مدیرعامل سایپا در جدیدترین اظهارات خود خبر از عرضه کراساوور آریا با پیشرانه ۲ لیتری GDI (تزریق مستقیم سوخت) میتسوبیشی داده است.
درحالیکه تا پیشازاین انتظار میرفت پیشرانههای ۱.۵ لیتری توربو M15 TC متعلق به سدان شاهین و ۱.۶ لیتری ME16 (نسخه سایپا از موتور TU5 پلاس) در سینه کراساوور آریا قرار گیرد، مدیرعامل سایپا در اظهارات عجیبی خبر از ارائهٔ این خودرو با پیشرانهٔ ۲ لیتری میتسوبیشی داده است. وی چندی پیش بدون اشاره به جزئیات خاصی گفت آریا با پیشرانه GDI یا تزریق مستقیم سوخت به بازار عرضه خواهد شد و اخیراً نیز به موتور ۲ لیتری میتسوبیشی اشاره کرده و گفته است:
تا اوایل فصل تابستان سال آینده شش مدل خودروی گروه خودروسازی سایپا آماده عرضه خواهد شد. همچنین خودرو آریا هم با تغییر قوای محرکه با موتور ۲ لیتری میتسوبیشی و تبدیل داشبورد سخت به نرم با بالاترین کیفیت و با گارانتی ۵ ساله عرضه خواهد شد.
این برای اولین بار است که در مورد چنین پیشرانهای از مدیرعامل سایپا میشنویم که کمی عجیب به نظر میرسد زیرا تا پیشازاین استفاده از موتور ME16 در آریا تقریباً قطعی به نظر میرسید. درهرحال، قطعاً پیشرانهای که مدیرعامل سایپا به آن اشاره کرده مستقیماً ساخت خود میتسوبیشی نیست و از نمونههای تحت لیسانس چینی خواهد بود. فعلاً هیچگونه اطلاعاتی در مورد این موتور اعلام نشده و از قدرت و گشتاور آن خبر نداریم. همچنین هنوز معلوم نیست که این موتور بهعنوان تنها گزینه برای آریا در نظر گرفته شده یا در نسخههای فول و گرانتر آن در کنار موتورهای دیگر ارائه خواهد شد.
مدیرعامل سایپا در مورد برنامههای این شرکت برای پیشرانههای دیگر محصولات خود نیز گفته است:
کارهای تحقیقاتی موتور M15 پلاس در شرکت مگا موتور برای خودروهای فعلی پایان یافته و در مرحله تولید انبوه قرار دارد و در خردادماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. موتور M15 پلاس در مقایسه با موتور فعلی یک لیتر بنزین کمتر مصرف خواهد کرد.
M15 پلاس نسخه ارتقاءیافته پیشرانه خانواده تیبا، ساینا و کوییک است که در مدلهای سهند و اطلس استفاده خواهد شد. خروجی این موتور با کمک سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها، هدرز و ارتقای نرمافزاری به ۹۲ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. تیموری همچنین به موتور M24 هم اشاره کرده که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری وانت نیسان است. به گفتهٔ وی، این پیشرانه ۲ لیتر از موتور قبلی مصرف کمتری دارد و سال آینده برای خودروهای گروه سایپا تولید خواهد شد.
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱احتمالاً نوعی از موتور میتسوبیشی که همه قطعاتش تولید چینه🤦♂️🤦♂️
shayan1renault
۸ دی ۱۴۰۱هرچی بزاره جز tu5وموتور پراید
موتور های تیوان خیلی خوبن بنظرم
کاش با GDIبدن بیرون
رهگذر
۸ دی ۱۴۰۱خیلی مشکوکه فکر کنم ۲روغ اول آوریله
علی
۸ دی ۱۴۰۱همون اپل و مرسدس بنز و …… همه قطعاتش چینه نگران نباش!!!
امیر
۱۵ دی ۱۴۰۱اپل و مرسدس و با سایپا مقایسه میکنی ؟
amirali
۱۰ دی ۱۴۰۱شرکت معظم میتسوبیشی که همینجوری موتور درون سوز را به هر شرکتی نمیده ، نوع شرکت ، سرمایه و طراحی محصول و کشور مقصد و … براش مهمه که مطمئنا سایپا این شرایط را نداره .
DoctoR
۸ دی ۱۴۰۱همون موتور ۲ جک که گرین جت میتسوبیشی بود نیست که توربو ۲.۴ داشت و میزد بعضی قطعات رو ذوب میکرد؟
مهران
۸ دی ۱۴۰۱دوستان کسی هست بدونه طراح یا طراحان سایپا چه کشی یا کسایی هستن؟؟؟
چون هیچ جوره نمیتونم متوجه بشم که چرااااااااا!!!!!!مگه یه طراحی دلنشین تر چقدر واقعا چقدر سخته؟!
محسن
۸ دی ۱۴۰۱طراح ماشینای قبلی رو نمیدونم ولی شاهین،اریا.ریرا و tf21 رو آقای سلیمانی طراحی کردن
سجاد
۸ دی ۱۴۰۱ماشین هارو که یه نفر طراحی نمیکنه یه تیم برای طراحی داخلی و یه تیم برای طراحی خارجی
محمد
۸ دی ۱۴۰۱آقای حسین سلیمانی طراح شاهین و آریا هستن الان در حال حاضر طراح استایل ارشد ایرانخودرو هست و کار طراحی ریرا رو انجام دادن
مهدی
۹ دی ۱۴۰۱طراح شاهین؟!!!؟؟؟؟؟؟
یعنی تعویض چراغهای جلو و عقب برلیانس۲۳۰ اسمش شده طراحی یک خودرو و نابغه ش هم شده طراح.🤣🤣🤣🤣🤣.
الانم این عتیقه شدن طراح ارشد ایرانخودرو🤣🤣🤣🤣
جاوید
۹ دی ۱۴۰۱اصن طراح ندارن، همینجوری خود نرم افزار اینارا بصورت دمو براشون میاره
DoctoR
۸ دی ۱۴۰۱(کارهای تحقیقاتی موتور M15 پلاس در شرکت مگا موتور برای خودروهای فعلی پایان یافته و در مرحله تولید انبوه قرار دارد و در خردادماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. موتور M15 پلاس در مقایسه با موتور فعلی یک لیتر بنزین کمتر مصرف خواهد کرد.)
ریمپی سر کوچه با ۵۰۰ مصرف بنزینو ۲ لیتر میورد پایین منظورت از کارهای تحقیقاتی چیه!
shayan1renault
۸ دی ۱۴۰۱یه کار مثبت خیلی کوچیک این سایپا کرد بالاخره
شما باز دست از نقد برنداشتین
سجاد
۸ دی ۱۴۰۱اون ریمپی سر کوچتون ماشین رو یورو ۴ میکنه اینا با انجینِ یورو ۵ به این دست یافتن(هرچند خیلی زور زدن)
AMANTE
۸ دی ۱۴۰۱تاثیر واردات چانگان هست که موتور رو تونستن ازشون بخرن، ولی مسئله اصلی قیمت هست که الان شاهین فکر کنم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هست و اگه آریا داشبورد با کیفیت بهتر و موتور ۲ لیتری GDI بیاد راحت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یا حتی بیشتر قیمت میخوره اصلا ارزش نداره.
البته در دنیایی که تارا و دنا پلاس توربو و ۲۰۷ قیمت ۶۰۰ تا ۱ میلیاردی دارن به نظرم آریا با موتور ۲ لیتری GDI گزینه ی قابل قبول تری هست.
مهدی
۲۰ دی ۱۴۰۱صد در صد با این پیشرانه و داشبورد نرم قابل قبول تر هست قدرت و گشتاورgdi رو شما ببین .
NAVID۰۰۹۸
۸ دی ۱۴۰۱دیگه اگه موتور فابریک لامبورگینی هم بگذارند رو ماشیناشون هم ارزش نداره !
همه مبارک خودشان باد !
این پلاستیک ذبالههای ارزان سایپا رو بالای ۳۰۰ میفروشند ! بعد فکر کنید یه برچسب موتور میتسوبیشی بخوره رو محصول جدیدشون !
اونوقته که دیگه به قول معروف با شاه هم فالوده نمیخورند !
دلاری که افسار نداره ، مردمی که نان ندارند ، چه حاصل از اینکه بهترین خودروی دنیا را بسازید 😔🖤 !
حسین
۸ دی ۱۴۰۱مردم نان ندارند فقط ماشین ۳۰۰ میلیونی را در بورس ۶۰۰ پیشنهاد میدن یا واسه قرعه کشی صف میبندند!!
۵ میلیون نفر فقط واسه محصولات ایرانخودرو ثبت نام میکنن!!
مهدی
۸ دی ۱۴۰۱اون که ماشالله نصف دلالن و قرعه کشی ها هم دیدیم که الکی بودن
خیلی از مردم هم به امید عوض کردن ماشین شون ثبت نام میکنن نه واسه ماشین دوم و سوم
Genius
۸ دی ۱۴۰۱تا تابستون ۱۴۰۲ با این وضعیتی که تو مملکت حاکم شده دلار به ۷۰۰۰۰۰ ریال میرسه و آریا میخواد بشه ۱ میلیارد و کسی زورش نمیرسه بخرش!!
مهردادکمال
۸ دی ۱۴۰۱من که جور دیگه نگاه میکنم…
vr6
۸ دی ۱۴۰۱درسته 😶…
حسین
۸ دی ۱۴۰۱قیمت واقعی دلار همین الان صد تومنه ( بعضی ها میگن)
پویان
۸ دی ۱۴۰۱اتفاقن حرکت مثبتیه. علت تعجب چیه؟ موتورهای شرکت تیوان که کم مصرف هستن هنوز به تولید انبوه نرسیدن؟
یه سوال از دوستان ایا امکان نصب موتور کم مصرف روی سایر خودروها وجود دارد؟
ABOLFAZL
۹ دی ۱۴۰۱اینا نه عرضه طراحی بدنه رو دارن ونه عرضه طراحی موتور رو دارن.حتی عرضه اینو هم ندارن که چندتا مهندس از خارج بیارن که خودروی با کیفیت طراحی وتولید بکنن.
SH
۸ دی ۱۴۰۱راه هیوندای ادامه دارد
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۴۰۱الان فرق این ماشین با مرسدس بنز glc چیه واقعا ؟
mercedesbenz
۸ دی ۱۴۰۱تازه به قول اون دوستمون بنز پول برند هم میگیره
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۴۰۱😉🙂
Amir
۸ دی ۱۴۰۱از موقعی که اریا معرفی شده تا الان صد تا ماشین معرفی شده
هنوز اینا نمیدونن روش چی باید ببندن
موتور نیسان صد سال پیشو هنوز میخوان استفاده کنن
Kato
۸ دی ۱۴۰۱بازم ماشین من درآوردی سایپا…
با موتور میتسوبیشی البته چین …
ماشینی که اصلا معلوم نیس تو کدوم سگمنت قرار میگیره…
با قیمت فضایی…
فرید
۸ دی ۱۴۰۱حیف اسمهای قشنگی مثل آریا، شاهین، سمند، پارس، تارا، دنا، رانا و … که روی این تحفه ها گذاشته میشه 😬
حمید
۸ دی ۱۴۰۱بحث گرونی ماشین نیست ،ذهنتون و منحرف میکنند به قیمت ماشین ،بعد میندازن گردن خودروساز !
بحث بی ارزش شدن پول و پایین بودن وحشتناک دستمزد به نسبت حتی کشور های جهان سوم هست. خیلی کشورها مثل دانمارک ماشین رو با دو برابر قیمت جهانی باید بخری ولی حداقل دستمزد معادل ساعتی حدود ۱۶ یوروهست.
TESLA
۸ دی ۱۴۰۱بله ، متاسفانه ما خرج هامون به دلار هست ولی درآمد به ریال 😔
soulsmaster
۸ دی ۱۴۰۱باز این خبر خوبیه،از شر موتور پراید حداقل توی ی خودرو راحت شدیم.
mercedesbenz
۸ دی ۱۴۰۱شما فکر کن خبر خوبیه ، اگر نمیتونستن آریا با موتور پرایدو ۸۰۰ میلیون بفروشن الان با موتور میتسو ( همونقدری که tu5 شبیه اصلیه اینم شبیه اصلیشه ) راحت مرز ۱ تومن رو رد میکنن
محمدی
۸ دی ۱۴۰۱لعنت به مافیای دزد و بی وجدان خودرو
Hamid3x
۸ دی ۱۴۰۱خواهشا گیربکس و کلاچ هم از میتسوبیشی وارد کنید ماشین صدای تراکتور نده
matin
۸ دی ۱۴۰۱بهترین اسب هم داشته باشید کالسکه درست وقتی نباشه اون اسب ه به هیچ درد نمیخوره
Payfast
۹ دی ۱۴۰۱باز با اسب میشه اسب سواری کرد
اینا انقد …. هستن که …………….
محمد
۸ دی ۱۴۰۱کاش ملت میفهمیدن همه تو یک کشتی هستیم و خودرو نمی خریدن اونوقت خودرو دست دلال ها. باد میکرد
اما حیف. که این ملت. …..
Hilux
۸ دی ۱۴۰۱موتور ۲ لیتری کارا رو میخوان بزارن
اونم برچسب میتسوبیشی بهش چسبوندن
صفا
۸ دی ۱۴۰۱بهونه ای برای میلیاردی شدن..
تا حالا میگفتن به خاطر تحریم ها نمیشه خودرو با کیفیت تر تولید کرد.. حالا یه دفعه میتونن کیفت داشبورد و بقیه قطعاتو ببرن بالا.
مطمئنا استفاده از موتور میتسوبیشی چین برای بهتر شدن و رضایت مصرف کننده نیست.. حالا به چه دلیل چین مجبورشون کرده اینا رو بخرن معلوم نیست، ولی دلیل خوبیه برای میلیاردی شدن قیمت خودرو .
حسین
۸ دی ۱۴۰۱خیلی جالبه یه مشت آدم که از ماشین سر در نمیارن و اصلا نمیخوان ماشین بخرن میان و نظر میدن
به جای اینکه پیشرفت یه شرکت رو تشویق کنن همش میان ایراد میگیرن که چرا اینجوری هست و اونجوری هست .ناراحتی نخر دیگه این حرفا چیه از کجا فشار میخورید خدا میدونه
به قول ضرب المثل گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده😂پول نداری تا حرف علکی بزنید.
مدیر ثبت نام سایپا✨
سجاد
۸ دی ۱۴۰۱خب متور جدید زدین گیرببکس چی؟
متور مال میتسوبیشی
گیربگس مال شاهین 😂
HOSSEINK3
۹ دی ۱۴۰۱حتما گیربکس پراید ها؟اینا هنوز نفهمیدن گیربکس لعنتی مهم ترین بخش این لگن هست
amirboss
۹ دی ۱۴۰۱دوباره داستان پلتفرم قرضی و موتور تاریخ گذشته.
امیر
۱۵ دی ۱۴۰۱بی شرف ها کل صنعت خودرو ایران رو نابود کردن و تا تونستن به مردم ایران فشار اوردن ولی برای اسم ماشینای چرت چینی از اسم های ایرانی استفاده میکنن
سینا
۲۸ بهمن ۱۴۰۱واقعا برای شماها متأسفم که انقدر بدبخت و غربزده اید. ماشین به این زیبایی طراحی شده و میخواد بیاد به بازار ،کی میخواین از غرب دل بکنید، دیگه طراحای ایرانی چی باید طراحی کنن که این چرت و پرتای شمارو نشنوند، تاکی میخواستیم پژو مونتاژکنیم . یک کم به خودتون بیاین.