سوبارو

معرفی سوبارو رکس، کراس‌اوور کوچکی در کلاس کی کار

سوبارو از اولین کراس‌اوور خود در کلاس کی کار در ژاپن رونمایی کرده است. البته این خودرو درواقع نسخه‌ای ری‌بج شده از تویوتا رایز، دایهاتسو راکی و پرودوا آتیوا به‌حساب می‌آید هرچند که نسخهٔ سوبارو فقط با پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی ارائه می‌شود. سوبارو رکس درواقع کی کاری بود که در سه نسل بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۲ تولید می‌شد اما رکس جدید برخلاف مدل‌های قبلی، به یک کراس‌اوور تبدیل شده تا نظر خریداران بیشتری را جلب کند.

سوبارو رکس در ظاهر کاملاً مشابه دایهاتسو راکی است و تنها راه تشخیص آن الگوی داخلی متفاوت جلوپنجره با خطوط افقی خواهد بود. این خودرو در دو تیپ مختلف ارائه می‌شود. تیپ پایه که G نام دارد، با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی به فروش می‌رسد درحالی‌که تیپ گران‌تر Z به رینگ‌های ۱۷ اینچی و چراغ‌های جلو و مک شکن‌های LED مجهز است. لیست رنگ‌های خودرو نیز شامل هفت گزینهٔ مختلف به همراه دو طرح دورنگ می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، رکس در داخل هم کاملاً آشنا به نظر می‌رسد. این خودرو بسته به تیپ، با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ یا ۹ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ارائه می‌شود. تیپ Z همچنین از تریم قرمز روی صندلی‌ها و داشبورد هم بهره می‌برد. تجهیزات اینمی رکس نیز شامل شش ایربگ و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده مثل پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌شود.

این کراس‌اوور کوچک سوبارو که بر پایهٔ پلت‌فرم DNGA تویوتا شکل گرفته است، صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT با شبیه‌سازی هفت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این در حالی است که دایهاتسو راکی و تویوتا رایز با پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو و ۱.۲ لیتری هیبریدی هم ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن‌ها قابل سفارش است.

سوبارو رکس هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش است. قیمت این خودرو از ۱.۸۲ میلیون ین معادل ۱۲,۹۸۰ دلار برای تیپ G و ۲.۱۷ میلیون ین معادل ۱۵,۵۰۰ دلار برای تیپ Z آغاز می‌شود. با این قیمت، کراس‌اوور جدید سوبارو از همتایان دایهاتسو و تویوتای خود گران‌تر است زیرا قیمت آن‌ها به ترتیب از ۱.۶۷۷ میلیون ین معادل ۱۱,۹۵۰ دلار و ۱.۷۱۷ میلیون ین معادل ۱۲,۲۴۰ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سیروس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من اشتباه می کنم یا واقعا شبیه ام وی ام X55 هستش؟

    موافقم 44
    مخالفم 8
    1. پدرام

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      چراغ ها عقبش شبیه

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. Payfast

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      بیشتر شبیه x22 هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سوبارو رکس را با ایکس 55 مدیران خودرو خودمون مقایسه کنید………………….!

    موافقم 35
    مخالفم 1
  3. سامان اذری

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    احساس میکنم
    سوبارو داره راهی رو میره که چند وقت پیش میتسوبیشی رفت و شکست خورد

    دیروز دوئل سوبارو wrx رودیدم
    با النترای N
    همه خودروساز ها چه از لحاظ فنی چه از لحاظ ظاهری
    دارن پیشرفت میکنن
    اونوقت مهندسین سوبارو انگار به خواب زمستانی رفتن

    یه زمانی wrx یکی از خدایان بود
    الان داره به النترا میبازه 😑😔

    موافقم 59
    مخالفم 9
    1. D:

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اشکال نداره یکی دوسال دیگه همشون الکتریکی میشن
      صفر تا صد فضایی دیگه سرمایه گذاری روی درون سوز شاید منطقی‌نباشه مثل وضعیت دورانگو و چلنجر چارجر که دیگه بجای هزینه بیشتر روی درون سوز دارن روی پلتفرم های الکتریکی کار میکنن

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. AHMADREZA

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      آقا سامان
      درسته که WRX نسبت به نسل قبلی پسرفت فنی داشته و به نظرم پیشرفت در طراحی
      اما اولا که اون پسرفت فنی بسیار کم و قابل چشم پوشی هستش
      و دومن اینکه به نظر بنده هنوز هم از امثال النترا N سر تر هستش و خواهد بود
      WRX هنوز هم یه سدان اسپرته که بسیار جذاب و مقرون به صرفه هستش و اندازه لنسر دوست داشتنی و با اصالته

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. سامان اذری

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        اره دوس داشتنی و با اصالت هست
        ولی باس یه تکونی به خودش بده

        موافقم 8
        مخالفم 0
  4. قاطر فروش

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    چرا انقد از این ماشینای جعبه ای خوشم اومده و خدایشان تویوتا نوح (ع)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. نویدی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    اگر آرم سوبارو رو نداشت میگفتم mvm x55ِ.

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. جنوب

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      سوبارو رو ولش این اِ که آخر۵۵ گذاشتی خیلی جالب بود

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. REZA

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا این کمپانیهای اونطرفی نمیان از کمپانیهای خودرو ساز موفق ایرانی الگو برداری کنن
    مشتری همیشه اماده
    صف خریداران بیشمار
    پرداخت جلو جلوی پول نقد
    صف انتظار سالانه
    فروش فوری نقدی 3 ماهه خخخ
    وخیلی مزایای دیگر اخه یه کم بیاید یاد بگیرید هی هر روز دنبال مشتری هستید هی مدل عوض میکنید اخه یه کم یاد بگیرید

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Avan

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اونجا اگر مثل خودروسازان ایرانی رفتار کنند از دیوار آویزونشون می کنند.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    جالبه که یک خودروی خاص با سه برند در یک بازار عرضه میشه، بدون کوچک ترین تفاوت ظاهری و فنی، به نظر من ریبج زمانی معنی داره که ظرفیت بازاریابی و فروش رو ببره بالا نه اینکه رقیب بتراشه، مثلا برخی مدل های فیات با برند دوج در خلیج فارس عرضه میشن که یه جورایی منطقیه چون فیات تو این بازار نیست.

    موافقم 16
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    این که به هیچ وجه در کلاس کی کار ها نیست.
    موتور ۱.۲لیتری قدرت ۸۰ اسب طولش هم بیشتر از کی کار ها هست

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. datsun

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    به نظرم یکی از بهترین ها تو این بازه قیمیته حتی از لحاظ طراحی بهتر از نسخه اصلیه تویوتاست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Avan

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    میگم شبیه x22 نیست ؟

    موافقم 7
    مخالفم 3
  11. مهردادکمال

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    چقد خوش قیمته واقعا بایست اینا رو بیارن تو ایران مونتاژ کنن نه دنا پلاس توربو با پلتفرم عصر کرتاسه!
    فرض کنیم ایران یه کشور نرمال باشه و اینو بیان با ۱۵هزار دلار بفروشن که میشه ۵۰۰و خرده ای!
    مشتری هم صاحب یه کراس اور ژاپنی با تکنولوژی روز خواهد شد.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. علی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    سوبارو این ماشین را برای استفاده از شهر عرضه کرده و اتفاقا عالیه برا شهر!! نمی‌دونم چرا بعضی ها فقط دنبال قدرت و شتابن !!! تو شهرهای شلوغ به چه دردی میخوره اگه ۳۰۰ اسب داشته باشی و نتونی استفاده کنی ، این ماشین کم دردسر با این مشخصات فنی و ظاهری عالیه برا شهر

    موافقم 19
    مخالفم 0
  13. پدرام

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    شبیه نیسان کیکس شده جلوش

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا