رولز رویس

منصوری برای نخستین بار رولزرویس اسپکتر را تیونینگ می‌کند

فیبرکربن پرداخت‌شده و چرم در سراسر کابین دست‌پخت همیشگی برند منصوری را به جدیدترین کوپه رولزرویس می‌آورد.

منصوری اسپکتر خود را یک بازسازی کامل می‌داند. این تیونر آلمانی این بار با یک خودروی برقی طرف است که نه‌تنها از پیشرانه درون‌سوز استفاده نمی‌کند، بلکه سیستم راندمانی کاملا متفاوت دارد. نسخه استاندارد رولزرویس اسپکتر از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد که توسط دو موتور روی محورهایش تولید می‌شوند.

درصورتی که مشتری رولزرویس به نسخه عادی و رنگ‌های خاص این برند که برای اسپکتر عرضه شده‌اند راضی نباشد، حال می‌تواند به نمایندگی منصوری مراجعه کند و نمونه شخصی خود را سفارشی‌سازی کند. تیونر یادشده با ارائه کیت بدنه جدید که شامل قطعات فیبرکربنی طرح‌دار گوناگون می‌شود، چهره‌ای نو و مخوف به این کوپه الکتریکی بخشیده است.

از قسمت‌های جدید بدنه اسپکتر می‌توان به کاپوت، اسپلیتر، ورودی هوای روی سپر جلو، خروجی هوا پشت طاق چرخ، دورگیر چراغ عقب، اسپویلر کوچک روی صندوق و بالای شیشه عقب، خروجی هوا ستون B (که قطعه‌ای بی‌هدف محسوب می‌شود) و زیرسپر عقب از جنس فیبرکربن اشاره کرد. رینگ‌های ۲۳ و ۲۴ اینچی تازه منصوری به‌صورت نیمه‌پوشیده طراحی شده‌اند تا این مجموعه سیاه‌ و جذاب را کامل کنند.  جلوپنجره این خودرو هم با نورهای پشتی روشن می‌شود و می‌درخشد.

حال نوبت به کابین می‌رسد؛ جایی که رولزرویس کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده اما منصوری باز هم راهی برای بهبود آن پیدا کرده است. هر چند برخی طراحی‌های منصوری را بیش از اندازه شلوغ و دقیقا مطابق طبق خریداران اماراتی و قطری می‌دانند اما برخی دیگر آن‌ها را بهبودیافته قلمداد می‌کنند. آخرین مخلوق این تیونر به کابینی با دو رنگ سیاه و نارنجی مزین شده است که با همراهی اجزای فیبرکربنی مانند فرمان و صفحات سفت روی داشبورد، با بدنه بیرونی هماهنگ شده است.

مشخصا لوگوی منصوری در جای‌جای این کابین به چشم می‌خورد تا هم سازنده آن را یادآوری کند و هم نشان دهد که این برند تا چه اندازه به جزئیات توجه داشته است؛ بنابراین سرنشینان هر جا را که نگاه کنند اعم‌از روی کنسول مرکزی، مرکز فرمان، در داشبورد، بالشتک سر، کمربندهای ایمنی، پارتیشن بار عقب، موکت کف و حتی پدال‌های ترمز، همه‌وهمه به عبارت «MANSORY» مزین شده‌اند. در ادامه می‌توانید نگاهی عمیق‌تر به جزئیات خیره‌کننده این کوپه تمام برقی داشته باشید. نظر شما درباره رولزرویس اسپکتر چیست؟ آیا استفاده از یک پیشرانه قدرتمند V12 در خودروهای لوکس اهمیتی دارد یا همه خودروسازان باید روش رولزرویس را اتخاذ کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1402 ديدگاه)

    خودروی لوکسی که موتور ۱۲ سیلندر نداشته باشه نیازمند سیستم خودران پیشرفته هست (راننده شخصی هوش مصنوعی) تا بتونه حق کلمه لوکس رو ادا کنه.

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. amir

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2719 ديدگاه)

      لازم نیست
      طبق معیار های شما چینی باشه کفایت میکنه

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1402 ديدگاه)

        مطمئن باش چین به زودی همچین خودروی سطح بالایی میسازه ماهم از GEM TV نگاش میکنیم

        موافقم 9
        مخالفم 19
      2. froG-driVer

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (342 ديدگاه)

        چرا اینقدر جذابه😭😭😭

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. فقط انگلستان

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      میشه بگی چه ربطی داره؟
      رانندگی خودکار یه تکنولوژی بروزه و هر خودرویی میتونه داشته باشدش همین

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. علی جردن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1402 ديدگاه)

        امیدوارم روی هر خودرویی عرضه بشه نه اینکه مثل گرم کن صندلی اول پرچمداران صنعت خودروسازی داشته باشه بعد خودروهای نیمه لوکس و متوسط … البته در هر شرایطی رولزرویس به عنوان پرچمدار لوکس سازان این ویژگیو داشت نه اینکه خواب بمونه یا خودشو بزنه به خواب …

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. Rauf

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش اون …ای رفته چینی خریده سیستم خودران داره میخواد بگه هر خودرویی که خودران داره لوکس محسوب میشه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    3. Aradkhodaverdi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      شما ماشالا یک فردا ۵۱۱ داشتید جوری چینی چینی میکنید انکار چه خبره. طبیعیه کسی که ننشسته پشت بنتلی و رولز رویس بگه چینی که سوار شدم بهتر بوده همانطور که کسی پشت خودروی ایرانی نشسته میگه از چینی بهتره

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. فقط انگلستان

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یعنی میتونم بگم یه ماکسیما رو به همه تیونینگ های منصوری ترجیح میدم گند میزنه به کل طراحی بیرونی و داخلی.

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. FY

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (283 ديدگاه)

      مگه ماکسیما بده؟🤔

      موافقم 13
      مخالفم 4
    2. آریا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      داش شما رولزرویس منصوری نخر

      موافقم 19
      مخالفم 3
    3. Aradkhodaverdi

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      منم برابوس بنز و به منصوری های بنز ترجیح میدم

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. بهزاد

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دادا اون باراباس نه برابوس

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. ناهید

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مخصوص خوش سلیقه ها….

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. جرمی کلارکسون

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (533 ديدگاه)

    خیلی شلوغ کرده بمولا تا تونسته آبشش گذاشته براش قطعات فیبر کربنی هم رنگ بدنه
    باز بدنه رو سفید میکردی داخلش آبی شاید خوشگل میشد

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. پیام۲

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تو هیچ قسمتی نه تو تخت گاز نه تو گرند تور تا حالا ندیده بودم جرمی کلارکسون بگه بمولا

      موافقم 20
      مخالفم 0
      1. پیام۲

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (163 ديدگاه)

        الان دیدم

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4356 ديدگاه)

      می‌تونه تو آب روشن بشه داداش

      موافقم 9
      مخالفم 0
    3. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2125 ديدگاه)

      ایکاش قابلیت تنفس نایدیسی رو هم میذاست براش.

      موافقم 8
      مخالفم 0
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    بر خلاف mc20 این یکی خوب با ابهت فقط یکم ارتفاش پایین تر می‌بود بهتر میشد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. مهردادکمال

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1885 ديدگاه)

    چیزی که من فهمیدم اینه که هیچ وسیله الکترونیکی و الکتریکی به اندازه یه وسیله مکانیکی ماندگار نیست!!رولزرویس هم وسیله میسازه که 100سال عمر کنه! اما باور اینکه این وسیله برقی 20سال هم عمر کنه برای من باورش سخته

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2125 ديدگاه)

      من به شخصه از ماشین های کاربراتوری بیشتر از انژکتوری خوشم میاد، مکانیکی تر ان.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. Amir Enzo

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا خفنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. فريد

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیونینگ میکند نه
    تیون میکند

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچی نگید فقط نگاه کنید و لذت ببرید چقدر زیباست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. -امیرمسعود

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    همه لوکسی این پادشاه یه طرف ال ای دی ریز سقف که مثل ستاره میدرخشه یه طرف بی نظیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. JaMsHiD-R1988

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    همش فیبر کربن
    هر جارو عوض می‌کنه فیبر کربن میزنه
    بسه دیگه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. کیارش

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ایشون فقط خودروهارو مشکی میکنه مثل ماشین قبرستان و ما هم الکی میگیم به به آخه مشکی و نارنجی کجا زیباست و خودرو به فنا رفته

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. علی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، من به شخصه تخصصی در زمینه طراحی خودرو ندارم ولی به احترام برادران منصوری سر تعظیم فرود می آورم و زمانی فاصله کشورم رو با جهان تکنولوژی مقایسه میکنم متحیر میمونم که چقدر فاصله زیاد است و فقط خوشحالم از اینکه هموطنانم چقدر توانا هستند و در دورانی که ما در ایران عقب 405 رو یک متر میاریم بالا و با اگزوز هایی با صدای وحشتناک در نیمه های شب خواب را بر چشمان هموطنانمان حرام میکنیم، جهان علم و تکنولوژی به آرامی به فکر عرضه لوکس ترین و بهترین خودروها برای امنیت، حفظ محیط زیست و لذت خریداران خودروهایشان است……..! و متحیرم از این تفکر و دانایی! و فقط کمی اندیشه کافیست تا این مقدار فاصله را دریابم.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. معارفی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نمایه جانبیش خوده kmc j7 ایول

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا