تسلانیسان

درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد

آیا نیسان GT-R با تیونینگ و ۸۱۰ اسب بخار قدرت می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل X با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر شود؟

نیسان GT-R هم‌اکنون بیش از ۱۶ سال سن دارد و طرفداران همچنان ناامیدانه منتظر نسل جدید هستند. البته طبق گزارش‌ها، این خودرو سرانجام به آخر خط رسیده و جانشین آن الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، تا زمانی که می‌توانیم باید از صدای موتور V6 توئین توربوی GT-R لذت ببریم. بدین منظور، مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود یک نمونهٔ نیسمو از گودزیلا را در برابر رقیبی الکتریکی بنام تسلا مدل X پلد قرار داده است.

نیسمو به‌صورت استاندارد ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما این یک نسخهٔ استاندارد نیست و با تیونینگ، خروجی پیشرانهٔ آن به ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است؛ بنابراین، حالا گودزیلا شانس بسیار بیشتری در برابر موشک تسلا خواهد داشت که از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. البته مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور هنوز هم بسیار قوی‌تر از رقیب بنزینی است اما GT-R از مزیت ۸۰۰ کیلوگرم وزن کمتر بهره می‌برد که اختلاف بسیار زیادی خواهد بود.

بااین‌حال، ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که GT-R نیسمو با تیونینگ هم در خط مستقیم در برابر تسلا شانسی ندارد و در هردو مسابقهٔ درگ مغلوب می‌شود. البته درحالی‌که نیسموی استاندارد ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند، در این نمونهٔ تیونینگ تایم درگ به ۱۰.۶ ثانیه رسیده اما کافی نیست و تسلا هنوز ۰.۳ ثانیه سریع‌تر است. در مسابقات رولینگ هم شرایط تغییری ندارد و بازهم این مدل X است که پیروز می‌شود تا تنها پیروزی نیسان در آزمایش ترمز حاصل شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد طرفداران گودزیلا برای غلبه بر تسلا در ۴۰۰ متر باید منتظر جانشین الکتریکی GT-R باشند.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان GT-R نیسمو تسلا مدل X پلد
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو الکتریکی سه موتوره
قدرت ۸۱۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تک سرعته
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۲۵۴۰ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2270 ديدگاه)

    باز هم درگی نامعقولانه و بی ربط از مش واتسون عزیز که اسپرت کوپه بنزینی رو با اس یو وی برقی انداخته
    بیشتر بدرد ت رول بازی های پیام و اکانتاش میخوره

    موافقم 18
    مخالفم 6
  2. مهندس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تسلا و ماشین های برقی تو مسیر صاف که معلومه میبره که اونم بخاطر گشتاور آنی نه تکنولوژی خفن تسلا🤣🤣🤣
    اما اگه همین دوتا ماشینو بندازین تو سر بالایی و جاده های نا همواره بعد ببین چجوری تسلا وسط راه میذارتت🤣🤣 نمونش اون سایبر تراک که توی افرود عملا با دوچرخه رقابت میکنه🤣

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. ایمان

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      به این میگن نظر تخصصی و به دور از تعصبات👏
      نیسان جی‌تی‌ار ساخته شده برای مسیرهای ناهموار بخصوص سربالایی. نیسان برای پیست و مسیر صاف مدل پاترول رو تولید کرده

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. B

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (349 ديدگاه)

      همینو پورش میساخت واکنش حضار
      وای پورش سردمدار تکنولوژی حضرت پورش ، پورش خداست پورشت گاده ..‌.
      😂😂😂
      بعد هر ایرادی هم میگرفتی میگفتن نه پورش که برای اینکارا نیست و …
      اینکه برقی گشتاور آنی داره درون سوز اون گشتاور اعلامیش فقط برای دور موتور خاصیه که نشون دهنده برتری برقیه نه ضعفش یجوری میگین انگار ضعفه 😂😂😂
      مثل این میمونه بیای درون سوزو مسخره کنی بگی نه خب درون سوز چون وزنش کمه اینطوره

      موافقم 13
      مخالفم 6
    3. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1902 ديدگاه)

      تکنولوژی تسلا اونقدر خفنه که خیلی از برقی ها رو شکست داده

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. Amir

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (16 ديدگاه)

        دوست عزیز ساخت گیربکس تک سرعته توسط تسلا که هیچ تعویض دنده و هدر رفت گشتاور نداره خیلی تکنولوژی خفنیه ؟
        این که توی ماشین اسباب بازی ها خیلی وقته اومده
        فقط فرقش اینه در ابعاد بزرگ اجرا شده

        موافقم 12
        مخالفم 2
    4. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (952 ديدگاه)

      بعضیا همینو نمی‌خوان قبول کنن

      موافقم 10
      مخالفم 5
    5. Dark Knight

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (451 ديدگاه)

      خواهشا اطلاع ندارید نظر ندهید ! همین تسلا مدل x یکی از بهترین هندلینگ های دنیا رو تو suv ها داره که به خاطر باتری های کف ماشین و در نتیجه مرکز ثقل بالا اون هست تنها ایراد این ماشین تو پیست ترمز های مزخرفی هست که داره و گرنه از نظر شتاب خیلی سریع تر از gtr تیون شده رو هم زده

      موافقم 6
      مخالفم 9
    6. ناجی

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      موتور های برقی مزیت بزرگی دارن که هیچ موتور درونسوزی نداره، تمام گشتاور موتور از لحظه استارت دراختیار راننده هست،خودروهای برقی تازه در ابتدای راه هستند ولی موتورهای بنزینی بیشتر از یک قرن هست که تولید میشن و پیشرفت کردن، تا یکی دو دهه آینده دیگه اثری از خودروهای بنزینی باقی نخواهد ماند و جاده ها و خیابان ها جولانگاه اتومبیل های برقی خواهد شد

      موافقم 1
      مخالفم 9
  3. گات

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه چرخ جی تی ار نیسمو میارزه به کل شرکت تسلا و ایلان ماسک

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. JaMsHiD

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (937 ديدگاه)

    تو پیست برنده معلوم میشه …

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. فرشاد

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    بل شاهد تکنولوژی بالای تسی هستیم یه وقت فکر نکنین بخاطر گشتاور اونیه الکتریک هستا نو نو فقط بخاطر تکنولوژیه
    باید تیون میشد تا هم اسب بشن نه اینجوری

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1902 ديدگاه)

      اون وقت اگه ساخت یه ماشین برقی اسپرت انقدر راحته چرا پورشه تایکان توربو جی تی باز شتابش دو دهم کند تر از تسلاست البته از اونجایی که شما ها همیشه بهونه میارید و میگید رول اوت باید بگم که فقط آمریکایی ها نیستن که از رول اوت استفاده میکنن ریماک، پنین فارینا، اسپارک هم از رول اوت استفاده میکنن و از اونجایی که رول اوت یه روش جدید تست شتاب هست پس اصلا بعید نیست که پورشه هم از این روش استفاده کرده باشه حتی اگه بگیم از رول اوت هم استفاده نکرده باز هم تسلا شتابش بیشتره چون بدون رول اوت ۲.۲۸ زده و از ۲.۳ پورشه کمتره

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. فرشاد

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        چون پورش به صفرتاصد به عنوان یه موضومع مهم و کلیدی نگا نمیکنه برعکس شما که مشخصات ماشیناتون از صفرتاصد شروع میشه🤣
        پورشه بر خلاف شما به خیلی چیزای دیگ اهمیت میده مث متریال
        خدمات پس از فروش
        دوام
        پرفورمنس
        زیبایی و کارایی
        اسپرت بودن در عین راحتی
        تصی بدخبت تنها راه فرارش صفرتاصده
        خودتم می بینی تنها سنگرت شتابه حتی اون دو دهم رو هم ول نمیکنی چون اولین و اخرین سنگر برای دفاع از تصی هس
        فلا با بازی با اعداد رو ادامه بده تا شاه پورش با یه پس گردنی دکمه خاموشتون رو بزنه

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. رضا

        ۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (144 ديدگاه)

        ۲ صدم یا ۲ دهم؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Dark Knight

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    متاسفانه ترمز های آشغالی تسلا داره و گرنه تو شتاب واقعا حرفی برای گفتن نمیذاره ( ولی همیشه گفتم که ماشین های تسلا از ارزون ترین تا گرون ترین مشکل دقت مونتاژ دارن که باید حل بشه )

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1902 ديدگاه)

      مدل اس پلد که پدال مقایسه ش رو با لوسید گذاشت نوشته بود که مشکل مونتاژ بر طرف شده

      موافقم 3
      مخالفم 7
  7. FOTOX

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جای اینکه درگو بین جی تی ار با یه برقی بزارن یکی از رقبای درون سوزش رو بیارن تا اون موقع معنی واقعی درگ رو بفهمیم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. yaghoub

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    درگ ؟
    این یعنی چه خودرویی برتره؟
    اولاً. سریع تر تو پیست مشخص میشه که رکورد تمام برقی ها در نوربرگ رینگ مشخصه .
    دوماً شما یه خودروی برقی روز رو با یه درون سوز سالخورده مقایسه کردید.
    سومٱ شتاب در حال حرکت به واقعیت نزدیک تره .

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    نیسان جی تی ار خوراک تیونینگه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. 14

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    منظور دوستمون از سر بالای اینا touge بود که برا اون باز r35 خوبه ولی r34 بهتر و بازم r33 بهتر و بارم بهتر r32 که خب touge مسیر تنگ کوهستانیه ابعادم مهمه که خب همشون بهتر از تسلا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    مش واتسونم دیگه خودشو داره مسخره میکنه مردک احمق آخه هیچکس میاد درگ ماشین برقی رو با بنزینی بندازه اینجوری اعتبار سلطان گودزیلا هم میره زیر سوال

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (630 ديدگاه)

      نه اشتباه نکن اعتبار gtr زمانی بدست اومد که تسلایی نبود و با این چیزا خراب نمیشه
      نتیجه این درگا برای افرادی مهمه که هیچ درکی از مشخصات فنی یا کلا ماشین ندارن یا سنشون یاری نمیده و فقط تمام معیارشون یه مسافت 400 متر هست تازه چیزی که اینجور افراد بهش توجه نمیکنن گشتاور آنی بدون هدر رفتن قدرت از گیربکس و موتور تا سر چرخ هست
      این نشون دهنده برتری شتاب پلد از gtr ، پس اگه گشتاور تو شتاب اولیه بدرد میخوره اسب بخار هم توی شتاب ثانویه برای همین این درگ رو پیرمرد باخت. برای کسایی که اطلاعاتشون از صنعت خودرو/موتور‌اسپرت/تیونینگ خیلی بالا هست شتاب سرعت اخرین معیارشون هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
  12. سام

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا فرض کنیم تسلا از هر نظر برتری داره ولی این دو ماشین در مسافت طولانی قابل مقایسه نیست چون تسلا برای هر بار شارژ چندین ساعت زمان نیاز داره صدا و هیجان خودرو بنزینی به کنار هرچند چه بخوایم چ نه به مرور زمان استاندارد های جهانی کم کم خودروهای برقی رو به خاطر الایندگی کمتر و نبود سوخت های فسیلی جایگزین میکنند

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. وحید

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لذت رانندگی چیزیه که با ماشین های برقی ، درک درستی ازش نداریم …

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. Siyavash

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (661 ديدگاه)

    نیسمو ۴۰۰ متر رو تویه ۱۰.۸ میکنه نهایتا ۱۰.۹ اونم نسخه استاندار نه تیونینگ…اینجا نه رولینگ نه ۴۰۰ متر حریف تسلا نشد، که نشون میده تیونینگ اصولی نبوده و فقط اسمن ۸۱۰ اسب قدرت داره و در عمل چنین چیزی نیست..
    نیسان نسخه معمولی ۵۶۵ اسب قدرت داره و با یه تیونینگ ساده ۷۰۰ اسب واقعی قدرت بهش دادن..و دقیقا ۴۰۰ متر رو تویه ۱۰.۶ یا ۱۰‌.۵ میزد..
    کلا تویه این ۸ سال که برنامه هایه مت واتسون رو میبینم نیسان اگه ۲۰ بار تویه این درگ ها شرکت کرده نهایت ۴ یا ۵ بار برنده شده ولی تویه بقیه کانال ها و مجله ها دنبال میکنم این آمار برعکس هست..مت کلا با بعضی از ماشین ها حال نمیکنه و برعکس با مک‌لارن.. استون مارتین و بنتلی و تسلا خیلی حال میکنه اینو میشه از تمام برسی هاش متوجه شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی علیزاد

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    GTR واقعاً یک ماشین ژاپنی خیلی خاصه که تو ایران امروز 1403/1/3قیمتش15 میلیارده و ایلان ماسک اومده تسلا ساخته ماشین الکتریکی با بنزینی قابل مقایسه نیست کصخل ها این یک شایعه است که به اون راننده چقدر رشوه دادن تا کم بیاره و تسلا رو سربلند کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا