تسلا

تحویل تسلا مدل ۳ بدون لنت ترمز به مشتری!

تسلا همیشه در سرخط خبرها قرار دارد و دامنه اخبار درباره این برند از موارد بسیار مثبت تا بسیار بد متغیر است.

2016 Tesla Model X P90D

اخبار مربوط به رکوردشکنی‌های متنوع تسلا مدل S پلاد همه‌جا به چشم می‌خورند و درعین‌حال مشکلات و نقص‌های عجیب محصولات این برند نیز توسط مشتریان گزارش می‌شوند. گاهی اوقات اخبار تسلا حاصل بیانیه‌ها و گزارش‌های شوکه کننده و غیرمنتظره ایلان ماسک هستند اما خبری که امروز منتشر شده است بسیار عجیب جلوه می‌کند.

بنا به گزارش وب‌سایت درایو، یکی از مشتریان تسلا خودروی مدل ۳ را در ۱۹ دسامبر تحویل گرفته است و نکته جالب اینکه پس از بررسی خودرو فهمیده است این خودرو لنت ترمز ندارد! او یک روز پس از دریافت خودرو با تسلا تماس گرفته است تا این مشکل را گزارش کند. مالک خودرو ویدئویی از تسلا مدل ۳ خود را به تسلا فرستاده است و پاسخ تسلا این است: “ترمزها برای عملکرد مدل ۳ نرمال به نظر می‌رسد.” مالک به صداهای ترمزهای تسلا مدل ۳ اشاره می‌کند و در مرحله اول فکر می‌کند این صداها ناشی از باقی ماندن ذرات مختلف بین لنت و دیسک هستند اما تماس با تسلا هم او را قانع نمی‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد به یک مکانیک مراجعه کند.

تکنسین یاد شده به محض باز کردن چرخ می‌فهمد خبری از لنت ترمز در عقب نیست و این کالیپر ترمز است که با روتور تماس دارد! واضح است که با وجود چنین مشکلی، کالیپر ترمز و روتور از بین رفته‌اند.

خب آیا می‌توان توضیحی برای عدم وجود لنت‌های ترمز داشت؟ آیا لنت می‌تواند پس از نصب شدن بیفتد؟ آیا مکانیک اشتباه کرده است؟ نه این‌طور نیست. نکته دیگر اینکه خودرو از همان روز اول صدا داشته است.

تیم تسلا به‌گونه‌ای با این مساله برخورد کرده‌اند انگار اولین باری است که با مشکلی در محصولات تسلا مواجه می‌شوند! حالا پس از حداقل سه بار تأخیر در تأمین قطعات، تسلا قول رفع مشکل خودروی این مالک تا روزهای آینده را داده است. اینکه چگونه تسلا نصب لنت ترمز روی خودرو را فراموش کرده موضوع عجیبی است.

خبر دیگر درباره تسلا به مشکل داغ کردن برخی محصولات این برند مربوط می‌شود. NHTSA می‌گوید احتمال وجود نگرانی‌های ایمنی درباره مشکلات این خودروساز وجود دارد.

برخی از مالکان محصولات تسلا شکایاتی درباره از کار افتادن پمپ‌های گرمایی در دماهای پایین ثبت کرده‌اند. در گزارش‌ها آمده است مشکل گرمایی حتی پس از تعویض حسگرهای معیوب پمپ‌های گرمایی در مدل ۳ و مدل Y فراخوان شده وجود دارد. NHTSA می‌گوید از وجود این مشکل آگاه شده است و به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و گفت‌وگو با تسلا درباره بررسی مشکلات است.

گفته می‌شود این مشکلات می‌تواند روی یخ‌زدایی شیشه جلو، عملکرد سیستم تهویه مطبوع و… تأثیر بگذارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2565 ديدگاه)

    روزگاری که رقبا با دو برابر سبد محصولات بیشتر به نصف فروش تسلا هم نمیرسن ، این فشار ها طبیعی خواهد بود .

    چند وقت دیگه اینم مثل مشکل ماشین اون زن چینی حاظر در نمایشگاه شانگهای گندش درمیاد…

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۴۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6916 ديدگاه)

      ای کاش هر کسی می‌آمد اولین کامنت را در این مقاله میگذاشت ، جز شما که حتی در چنین مسئله‌ی مهم اما مسخره‌ای هم متعصبانه نظر و طرفداری میکنید !

      فقط ماندم معنی لوکس ، چه حساب میگردد که شما خوشحال هم میشوی از اینکه در دسته‌ی لوکس‌ها راه دادنش !

      اگر بر مبنای قیمت‌گذاری لوکس به حساب میاد ، پس تمام کامیون‌های بالای ۵۰ هزار دلاری هم لوکس هستند !

      لوکس به چه معناست ؟!
      تسلا با انبوهی از مشکلات منتاژی و کیفیت پائین متریال ، مورد خنده‌ی خودروشناسان قرار گرفته و هنوز در عجبیم که لوکس به چه معناست که شما تعصب پرفروش‌ترینش را با لذت بیان میکنید و حتی در بدترین شرایط مثل همین مقاله هم طرفداری میکنید !

      بین طرفدار بودن تا متعصب بودن ، همین مقدار فاصله هست ، ببینید !

      تسلا اگر در ایران تولید میکرد ، میتوانست با خودروسازان ما رقابت سختی بر سر بی‌کیفیتی داشته باشد !

      موافقم ۱۰۵
      مخالفم ۳۰
      1. مردیم از خوشی

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (868 ديدگاه)

        هی گفتی متعصب متعصب ، خودت هم متعصبی ! جدای از پد.رکش.تگی که با کره ای ها داری !

        این نوع مشکلات برا هر برندی هست اما چون این تسلاست و مردم روش حساس هستند بولد میشه اخبار ، جناب دستت به تسلا نرسیده یکبار هم سوار نشدی هی میگی بی کیفیته ؟
        در حالی که بهترین سایت های دنیا که برسی کردند از کیفیتش به شدت تعریف کردند
        مدرک میخوای ؟ همین سایت برو برسی های تسلا توسط سایت های بزرگ را ببین مشکل اینه امثال شما دنبال حقیقت نیستید دنبال راضی کردن روح خودتون هستند

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۶۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          ۹مطمئناً به متعصبانه بودن شما نمیرسم و خداروشکر کامنت‌ها ذخیره میشود !

          اینکه حقیقت را در مورد کره‌ای‌ها فاش میکردم در زمانی که هنوز گندش در نیامده بود و فشار دوستانی همچون شما بالا میرفت جای شکی نیست !
          اینکه گندِ یاتاقان زدن‌ها و آتش‌سوزی‌های بی‌مورد و ترمزهای مسخره‌ و … در جهان همگانی شد و شما سکوت کردید خودش جایی برای بحث نمیگذارد !

          اما بحث اینجاست که یعنی اینقدر بی‌سوادانه میگویید چنین مسئله‌ی بزرگی از شرکتی که در جمع لوکس‌ها حسابش میکنند ، مسئله‌ی کوچکیست ! و متعصبانه بهانه‌ هم می‌آورید !

          همین شما اگر این اتفاق در مقاله‌ی خودروسازان داخلی بیوفتد ، در کامنت‌ها جشن عروسی میگیرند از دانایی و مَن مَن کردن‌ها !

          موافقم ۳۷
          مخالفم ۱۹
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          کاربر مردیم از خوشی
          شوخی نکن که حتی درک حقیقت از وقایع کره‌ای‌ها هم بَرایت سخت میگذرد و اینجاست که مشخص میشه کی متعصب هست و کی طرفدار !

          فکر کنم پدال باید یه دیگشنری از کلمات را اینجا معنی کند و روزانه تابلو بزند اول هر مقاله !

          طرفدار : یعنی کسی که حقایق را بپذیرد و برای بهبود شرایط علایقش تلاش کند !

          متعصب : یعنی خود خودِ شما که استاد این هستید حقیقت را انکار یا تحریف کنید چون اون قسمت از مغز گیرایی‌اِتان مشکل دارد !

          اینجا داره میگه تسلا لنت را یادش رفته بگذارد یا حتی در مورد کره‌ای‌ها و داستان یاتاقان زدن‌هایش و … ، اینقدر سخته قبول مشکلات و اینکه باید یه فکری به حال کیفیت بکنند و نه اینکه تازه چشم به روی آن ببندند !

          دقیقاً خریداران تسلا من را یاد دو آتیشه‌های اپل می‌اندازند که خودشان را میکشند تا اپل بخرند چون برند اپل جدا از کارایی باعث ارضاء شدن طرفدارانش جلوی آیینه هم میشود که با آن عکس بگیرند و کلاس بگذارند ، هیچ دلیلی هم ندارند جز متعصبانه بودنشان و دلایل پوچ و خنده‌دار که البته برای خودشان مَحکمه‌پسنده !

          موافقم ۳۱
          مخالفم ۱۸
        3. مردیم از خوشی

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (868 ديدگاه)

          با همون کامنت اول زدم با خاک *** کردم دیگه نیاز نیست وقت بزارم کامنت های بی محتوایی که فرستادی جواب بدم

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۴۶
        4. امین

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (302 ديدگاه)

          @مردیم از خوشی
          بنده با تجربه عرض میکنم : از لوکس بودن که فاصله بسیار دارند ، هیچ ، کیفیت مونتاژ و متریال هم متاسفانه خوب نیست.
          موضوع طراحی سلیقگی هست ولی طراحی داخل خیلی خسته کننده با کمبود ارگونومی و … در جاده کوهستانی برای اینکه بطری های آشامیدنی غلت نخورند مجبور بودیم بین پاها نگه شان داریم. (برای زمان طولانی خیلی آزار دهنده هست)
          فضا روی درب و داخل کابین برای نگهداری نداشت.
          و هزاران مورد دیگه. از بین ماشینهای الکتریکی که تجربه دارم ، تسلا از همه نچسب تر بود.
          ولی طراحی بیرونیش با توجه به سال ارائه خوب ساده مناسب هست. البته فقط اس و ایکس.
          وقتشه یه تحول اساسی در طرح و کیفیت داشته باشه.

          موافقم ۲۹
          مخالفم ۲
        5. امین

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (302 ديدگاه)

          از سال گذشته مشکل طراحی فضای داخلی حل کردند . مدلهای جدید در داخل خیلی بهتر شدند.

          موافقم ۶
          مخالفم ۷
        6. کیانوش

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          اره هرروز تویوتا بنز کارشون اینه که فراخوان بدن واسه لنت ترمز های فراموش شده
          حتی ایران خودرو سایپا هم همچین سوتی تداده بوده
          حالا تو چرا اینقدر تعصب تسلا رو میکشی

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
      2. Arman

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ۶٠٠٠ هزارتا کامنت ضد کره گذاشتی تهش هرسال با کلی جوایز و افزایش فروش مواجه میشی! الکی فقط خودتو میبری زیر فشار،۶٠٠٠٠٠ تا دیگه هم بزار باز درجا میزنی :))

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۸
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          جوایز گرفتن‌های کره‌ای‌ها را بارها شرح دادم که نون و آب نمیشه و در صنعت جایزه به فروش بالا هست و دلاری که نصیب شرکت‌ها میگردد !

          در مورد جنسیس و افزایش ۲۰۰٪ با شما موافقم و جنسیس فراتر از انتظارها بوده اما عنوز هم از آخر اول هست و باید دید در سال‌های آینده محصولاتش را کم میکند یا به تولیدات اِدامه میدهد !

          با تجربه از سواری و مالکیت خودروهای مختلف نظر میدهم و نه از روی هوا !

          یه زمانی بنا به دلایلی و بخصوص علاقه‌ی شدید ، خودروهای مختلف وارداتی را تست و بررسی میکردم جدا از مالکیت مدل‌های مختلف آسیایی از تمام برندها و مگر اینجا اینستاگرام است که بخواهم مثلاً فالور داشته باشم که خودنمایی کنم و شما نگاهتان به تعداد کامنت‌هاست !
          همین جا رضایتم را به جِدّ اعلام میکنم که تعداد عددیه کامنت من را به شما هدیه کنند تا بدانید اصل موضوع چیز دیگر است و نه این حواشی که شما و برخی دیگر به آن دامن میزنید چه با آگاهی و چه بدونِ آگاهی !

          این را هم بگویم که اگر میخواهید از دنیای خودرو بیشتر بدانید و خبرهای مطمئن ، آقای امین آزاد که در گذشته سردبیر هفته‌نامه‌ی دنیای خودرو بودند را دنبال کنید و من مدتیست ایشان را پس از سال‌ها که از این مجموعه استفاده میکردم و دل‌تنگشان بودم پیدا کردم و به جرئت میگویم ایشون از آن کسانیست که به هیچ وجه دروغ و بزرگنمایی نمیکنند و از هیچ شرکتی هم پول نمیگیرند که تبلیغ دروغین بکنند و نه مثل خودروبانک و اسب‌بخار که از خودشان حُقه‌بازتر و پول‌دوست‌تر خودشان هستند و متاسفم برایشان که تا بوی پول میاد شرف خودشان را میفروشند و با بررسی‌های آبکی خیانت میکنند به آن کسانی که سواد خودرویی ندارند اما این دوستان سوقشان میدهند به سمت خرید این لگن‌های بی‌هویت و درجه ۳ چینی و … !

          موافقم ۹
          مخالفم ۵
        2. Arman

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          عزیزم هر طرف دست و پا میزنی میخوری به در بسته! کیفیت برند رو فروش و نظرات مجلات معتبر مشخص میکنن،توی فروش که گروه هیوندا کیا فقط با ۴٠ سال سابقه جزو ۵ تای اول دنیا هست امسال هم اگه اشتباه نکنم سوم یا چهارمین گروه پرفروش سال شدن! تو بحث جوایزی و نظرات کارشناس های مجلات دنیا که اصلا نیازی نیس چیزی بگم چون پدال همیشه میزاره مطالب رو هر سال.این از دو فاکتور اصلی

          جنسیس هم اگه اون شوکی که بعد از دیدن ٢٠٠ درصد افزایش فروش بهت اجازه میداد،میتونستی ببینی که اخر نیست و دو رده اومد بالاتر،ولی خب شوک سنگینی بود و اجازه نداد چون داشتی به ورشکستگی فکر میکردی :))

          یه چیز دیگه اونم اینه که تو تا صبح میتونی بگی من هزارتا ماشین خارجی رو تست کردم( کنتور نمیندازه) اما باور کن نه کسی باور میکنه نه اهمیتی میده چون همه منتظرن ببینن که مثلا کارشناس های موتور ترند یا تاپ گیر بعد از تست فلان ماشین نظرشون چیه نه اینکه منتظر نظر کسی باشن که تو خیال مونده و خفن ترین حرکتش تغییر لحن کلام به کتابی از کامنت ۵۵٠٠ به بعد هست!

          موافقم ۷
          مخالفم ۶
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          کاربر Arman

          اونی که کنترل نمیندازه ، حسادت و چشم بسته‌ی شماست !

          خوبه که گفتم اینجا اینستاگرام نیست که بخواهیم مثل عقده‌ای‌ها نمایش اجرا کنیم اما متاسفانه فهم آن برای شما سخته چون بالاتر از ایرانی سوار شدن را برای خودتون رویا میپندارید !
          این دیگه ربطی به من نداره و شما باید بتوانید با حقارتتان کنار بیایید و نه از فشار زیاد دیگران را مسخره و کنتر بنداز ببینید !

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6916 ديدگاه)

      راستی ، یک موضوع دیگر که حتماً آن را هم دروغ میدانید و نِیرنگ دشمنان !
      اون تسلا مدل S که منفجرش کردند با مواد منفجره به دلیل هزینه‌ی تعمیر زیادش که از قیمت خود خودرو بالاتر بود و شرکت زیر بار این مسئله نرفت را چه میگویید ؟!
      فکر میکنم در دانمارک بود یا اتریش !
      میگفت چنان قیمت تعمیراتش بالاست که حتی برخی نمایندگی‌ها خارج از گارانتی هم امکانِ تعمیر کردنش را ندارند !

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۸
      1. Arman

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        نوید حقیقت راجع به کره ای ها فاش میکردی یا نظرات تخیلی راجع به ماشین هایی میدادی که از نزدیک هم ندیده بودی و عکس نظرات تمام مجلات بود! موتور ترند میومد جنسیس یا تلوراید رو بهترین ماشین سال میکرد مثلا بعد تو از سه قاره اونطرف تر میگفتی بده! نتیجش شد وجهه منفی تو سایت و جدی نگرفتن حرفات! چی رو فاش کردی که فقط خودت درکش کردی چون امسال کره ای ها باز افزایش فروش داشتن! جنسیس هم که سه سال پیش گفتی سال دیگه ورشکست میشه امسال ٢٠٠ درصد افزایش فروش! حالا ورشکستی بماند

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۹
      2. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        قیمت باطری های تعویصیش بیست و دوهزار دلار بود
        حق داشت گفت مااشین رو منفجر کنم ارزون تر در میاد واسم

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    3. Elmiraj

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2565 ديدگاه)

      کسانی که نمی‌دونن لوکس در تعریف هر برند معنا و مفهوم متفاوتی داره….. قطعا نظر یک نفر را که در حال حاضر هیچ دلیل و مدرکی در خصوص ادعاش نداره ملاک قرار میدن….!!!!
      .
      .
      در خصوص رد این ادعا برای ما کافیه که طبق مطالعه موسسه JD power در خصوص کیفیت اولیه ماشین در سه ماهه اول مالکیت ، تسلا با ۲۳۱ مشکل به ازای هر ۱۰۰ ماشین بالاتر از برند آئودی قرار داره .

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۵۸
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (6916 ديدگاه)

        کاربر Elmiraj
        لوکس بودن در هر کجایی یک معنی میدهد !

        جایی همچون ایران به دنا و تارا میگویند لوکس و به کمری و آزرا میگویند بسیار لوکس و به آلمانی‌ها میگویند اَشرافی !

        اگر تعریف لوکس را به شما متعصبان بسپارند ، باور کنید دست خودتان هم نیست که حتی اگر پراید سایپایی را هم شرکت تسلا تولیدش کند با همان مشخصات همیشکی ، شما آن را لوکس میشمارید چون تسلا تولیدش کرده بدونه لنت و زِه بقل در !

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۱۳
      2. ارش

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1500 ديدگاه)

        لوکس یعنی ماشین گران بدون ترمز 😅😅😅😅🤣🤣

        موافقم ۴۰
        مخالفم ۷
      3. سامورایی | 武士

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (720 ديدگاه)

        لنت ترمز های تسلا رو تو بردی؟

        خیلی حرکت زشتی بود

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۳
      4. سامورایی | 武士

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (720 ديدگاه)

        به قول اقا نوید

        لوکس ببرای هر جا تعریف متفاوتی داره

        برای تسلا:

        ۱. نداشتن لنت ترمز
        ۲.حالت نابودی خودکار
        ۳.متریال بی کیفیت
        ۴.موتور برقی

        برای ایران خودرو:

        ۱.بوق
        ۲.صندلی
        ۳.فرمون

        برای رولزرویس:

        سیستم ناوبری اتوماتیک
        قابلیت برنامه ریزی روزانه برا صاحب خودرو توسط هوش مصنوعی
        سرگرمی های سالم و باحال
        بدنه ضد گلوله

        شامل اینا میشه

        در ضمن هر وقت توی کل دنیا تسلا شد پر طرفدار ترین ماشین و هیچ کس باهاش مخالف نبود بیا و اینجا سخنرانی کن در باره تعریف لوکس بودن یک خودرو

        الان تسلا کلی مخالف داره ولی شما فقط تعصبی برخورد میکنی

        من هم توی اون مقاله عاشق کادیلاک بودم و خیلی تعصبی برخورد کردم ولی بعد فهمیدم اشتباه کردم اینجا شما الان هی براتون دلیل موجه و حساب شده میارن باز شما روی تعصب میمونی

        چرا؟

        چون وقتی یازده سالت بود اس پلاد بی کیفیت آرمیچری رو توی ماهواره دیدی الان اومدی اینجا داری از اقای ایلان ماسک و تسلا که خودروهایاز نظر من بی کیفیت و نصفه نیمه ای رو میسازه دفاع میکنی!!!

        امیدورام پدال این نظرم رو تایید کنه چون واقعن همینه و چیز دیگه ای نیست !!!!!

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۷
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          دقیقاً همینطوره .
          لوکس در هر نقطه و مکان ، تعریف متفاوتی دارد و این بستگی به بازار هر کشوری دارد .

          موافقم ۹
          مخالفم ۱
    4. GT

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1461 ديدگاه)

      المیراژ میگه:
      ((ادعای رقابت با انحصار تسلا را هم دارند…))
      منم در جوابش میگم: زارت🙂

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۱۱
    5. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      آمریکایی فنا واقعا گند زدین.
      این همه تعصب یعنی چی ؟!
      آقا که از وقتی پروفایل گذاشته خودش رو مدافع حقوق همه چیز میدونه ..
      کارش هم شده بگه پدال با آمریکایی مشکل داره من میدونم مثل گالیور هی میگه من میدونم من میدونم من میدونم .
      اون یکی شون هم عکس ماشینی که هیچ وقت به تولید نمی‌رسه رو گذاشته پروفایل و به صورت تخصصی توی پست های تسلا ماست مالی میکنه .
      مسخرشو درآوردین.

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۱۳
      1. سامورایی | 武士

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (720 ديدگاه)

        امریکا نیس که ما امریکایی بازا کلا تسلا رو از خودمون نمیدونیم

        این کاربر المیرا j نمیدونم چرا هی سنگ اون ایلان ماسک رو به سینه میزنه

        داره کلی نظر مکنفی دریافت میکنه که فقط بگه تسلا خوبه

        اقا خب خوب نیست میخوای چیکارکنی مثلا

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۶
    6. مرتضی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فشار بخور تسلا فن … نوش جوووون

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۸
      1. سامورایی | 武士

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (720 ديدگاه)

        حق خالصی تو

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۴
    7. رضا

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (293 ديدگاه)

      مسئول نصب لنت دو دقیقه رفته بوده دستشویی 😀

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    8. کیانوش

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      اگه مرسدس و بی ام و منظورته هر کدومشون نزدیک دو میلیون خودرو فروختن امسال هرچند به نظر من بنز و بی ام و تسلا رو رقیب خودشون نمی بینن تسلا رقیب ولکس واگون
      لوکس ساز نیست
      حالا قیمت تسلا ۳ زیاد گذاشته دلیل بر لوکس
      تسلا امسال نهصد هزار خودرو فروخته
      از نصف بنز هم کمتر
      پس منظورت چی بود

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. Scuderia Ferrari

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    سایلنت گفته بود تا چند وقت دیگه خبری از لنت ترمز و خیلی از قطعات مکانیکی در تسلا نخواهد بود

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۵
    1. datsun

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2373 ديدگاه)

      موتورهای الکتریکی خیلی راحت قابل کنترلن اصلا سیستم ترمز سنتی معنی نداره براشون علت اینکه استفاده میکنن جای سوال داره.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۱
      1. فرامرز

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1488 ديدگاه)

        بستگی به موتور داره. شما با ۶۰ اسب بخار هم میتونی دیر یا زود به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسی (اگه جاده و آئرودینامیک ماشین اجازه بده). ولی اگه بخوای تو اون سرعت به هر دلیلی ترمز اضطراری بزنی بدون دیسک و لنت کارت تمومه. توجه کنید که بالای ۹۰ درصد ماشینای تو خیابون (تو همه کشورا) زیر ۲۰۰ اسب قدرت دارن و همه پول خرید تسلا پلید ندارن

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۴
      2. Philipp

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        شاید بتونی در لحظه موتورو متوقف کنی

        ولی آیا چرخ ها هم بلافاصله متوقف میشن؟

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۳
      3. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        اها پس به این دلیله لابد کی گفته موتور الکتریکی ترمز نمیخواد

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6916 ديدگاه)

      هنوز تکنولوژی ترمز‌ها به آن جایگاهی نرسیده که لنت را یادشان رفته باشد !

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۶
      1. datsun

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        نوید جان ما خودمون تو هنرستان با چهار تا کنتاکتور هر بلای که بگی سر موتورها می آوردیم با چهار تا مدار ساده رو موتور هر مانوری که دوست داری میتونی انجام بدی

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۶
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          کاربر datsun عزیز ، متوجه موضوع نمیشوم !
          یعنی خودروهای برقی مثل خودروهای سنگین ترمز موتور دارند ؟!
          پس برای چه از لنت استفاده میکنند !

          لنت در کنار ترمز موتور ( خفه‌کُن موتور ) مگر نباید مکمل باشد برای مواقع ضروری !

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۳
        2. datsun

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2373 ديدگاه)

          دقیقا موتور الکتریکی رو میشه کمتر از یک ثانیه قفل کرد یا سرعتش رو به راحتی کاهش داد در کسری از ثانیه چپ گرد و راستگرد یا دور رو کنترل کرد خوب ظاهرا برای این استفاده نمیکنن که مشتریان هنوز عادت به این موضع نکردن شما فناوری e پدال نیسان لیف رو مطالعه کنید اصلا نیازی به ترمز در ماشین نیست فقط ترمز رو به این خاطر گذاشته که همه مشتریان به این فناوری عادت ندارن

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۳
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (6916 ديدگاه)

          کاربر datsun
          حقیقتاً این را نمیدانستم و جالبه برایم .

          ای کاش برخی دوستان متعصب به جای عراجیف گفتن‌ها نمایش شعور خانوادگی‌یشان از شما و دیگران یاد میگرفتند که چطور میشود دوستانه نقد و بررسی کرد بدون توهین !!!

          ممنون ❤

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۱۰
        4. Philipp

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          داتسون جان این دلیل داره
          بله درسته میشه بلافاصله جهت نیرو موتور رو عوض کرد
          ولی آسیب شدید به دیفرانسیل میزنه
          علاوه بر اون ممکنه خود چرخ هم آسیب ببینه یا سیستم انتقال نیرو
          شوکیم که به راننده و شاسی وارد میشه هم خطرناک میتونه باشه

          موافقم ۲۶
          مخالفم ۰
        5. محمد امین

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          داتسون جان ، وقتی گشتاور جانبی از سمت محیط به شفت موتور الکتریکی وارد نشه ، تمام حرف هایی که شما زدی درسته ، ولی وقتی ماشین داره با سرعت زیاد حرکت میکنه و جرم زیادی هم در حال حرکت هست ، به هیچ شکل ممکن‌ نمیشه خودرو رو با نیروی موتور به شکل ایمن نگه داشت ، و بعدش هم باید کلی انرژی الکتریکی صرف کرد ، و تازه خودرو های ضعیف تر هم اصلا توان انجام این کار رو ندارن
          و اینکه هر بار بخوای اینقدر فشار به موتور بیاری باعث داغ شدن و مستهلک شدن موتور میشه

          موافقم ۳۱
          مخالفم ۰
        6. حشمت021

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (157 ديدگاه)

          رانندگی با یک پدل تو اکثر خودرو ها برقی از جمله تسلا هست که دقیقا از همین روش استفاده میکنه
          وقتی پدال گاز رو رها کنی دور موتور ها کم میشه و ترمز میکنه، هر چی سرعت کمتر باشه تاثیر این ترمز بیشتره

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۳
        7. کیانوش

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          اون رانندگی با یک پدال به این معنی نیست که از لنت ترمز استفاده نمیکه
          فق به جای اینکه ترمز رو فشار بدی وقتی گاز رو رها کنی ماشین ترمز میگیره
          بله موتور الکتریکی رو خیلی راحت میشه کنترل کرد اما صحبت دو نیم تن وزن ماشینه نه یک سی ان سی یا پهپاد
          اون وزن رو که نمیشه با موتور نگه داشت

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    3. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      عجب تیکه ایی انداختی .😂

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۶
  3. Farzad

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    تسلا همیشه به صورت ناخودآگاه منو یاد فرغون سازی های داخلی خودمون میندازه .

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
  4. ارین صاحب جمعی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (734 ديدگاه)

    این دیگه از کیفیت ساخت افتضاح گذشته داره کم کم میشه سایپا چهارتا صندلی را هم برداره نوکت بندازه بگه یا علی ملت چقدر خرن اینو میخرن

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۴
  5. مسعود

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این ایلان ماسک چهارتا ماشین آشغالی ساخته همه اش راه به راه مشکل فنی داره. ماشین هاش با این قیمت و کیفیت ارزش خرید نداره. این دلقک رو خیلی بادش کردند/

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۴
    1. سامورایی | 武士

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (720 ديدگاه)

      حق

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
  6. مسعود

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (442 ديدگاه)

    یه روز عادی برا تسلا

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۶
  7. Bilbo

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چقدر آینده نگرانه😍😍😍

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Sina10

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      یاد اون دوستی افتادم که داشت درباره برتری سیستم گیربکس تسلا نسبت به پورشه تعریف میداد!!!!
      همیشه گفتم و بازم میگم
      تسلا مدل های بالارده مثل پلاد رو عالی میسازه و با قیمت مناسب ،
      ولی از اونطرف مدلای پایه و بلند برد رو هم گرون میسازه ، هم پر ایراد و هم کم کیفیت ، خیلی وقت ها هم توی توانایی فنی که نقطه قوت اصلی تسلاست ، توی این نسخه ها ، با فاصله از رقبا شکست میخوره
      این سیاست باعث میشه ضرر روی مدل های بالارده و هزینه کارخونه های جدید جبران بشه
      بعدش یه سری از امار ها ، این ماشین بی ترمز رو از ماشینای لوکس حساب میکنن و میگن تسلا از مرسدس بیشتر ماشین میفروشه!! ورود به بازار خودرو های لوکس چند تا مشخصه مهم نیاز داره که تسلا همشون رو بطور کامل بدست نیاورده
      این مشکلات تسلا از دو مورد ریشه میگیره
      یک عدم تجربه شرکت ، که برخلاف تصور بسیاری در طی یکی دوسال به دست نمیاد ، شرکت های بزرگ ، بار ها و بارها اوضاع وخیم مالی رو تجربه کردن ، ثروت رو تجربه کردن ، عاقبت ساخت ماشین با هزینه تولید کم رو دیدن ، با هزینه بیش از حد زیاد رو دیدن ، فروش اپشن های ناقص رو دیدن ، تسلا هم شاید تا چندین سال اینده را کسب تجربه اینا رو بهتر بفهمه ، چه بسیار ماشینایی داشتیم که رویا های بزرگی داشتن و هیچی نشدن و چه بسیار ماشینایی که موفق شدن با قرار دادن اهداف طیبعی و نه غیرواقعی( مثل ماشین با موتور جت که ماجراشو میدونین) یکی از دلایل موفقیت فروش در مدل سه همین اهداف و رویا های حقیقیشه، یعنی ساخت یه سدان پرفروش
      حرف من این نیست که تمام خیالات و برنامه های عجیب شکست میخورن ، نه مثلا پلاد الان با شکست هایپرماشینا تو درگ به این هدف رسیده ولی این روش همیشه جواب نمیده
      دلیل دوم سیاست های شرکته که درباره اش توضیح دادم ، بالاخره ساخت سدان با شتاب ۱.۹ ثانیه ای هزینه ی زیادی می خواد ، این هزینه هم با روش های بچگانه تامین کردن ، مشکلات عجیب کیفیتی و خبرسازی خود شخص ماسک و سپس تعویق پروژه های خیالی برای افزایش ارزش سهامه
      یا افزایش سرعت تولید برای رسیدن به تقاضا که تهش میشه کاهش کیفیت
      فکر میکنم زمانی که تسلا از این مشکلات رهایی پیدا کنه که بودجه مالی تامین و تجربه کافی رو داشته باشه و همچنین توانایی مدیریت تقاضا

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. M.Kkarimi

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (773 ديدگاه)

        👌

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  8. Silent

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (579 ديدگاه)

    😂🤡

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
  9. میثم

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2868 ديدگاه)

    اگه ثابت بشه که حقیقت داره که واقعا باید یه بازرسی کیفی اساسی از تسلا انجام بدن و ازش تعهد بگیرن که دیگه همچین موردی پیش نیاد

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۴
  10. Ferrari

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    بعضی از دوستان دارن یقه جر میدن که مشتری دروغ میگه تسلا رو دارن میکوبن. اخه من به شماها چی بگم؟ تمام این برندهای خودروسازی پوست مشتری رو میکنن تا بهش ماشین بدن هر کاری هم که به نفع مشتری انجام میدن برای بازاریابی و تبلیغ و فروش بهتر هستش مثل بره ای که طرف گرگ رو میگیره ، چرا طرف خودروساز رو میگیرید؟ خنده داره واقعا

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۷
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      وقتی تعصب باشه چنین میشه .
      وقتی خداوند تو یک کشور باشه چنین می‌شه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
    2. مردیم از خوشی

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (868 ديدگاه)

      دقیقا کدوم کامنت گفته که دروغه ؟!

      حرف اینه ، که این نوع مشکلات برا همه خودرو ساز ها هست ولی یه عده تا یه خبر اینطوری میاد جشن و پایکوبی را شروع میکنند

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۶
      1. آریامنش

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (195 ديدگاه)

        تا حالا یادم نمیاد تویوتا از بین ده ها میلیون خودرو که هر سال میسازه حتی یک مشکل در این حد داشته باشه که کلا لنت ترمز نذارن ، شما فقط ویدیو های کنترل کیفی خودروهای تویوتا رو نگاه کن چندین فیلتر و صافی دارن تا خودرو به کیفیت مطلوب آنها دست پیدا کند،چه برسد به تسلا که هنوز تو وصل کردن لنت ترمز مشکل دارن ، و گویا اصلا کنترل کیفی ندارن که چنین اشتباه ناشیانه رخ میده ، اگر راننده خودرو را روی سیستم خودران می گذاشت و سیستم ترمز می گرفت و ترمز وجود نداشت و منجر به مرگ راننده می شد آنگاه هم سیستم خودران مقصر دانسته می شد و هم کل تسلا .

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۶
        1. مردیم از خوشی

          ۲۷ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (868 ديدگاه)

          مطمئن باش داشته حتی اگه الان هم سرچ کنی میتونی به یه مسائلی برسی

          موافقم ۶
          مخالفم ۷
      2. Ferrari

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1707 ديدگاه)

        کامنت کاربر المیراژ رو ببین خیلی جالبه زیر همون کامنت شما ۲۰ تا کامنت گذاشتی بعد می‌پرسی کی گفته؟
        دوست عزیز برای هر خودروسازی پیش میاد ولی برای تسلا دیگه عادی شده.
        کیفیت پایین، فراخوان ها ، تاخیر در عرضه مدلهای جدید. اینها مشکلاتی هستش که تسلا باهاش دست و پنجه نرم میکنه مثل اینکه هیچ نظمی در این برند وجود نداره. این موارد باعث میشه مشتری که میخواد تسلا بخره یه بازنگری در انتخابش داشته باشه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  11. سامورایی | 武士

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (720 ديدگاه)

    و در این قسمت شاهد ری …… استارت کردن کامپیوتر های تسلا هستیم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  12. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خبرررررر خبررررر
    با دقت بخونید حرف به حرف
    چند برند آمریکایی ایرانی شدند!
    تمام شد!
    ۲۰۲۳ نیز کاخ سفید حسینیه خواهد شد!
    گریه کن ترا.مپ! فشار بخور!

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  13. آریامنش

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    تسلا سابقه بسیاری در این موارد دارد ، متاسفانه ما تو دنیایی زندگی می کنیم که تسلای بنجل ساز ارزش سهامش از تویوتا با دهه ها قدمت و محصولات سراسر کیفیت و استهلاک پایین ، پیشی می گیرد . واقعا دوره زمونه داره عوض میشه مردم دیگه یه خودرو واسه اینکه به کار های شخصیشون برسن ، کم مصرف باشه ، کم هزینه باشه ، مالیات کمتری بدن ،بیمه کمتر جیبشونو خالی کنه ‌و قطعات ماشین عمری و بادوام باشند و… یه خودرو رو خریداری نمی کنند ، الان خریداران دنبال ماشین های ترند شده تو شبکه های اجتماعی می گردن که به توانند پز خودروی ترند شده خود را در اینستاگرام بدهند ، نمونش تسلا هست که اگر ویدیو های بررسی خودرو توسط مشتریان رو تماشا کنید متوجه میشوید این شرکت دهه ها با تولید یک خودرو با کیفیت نزدیک به همتایان آمریکایی خود فاصله دارد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
  14. Hamid

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هر وقت یه عده فهمیدن برای خرید یه ماشین نباید به ارزش سهام شرکتش توجه کرد …
    اون موقع میشه حرفی که میزنن رو باور کرد …
    لعنتی تو برای خرید ماشین چن بار ارزش سهام رو چک کردی؟!
    آها مثلا چون ارزش سهام بی ام و بالاتر از بنزه پس من برم بی ام و بخرم!!!
    چه ربطی داره !!!!
    مگه خودرو سازی به ارزش سهامشه!
    طرف میخواد بره ماشین بخره ، نمیخواد شرکت سازنده ماشین رو بخره که!
    یکم فکر کنید خیلی چیز ساده ایه حرفم …

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۶
  15. Mahdi

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فکر می کنم تسلا یه بخش ساخته (حاشیه و فراموشی )
    حیف یه زمان عاشق تسلا بودم
    الان فقط model s تیونینگ به چشمم میاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. ماشین باز

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    خوشم از ماشینهای تسلا نمیاد یه جورین

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  17. p1a3r8s8a

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ماشین های تسلا خیلی بی ریختن

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  18. مهردادکمال

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    مفهوم لوکس چیزی نیست که خود کمپانی به خودش بگه لوکس مقامیه که محصول خودش بدست میاره چیزی که بنز و بی ام و و ایودی و لکسوس و در مراتب بالا بنتلی و رولز رویس بهش رسیدن!!! که جز با دقت و استفاده از بهترین متریال و کمترین خطا بدست اومده مثلا یه محصول رولزرویس در کوچکترین جزییات با دقت کامل محصول رو میسازه این که مثلا یه لنت رو اگر نبندن فکر کنم تمام کارکنانش دست به خودکشی بزنن!!! متاسفانه کم کم بایست تسلا رو لوکس ندونست و صرفا یه محصول تاریخ ساز هستش

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Philipp

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      میباخ و استون رو جا انداختی

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. 1440

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همون‌لرسلویز‌۲سال‌وخورده‌ای‌وقت‌برا‌ساختش‌میزارن
      ‌بعد‌انتظار‌داری‌لنت‌ترمز‌واز‌این‌جور‌چیزا‌‌رو‌یادشون‌بره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  19. حسین

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    این چه وضعشه
    تازه تقاضا هم خیلی برا این برند هست.
    بنظر شما برخی از حامیان محیط زیست که از تسلا حمایت می‌کنند،کار درستی می‌کنند؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  20. Nobody

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی از دوستانی که الان متعصبانه دارن حمایت میکنن از تسلا و اینو یه اتفاق عادی میدونن اگه برای خودروساز هایی مثله مرسدس این اتفاق پیش می‌آمد همه تبر به دست حمله به ریشه شرکت میکردند
    تسلا خیلی وقت است که اعتماد مشتریان را از دست داده به خصوص در بحث ایمنی جایی که شوخی بردار نیست این از ترمز و آن هم سیستم خودنابودی که تسلا خیلی ازش دم میزند (تسلا همان سایپایه وطنی فقط با کمی آپشن اضافه تر )

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  21. جواد

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فقط به همون رانندگی خودران و برقی بودن مینازه چند وقت دیگر ک آلمانیا ب این تکنولوژی برسن ایلان ماسک باید در کارخونه شو ببنده

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا