سایپا

ویژگی‌های کابین سایپا آریا مشخص شد؛ ارتقا به سبک سایپا! + جوابیه سایپا

گروه خودروسازی سایپا در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو تصویر جدیدی از کابین و داشبورد جدید سایپا آریا منتشر کرد. با اینکه نمونه واقعی این خودرو در نمایشگاه معرفی نشد اما انتشار تصویر کابین آریا نشان می‌دهد سایپا برخلاف وعده قبلی خود تصمیم دارد تا همان داشبورد شاهین را ارتقا دهد و خبری از باز طراحی کامل اتاق نیست.

به گزارش پدال، سایپا آریا با اینکه دو سال قبل رونمایی شد اما با تصمیم مدیران سایپا قرار شد تا در این پروژه بازنگری شود و با مشخصات فنی و طراحی داخلی متفاوت نسبت به شاهین عرضه شود. به همین خاطر است که فرآیند عرضه آن تا به امروز طول کشیده است.

 

در نمایشگاه خودرو مشهد، سایپا یک رندر جذاب از کابین آریا را منتشر کرد؛ این تصویر جذاب نشان از یک تغییر عمده در طراحی کابین آریا داشت. متاسفانه تصویر جدید منتشر شده از آریا حکایت از چرخش در بر همان پاشنه قبلی دارد! ظاهرا کابین جدید آریا بر روی همان ساختار داشبورد شاهین توسعه پیدا کرده و صرفا پوسته آن با الگو از رندر قبلی بازطراحی شده است.

جوابیه سایپا:

پیرو انتشار مطلبی با عنوان “ویژگی‌های کابین سایپا آریا مشخص شد؛ ارتقا به سبک سایپا!” که در روز پنجشنبه ۲۵/۰۸/۱۴۰۲ در خروجی سایت پدال قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

نظام توسعه محصول سایپا (SPDS/ SAIPA Product Development System) بر مبنای رویکرد جدید توسعه محصول و با الگوبرداری از خودروسازان بزرگ جهانی طراحی شده است. این نظام با دیدگاه فرآیندگرا و با در نظر گرفتن تعامل بین فرآیندها در یک نظام دروازه‌ای و با دیدگاه پروژه محور و یکپارچه درسطح گروه، به منظور کاهش زمان و هزینه‌های توسعه محصول ایجاد شده است.بر این اساس از ابتدای فرآیند طراحی و تکوین محصول، به مرور که اطلاعات محصول تکمیل‌تر می‌شود متناسب با کفایت و کیفیت این اطلاعات، مراحل مختلفی از عرضه‌کردن Cad data و نقشه‌های قطعات و مجموعه ها با اهداف و کاربری های متفاوت به شرح زیر است:
Engineering BOM: فهرست قطعات/مجموعه هاست که از مرحله طراحی مفهومی شکل گرفته و اساس آن، عملکردهای لحاظ شده در طرح جهت دستیابی به نیازمندی‌های تعریف شده برای محصول است.

Feasibility Release: کلیه طرح‌ها و نقشه‌هایی که در مرحله طراحی مفهومی منتشر می‌شود در این دسته قرار می‌گیرد. در این مرحله بررسی‌های فنی که صورت می‌گیرد فایل‌های سه بعدی اولیه، نقشه‌های دو بعدی به همراه Section book تهیه شده و به منظور انجام امکان‌سنجی‌ها و بررسی‌های لازم آغازگری می‌شوند. در تایید برنامهProgram Approval) )‌ پس از آنکه امکان‌سنجی‌های طراحی و ساخت صورت گرفت، F-Release نهایی می‌شود بدین مفهوم که فاز طراحی مفهومی انجام شده و راهکارهای انتخاب شده ضمن پوشش اهداف مدنظر در محصول، امکان‌سنجی‌ها اولیه شده و مورد تائید است. اعتبار F-Release تنها جهت امکان‌سنجی‌ و انجام طراحی مفهومی فرایند تولید است.

A class Release: پس از تهیه سطوح کلاس A و انجام طراحی تفصیلی قطعات/ مجموعه ها و امکان‌سنجی‌های لازم، Cad data و نقشه‌های دوبعدی قطعات/مجموعه ها تهیه‌شده و رلیز A قطعات صادر می‌شود و جهت سفارش گذاری قطعات فاز EP (Evaluation Product) استفاده می‌شود. اعتبار A-Release تنها جهت ساخت پروتوتایپ‌های EP، انجام طراحی تفصیلی فرایند تولید و آغاز طراحی ابزار تولید انبوه و در برخی موارد Casting قالب‌ها و ماشین‌کاری اولیه قالب‌های تولید انبوه است.

Tooling Release: پس از فاز EP و تصدیق طراحی (Design Verification) و امکان‌سنجی‌های تکمیلی، رلیز T قطعات صادر می‌شود و جهت ارائه مجوز ماشین‌کاری قالب‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن قالب‌ها ماشین‌کاری شده و از قطعات گرفته شده از آنها، VP(Validation Product)ها ساخته می‌شوند. اعتبار T-Release جهت ساخت تجهیزات و ابزار تولید انبوه، ساخت پروتوتایپ‌های VP و سفارش تولید آزمایشی است.

Validation Release: پس از انجام Engineering Sign off (ESO) در دروازه پیش محصول توسط مدیریت مهندسی خودرو، رلیز نقشه ها جهت تولید با عنوان V-Release صورت می‌گیرد. اعتبار V-Release جهت سفارش‌گذاری تولید در OEM است.

طراحی تریم داخلی محصول آریا کاملا جدید بوده و برای سازنده قالب‌ها ارسال شده است. مرحله A-Release انجام شده و در مرحله Design Review است و سپس ساخت پروتوتایپ تریم داخلی محصول آریا انجام خواهد شد و نیز فاز T-Release و مجوز ماشین کاری قالب‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.لازم به ذکر است که طراحی تریم داخلی محصول آریا جدید است و داشبورد و رودری‌های آن دارای مواد Soft Touch بوده است. صفحه نمایش این محصول دیجیتالی و یکپارچه با سیستم نمایشگر مولتی مدیا است. این محصول دارای جایگاه شارژ وایرلس موبایل، Ambient Light و HUB (Head-Up Display) است که برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا انجام خواهد شد و در محصولات قبلی وجود نداشته است. بدیهی است که در هر یک از فازهای عنوان شده ، تغییر در طراحی یک قطعه به جهت محدودیت‌های بوجود آمده و یا تغییر در تعریف امکانات محصول با توجه به شرایط تولید و بازار وجود دارد. در نتیجه یک طرح در فاز پروژه، می‌تواند تا فاز T-Release و قبل از صدور ماشین‌کاری قالب‌ها دستخوش تغییر شود.

اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. متین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه آشغال دیگه به خانواده سایپا اضافه شد

    موافقم 197
    مخالفم 41
    1. پیام

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1973 ديدگاه)

      دقیقا. حیف اسم آریا

      موافقم 158
      مخالفم 24
      1. A1

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (241 ديدگاه)

        فقط اون اسپیکرای برمستر که روی در زدن 😂

        موافقم 73
        مخالفم 9
        1. amir

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2805 ديدگاه)

          میگن تن کارل بنز تو قبر داره ویبره بندری میره

          موافقم 60
          مخالفم 10
        2. amir

          ۲۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2805 ديدگاه)

          میگن رئیس و بنز و برمستر رفتن توی اتاق تا صدا میشنون یه ربع جیغ میزنن

          موافقم 25
          مخالفم 6
      2. روح الله

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حیف بنزین تو این خودرو ها سوزانده شود

        موافقم 53
        مخالفم 11
        1. فرشید

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (208 ديدگاه)

          یک رندر جذاب از کابین آریا! ناموسن حتی رندر هم نیست

          موافقم 30
          مخالفم 5
    2. A.m.A

      ۲۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      جوابیه های چرت و پرت
      مثل وانت جدیدشون که همون موتور نیسان آبی روشه
      موتور پرایدو ۳۰ ساله تغییری نکرده و هنوزم به ۱۰۰ اسب نمیرسه😐

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. الف.ی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1686 ديدگاه)

    طراحی کابینش واقعا زشت نیست
    خوبه

    موافقم 83
    مخالفم 24
    1. Dark8Night

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خوبه ولی طرح اول (عکس سمت راست) خیلی بهتره بود

      موافقم 42
      مخالفم 5
      1. الف.ی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1686 ديدگاه)

        آره ولی فک کنم سمت راستی رو از یه مدل چینی کپی زدن

        موافقم 28
        مخالفم 4
    2. Sli

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوبه فقط شبیه شاهین زدن باید هر ماشین متفاوت بزنن ولی بازم خوبه موتور جدید هم قراره بزارن که اینم خوبه یه همکاری با کمپانی های خارجی همه چی رو درست می‌کنه

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. محمد

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    چقدر آشنا!🤔

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. Musimustang

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دقیقا
      بنظرم خیلی شبیه کابین ریرا شده!

      موافقم 17
      مخالفم 5
  4. HR3

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    تنها خوبی خودروهای چینی این بود سطح توقعات رو بالاتر برد اینام مجبوراً چند سال یه بار یه تکونی به خودشون بدن و الا همون پراید ساده رو الان با قیمت 800 میلیون قالب می کردن

    موافقم 100
    مخالفم 5
  5. F22RAPTOR

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2609 ديدگاه)

    ما که تعجب زده نیستیم

    موافقم 18
    مخالفم 7
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    لامصب چقدر ازین نمایشگاه تحول میاد بیرون

    موافقم 50
    مخالفم 4
  7. ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4697 ديدگاه)

    میخندم چون دیگر طاقت گریه ندارم 🤣

    موافقم 57
    مخالفم 6
  8. Anti Tesla

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (922 ديدگاه)

    حالا اگر همچین خودرویی رو یک کشور دیگه که وضع ایران رو داشت تولید می کرد شاهکار کرده بود.
    😏😏

    موافقم 29
    مخالفم 69
    1. Dark Knight

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (502 ديدگاه)

      مطمئن باش هیچ کشور دیگه ای تو دنیا همچین آشغالی رو تولید نمیکنه ! جک j4 یکی از ارزون ترین ماشین های چینی دنیا هست پس طبیعتا نباید توقع متریال لوکس ازش داشت ولی با این وجود کیفیت ساختش بدون اغراق ۵ برابر لگن های ایرانخودرو و سایپا هست ! این تازه چینی ارزون قیمت بود چینی که اگر تو بازار های جهانی اگه بره همه مسخرش میکنن ، دیگه ببین اوضاع صنعت ایران به لطف یه نشت … چقدر خرابه

      موافقم 52
      مخالفم 18
      1. محمد

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        عزیزم کلا زیر ۵۰ کشور تولید کننده خودرو هستند.

        موافقم 32
        مخالفم 2
  9. Anti Tesla

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (922 ديدگاه)

    کابین طراحی روانی داره و دلنشین است.

    موافقم 22
    مخالفم 30
  10. Dead man95

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ژاپنی ها آریا میسازن ،آریایی ها هم آریا میسازن

    موافقم 56
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (922 ديدگاه)

      دوستان جدا از بحث خودرویی من خیلی در مورد آریایی ها تحقیق کردم.
      ولی یک سوالی که همیشه در ذهن من ایجاد شده این است که آیا ما واقعا آریایی هستیم؟
      آریایی ها از منطقه به نام سیبری، از دو طرف شرق و غرب دریای خزر به ایران کوچ کردند و از همان منطقه به قسمت های از شرق اروپا کوچ کردند.
      حال این سوال پیش می آید که ما شبیه آلمانی ها و روس ها،لهستانی ها و…هستیم؟
      با توجه به اینکه رشته تحصیلی خودم به زیست شناسی مربوط است ،ممکن است که ما ایرانیان با گذشت زمان و شرایط اقلیمی رنگ مو و پوستمان تغییر کرده باشد ولی رنگ چشم با گذر زمان باتوجه به شرایط اقلیمی تغییر نمی کند.
      زیرا رنگ چشم فقط به پدر و مادر شخص بستگی دارد و رنگ چشم نسل های قبلی هم به پدر و مادران خود بستگی دارد و در نتیجه به شرایط اقلیمی هیچ ربطی ندارد و به اجداد شخص بستگی دارد.
      حالا می گویند ما و آلمانی ها از آریایی ها هستیم.
      خب ممکن است رنگ مو و پوست با توجه به شرایط اقلیمی تغییر کند ولی چشم به شرایط اقلیمی ربط ندارد ، خب ما رنگ چشممون آبی هست؟
      شاید بخشی از ژن ما آریایی باشد ولی قبل از
      آریایی ها تمدن هایی مثل جیرفت، ایلامی ها، مارلیک،شهر سوخته و سومری ها(البته هم در عراق بوده و هم در بخش هایی از ایران)در ایران سکونت داشتند.
      و به این نتیجه میرسم که ما به این تمدن ها بیشتر شباهت داریم زیرا از نظر ظاهری کاملاً یکسان هستیم.
      ولی به نظر بسیاری از مورخان تنها آلمانی ها هستند که خلوص نژادی خود را حفظ کردند و آنها آریایی اصیل هستند.
      دوست دارم نظرات اهل مطالعه سایت مخصوصأ آقای اشتری رو بشنوم.

      موافقم 29
      مخالفم 16
      1. A.m.A

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (128 ديدگاه)

        این که اجداد ما از سیبری اومدن خیلی معتبر نیست.
        اصولا جمعیت توی جایی هستن که آب وجود داشته باشه و فلات ایران منطقه پر آب و خوش آب و هوایی بوده پس این احتمال هم کم نیست که فلات ایران خودش جمعیت داشته باشه
        از طرفی احتمال اینکه ما و آلمانی ها یک نژاد باشیم میاد پایین ولی دلیل نمیشه ما آریایی نباشیم.
        شاید اونا نیستن.
        توی اکثر کتیبه های به این کشور میگفتن ایران یعنی سرزمین آریایی ها پس احتمال آریایی بودن ما از آلمانی ها بیشتره

        موافقم 24
        مخالفم 1
        1. محمد

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (922 ديدگاه)

          طبق گفته مورخان به دلیل سرد شدن نواحی سیبری اونا مجبور به مهاجرت می شوند و به هند ،افغانستان، ایران و…مهاجرت می کنند .

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          مورخ یعنی روایت‌گر تاریخ گذشتگان
          کسی که آینده پیش‌بینی کنه، پیش‌گو یا محقق هست

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. noir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (567 ديدگاه)

        تعداد آریایی هایی که در ایران بودن خیلی کم بود قبل از ورود آریایی ها هم افراد زیادی در ایران زندگی میکردن و تعداد آریایی های مهاجر در مقابل اونا خیلی کمه و رفته رفته ژنشون حل شد ایرانیا آریایی نیستن این داستانو که ما آریایی هستیم از کلتون بیرون کنین سوای از اون که تعداد آریایی ها در مقابل ایرانی ها خیلی کم بود در طول هزاران سال بعدش انقدر جنگ و مهاجرت اتفاق افتاد و آمیزش های ژنتیکی بوجود اومد که اثری از آریایی ها وجود نداسته باشه در ایرانیان ( اگر هم باشه اتقدر کمه که بحساب نمیاد)
        اما نمیتونین قبول کنین چون دچار توهم آریایی نژاد برتر است هستید

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. محمد

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (922 ديدگاه)

          آفرین !
          دوست داشتم یک نفر همچین کامنتی بزاره.

          موافقم 15
          مخالفم 2
      3. ناصر حسینی

        ۲۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اگه به رنگ چشم هست، یه تحقیق هم توی شهرهای بختیاری نشین داشته باشید.
        یا بهتره بگم لرستان و خوزستان و چهارمحال و استان کهگیلویه

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. محمد

          ۲۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (922 ديدگاه)

          درست می فرمایید.
          البته رنگ چشم های آنها خاکستری رنگ است نه آبی!
          منظور من چشم آبی بود.

          موافقم 8
          مخالفم 3
  11. Dark Knight

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (502 ديدگاه)

    کاری کردن که قشنگ ۱۰۰ سال دنیا عقبیم

    موافقم 17
    مخالفم 10
  12. ممدقلی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اریای GMC کجا
    این اشغال نصفه کجا

    موافقم 19
    مخالفم 4
  13. noir

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (567 ديدگاه)

    چجوری انقدر زشت طراحی میکنین ناموسا؟ آدم دهنش باز میمونه از این تبحر زشت سازی
    😶😑

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2805 ديدگاه)

      باور کن برای اینکه در سطح اینا زشت بسازی باید بری کلاس آدم از قصدم هرچقدر تلاش کنه نمیتونه اینقدر زشت و بد کار کنه بلدی میخواد

      موافقم 9
      مخالفم 2
  14. داود

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می‌خوان گران‌تر بکن

    نمیداند چکار کند …

    هی تبلیغات میکند

    موافقم 14
    مخالفم 1
  15. حسین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2940 ديدگاه)

    همیشه بین طرح اولیه و چیزی که تولید میشه همین داستان هست!
    طرح اولیه فقط بر اساس تخیل هست اما یک شرکت باید مسائل اقتصادی ، محدودیت دستگاه ها برای تولید ، ابعاد کابین ، محدودیت های متریال اولیه ، میزانی که باید ساخته بشه و … را در نظر بگیره که آخرش میشه همین!
    طرح اولیه سمند هم خیلی قشنگ بوده ، چراغ جلوهاش خیلی باریک و خفن بوده اما محدودیت دستگاه ها و پرس ها و … اجازه نداد.

    موافقم 15
    مخالفم 0
  16. کارشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    خشت اول ( تیبا ) چون نهد معمار کج / تا ثریا میرود دیوار کج .

    موافقم 27
    مخالفم 4
  17. مرتضی امیرحسنی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوه موش زایید

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدای از مسائل خودروی ایرانی و … این طراحی واقعا قشنگه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  19. هیوض

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مردم خیلیا پول خرید موتور هوندا ندارن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  20. ایلان بدون ماسک

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن تو نمایشگاه دیترویت آمریکا یه جا برا سایپا رزو کردن،،،،،،

    موافقم 5
    مخالفم 0
  21. آرمان

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاک تو سرتون ایران خودرو و سایپا
    برین ببینین شرکت‌های چینی
    ام جی چانگان چری لیفان ام وی ام و…..
    توی همین چند سال اخیر ب کجاها رسیدن
    ولی ‌‌تویی ک پشتوانه حدود 60 سال رو داری چه بدبختی
    بخدا ک هیف پول ملت و بیت المال ک برا پرداخت دستمزد و پاداش‌های هنگفت شماهای بی خاصیت میشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  22. سجاد

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انقدر خود تحقیر نباشید. بدلیل شرایطی که الان موجوده تو کشور تنها موردی که این دوتا شرکت خودروساز تو ایران دارند قیمتهای بالاشونه وگرنه این دو شرکت هم دارند پیشرفت میکنند خودروهای جدید تر آپشن‌های بیشتر. بقیه خودرو سازهای جهان یه شبه انقد پیشرفت نکردن. قدم ب قدم

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. باشو

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بحث خود تحقیری چیز دیگه ای هست البته قبول دارم بعضیا فقط غر بزنن ولی کدام شرایط؟ حداقل از چین یاد بگیرن سطح اروپا پیشکش در حد چین هم نیستن این ازار دهندس

      موافقم 8
      مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک ماشین اشغال دیگر. با قیمت خیلی خیلی بالای میلیاردی دیگر

    موافقم 8
    مخالفم 0
  24. سید صادق حسینی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    توی عکس کابین ، صفحه کیلومتر دیجیتالی شده و با مانیتور خودرو به هم وصل شدند.
    بعد تو عکس بیرونی خودرو از هم جدا هستن. یعنی سایپا به جز گند زدن تو ماشین که هیچی تو عکسای ماشینش در فضای مجازی ، قشنگ …….. به همه چی

    موافقم 9
    مخالفم 0
  25. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدایا این که از لحاظ ظاهری همون شاهین بدون صندوق مثل همون کوئیک که ساینا بدون صندقه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  26. رهگذر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    وقتی قطعه ساز و قالبساز نتونه طرح مد نظر رو بسازه در نتیجه طراحی ها هم قدیمی باقی میمونه و این یعنی نبود زیر ساخت لازم دانش لازم و فنی در این زمینه . دوم هم اینکه از خودروسازی که چند دهه س داره کار میکنه انتظار میره زیر ساخت های خودشو بشناسه بعد طراحی کنه نه اینکه علاقه و ذوق شخصی طراح رو بیاره رونمایی کنه بعد ببینه قابلیت فنی اجرا کردنش رو نداره و تغییرش بده !!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  27. فرشاد

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    موتورش تغییر کنه بله شاید از فاجعه به نه خوب نه بد صعود کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. زیزیگولو

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5948 ديدگاه)

    دوستان سعی کنین نخندین!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. حسن

    ۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1544 ديدگاه)

    متن جوابیه خیلی زیاد بود برا همین نخوندم اما معلومه خیلی تیکنولوجی تو ماشینه بکار بردن که توضیح دادنش انقد طولانی شده برا همین به عنوان خودروی برتر چند سال اینده انتخاب میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا