تسلا

مقایسه قیمت و مشخصات فنی فیسکر اوشن با تسلا مدل Y

در این مطلب قصد داریم قیمت، شعاع حرکتی، ظرفیت باطری و عملکرد کراس‌اوور تازه‌وارد فیسکر اوشن را با تسلا مدل Y پرفورمنس مقایسه کنیم.

فیسکر اوشن که به‌تازگی راهی بازار ایالات‌متحده شده و به‌زودی در اروپا هم عرضه خواهد شد، به سگمنت شلوغ کراس‌اوورهای الکتریکی وارد می‌شود. فیسکر ابتدا نسخهٔ تولید محدود اوشن وان را ارائه که می‌کند که قبلاً به‌طور کامل فروخته شده است. پس‌ازاین، نسخهٔ معمولی اوشن اکستریم به بازار می‌آید. این دو نسخه از لحاظ فنی یکسان هستند و هردو از یک پکیج باطری ۱۱۳ کیلووات ساعتی (۱۰۶ کیلووات ساعت قابل‌استفاده) استفاده می‌کنند که باطری بزرگی است و برد قابل‌توجه ۵۸۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. البته این رقم برای رینگ‌های پایهٔ ۲۰ اینچی است و نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۲ اینچی برد را چند درصد کاهش می‌دهند.

اوشن به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده است. این موتورها سامانهٔ چهارچرخ محرک و حداکثر ۵۷۰ اسب بخار قدرت را در حالت بوست فراهم می‌کنند. با این نیرو، کراس‌اوور فیسکر ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف انرژی اوشن اکستریم هم ۲۲.۷ کیلووات ساعت در هر کیلومتر برآورد شده است. بااین‌حال، وزن این کراس‌اوور تازه‌وارد ۲۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده که مقداری زیاد است. برای مقایسه، تسلا مدل Y پرفورمنس ۱۹۹۵ کیلوگرم و سنگین‌ترین نسخهٔ فورد موستانگ Mach-E یعنی مدل GT پرفورمنس ۲۲۷۶ کیلوگرم وزن دارد. باطری بزرگ دلیل اصلی وزن سنگین اوشن است.

مقایسهٔ فیسکر اوشن اکستریم و تسلا مدل Y پرفورمنس

در ادامه بد نیست مقایسه‌ای بین فیسکر اوشن اکستریم و تسلا مدل Y پرفورمنس داشته باشیم. هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند و شتاب تقریباً مشابهی دارند اما حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تسلا به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. از سوی دیگر، اوشن باطری‌های بسیار بزرگ‌تری دارد. البته ظرفیت دقیق باطری‌های تسلا را نمی‌دانیم ولی طبق گفته‌ها، باید حدود ۸۰ کیلووات ساعت باشد. برد اوشن حدود ۲۵ درصد از مدل Y بیشتر است اما باید توجه داشت که برد تسلا با رینگ‌های ۲۱ اینچی اعلام شده درحالی‌که از فیسکر ۲۰ اینچی است. درهرحال، انتظار می‌رود فیسکر در شعاع حرکتی برتری داشته باشد درحالی‌که از لحاظ وزن و مصرف انرژی برتری با تسلا است.

قیمت فیسکر اوشن اکستریم از ۶۹ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای مدل Y پرفورمنس ۵۴,۴۹۰ دلار است؛ بنابراین، تسلا به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر خواهد بود. البته برای اوشن نسخه‌های ارزان‌تری بنام‌های اسپرت و اولترا هم ارائه خواهد شد که قیمت اسپرت از ۳۷,۵۰۰ دلار و اولترا از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. به گفتهٔ فیسکر این مدل‌ها ابتدا به شکل محدودی در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند و تولید انبوه آن‌ها برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

مقایسه مشخصات فنی

فیسکر اوشن اکستریم

تسلا مدل Y پرفورمنس

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
باطری ۱۱۳ کیلووات ساعت ۸۰ کیلووات ساعت
برد ۵۸۰ کیلومتر ۴۹۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۷ ثانیه ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
مصرف انرژی ۲۲.۷ کیلووات ترکیبی ۱۸.۸ کیلووات ترکیبی
وزن خالص ۲۴۳۵ کیلوگرم ۱۹۹۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۸,۹۹۹ دلار ۵۴,۴۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (339 ديدگاه)

    چیزی که الان دیدم و تعجب کردم….
    با ارزش ترین سهام شرکت های خودروسازی بر اساس مارکت کپ:
    ۱ تسلا
    ۲ تویوتا
    ۳ پورشه
    ۴ وین فست 😂 این چی میگه اینجا!!!!!!!!

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. Dan

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      در عرض چند روز نزدیک ۲،۳ برابر شده :/

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. نشناسی بهتره

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (479 ديدگاه)

        @dan
        چجوری آخههههه؟!!!!
        چجوووووورررری؟!!!!☠️

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3162 ديدگاه)

      با همین سرعت هم سقوط میکنه…

      Nio و نیکولا هم همین مدلی بودن…

      موافقم 26
      مخالفم 12
  2. .Amir.

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    طرفدار خودرو های الکتریکی نیستم ولی خوب بین این دوتا تسلا سره
    هم زیبا تره هم پرفورمنس بهتری داره .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ولی در کل هردو سطل اشغالن.

    موافقم 21
    مخالفم 45
    1. دوچرخه سوار

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (182 ديدگاه)

      عالی بود

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Tesla

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    مقایسه پرفروش ترین خودرو جهان با چیزی که هنوز به بازار عرضه نشده 🤣🤣🤣

    موافقم 15
    مخالفم 46
    1. نشناسی بهتره

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (479 ديدگاه)

      هه هه هه…..
      🙄😒

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. JDM

        ۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (639 ديدگاه)

        برای احترام به وقت خودت کامنتای اینو ریپلای نکن

        موافقم 14
        مخالفم 2
  4. lelewed933

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا تسلا
    هم از نظر طراحی و هم فنی بهتره
    من نمیدونم یه ماشین الکتریکی چه نیازی به اون جلوپنجره فیک بسته داره؟؟

    موافقم 31
    مخالفم 4
  5. lelewed933

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مدل Y هم فقط اسمش کراس اووره
    ارتفاع کف از زمین رو نگاه کنید!!
    بیشتر میخوره یه سدان اسپرت باشه
    واقعا چرا باید نسبت به مدل 3 پول بیشتری داد برای این تازه با کارایی کمتر؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. JDM

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (639 ديدگاه)

    انتخاب من فیکسر اوشن هست آخه طراحی مدل Y خیلی بده کلا تسلا تو طراحی افتضاح هست.
    جالب اینجاست فیکسر تقریبا 400کیلو سنگین تره و 100اسب کمتر حالا شتاب
    3.7 فیکسر
    3.5 تسلا
    اینجاست که نشون میده تسلا ارزش واقعی خودش رو زمانی که شرکت ها تمرکز بیشتری روی الکتریکی شدن محصولاتشون بزارن . البته تسلا برتری هایی داره مثل مصرف انرژی و قیمت ولی خدایش فیکسر بهتره

    موافقم 25
    مخالفم 10
  7. یوسف

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (994 ديدگاه)

    این فیکسر هم مه انگار از روی دیسکاوری اسکی کامل رفته

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (188 ديدگاه)

      آره شبیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تسلا زیبا تره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  9. You

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مقابل تسلا حرفی واسه گفتن نداره

    موافقم 5
    مخالفم 7
  10. shetab-car

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    طراحی فیکسر به نظرم به کراس اور بیشتر می خوره تا تسلا با اون شیب زیاد سقف
    اما فیکسر طراحی مستقلی نداره به نظرم چراغ ها و فرم نمای جلو خیلی به رنجروور شبیه شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    فیکسر رو آدم از دور ببینه فکر میکنه لندروور چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا