تویوتا

اولین تصاویر رسمی از نسل جدید تویوتا راوفور

نسل ششم تویوتا راوفور، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای جهان، با طراحی جدید، ابعاد بزرگ‌تر و نسخه‌های هیبریدی آماده رونمایی است.

جایگزینی یک محصول فوق‌العاده موفق کار آسانی نیست. تویوتا در سال گذشته ۴۷۵ هزار دستگاه راوفور در ایالات‌متحده فروخت و این شاسی‌بلند جمع‌وجور را به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند آمریکا برای هشتمین سال متوالی تبدیل کرد. با وجود سن بالای مدل فعلی، فروش راوفور در مقایسه با سال قبل ۹.۳ درصد افزایش یافت. به همین دلیل، تویوتا باید بااحتیاط نسل جدید این شاسی‌بلند را معرفی کند. این شرکت تأیید کرده که راوفور جدید در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۵ برابر با ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ رونمایی خواهد شد. تویوتا می‌گوید این شاسی‌بلند پرفروش برای «خیابان‌های شهری تا سفرهای طبیعت‌گردی» آماده است.

نسل جدید راوفور با طراحی جسورانه‌ای ظاهر می‌شود که از چراغ‌های جلوی زاویه‌دار با سبک چکش مانند بهره می‌برد و ظاهری تهاجمی به خودرو می‌بخشد. سپر جلوی این شاسی‌بلند با ورودی هوای بزرگ و خشن برای خنک‌سازی طراحی شده و چراغ‌های LED عقب، جلوه‌ای مدرن به بخش عقب اضافه می‌کند. گلگیرهای جعبه‌ای شکل، وفاداری به طراحی نسل قبلی را حفظ کرده‌اند درحالی‌که رینگ‌های آلیاژی شش‌پر جدید با لاستیک‌های با چسبندگی بالا، جذابیت ظاهری و عملکرد را بهبود می‌بخشند. یکی از مدل‌ها به رنگ قرمز تیره، به نسخه‌ای اسپرت اشاره دارد که احتمالاً با نشان TRD اسپرت یا GR اسپرت عرضه خواهد شد. این نسخه با اسپویلر عقب روی سقف و جلوپنجره لانه‌زنبوری، طراحی اسپرت‌تری را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود ارتقاهای عملکردی نیز داشته باشد.

داخل کابین راوفور ۲۰۲۶، طراحی مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد که به پریوس شباهت دارد. صفحه آمپر دیجیتال مستقل به‌صورت شناور طراحی شده و اطلاعات را به شکلی واضح ارائه می‌دهد. نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات-سرگرمی در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته و دسترسی آسان‌تری را فراهم می‌کند. کنسول مرکزی حجیم با اهرم گیربکس بازطراحی‌شده، ظاهری ارگونومیک و امروزی به کابین می‌بخشد. این تغییرات نشان‌دهنده تمرکز تویوتا بر بهبود فناوری، راحتی و تجربه کاربری است که برای رقابت در بازار شاسی‌بلندهای جمع‌وجور ضروری است.

تویوتا قصد دارد تولید راوفور را در ایالات‌متحده ادامه دهد تا از تعرفه‌های دوران ترامپ جلوگیری کند. درحالی‌که برنامه اولیه شامل واردات این مدل از کانادا و ژاپن بود، گزارش رویترز حاکی از آن است که تولید نسل جدید ممکن است در کارخانه تویوتا در کنتاکی ادامه یابد. راوفور ۲۰۲۶ احتمالاً پیشرانه بنزینی خالص را حذف کرده و کاملاً هیبریدی خواهد بود. در نسل جدید راوفور، تویوتا ممکن است باتری نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پرایم را ارتقا دهد تا برد الکتریکی به بیش از ۷۰ کیلومتر برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. اراز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بی هیجان ترین ماشین دنیا که درصدر پرفروش ترین خودرو در جهان هست

    موافقم 17
    مخالفم 85
    1. معارفی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      90 درصد مردم از ماشین انتظار هیجان ندارن

      موافقم 49
      مخالفم 3
    2. AMANTE

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      کمتر کشوری توی دنیا هست که مردم اش از ماشین اقتصادی و پریمیوم انتظار سواری اسپرت و دریفت کشیدن و ….. قابلیت رقابت با M3 رو داشته باشن.

      موافقم 17
      مخالفم 1
  2. ______________

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نفس تازه میکند ؟؟
    عین چی زشت میشه

    موافقم 21
    مخالفم 35
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (547 ديدگاه)

    خودرو سازهایی که زبان طراحی منحصر به خود دارن که تو طول تاریخشون به دست آوردن باعث میشه هر کسی به راحتی تشخیص بده برند رو.مثال رقیب همین روفور از شوی میشه شورولت اکوئناکس که از ۴۵ متری گلشهر به راحتی میشه تشخیص داد با شوی طرف هستی.تویوتا هم قبلاً نشانهای خوبی داشت ولی الان خیلی راحت میشه با هر ماشینی مخصوصا چینیها اشتباه گرفته.من خودم آخرین نسل رو۴ داخل ایران رو خیلی میپسندم مخصوصا نمای عقبش معرکه هست

    موافقم 36
    مخالفم 1
  4. N.I.M.A

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    از نمای عقب شبیه به اسپورتیج شده.

    موافقم 25
    مخالفم 9
  5. همایون

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    خب کاملا معلومه که همون عکس سفید رنگ درست بود و ظاهر نسل جدید راوفور فوق‌العاده زشت خواهد بود و بیشتر جای اینکه از کمری الهام بگیره از مدلهای الکتریکی این شرکت الهام میگیره و حتی از اونها هم زشتر شده.کابینم اگه اون عکس درست باشه احتمالا مثل فیس لیفت BZ خواهد بود با همون طراحی ساده و بدور از هیجان و همون فرمون زشت.آخه چرا باید پرفروشترین محصول یه شرکت رو اینجوری طراحی کنن؟این منو یاد دورانی میندازه که نسل پنجم کمری با طراحی خوب و جسورانه تو فروش بازار رو ترکوند اما تویوتا از ترس اینکه که نتونه جانشین خوبی براش ارائه بده نسل ششم رو با طراحی کاملا معمولی و محافظه کارانه به بازار فرستاد و بعد از دو سه سال که فروش افت کرد به تصمیم اشتباهش پی برد و یه فیس لیفت بزرگ براش ارائه کرد که به جز سقف همه چیز رو تغییر داد و تونست اوضاع رو بهتر کنه حالا هم تویوتا داره همون اشتباه رو واسه راوفور میکنه و فکر کنم این مدل تا پنج شش سال آینده دیگه تاج و تختشو واگذار کنه و پرفروشترین خودرو دنیا نباشه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  6. Taha Ayoobi

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6172 ديدگاه)

    ای کاش زشت نباشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6172 ديدگاه)

      فک کنم زشته

  7. hosen

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (957 ديدگاه)

    خوشگله و باابهت

    موافقم 2
    مخالفم 6
  8. R

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    چ خوشگله

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Nismo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید تویوتا تو کتم نمیره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  10. Avan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (471 ديدگاه)

    اگر بدتون نمیاد ، شبیه چینی ها نشده؟!

  11. Arsham

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر شبیه چینیا شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا