلاسیک. از بین همهٔ آلودگی‌های دیداری که زیمر ایجاد کرد، کوئیک‌سیلور قطعاً بدترین است. زیمر برای تولید این ماشین کار خود را با یک خودروی تولیدی آغاز کرد، فاصلهٔ محوری آن‌را ۳۸۰ میلی‌متر افزایش داد و کاپوت بسیار کشیده‌ای به آن اضافه کرد که با هیچی پُر شده بود زیرا کوئیک‌سیلور بر اساس پونتیاک فیرو ساخته شد بود. بله درست خواندید این خودرو با وجود داشتن کاپوتی به‌اندازهٔ یک زمین تنیس که برای یادآوری پیشرانه‌های V8 و V12 غول‌پیکر قدیم طراحی شده بود، از یک پیشرانهٔ V6 کوچک و خشن نیرو می‌گرفت که پشت کابین قرار داشت. همچنین با وجود سپر کرومی بزرگ جلو که یادآور خودروهای کلاسیک بود، زیمر چراغ‌های جلوی مخفی فیرو را همچنان حفظ کرده بود! نکتهٔ مهم اینکه زیمر این جرثومهٔ زشتی را با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار میفروخت یعنی هم‌قیمت یک مرسدس بنز ۵۰۰ SEL. سوزاندن این پول در تنور نانوایی بهتر از خرج کردن آن برای خرید کوئیک‌سیلور بود.

آلفارومئو میلانو سال ۱۹۸۵

چه اتفاقی افتاده که در لیست زشت‌ترین خودروها یک آلفارومئو می‌بینیم؟ بهترین حدس این است که میلانو در ابتدا به‌عنوان خودرویی بزرگ طراحی شده، سپس تصمیم به کاهش اندازهٔ آن گرفته شده و در نیمهٔ راه این تغییر اندازه، نرم‌افزار طراحی کامپیوتری ناگهان از کار افتاده است.

کادیلاک دویل سال ۱۹۸۵

باید کادیلاک‌های سال ۱۹۷۷ را تحسین کرد زیرا توانستند با کمی وقار و ابهت از برنامهٔ کوچک‌سازی جنرال موتورز جان سالم به در ببرند اما وقتی زمان کوچک‌سازی دوباره فرارسید، همهٔ آن وقار و ابهت ناپدید شد. کادیلاک‌های سال ۱۹۸۵ خودروهای کوچک و بی‌حیثیتی بودند و بسیار شبیه به الدزمبیل‌ها و بیوک‌هایی به نظر می‌رسیدند که آشکارا در اکثر قطعات با آن‌ها اشتراک داشتند. همه مدل سیمارون را دلیل اصلی نابود اعتبار کادیلاک می‌دانند اما این خودروهای کوچک‌شده هم در این قضیه به همان اندازه مقصر بودند. دویل سال ۱۹۸۵ آن‌چنان آسیبی به وجههٔ کادیلاک وارد کرد که این برند که زمانی استاندارد جهان بود به مضحکه دنیا تبدیل شد.

سوبارو XT سال ۱۹۸۵

در دههٔ ۸۰ میلادی به نظر می‌رسید خودروسازان ژاپنی کاملاً بی‌اشتباه هستند اما سوبارو XT ثابت کرد که این ادعا خیلی درست نیست. به نظر می‌رسد این خودرو فقط با استفاده از خط‌کش طراحی شده و طراحان آن هیچ درکی از خطوط منحنی نداشته‌اند. به همین دلیل، XT بیشتر از اینکه شبیه یک خودرو باشد، به نگه‌دارنده‌های درب گوه‌ای شکل شباهت داشت. داخل این خودرو با صفحه آمپر دیجیتالی که شبیه بازی‌های ویدئویی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسید، غربیلک فرمان L شکل و دسته‌دندهٔ بسیار بزرگ، حتی از طراحی بیرونی آن‌هم بدتر بود. پیشرانهٔ توربوشارژ XT هم تنها ۱۱۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که این یعنی بوست توربوی آن بیشتر شبیه یک نسیم بود.

نیسان پولسار NX سال ۱۹۸۷

ویژگی اصلی نیسان پولسار NX قابلیت تغییر قسمت عقبی آن بود. این یعنی می‌شد پولسار NX را به شکل یک هاچ‌بک نیمه‌کاره یا یک نصفه استیشن خرید. بعداً مشخص شد که این ویژگی نزد خریداران اصلاً طرفداری ندارند. البته دینامیک رانندگی خوب این خودرو ممکن بود بتواند بر ظاهر احمقانهٔ آن غلبه کند اما پولسار بر اساس سنترا ساخته شده بود و رانندگی هیجان‌انگیزی نداشت.

نیسان S کارگو سال ۱۹۸۹

S کارگو یک ون باری بود که به حلزون شباهت داشت! درواقع این یک شوخی از سوی نیسان بود که رنگ واقعیت گرفت و به تولید رسید. S کارگو به‌تنهایی تمام اعتباری که صنعت خودروسازی ژاپن با ساخت محصولاتی فوق‌العاده تا اواخر دههٔ ۸۰ به دست آورده بود را به باد داد! این خودرو از لحاظ تئوری ادای احترامی به سیتروئن ۲CV باری بود اما در ظاهر هیچ شباهتی به آن نداشت. اگر در آن زمان فتوشاپ اختراع شده بود، این ایده می‌توانست یک دروغ سیزده باشد و ۲۴ ساعت بعد همهٔ ما به‌راحتی به زندگی خود ادامه می‌دادیم بدون آنکه از فکر تولید چنین خودرویی دیوانه شویم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    فراری به این زیبایی
    فراری مگه زشتم ساخته

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳۱
    1. ماکان

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سلام . ببخشید هر برندی امکان دارد که در طول زمان خودروسازی اش حد اقل یک مدل خودرویی را از خودش بسازد که اکثر مردم زیاد برایشان اون خودرو طراحی دلنشینی نداشته باشد و فقط اندکی از مردم از اون خودرو خوششان بیاید .

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
      1. Sina7

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (400 ديدگاه)

        یه لامبورگینی زشت به من معرفی کنید
        با تشکر

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
        1. ماکان

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (618 ديدگاه)

          خسته نباشید . ببخشید من بیشتر ترجیح می دهم که خودتان در بین تمام مدل های قدیمی لامبورگینی جست و جو کنید و ببینید که کدام یک از آنها فروش کمتری نسبت به اکثر مدل های دیگر اون برند داشته . هرکدام که این خصوصیت را داشت مشخص میشه که کدام یک از آنها طراحی اش نسبت به بقیه کمتر طرفدار داشت .

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. Philipp

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1108 ديدگاه)

          سیان
          وننو
          پشت این کنتاش جدیده
          اون غول بیابونیه که نمیدونم اسمش چیه
          و تمام مدل های قبل کنتاش بجز میورا

          حتی من از اوروس هم خوشم نمیاد چون یه آئودیه لباس لامبو بهش پوشوندن
          ولی خب چون مده محبوبه

          از یه شرکت بت نسازید

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
    2. جناب ایکس

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1389 ديدگاه)

      آره، بنظر منم زشته، اتقاقا فروشش هم خیلی کمتر از فراری های همدوره ی دیگش بوده.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۹
    3. فورد

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (727 ديدگاه)

      خیلی زشت هم نیستن ولی کادیلاک خیلی افتضاح بود عقبش انگار طراحش مشکل داشته با کادیلاک

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
      1. مانی

        ۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2369 ديدگاه)

        هستن کسانی‌ که میگن این کادیلاک‌ها بهترین ماشین‌های جهان بودن
        عمرا بتونی‌ حالیشون کنی‌

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. فرا

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        کادیلاک داخل اتاق و تجهیزات حیرت انگیزی در زمان خودش داشت همه چیش اتومات و برقی بودمخصوصا صندلی های مخمل آبیش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. رهگذر

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      هر چی باشن از خیلی از خودرو های وطنی خوشکل ترن

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  2. یوسف

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (569 ديدگاه)

    دهه ۱۹۸۰ تا دلتون بخواد خودروهای زشت داشت، خودروسازان آمریکایی در دوران افول بودن، بسیاری از خودروسازان انگلیسی در شرف ورشکستگی بودن، بسیار از خودروسازان اروپایی مشکلات وخیم اقتصادی داشتن و برخی از شرکت ها هم بین طراحی سبک قدیم و جدید سردرگم بودن البته خودروهای زیبا هم کم نبودن.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
    1. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      خدایی آلفا خیلی خشگل بود

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
    2. ممد هلکت سوار

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اهای بریتانیایی پرست :|

      برو دوج های مدل هفتاد و هشتاد رو ببین بعد بیا از بریتانیا صحبت کن

      آمریکایی بازا داد بزنین :

      پرچم دشمن شورت ماست !

      مرگ بر بریتانیایی موتور آلمانی

      برو ونتیج رو جم کن

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7501 ديدگاه)

    وای
    چه باحال بوده اون نیسان S کارگو 😂
    کلاً تو ژاپنی‌ها همیشه نیسان دوست داشته ساز مخالف بزنه و هنوز هم همینه ، حقیقتاً بچه ناخَلَفِ ژاپنی‌هاست و مدام عاشق حاشیه سازیه ، اما من دوسش دارم !
    یا با فرانسه و رنو سیتروئن رِل میزنه !
    یا CVT میسازه مضخرف اما اَدایِ تیپ‌ترونیک رویش شبیه‌سازی میکنه که صداش از بلنگوها بیاد بیرون😂🤦‍♂️ !
    یا اسطوره‌هایی میسازه همچون GTR افسانه‌ای که تاریخ مصرف ندارند و همه دنیا عاشقش میشوند یا پاترول و مدل نیسمو بینظیره بینظیره !
    یا جوک میسازه که فیلمیه واس خودش یا عاشق میشی یا متنفر !
    یا کارلوس‌گون را به جهان معرفی و سپس فراریش میدهد😂👑 !
    یا گاوی میسازه که خودش هم دیگر نمیداند چنین خودرویی را روزگاری ساخته و امروز در ایران سینه چاکانش جاده جِر میدهند !

    کلاً نیسان ، عشقِ ، فاصله‌ای بین تویوتا و هونداست با چاشنی عجایت تولیدی مدریتی و … !

    نیسان ، دوستت دارم
    با تمام شیطنت‌هایت دوستت دارم
    چه میشه دوباره روزی گذرت بیوفته به پارس خودرو و نیم نگاهی به ما کنی ❤

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  4. ممد هلکت سوار

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    زیمر زیاد زشت نبود من دوسش داشتم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۶
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7501 ديدگاه)

    خودروی ( زیمر کوئیک سیلور ) به نظرم برای آن سال‌ها زشت نبوده و فقط متفاوت بوده و طراحیش کاراکتر جالبی داشته !

    فکر نمیکنم هیچ خودرویی به زشتی پونتیاک آزتِک برسه ، فاجعه‌ی خودروسازیه !
    یا زشت‌تر از آزتِک میشه گفت تک به تک محصولات سانگ‌یانگ که با دیدنشان یاد بدبختی‌ها میوفتیم و جای سوال دارد چطور برخی‌ها پول برایش پرداخت میکردند و میکنند 🤦‍♂️😂 ! ففط به درد موزه میخورند تا بگذارندشان کنار باقی محصولات خودروسازان و به مردم بگویند خداروشکر کنید سانگ‌یانگ هست که قدر محصولات زیبای ما را بدانید !

    تصور کنید تنها خودروساز جهان ، سانگ‌یانگ بود ، دنیا میشد زشت‌ترین جایِ کهکشان !

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. جناب ایکس

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1389 ديدگاه)

      پونتیاک آزتک به تنهایی کل پونتیاک رو به گور برد🥲🥲🥲

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    2. TOM KRISTENSEN

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      بد سلیقه
      سانگ یانگ به اون خوشگلی😲

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (7501 ديدگاه)

        در هیچ سانگ‌یانگی تناسبِ طراحی نیست !!!

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. احمدرضا

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (727 ديدگاه)

          تیولی خوشگله که

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    3. امیرعباس

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (114 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی شما بگرد ببینم کدوم سانگ یانگ قشنگه به جز نمای جلو کوراندو
      موسو اوه اوه تیوولی و… بقیه رو نگم🤐

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. علی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مقاله هاتون عالی شده جدیدا (خوب بود بهتر شده)

    دمتون گرم ادامه بدین

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  7. میثم

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3260 ديدگاه)

    من اون فیات پاندا رو خیلی دوست دارم
    خیلی هم ماشین کاربردی بوده و بر خلاف ظاهرش و موتور کم‌مصرف و کم‌خرجش، در نسخه‌های ۴×۴ آفرود خیلی خوبی هم داشت.
    بخاطر قیمت و استهلاک پایین و قابلیت‌های مناسب استقبال بالایی در ایتالیا ازش شده و ۲۳ سال مداوم تولید شده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  8. Love Lockheed Martin

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    چرا من همه ی خودرو های این لیست رو دوست دارم
    چقدر کج سلیقه بودم نمی دونستم

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  9. Philipp

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    “ازآنجایی‌که دههٔ ۷۰ در جهان خودروسازی تا حد زیادی بدون طراحی‌های زیبا به پایان رسید”
    این خط لایق یه تموم شد خیلی تاثیر گذار بود بزرگه
    یعنی چی برادر من
    تقریبا کل مدل های بنز شاهکار طراحی بودن توی دهه ۷۰ اوجشونم Pullman 600 بود
    ب ام و هم عالی بود توی اون دهه و من ماشین زشت ندیدم ازشون
    پورشه هم که یکی از بهترین و زیبا ترین نسل های ۹۱۱ یعنی نسل دومشو ساخت
    فولکسی که همیشه خدا زشت بود (اون موقع رو میگم) نسل اول گلف رو داد بیرون
    آئودیم تازه داشت جون میگرفت کاریش نداریم
    لامبو هم که ابرشاهکار
    زبان طراحی جدید لامبو و احتمال زیاد محبوب ترین زبان طراحی با لامبورگینی کنتاش معرفی شد
    فراری هم که تستروسا رو داشت که اونم خیلی خوشگله

    فقط آمریکاییا گند زدن که اونم بخاطر نبود بنزین بود کلا ریخته بودن بهم در حدی که دوتا از بهترین شرکت هاشون به نام بیوک و پونتیاک کلا نابود شدن و شدن یچیز دیگه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  10. میثم

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3260 ديدگاه)

    سوبارو XT
    کرولا ترسل
    فراری موندیال
    زیمر کوییک
    بنظر من زشت نیستن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. Philipp

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      موندیال درسته زشت نیست ولی در حد فراری نیست
      کرولا ترسل هم نگفت زشته فقط جوریه که انگار دمشو بریدن نصفه نیمه به نظر میاد
      به سوبارو و زیمر هم ایراد بنی اسرائیلی گرفت قبول دارم

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  11. M.Kazem.K

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    بنظرم در بعضی مواقع یکم اغراق شده بعضی هاشون واقعا مشکل خاصی نداشتن!

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  12. Nima

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    کادیلاک سویل جلوش قشنگه عقبش نه
    عقب نمونه هاى توى ایران قشنگه
    و البته دویل قشنگه و جاش توى لیست نبود!!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    ننکته جالب اینجاست که پدال سوبارو xt رو گذاشته توی لیست زشت ترین خودروهای دهه ۸۰ ، زومیت همین ماشینو گذاشته توی لیست خودروهای ژاپنی جذاب با طراحی منحصر به فرد از نظر من سوبارو بسیار کابین جالبی داره و لایق بودن تو این لیست نیست ، موندیال زیباس ، کرولا هم قشنگه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  14. Vandel

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (561 ديدگاه)

    همشون زشت بودن به غیر فراری بنظرم فراری خیلیم زیبا بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  15. مهدی اکرمی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    لطفا از هر خودرو چند عکس قرار بدید، به خصوص در همچین مطالبی که به طراحی مربوط میشه.
    یه عکس از سه رخ جلو، یکی از سه رخ عقب و یکی هم از نمای داخل کافیه تا بتونیم درکی از متن داشته باشیم، مثلا توی همین مقاله چندبار به نمای داخل و نمای عقب خودروها اشاره شد ولی تصویری ازشون نیست که ببینیم.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  16. ارش

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1532 ديدگاه)

    پرچم کادیلاک و نیسان بالاست تو دهه ۸۰.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    درمورد دویل چندان موافق نیستم هرچند اینجا با نسل قبلی مقایسه کرده که در مقابل اون واقعاً حیثیت برای دویل نزاشته، اما درکل بد نبوده برای دهه ۸۰، باقیشون رو دوست ندارم، تعجبی نداره دهه ۷۰و ۸۰پر از ماشینای زشت بوده چون توی این دو دهه بحران نفتی دقیقا عین همین کرونا و کمبود چیپ های الان ضربه بدی به خودروسازا زد…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. HamiD

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اون نیسان آخریه چیه خداییش …
    باهاش تا سر کوچه بری آبروت میره …
    فازشون چی بوده …

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. فرا

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اون کار وانت پراید رو میکنم البته خیلی بهتر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. مانی

    ۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2369 ديدگاه)

    شاهکار‌های آمریکایی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. پژو

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فراری که خوشگل بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. پارسا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به جز اون نیسانه که تو یک دنیای دیگه بود از نظر قیافه
    من کلا با این مقاله موافق نبودم
    به نظرم هر دهه ای یک نوع طراحی رو داشتن و در دهه هشتاد میلادی هم طراحی های کشیده و تیز داشتن
    و اصلا زشت نبودن
    مخالفم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. فرا

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نیسان بجز مدلهای z و GTR دیگر مدلهاش حرفی برای گفتن نداشتن همشون پر مصرف و کند مانند پاترول . سافاری که رقیب تویوتا لندکروز نبود و اسکای لاین و سانی اخر سر دم ورشکستگی رنو خریدش فقط وانت جونیور که سایپا ایران موتور پاترول ۲۴۰۰ روش گذاشت شد بارکش صنعت کشاورزی و ساختمان کشور والحق والانصاف بد هم نبود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا