گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیجکننده رقابت، کمفروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آیندهنگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر میبرند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمنها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بیشک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آنها بیازماید.
شرکت برلیانس در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین میباشد. این مجموعه تا سال ۲۰۰۲ میلادی تنها به ساخت مینیبوس اشتغال داشت. در سال ۲۰۰۳ میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدلهای گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال ۲۰۰۸ میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آنهم در سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر میشوند. هماکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته میشود که به ترتیب عبارتاند از: انواع سری ۳ سدان (۳۱۶I و ۳۱۶I sport و…) و سری ۵ سدان ۵۲۰LI)،۵۲۵LI،۵۳۰LI،۵۳۵LI) و خودروی کراساوور X1 (18I،۲۰I،۲۸I). همچنین قرار است که بهزودی از پیشرانههای ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ بهطوری که تا نیمه نخست سال ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد استفاده در این مدلها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونههای عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آنها از بدنه کشیدهتری نسبت به نمونههای استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدلها را تحت لیسانس این شرکت تولید میکند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدلهایی را هم با برند خود تولید میکند که عمده آنها عبارتاند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراساوور V5. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بیشک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعفها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و ۶۰ بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابلملاحظهای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را بهتنهایی بهپیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بیمیلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد. آنطور که از شواهد برمیآید قرار است بهزودی دو مدل از ساختههای برلیانس، در یکی از مجموعههای جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 میباشد. در ابتدا به نمونه سدان آن میپردازیم. برای نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره میبرد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV میباشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراساوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابلملاحظهای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانههای چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند. در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال بهمراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزانقیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبهدنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد میباشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسههای جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر اینها، خودروی فوق به سیستمهای ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانهها شرکت AG CONTIENTAL آلمان میباشد. بنا به ادعای وبسایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۴۰.۲ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)
موتور: ۴ سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمانبندی سوپاپ)
حجم موتور:۱۴۹۸ سیسی
توان:۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
سرعت: ۱۷۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۱.۹ ثانیه برای مدل H330 و ۱۱.۵ ثانیه برای مدل H320
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
مصرف ترکیبی: ۶.۳ لیتر
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنبالهای با فنر پیچشی
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلیمتر برای هاچ بک H320 و
۴۵۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلیمتر برای سدان H330
وزن: ۱۲۷۰ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15
حجم صندوق بار: ۴۶۰ لیتر برای مدل سدان H330 و ۳۱۴ لیتر برای مدل هاچ بک H320
ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320)
۲ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320)
سانروف
سیستم START/STOP (پیشرانه)
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
پوشش چرمی صندلیها (گزینه سفارشی)
صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)
۶ عدد بلندگو (۴ عدد به صورت استاندارد)
کامپیوتر سفر
مه شکنهای جلو
فرمان تمام الکتریکی HPS
آینههای جانبی برقی
رینگهای آلومینیمی
تهویه مطبوع اتوماتیک
قیمت
قیمت در چین: ۷۰/۸۰۰ الی ۷۸/۸۰۰ یوآن برای هاچ بک H320 و ۶۹/۸۰۰ الی ۷۵/۸۰۰ یوآن برای سدان H330
قیمت در ایران: هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.
فربد
۸ دی ۱۳۹۴آیا دنده ای و اتوماتیک برلیانس از نظر آپشن ها فرقی داره؟؟؟
یکی میگه فرق داره یکی میگه نداره تو خود سایت پارس خودرو کسی در مورد این موضوع حرفی نزده میشه یکی که اطلاعات واقعی داره کامل و درست جواب بده!!
مهدی
۹ دی ۱۳۹۴با سلام
من هاچ بک دنده ای رو دارم تمام امکانات با اتومات هیچ فرقی نمی کنه فقط گیربکس دستیه ولی در مورد مدل صندوق دار دنده ای فرق می کنه که سانروف نداره ،چراغ مه شکن جلو نداره و آینه ها هم دستیه
ولی در کل ماشین خوبیه
فربد
۱۱ دی ۱۳۹۴بسیار متشکرم
مصطفا
۱۴ شهریور ۱۳۹۵سلام
شما راضی هستید الان که چند ماه گذشته ؟
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴بله در مدل اتوماتیک
سانروف. چهارچرخ دیسک.کیلس استارتر.6باند.تنظیم صدا روی فرمان مه شکن جلو
اینها آپشن هایی هست که بیش تره
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۴سلام به همه دوستان حقیقتا من خیلی اتفاقی برلیانس هاچ بک رو دیدم و حقیقتا عاشقش شدم نمایندگی هم زنگ زدم هر کدومشون یک شرایط گفتن حالا دوستانی که ثبت نام کردن میتونند بگن چه جوریه یا کدوم رو بهتر پیشنهاد میکنن که سنگین هم نباشه متشکر
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴من یونس برلیانسH330اتوماتیک ثبت نام کردم ولی بعضی با اطلاعات غلطی که توی سایت میزارن من را تاحد انصراف پیش برد که اتفاقی توی خیابان دیدم با صاحب ماشین آشنا در اومدم با حضور خودش ی تابی خوردم واقعا شتاب ونرمش عالی بود من روی صدای جیر جیر داشبورد که بعضی ماشین ها دارند حساسم و توی سایت گفته بودند که از داشبورد صدای جیر جیر میاد ولی اصلا صدا نداشت ودر پایان به عزیزان که قصد خرید دارند بی شک ماشین خیلی خوبیه
از کسانی که اطلاعات اشتباه داخل سایت میزارن خواهش میکنم دست بردارید
طاها
۲ دی ۱۳۹۵صدای جیر جیر از همه جاش میاد …….
Nazanin
۲۸ بهمن ۱۳۹۴من هاچ بکشو ثبت نام کردم ولى بعضیا به حدی بد میگن که کم کم دارم منصرف میشم از دوستانی که این ماشین و دارن ممنون میشم نظراتشونو بگن
فرهنگ
۱۰ اسفند ۱۳۹۴به برلیانس اصلا شک نکنید . من به عنوان ماشین دوم خریدم چون ماکسیما برای داخل شهر ماشین مناسبی نیست . باور کنید رانندگی با این دلچسب تر از ماکسیماست . کوچک راحت و بی سروصدا . خصوصا کوچه و خیابانهای فرعی و همینطور یافتن جای پارک .
سورنا
۲۰ فروردین ۱۳۹۵سلام میخواستم بدون برلیانس h320 اتوماتیک تو سربالایی چطوره؟ خوب میره؟
مرتضي
۱۸ آبان ۱۳۹۵عالیه. شتابش تو سربالایی از پرشیا سال بهتره. پرشیا رو یک هفته پیش فروختم و این ماشین وو تحویل گرفتم. وقتی گاز زیاد میدی دور موتور به سرعت بالا میره و شتاب خیلی خوبی داره و جالب اینجاست که وقتی سرعت را یکنواخت میکنی دور موتور بدون کاهش سرعت میاد پایین و مصرف سوخت رو کم میکنه بطوریکه با سرعت ١٠٠ دور موتور میشه ٢۵٠٠ و با سرعت ٨٠ دور موتور میشه ١٨٠٠ و این نشان دهنده تکنولوژی پیشرفته موتور و گیربکس ماشین هست. به محض اینکه گاز رو یکدفعه بیشتر کنی حرکت عقربه دورموتور باور نکردنیه.
سورنا
۲۲ فروردین ۱۳۹۵سلام چی شد من میخوام برم ثبت نام کنم تو سربالایی خوب میره
حمید
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام منم میخام بدونم تو سر بالایی خوب میره ممنون میشم اگه جواب بدین
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام خدمت همه دوستان, مدل h220 بهتره یا h 330 چون در ظاهر مدل h220 قشنگتره و آپشنای بیشتری داره و ارزونتره. ممنون میشم کسی که اطلاع داره جواب بده
مرتضي
۱۸ آبان ۱۳۹۵بدون شک ٣٢٠
راستی ٢٢٠ اتوماتیک نیست بلکه نیمه اتوماتیکه
مريم
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵آخه چرا پارس خودرو انقدر بد قولی کرده!
من اسفند h320 اتومات ثبت نام کردم با تحویل ١۵ روزه و پلاک ٩۵ تا امروز هم خبری از ماشین نشده،زنگ زدم مدیر فروش گفته کمبود قطعات داشتن از تیر میخوان تولید کنن،اینا که میدونستن موجودی ندارن چرا این همه ثبت نام کردن که نتونن جوابگو بشن،بهم زنگ زدن که بیا عوض کن صندوق دار بگیر،واقعا براشون متاسفم،احتمالا اگه یه روزی ماشین خراب بشه باید یک سال بخوابه چون کمبود قطعات دارن،من که میخوام انصراف بدم
مصطفی
۳ تیر ۱۳۹۵ضررتو میدن اگه انصراف بدی؟
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان میخواستم بدونم 320 هم مدل اتوماتش با سوییچ روشن خاموش میشه?
A.M 007
۱۹ تیر ۱۳۹۵سلام وقت همگی عزیزان بخیر
خواستم بدونم h320پارس خودرو با h320سایپا طرح چراغا و رینگا و …اش
فرق داره ایا؟اخه من ی چند بار دیدم ک کلا تفاوت داشتن دوتا برند باهم☺ممنون میشم جواب بدید ک سخت تو ذهنمه…ایا از نظر قیمت هم تفاوت داره؟
محمد علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سری دویست رو سایپا میزنه که یه هاچ بک داره که میشه اچ دویست و بیست یه صندوق داره که میشه اچ دویست و سی . اما زیاد جالب نیست شنیدم . سری سیصد رو پارس خودرو میزنه هاچ بکش مدلش اچ سیصد و بیسته صندوق دارش اچ سیصد و سی . همشون هم دنده دستی و هم اتومات دارن . هردورو حتی مال پارس خودرو رو نمایندگی های سایپا ثبت نام میکنند . من اچ سیصد و بیست اتوماتشو دارم چند ماهه . خدایی راضیم ازش تا امروز
داود
۱۲ تیر ۱۳۹۶سلام برلیانس H320 فاصله صندلی عقب تا صندلی جو مثل 206کم هست یا فضای کافی برای سر نشین عقب داره ؟ بین ال 90 و برلیانس H320کدام را بخرم؟
مرتضي
۱۸ آبان ۱۳۹۵پارس خودرو فقط سری ٣٠٠ رو تولید میکنه و سایپا فقط سری ٢٠٠
hamid
۲۵ تیر ۱۳۹۵سلام به همه دوستان عزیز.
من چند وقتی هست که میخوام ماشینم را عوض کنم. بین چندتا ماشین اتومات ( J5 و H330 و آریو1600) مردد هستم چون تو این سایتها یه عده مثبت و یه عده منفی نظر میدن.
توان خریدم حدود 50 تا 60 میلیون هست. فعلا هم سمند ef7 پایه گازسوز دارم. من به خاطر کارم همیشه در سفرم با ماشین فعلیم راحتم ولی به چند دلیل میخوام ماشینمو عوض کنم:
1- تنوع
2- میخوام دنده اتومات باشه
3- حدود 170 هزار تا با ماشینم رفتم و دیگه عمر مفیدش تموم شده. و . . .
حالا خواستم از کسانی که یکی این سه مدل ماشینو داشتن راهنمایی بگیرم که مزایا و معایب این ماشینا را بگن.
ناموسا و وجدانا فقط کسانیکه این ماشینا را داشتن و یا دارن نظر بدن. بقیه که از دور فقط یه چیزی شنیدن و خوندن نظر احساسی ندن.
ممنونم.
امیر خان
۶ مهر ۱۳۹۵سلام به نظر من برلیانس 330 بهترین گزینه هست چون خیلی استقبال شده. خودم ثبت نام کردم اخر اذر گفتن تحویل میدن دیگه الله و اعلم امیدوارم که همینجوری باشه ?
مرتضي
۱۸ آبان ۱۳۹۵جک و برلیانس سری ٣٠٠
امين
۱۰ مهر ۱۳۹۵من الان ٩ ماهه که یک دستگاه ٣٢٠ دنده ای سوار هستم. میخوام برای دوستانی که قصد خریدشو دارند معایب و مزایاش رو بنویسم.
طراحی خارجی عالی به نظرم یکی از زیباترین هاچ بک های بازاره، طراحی داخلی قابل قبول، یه کم قدیمی ولی مطلوب، سیستم صوتی نه چندان خوب یه کم بهتر از خودروهای داخلی ولی هنوزم خوب نیست، صندلیهای فوق العاده نرم و راحت و با کیفیت، ارگونومی و چیدمان ادوات و امکانات در خودرو خیلی خوبه. هندلینگ فوق العاده خوب، نرمی فوق العاده،سیستم تعلیق خوب، فرمان خیلی نرم فکر کنم ٣ برابر نرم تر از ٢٠۶ باشه، قدرت کولر تقریبا خوبه ولی متاسفانه فول اتوماتیک نیست. من کولر ٢٠۶ تیپ ۶ رو بیشتر دوست دارم. هماهنگی گیربکس و موتور عالیه. تعویض دنده فوق العاده نرم انجام میشه،کیفیت و استحکام سپر ها مخصوصا سپر عقب خیلی خیلی بده و بسیار شکننده است. سپر عقب حتی دیاق هم نداره. کیفیت رنگ تقریبا خوبه ولی باز هم میتونست بهتر باشه، قدرت موتور همون اندازه ایست که از یه موتور ١۵٠٠ انتظار دارید. به نظرم تقریبا در حد موتور تیپ ۵ هست ولی چون برلیانس ٢٠٠ کیلوگرم بیشتره یه کم شتابش کمتره و به نظرم با استفاده از یه موتور ١٨٠٠ میتونست خیلی بهتر باشه. یک سری از قطعاتش سخت گیر میاد و کلا قیمت قطعاتش هم خیلی بالاست. فقط سپر عقب با رنگش برای من ١ میلیون تومان در اومد. کیفیت داشبورد به نظرم قابل قبوله.مصرف بنزین شهری با کولر روشن تقریبا بین ٩ تا ١٠ هست که کم مصرف نیست. صدای موتور بسیار آروم و دلپذیره، در خودروهای تصادفی که دیدم در نمایندگی برلیانس در تصادفات از جلو و بقل استحکام خیلی خوبی داره ولی در تصادف از عقب ضعف زیادی داره … در کل به نظر من خودروی بسیار با کیفیتی هست با گیربکس فوق العاده و نرمی و راحتی خیلی خوب. ایمنی نسبتا خوب، قطعات یدکی در حال حاضر بسیار گران، مصرف بنزین متوسط، امکانات عالی، راحتی فوق العاده در سفر و قدرت موتور متوسط… در یک کلام شتابش از ال ٩٠ و تیپ ۵ پایینتره ولی هیچ چیز دیگرش با هیچ خودروی ایرانی قابل مقایسه نیست. به نظر من بسیار سرتر از ال ٩٠ و پژو ها است…
مسعود
۱۲ مهر ۱۳۹۵سلام.دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید..الان خیلی به مدل هاچ بک برلیانس320علاقه دارم ایا این مدل اتومات هم دارد.بعدش صندوق عقب فضای کافی نسبت به پارس دارد یا نه متشکرم
مرتضي
۱۸ آبان ۱۳۹۵بله. ضمنا صندوقش اندازه خوب و قابل قبولی داره
امین
۲۷ مهر ۱۳۹۵با سلام و ادب احترام من امروز مدل h230 ثبت نام کردم و تا چند روز دیگه میرسه دستم خواهشا راهنمایی کنید این مدل از لحاظ استحکام و موتوری چطور ماشینیه ارزششو داره ؟؟
نعمت
۲۸ آبان ۱۳۹۵سلام خدمت همه دوستان
سعی میکنم تجربیاتی که از خرید H320 اتوماتیک دارم رو برای دوستان مطرح کنم.
نکته اول تاخیر خودروساز در تحویل خودرو بود که با سه ماه تاخیر تحویل گرفتیم.
نکته دوم ضعف بارز پارس خودرو و تحویل دهنده خودرو یعنی سایپا است که تنها چیزی که در این شرکتها مفهوم و معنی ندارد، احترام به مشتری و حقوق مصرف کننده است. چرا که زمانی که ما ماشین مون رو که سرمه ای بود تحویل گرفتیم بدنه دو جا دارای خط و خش بود در کنار کثیفی. بدلیل معطلی زیاد ترجیح دادیم با نمایندگی بحث نداشته باشیم که هفته های بیشتری معطل تعویض نشیم!!!!
ضمن اینکه ضامن مربوط به درب باک بسیار سفت بود و بعد از باز شدن، بسته نمیشد و باید تلاش زیادی صرف روش های مختلف برای بستن درب باک میکردی!!!
نکته قابل توجه بسیار منفی در خصوص پارس خودرو، ضعف ارائه خدمات سطح یک این خودرو است که فقط در تهران و مراکز استان ها عرضه میشود و برای ما که در رامسر ساکن هستیم، برای یک مورد دیاگ، نزدیک ترین نمایندگی 120 کیلومتر در رشت یا دویست کیلومتر در بابل بود و بقیه نمایندگی ها فقط تعویض روغن و فیلتر هوا را انجام میدهند و خودشان هم از پارس خودرو مرکزی بابت ضعف آموزش کارکنان بابت امکانات و سرویس های این خودرو بسیار شاکی هستند.
نکته بعدی که شرکت پارس خودرو با وقاحت تمام که باز هم نمایندگی ها به آن معترف هستند، سینی زیر موتور و درپوش پوشاننده شمع ها که در کاتالوگ بوضوح قابل مشاهده است را برداشته اند و هیچ توضیحی هم از این بابت به مشتری ندارند که ارائه کنند!!!!
پس تا اینجا همه ایرادات به پارس خودرو بر میگردد نه خود ماشین. همه اینها ناشی از نفس توهین به مشتری در ایران است و بس.
اما خود خودرو…
به نظر بنده قیمت این ماشین نهایت باید تا 45 میلیون میرسید و جدا میگم اگر 206 اینقدر قطعاتش داغون نشده بود و 207 رو ثبت نام میکردند این ماشین رو ثبت نام نمیکردیم.
با وجود این، طراحی داخلی خودرو به نسبت تندر و ساندرو و تا حدودی 206 برتری دارد. سانروف و فرمان EPS از نکات خوب این خودرو هستند. شتاب و گاز خوری خودرو راضی کننده است البته در حد یک ماشین 1500 سی سی. طراحی ظاهری خودرو هم در قسمت جلو و هم عقب مشتری پسند و جذاب است.
نکات دیگر قوت خودرو: روشنایی قابل توجه چراغ های جلو، ترمز بسیار خوب، فرمان بسیار نرم، تو دری های کرم و مشکی هماهنگ با داشبورد، جک USB در فضای زیر آرنج.
اما ضعف های این خودرو :
عدم وجود سیستم بلوتوث و هندزفری، عدم وجود کنترل های صوتی روی فرمان، عدم وجود کروز کنترل، عدم وجود ساعت دیجیتال جداگانه ( در شب اگر ضبط خودرو خاموش باشد، ساعت ندارید و فقط در روز ساعت قابل مشاهده است!!!!)، موکت کفپوش که فقط یک لایه است، لاستیک های یزد تایر که در جاده بسیار خشک و بد صدا هستند، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، عدم نمایشگر ایموبیلایزر پشت فرمان، تا حدودی خشک بودن فنر بندی خودرو.
در مجموع من اطمینان دارم که اگر پارس خودرو کمی برای مشتریانش ارزش قائل باشد، میتواند این خودرو را از سطح کیفی دو ستاره به چهار ستاره برساند.
قیمت نیز باید در محدوده زیر پنجاه میلیون حفظ شود.
محمد
۴ آذر ۱۳۹۵لطفا این مطلب را تا آخر بخونید
عالی عالی هرکی میخاد هرچی بگه من خودم h230 داشتم واقعا عالی بود الان h330 گرفتم واقعا مهشره اونایی که میگن این ماشین چینیه.خودرو های چینی سگش می ارزه به ماشین ایرانی اینایی که بد میگن لیاقتشون همون پراید.405.206.پرشیا.سمنده که از صد سال پیش داره تولید میشه .405 که الان ملت 33میلیون میخرن تو اروپا پنجاه سال پیش بهش میگفتن ماشین خوب بنده نه به برند ماشین اهمیت میدم نه به کشور سازننده به هر حال از پراید ایرانی که بهتره .من دیگه گفتنی هارا گفتم .اصلا اهمیتی به این نظرایه منفی ندین همشون چرته و بی اهمیت
محمد
۲۷ آذر ۱۳۹۵سلام
میخواستم برلیانس بردارم الان فقط نمیدونم h220 اتومات بردارم که از نظر ظاهری و همینطوری که بعضی جاها دیدم از h330 یجورایی امکاناتش بیشتره اخه خیلی از جاها شنیدم که گفتن ۳۳۰ بعد یه مدت کمک فنرا مشکل پیدا میکنن . و داشبورد به صدا در میاد و گیربکس ضعیفه و حالا مشکلات دیگه.. . میشه راهنمایی کنید که h330اتومات بهتره یا ۲۲۰ اتومات .
مهدی
۲۹ آذر ۱۳۹۵قیمت های نجومی بدون برنامه ریزی و عدم اطمینان به خدمات پس از فروش از ساپورت قطعات باعث پشیمونی ما پس از خرید میشه در صورت نیاز به خدمات و نقص فنی این مطلب کاملا قابل درکه
nima
۱۸ اسفند ۱۳۹۵اقا بخر حالشو ببر این دفه رفتم سایپا نیلی و پل تمدن برخوردشون بد نبود و راهنمایی گرفتم زیاد جالب نبود اما کم هم نبود هرچی بود بلد نبودن میگفتن بلد نیستیم اطلاعات غلط ندادن
بوس موفق باشین.
حامد
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلام دوستان
من مهندسی مکانیک دارم در حال حاضربه همراه خانوادم مکانیکی خودرو داریم در آنجا کار میکنم حرف های که میزنم از سر کمک به دوستان .من در مورد خودرو های چینی مدت زیادی از هر نظر تحقیق کردم همه آنها اشکالاتی دارن ولی کمترین ضعف در مقدار مبلغی که خریداران میخواهند پرداخت کنند سری بلریانس است شما امکانات یک هیوندا اکسنت یا ریو 2016 رو که قیمت 105 میلیون را دارد را با 55 میلیون تومان میتوانید خریداری کنید در ایران تمام قطعات بدنه خودرو های وارداتی گران است حتی ریو سایپا که 12 سال پیش تولید می شده باید به قیمت یک خودرو 100 میلیونی خریداری کنید البته بیمه درمان کار.
از لحاظ کیفیت حتما از خودرو های داخلی مانند از دنا که بهترین ایران خودرو با کیفیتراست و نگاه خریداران باید به این برند خودرو به شکلی باشد که نسبت به مبلغی که میدن نگران کننده نباشد چون هر چه قدر پول بدی آش میخوری و خرابی برای همه خودرو ها هست.
و میتوانید فقط با مبلغ 1/5 میلیون امکانات یک خودرو سال کره ای را بر رویش نصب کنید
و حرف آخر این که من هم ثبتنام کردم سال 96 تحویل میگیم عجله هم ندارم اگر دیر تحویل بدن. موفق باشید
داود
۱۲ تیر ۱۳۹۶سلام برلیانس H320 فاصله صندلی عقب تا صندلی جو مثل 206کم هست یا فضای کافی برای سر نشین عقب داره ؟ بین ال 90 و برلیانس H320کدام را بخرم؟
امير حسين
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ال نود تو رنج قیمتش خوبه ولی اگه پولشو داری برلیانس بخر
مرتضی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶دوستان 320 اتومات استارتش دکمه آیه یا با سوییچ روشن میشه؟
بهرام
۲۱ مهر ۱۳۹۶سلام دوستان؛
لطفا کسایی که دانشش رو دارن جواب بدن فقط:
آیا الان برلیانس به حدی مطمئن هست که بیخیال ال90 بشم ؟
محسن
۱۹ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان
من مدت 3 ماه است که برلیانس 320 دنده ای را تحویل گرفته ام انصافا این اتومبیل از نظر هندلینگ و سواری و از نظر شتاب اولیه بسیار عالی است ( علیرغم وزن سنگین تر شتاب ماشین تقریباً با پژو206 تیپ 5 و ال 90 ) برابری میکند فرمان برقی آن به همراه صندلی های مناسب، رانندگی را بسیار راحت میکند . مصرف سوخت شهری با رانندگی پر گاز در شهرحدود صدی9 و در جاده حدود5/5 است دید به اطراف و تسلط به ماشین در هنگام رانندگی بسیار عالی است بگونه ای که حس رانندگی اسپرت را به شما منتقل میکند قدرت مانور آن بالا است کمک فنرها نسبتاً نرم میباشد و در دست انداز های معمولی سر و صدای کمی به اخل اتاق میآید( تقریبآً همانند 206 ) امکانات رفاهی نظیر سانروف و تنظیم نور چراغ جلو … رضایت شما را جلب میکند و در کل با توجه به رخ ماشین و کیفیت ساخت آن مطمئن باشید هرگز ازپولی که پرداخت میکنید پشیمان نخواهید شد انشااله شرکت پارس خودرو با ارائه خدمات پس از فروش شایسته در خور شان این اتومبیل ، بتوآند رضایت خریداران را به همراه داشته باشد.
رضا
۲۱ آذر ۱۳۹۶سلام . من برلیانس ۳۳۰ اتومات خریدم . به نظرم صدای موتور زیاد تو اتاق میاد . میخواستم ببینم کلا همه اینجوری هستن یا ماشین من مشکل داره