تسلا

مقایسه هزینه نگهداری و مالکیت تسلا مدل 3 با تویوتا کرولا

بسیاری از افراد فکر می‌کنند قیمت خودروهای برقی هنوز بالاست اما در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به هزینه های نگهداری و مالکیت تسلا مدل ۳ و مقایسه آن با تویوتا کرولا بیندازیم. همراه ما باشید.

اگرچه قیمت خرید خودروهای برقی نسبت به نمونه‌های درون‌سوز سنتی بالاست اما این تنها بخشی از پازل پیچیده پیش روی خریداران است. زمانی که هزینه‌های سوخت و نگهداری در زمان مالکیت خودرو را در نظر بگیرید، نقاط قوت خودروهای برقی نمایان خواهد شد. تسلا به عنوان بخشی از گزارش‌های روتین خود یک‌بار دیگر مزیت‌های تسلا مدل ۳ را برجسته کرده است. این خودروساز با مقایسه هزینه نگهداری محصول خود می‌گوید هزینه مالکیت مدل ۳ در طول ۵ سال مشابه تویوتا کرولا خواهد بود.

این خودروساز آمریکایی در گزارش خود آورده است:

اگرچه قیمت خرید مدل ۳ مشابه یک آئودی یا بی ام و است اما هزینه‌های نگهداری خودروهای برقی در طول زمان کمتر از خودروهای درون‌سوز یاد شده است زیرا هزینه‌های مالکیت و برق کمتر و ارزش باقی مانده بیشتری در خودروهای کارکرده تسلا دیده می‌شوند

تسلا می‌گوید هزینه کل مالکیت مدل ۳ در طول ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر فقط ۰.۴۶ دلار به ازای هر کیلومتر پیمایش است درحالی‌که هزینه نگهداری تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در هر کیلومتر پیمایش برابر با ۰.۴۴ دلار خواهد بود. به این ترتیب هزینه‌های مالکیت کرولا در هر یک کیلومتر فقط ۰.۰۲ دلار کمتر از تسلا خواهد بود و این مقدار در پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر تفاوت ۲ هزار دلاری ایجاد می‌کند. درصورتی‌که مشوق‌های دولتی و فدرال را نیز به معادله اضافه کنید هزینه‌های نگهداری مدل ۳ کمتر خواهد شد.

اگر هزینه نگهداری تسلا مدل ۳ کنونی با کرولا برابر باشد سومین نسل این خودرو در این زمینه بسیار بهتر خواهد بود. برند موردبحث قبلاً اعلام کرد هزینه‌های تولید نسل بعدی محصولاتش ۵۰ درصد کمتر از محصولات فعلی خواهد بود. بنا به گزارش مورگان استنلی، هزینه تولید فعلی تسلا به ازای هر خودرو حدود ۳۹ هزار دلار است بنابراین با کاهش ۵۰ درصدی این رقم به زیر ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. شایان ذکر است تولید نسل سوم خودروهای تسلا در کارخانه جدید مکزیک در یک سال آینده شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    شما ببین این کرولا دیگه چیه که با موتور درون سوز و کلی قطعات بازم هزینه نگهداری کمتری از تسلا برقی داره

    موافقم 86
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      یکی بخریم به امید خدا

      موافقم 25
      مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3595 ديدگاه)

    در امارات تاکسیهاش تویوتا کمری بود ولی چند وقته هیوندا سوناتا خیلی زیاد شده و از همه جالبتر تسلا ۳ هم به ناوگانش اضافه شده . دیگه قضاوت با شماست خودتون تا تهشو بخونید

    موافقم 16
    مخالفم 28
    1. درود

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      چقدرر رر خوشبخت اماراتی‌ها
      مث آرزو های ما هست

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. Tesla

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    بیچاره جاپون فنا 🤣🤣🤣 ، تنها چیزی که تا حالا میتونستن بهش بنازن : این بود که تویوتا کم ترین هزینه نگهداری رو داره ، و حالا این عنوان رو در اختیار تسلا کبیر میبینن ( تازه با اینکه قیمت مدل ۳ بیش تر از دو برابر کرولا هست ) 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪

    موافقم 9
    مخالفم 86
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      خب سگمنتشون و کلاس و نوع خودرو مشخصه دیگه
      این کارارو نداره که
      فشار بازیا چیه 😐

      موافقم 30
      مخالفم 2
    2. LAMBORGHINI

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      تو اصلا آمریکایی فن نیستی فقط پشت تسلا قایم شدی و به برند های ژاپنی توهین میکنی
      در اصل به کره ای فن هستی

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. LAMBORGHINI

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        در اصل یه کره ای فن هستی

        موافقم 19
        مخالفم 2
    3. علیرضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (116 ديدگاه)

      ۱۰ سال دیگه میگم اون جارو برقی چطوره

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. RKO

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز مثل روز های قبله تا اینکه یه روز از خواب بلند می شی و گارانتی تموم شده و پکیج باتری بعد از کشیدن ریق رحمت با یه لبخند ملیح ازت خداحافظی می کنه و به سمت افق محو می شه اونجاست که می فهمی که سلطان با فراری و مکلارن رقابت می کنه .

    موافقم 47
    مخالفم 3
  5. Tesla

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    همه اینا در حالی که هنوز ماسک عقیده داره : خودرو های تسلا در حال گزینه های اقتصادی نیستند و با اون چیزی که مد نظر داره فاصله دارن ، نسل بعدی خودرو های تسلا از نظر هزینه های نگهداری در بلند مدت ، بسیار اقتصادی تر از خودرو های حال حاضر این شرکت خواهند شد ، یعنی تسلا کبیر داره شرایطی به وجود میاره که تا ۵ سال دیگه : هیچکس حتی نگاه خودرو های آشغال درونسوز نکنه ، آینده از آن ماست 😎⚡️⚡️⚡️💪

    موافقم 6
    مخالفم 40
    1. حسین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      ای بابا
      میبینیم بله
      تا چه شود
      کسی بدش نمیاد
      ولی درونسوز ها مزیت خودشون دارن
      و احتمال زیاد از بین هم نمیرن

      موافقم 19
      مخالفم 2
  6. بی وطن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    درون سوز ++++
    الکتریکی – – – –

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. بهزاد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    کلا مدیران این شرکت به همراه سنگربانانش در یک حالت خلسه و توهم به سر میبرند و انگار همه ی رقبا قراره تا ابد قوای محرک درون سوز بسازند و دائما هزینه نگهداری و قیمت برق و بنزین را به رخ میکشند!
    اگر این شرکت صفر تا صد محصولشو خودش و بدون تامین کنندگان تولید میکرد ممکن بود تصور کنیم حتما رمز و رازی در کاره در حالی که همان تامین کننده ها در بازار برای همه ی برندها میتونن تولید و خدمات داشته باشند.
    میخواد تا ۲۰۳۰ تولیدشو به ۲۰ میلیون برسونه و تقریبا این برند تمام توجه خودشو به هزینه ی تولید معطوف کرده و بقدری درگیرش شده که یادش رفته تا دو سه سال آینده بیش از ۱۰۰ مدل برقی از چندین برند میاد بازار و براحتی از سود درون سوزهاشون هزینه رقابت با برقی های نوظهور را پرداخت خواهند کرد و رقابت دیدن داره.

    موافقم 6
    مخالفم 5
  8. حسین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    درسته تسلا داره هزینه تولید رو پایین میاره ولی در این راه یک چیز مهم رو قربانی کرده اون هم تعمیر پذیری ماشین هست. تسلا با استفاده از گیگاکست داره کل شاسی ماشین رو به صورت پرسی و یک تکه میسازه و این یعنی شاسی دیگه امکان تعمیر نداره و در صورت تصادف خودرو باید اسقاط بشه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. دیمن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    ماشینی که بعداز پنج سال تمام اجزاء داخلی‌ به صدا میوفته، مفتم نمیارزه، ولی تویوتا تو این زمینه امتحانشو پس داده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  10. وطن خواه

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تا حالا تسلا نخریدیم اما ۳ مدل کرولا ۹۴،۹۶،۲۰۰۸ داشتم و ۲۰۱۰ اش رو هم سوار شدم. ماشین های هم رده تولید جاهای دیگه رو هم تا حدودی دیدم، ولی در کیفیت ساخت و اطمینان از امنیت رانندگی فکر نکنم ماشینی به این زودی ها بتونه از تیوتا در کل، جلو بزنه. اگه سر دوراهی قرار بگیری، کفه ترازو به نفع کرولاست.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا