رولز رویس

رولزرویس اسپکتر معرفی شد؛ سوپرلوکس برقی با قدرت 577 اسب بخار

سرانجام مشهورترین سازنده‌ی خودروهای لوکس جهان نیز به گروه تولیدکنندگان تمام برقی پیوست. بعد از سال‌ها تحقیق و آزمایش فنی، رولزرویس اسپکتر برای عرضه در سال ۲۰۲۴ آماده شده است.

رولزرویس، برند ۱۱۸ ساله‌ی بریتانیایی است که امروزه با مالکیت بی‌ام‌و اداره می‌شود. طی سال‌های اخیر، پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر آلمانی با قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار، محرک رولزرویس‌های مدرن بودند و البته برند انگلیسی را از احتمال ورشکستگی در اوایل قرن ۲۱ نجات دادند. رولزرویس هم‌اکنون، خودروسازی سودآورد با انواع مدل‌های سدان و شاسی‌بلند است که برای عرضه‌ی خودروهای جدید با فناوری‌های مدرن نیز تلاش می‌کند.

نمای پشت رولزرویس اسپکتر

توجه به کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای مرتبط با آلایندگی خودرو در اروپا، مهم‌ترین مشوق رولزرویس برای تولید مدل‌های برقی هستند. شاید هواداران قدیمی این برند، علاقه‌مند پیشرانه‌های قدرتمند بنزینی باشند؛ اما نکات مثبت پرشمار در موتورهای برقی جدید، عرضه‌ی رولزرویس‌های الکتریکی را توجیه می‌کنند. تولید قدرت و گشتاور بالا به محض نیاز به شتاب‌گیری، صدای کمتر نسبت به موتورهای بنزینی و همچنین عدم تولید گازهای آلاینده، فواید رولزرویس اسپکتر خواهند بود.

اسپکتر

مهم‌ترین چالش رولزرویس برای تولید اسپکتر، کنترل وزن و فرمان‌پذیری خودرو است. مدل‌های V12 فعلی، به دلیل امکانات متنوع و نیاز به ادوات لوکس در کابین، حدود ۲/۵ تن وزن دارند اما به لطف موتورهای توئین‌توربوشارژ بی‌ام‌و، شتاب‌گیری بسیار خوب ارائه می‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، رولزرویس اعلام کرده است که باتری‌ها و سیستم شارژر داخل اسپکتر به تنهایی، ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

رولزرویس اسپکتر

طراحی رولزرویس اسپکتر، برگرفته از تنها خودروی دودر کوپه شرکت سازنده است. حالت بدنه شباهت زیادی به ریث (Wraith) و تک‌نمونه‌ی ۱۹ میلیون دلاری سوئیپ‌تیل (Sweptail) دارد. در نمای اصلی اسپکتر، چراغ‌های بسیار باریک با ۲۲ عدد LED برای نورپردازی جلوپنجره دیده می‌شود. این خودروی پهن‌پیکر برقی با توجه ویژه به ایرودینامیک ساخته شده است. حتی مسجمه‌ی اسپریت آو اکستازی (Spirit of Ecstasy) طرحی مخصوص این خودرو دارد تا کمترین مقاومت را در برابر هوا داشته باشد. اسپکتر، بهترین خودروی تاریخ رولزرویس با ضریب درگ ۰.۲۵ محسوب می‌شود.

اسپریت اکستازی

هنوز اطلاعات دقیق از توانایی‌های فنی اسپکتر منتشر نشده اما بنابر اخبار موجود، مجموع قدرت ۵۷۷ اسب بخار با گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، مشابه رولزرویس ریث،  ۴/۴ ثانیه پیش‌بینی  شده، درحالی‌که توان پیمایش اسپکتر با یک شارژ، ۴۱۸ کیلومتر است.

نمای داخلی رولزرویس اسپکتر

مدیران رولزرویس اعلام کرده‌اند که هدف از تولید اسپکتر، عرضه‌ی یک سوپرلوکس برقی با عملکرد فنی اسپرت یا مصرف انرژی بهینه نبوده؛ بلکه راحتی عالی و احساس مورد نیاز خریداران رولزرویس، مورد توجه است. فنربندی و سیستم تعلیق اسپکتر، فراتر از دیگر تولیدات رولزرویس خواهد بود. همچنین، ابتکارات جدید مثل عملکرد مستقل هر چرخ در  شرایط مختلف جاده، پیاده‌سازی شده است.

نمای داخلی رولزرویس اسپکتر

در فضای داخلی اسپکتر، بیشترین تجهیزات الکترونیکی ارائه شده در تاریخ رولزرویس وجود دارد. در سقف و درهای ورودی به کابین، حالت ستاره‌ شب (Starlight) با ۴۷۹۶ عدد LED قابل سفارش است. صندلی‌های جلو و عقب اسپکتر نیز، متفاوت از دیگر خودروهای رولزرویس طراحی شده‌اند.

.

قیمت، انواع پیشرانه و تجهیزات رولزرویس اسپکتر طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. رسانه‌های مختلف، حدود قیمت ۴۰۰ هزار دلار را برای این خودرو پیش‌بینی کرده‌اند. در سال ۲۰۲۱، رولزرویس ریث با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶۲۴ اسب بخار پ، آستانه قیمت ۳۴۰ هزار دلار داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. aMiRsHaYaN

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    پسر عجب چیزیه
    گیج کلاسترشو فقط

    موافقم 75
    مخالفم 2
    1. TML BN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      سیاست کشور به خودرو سازی اون ربطی نداره من اصلا لایو رو ندیدم و با نظر اون آقا موافق ممکنه نباشم ولی تو هم لطفا متوجه شو که سیاست و شرکت در جنگ اون کشور ربطی به صنعت خودروسازیش نداره

      موافقم 43
      مخالفم 8
      1. Payfast

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        سطح این ۳ کامنت از کامنت های قبلی می آید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2487 ديدگاه)

      اون داره استفاده میکنه و مالیاتشو میده .تو که فقط تحریم و تهدید بهت رسیده {…}. تو دیگه چرا انقد جوش جایی رو میخوری که تو رو به کتف چپشم حساب نمیکنه. فقط مگه رو نقشه بتونی آمریکا رو ببینی.

      موافقم 18
      مخالفم 1
    3. hadaf

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      همین مهد دموکراسی دنیارو به گند کشیده و غارت کرده و از دیکتاتوری حمایت پنهان و آشکار دارد اما فقط برای تامین منافع یک عده خاص در داخل آمریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMIN JAFARI

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    خیلی خفنه همه چی تمام
    دست رولزویس و ب ام درد نکنه
    رولزرویس با موتور احتراقی بی صدا بود با موتور الکتریکی دیگه چی میشه تصور کرد

    موافقم 73
    مخالفم 3
    1. M

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      سپاس از طرفدارانم در سراسر کره زمین که در این مدتی که نبودم نگران شدند و در سایت جویای حال من شدند زین پس کامنت های ارزنده خود را که بسیار مورد علاقه و تحسین شماست را از سر میگیرم.
      مقتدر باشید همچو هیوندای

      موافقم 5
      مخالفم 47
      1. کرگدن باواریا

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (692 ديدگاه)

        چقدرم محبوبی آخه :)

        موافقم 17
        مخالفم 0
    2. بنانج

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ببخشید یک سوال داشتم
      بی صدای بنزینی چه فرقی با بی صدای برقی داره
      جفتشون بی صدا هستن

      موافقم 21
      مخالفم 1
    3. Amir

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (296 ديدگاه)

      تو ماشینای لوکس الکتریکی شدن واقعا جوابه آرامش صد در صد رو میشه توش تجربه کرد

      موافقم 30
      مخالفم 1
  3. مهران

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    داخلش فقط یه عروس کم داره👌

    موافقم 56
    مخالفم 3
    1. Mr.porshe

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      به قول دخترا
      هارتم اکلیلی شد :)

      موافقم 42
      مخالفم 1
      1. Payfast

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        من ۹۱۱ خودمو بهت میدم سعی کن دیگه این کلمه رو نگو

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (568 ديدگاه)

    چه عالی شده.
    من فکر میکردم خیلی زشت باشه اما خیلی خوشگل شده.
    فقط یه سوال.
    این ماشین همون سری هفت هست، یا شاسی و موتور هاش فرق داره؟

    موافقم 26
    مخالفم 1
  5. کرگدن باواریا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (692 ديدگاه)

    یه خط از جلوپنجره بکشی یکمی شبیه سری ۷ میشه

    موافقم 33
    مخالفم 3
  6. Afg

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (498 ديدگاه)

    چه رنگی داره لعنتی

    موافقم 32
    مخالفم 1
  7. Asa

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    میشه گفت رقیب مستقیم کادیلاک سلستیک معرفی شد .
    حالا خداوکیلی طراحی این بهتره یا سلستیک ؟
    اونایی که میگفتن ۳۰۰ تا برای کادیلاک زیاده دیدید که رقیب مستقیمش ۳۴۰ تا فی میخوره ؟
    و اینکه واقعا استایل بی نظیر سلستیک به عنوان یک ماشین برقی از این استایل سنتی و خپل زیبا تر نیست ؟
    تو خیابون هردو شون رد بشن شما بر میکردی سلستیک کشیده و پهن پیکر با خط سقف و خطوط بی نظیرش رو نگاه میکنید یا این استایل سنتی ؟

    موافقم 15
    مخالفم 44
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2547 ديدگاه)

      من خیلی به کادیلاک علاقه دارم و مطمئنم شاسی بلند لیریک به شدت پرفروش می شه
      اما داستان کلاس سوپرلوکس و مشتریان متمول، به کلی متفاوت هست
      نه تنها کادیلاک، بلکه هیچ برند غیر انگلیسی دیگری نمی تونه مشتری رولزرویس جذب کنه
      کسی که روزلرویس می خره، به معنای واقعی کلمه، اول از همه به مالکیت محصولی از برند رولزرویس فکر می کنه

      موافقم 61
      مخالفم 6
      1. ehsan.fa

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        رونالدو با اون عظمتش تو مصاحبه چند سال پیش گفت هیچی روزلرویس نمیشه و ترجیحش این مارک هست

        موافقم 35
        مخالفم 3
      2. Asa

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (30 ديدگاه)

        جناب اشتری عزیز به نظر من علاقه مردم به رولز رویس بیشتر بخاطر برند سازی و تبلیغات هست تا اینکه دلیل منطقی پشتش باشه . این علاقه از جنس احساس هست نه منطق .
        از همون جنس علاقه ای که باعث میشه خیلی ها ایلان ماسک رو بپرستند. دلیلش بیشتر بخاطر تبلیغات و پرسونال برندیگ فوق العاده ای هست که خود آقای ماسک انجام دادن وگرنه هممون میدونیم افراد شاخص تری از ایشون هم هستن در این دنیا اما هیچ کدوم به مشهوری آقای ماسک نیستند.
        یا مثل علاقه و ارادتی که نسبت به هارلی دیویسون وجود داره . قطعا موتور های بهتری از اون هم هست اما از هرکس بپرسی میگه دوست داره یک دیویدسون تو پارکینگش باشه .
        اینا نتیجه برند سازی ، تصویر سازی تو ذهن مشتری و تبلیغات هست .
        برای همین خواهش کردم سلستیک و این رولزرویس رو صرفا بر اساس خودشون مقایسه کنید نه برند پشتشون وگرنه احساسات ممکنه قالب بشن .

        موافقم 13
        مخالفم 14
        1. datsun

          ۲۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (3695 ديدگاه)

          رولزرویس توی اشرافیت بی رقیبه تو ساخت خیلی دقت دارن به جزئی ترین چیزها هم توجه میشه بهترین متریال در کنار مونتاژ با دقت بالا

          موافقم 18
          مخالفم 3
    2. امیررضا

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (293 ديدگاه)

      داداش جریان رولزرویس با تمام برندها فرق می‌کنه. همه میتونن لوکس بسازن ولی فقط رولزرویس میتونه سوپر لوکس بسازه. اون هزینه‌ای که برای خرید یه رولزرویس پرداخت میکنن همیشه قابل توجیه هست چه سیصد هزار دلار چه هفتصد هزار دلار. بالاخره رولزرویسه شوخی نیست. هر میلیونری که هست و به اون جایگاه رسیده مطمئن باش اگه بخواد ماشین بخره رولزرویس رو ول نمیکنه بره مایباخ یا سلستیک یا فلائینگ‌اسپار بخره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. Asa

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    پدال عزیز مطلبی نوشته بودم در مقایسه این با سلستیک چرا پاکش کردید ؟

    موافقم 1
    مخالفم 9
  9. TML BN

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    ولی جدی چرا این انقد جذابه من فکر کردم الان با یک شتر گاو پلنگ فضایی رو به رو میشم ولی واقعا خوبه

    موافقم 35
    مخالفم 1
  10. Elmiraj

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3162 ديدگاه)

    طراحی فست بک برای سلستیک زشت هست….
    و شعاع پیمایش ۴۵۰ کیلومتری هم نقطه ضعف شدید!!!

    ولی برای یه خودروی انگلیسی-آلمانی نه تنها زشت و نقطعه ضعف نیستن بلکه از واجبات و نقاط قوت هم بشمار میرن….!!!!

    موافقم 23
    مخالفم 52
    1. SLR _ 722

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (231 ديدگاه)

      بنظر من سلستیک اصلا زشت نیست ولی خوب فنی اون ( و همین اسپکتر ) در حد پرچمدار هم نیست

      آنچه خیلی زشت بود کامنت های زیر پست سلستیک بود که افراد با سابقه پدال به هیچ خودروسازی در اینور و اونور اقیانوس اطلس رحم نکردند

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. مازیار

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2996 ديدگاه)

      طراحی فست بک قبل از این تو ریث لحاظ شده بخوبی هم جواب داده اما تو سلستیک نه زشت بلکه کمی نامانوس هست چون کادیلاک فست بک کمی نامانوس هست

      صبر کنیم تا بازخورد هردو
      زیاد طول نمی کشه

      موافقم 21
      مخالفم 5
    3. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1439 ديدگاه)

      گل گفتی

      موافقم 8
      مخالفم 17
    4. شلبی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (694 ديدگاه)

      به نظرم دلیل اینکه ابتدا نسخه کانسپت سلستیک معرفی شد که دقیقا مشابه نسخه نهایی بود این بود که جنرال موتورز میخواست بازخوردها نسبت به این خودرو رو بسنجه احتمالا بازخوردهای خوبی هم دریافت کردن و تا حدودی از فروش مطمئن هستن
      الان که از نظر مشخصات کادیلاک رو با این رولز رویس مقایسه میکنم به نظرم میتونه پروژه موفقی باشه به خصوص اگه قیمت رولزرویس به طور قابل توجهی بیشتر باشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
    5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2547 ديدگاه)

      به نظرم، همین موضوع که رونمایی از کادیلاک سلستیک یک روز قبل از رولزرویس اسپکتر انجام شد
      نشانه تلاش و برنامه ریزی کادیلاک برای جذب مخاطب رولزرویس و اعتراف به برتری این برند انگلیسی هست
      فکر می کنم کادیلاک می خواست روی اخبار مربوط به اسپکتر تاثیر بگزاره تا کمتر دیده بشه

      موافقم 35
      مخالفم 4
    6. محمد

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      شعاع حرکتیش که نقطه ضعف هست ولی خب چون هردو این خوردرو ها معمولا برای مسافت طولانی استفاده نمیشن میشه ازش چشم پوشی کرد.
      در مورد طراحی اما حرفتون رو اصلا نمیتونم قبول کنم .اسپکتر طراحیش اوج وقار . عقب ماشین که شبیه سوئیپ تیل و فوقالعادس و طراحی جلو هم فوق العاده . اما تو سلستیک طراحی عقب به خوبی این درنیومده و مهم تر ازهمه با جلوی ماشین اصلا همخوانی خوبی نداره

      موافقم 8
      مخالفم 3
  11. SLR _ 722

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    خیلی عالی

    ولی بنظرم طراحی داشبورد رولزرویس ها هیچ وقت درحد بقیه ماشین عالی نیست .

    موافقم 12
    مخالفم 22
    1. Royal Driver Uk 70

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      برعکس زیباترین طراحی رو داره، حس کلاسیک و اشرافیشو تا الان حفظ کرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. مازیار

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2996 ديدگاه)

    امیدوارم مقایسه سلستیک با اسپکتر، به اندازه تایم زنی Z06 تو نوردشلیف معطلی نداشته باشه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  13. SRT

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خوشمان امد

    موافقم 20
    مخالفم 3
  14. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    پیر مرد پسنده چراغ های بی ام و هم چندان به پیر مردی بودنش کمکی نکرده

    موافقم 10
    مخالفم 36
  15. احمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    مطمئنا موفق میشه چون سکوت و آرامش برای خریداران رولزرویس اولویت بوده همیشه
    موتور بنزینیشم صدای خیلی کمی به داخل کابین انتقال میداد اما با این موتور برقی همون یذره صدا و لرزشم حذف میشه البته که انتخاب من همچنان بنزینیه
    ضمنا اون طرح روی داشبورد سمت سرنشین خیلی برام جذابه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  16. Sobhan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این چراغ به رویز میاد ولی به بی ام و نه🤗

    موافقم 18
    مخالفم 1
  17. Reza Waffen SS

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5348 ديدگاه)

    حاجی پشمام

    موافقم 25
    مخالفم 3
  18. RezaRs

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خیلی بردش کمه

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. Royal Driver Uk 70

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      مهم نیست بهرحال یک ماشین اولترا لوکس با کاملترین سطح تکنولوژی و پرستیژ رو در اختیار داری

      موافقم 10
      مخالفم 1
  19. aryan 25

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  20. Si

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بد نیست ولی همون سری 7 هست

    موافقم 4
    مخالفم 23
    1. imperial

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      Si
      (بد نیست ولی همون سری ۷ هست)

      کاندید جوک سال…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  21. شاهین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4580 ديدگاه)

    از TF شیفت میکنیم به اسپکتر 🙂
    بسیار هم عالی و هیچ مشکلی نیست.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  22. بی خیال اسم

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    فوق العاده
    کف کردم خدایی…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  23. aMiRsHaYaN

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    دوستان صبر کنین تارا v4 اسپکتر رو میزنه رو جاده خاکی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. R@min

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    دلیل طراحی فست بک هم سلستیک و هم اسپکتر قطعا دلیل فنی داره. شاید بخاطر ضریب درگ یا آیرودینامیک هست که روی سواری و پایداری تاثیر میزاره شایدم دلایل دیگه ولی قطعا به خاطر مسائل فنی هست.

    به شخصه هیچ کدوم رو زیبا نمی دونم و برای شروع جایگزین های بنزینی راضی کننده عمل نکردن.

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. Elmiraj

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3162 ديدگاه)

      دلیل طراحی فست بک تقریبا تمامی سدان های الکتریکی وجود پک باتری ( با ارتفاع حداقل ۲۰ سانتی متر ) در کف خودرو هست که باعث بالا رفتن ارتفاع سرنشینان میشه و در ردیف عقب صندلی ها جهت جبران این فضای از دست رفته و حفظ فضای بالای سر ، مهندسان را مجبور به روی آوردن به طراحی فست بک و سقف های پانورامیک میکنه .

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        تشکر نمی دونستم ولی خب بنظرم واقعا ظاهر هر دو محصول رو خراب کرده. نمای جلو هر دو خیره کننده و جذاب و نمای پشت بسیار دفرمه و ناموزون.

        موضوعی که حتمیه موفقیت هر دو هست بدون هیچ تردیدی.

        موافقم 9
        مخالفم 0
  25. نویدی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (351 ديدگاه)

    کادیلاک سلستیک فقط یه روز توی مرکز توجهات بود…اسپکتر اومد سلستیک رو شست و بُرد.
    رولزرویس یزیدی تو🤣

    موافقم 24
    مخالفم 7
  26. Royal Driver Uk 70

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    Show what you born for, Rolls-Royce 😎🇬🇧

    موافقم 6
    مخالفم 0
  27. ماکان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (779 ديدگاه)

    سلام . من برخی از محصولات رولز رویس ، مرسدس بنز و بی ام و را از لحاظ طراحی ظاهری و پیشرانه در هر شرایطی هم که باشند ، همیشه خیلی دوست دارم .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  28. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    الان قشنگ میشه دید که کدیلاک چه فشاری به دوست داران اروپایی آورده.قدرت کدیلاک کمه.شعاع حرکت کمه چرا فست بکه.خوب دیدیم قدرتش از این بد ترکیب بیشتره شتابش خیلی خیلی سره اینم فست بکه خیر سرش.لازم به یاد آوریه کدیلاک همین الان آپشن 3 موتوره 1000 اسبی رو میتونه ارائه کنه.خودرانش به کل هیکل رولز میارزه.سیستم فنر بندی انحصاریش که رولز تو خواب هم نخواهد دید.انصافا چراغهای عقبش رو ببینید چقدر زشت و احمقانه هست خدا وکیلی در مقابل کدیلاک اصلا دیده نخواهد شد.نکته دیگه کافیه یه خط مشکی وسط جلو پنجره بزاری میشه سری7 بد ترکیب تر از خودش.نکته بعدی این یه سری 7 هست با رو پوشی از رولز.بریم سراع نمای داخل ببینید چقدر فاصله وجود داره تو طراحی امکانات و تکنولوژی.ترکیب رنگ داخل رولز رو ببینید فقط یه لج باز میتونه بگه قشنگه اون رنگ صورتی حال آدم رو بهم میزنه.فقط اونجاش که مالک کدیلاک عقب لمیده رانندش هم سرش تو گوشیه ماشین رو حالت خودرانه.نکته آخر مشخص شد یه اروپا کلا رو هم اندازه یه کدیلاک نیستن.تموم شد دوران کوتاه اروپاییها دبگه برگشتیم به دوران بی انتهای صدر نشینی آمریکاییها.مثل قرن پیش.تمام

    موافقم 8
    مخالفم 23
    1. بی خیال اسم

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      باشد حالا برو

      موافقم 4
      مخالفم 1
  29. بهنام

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (879 ديدگاه)

    در نمونه ی پروتوتایپ سلستیک که با پوشش استتارری رویت شده بود ، اون فرورفتگی روی درها نبود و بدنه صاف با خطوط مستقیم بود که ظاهر قدرتمندتری به این ماشین میدادن . تفاوت رولز و کادیلاک همینه . رولزرویس با خظوط مستقیم و ساده ظاهری قدرتمند و تنومند ایجاد کرده ولی کادیلاک با خطوط پیچیده و ظریف در همه ی زوایا ظاهری شکننده و غیرمستحکم پدید آورده که در این کلاس ضعف بشمار میاد . در کل نام کادیلاک محترمه و دوست دارم رقابت شانه به شانه ای با این انگلیسی کهنه کار و مغرور داشته باشه .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  30. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (588 ديدگاه)

    واقعا جذابه الکتریکی شدن برای رولز بهتره(هر چند کلا الکتریکی ها رو نیستم) ولی بیشتر با ماهیت سکوت و آرامش و اشرافیت رولز هماهنگی داره👌🏼
    خیلی با ابهته بنظرم نمیشه گفت واقعا بین میباخ کادیلاک و رولزرویس گفت کدوم بهتره چون کاملا سلیقه ایه من هر سه تا رو تحسین میکنم…

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا