تویوتاهیوندای

دوئل تویوتا GR 86 و هیوندای ولوستر N

مرحلهٔ مقدماتی، گروه هفتم، کوپه‌های کامپکت، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین ب‌ام‌و M2 و تویوتا سوپرا

مجموع آراء: ۱۳۸۲

آراء ب‌ام‌و: ۸۶۸

آراء تویوتا: ۵۱۴

پیروز دوئل: ب‌ام‌و M2 با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه ۷۱۸

ب‌ام‌و Z4

پورشه ۷۱۸

ب‌ام‌و M2

تویوتا سوپرا

ب‌ام‌و M2

هیوندای ولوستر N

تویوتا GT 86

؟

آئودی TT

نیسان Z

؟

تویوتا GR 86

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱

پلت‌فرم: SGP سوبارو

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲,۴۷۶ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱,۰۳۴ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

تایم در پیست Figure 8 موتورترند: ۲۴.۷ ثانیه

نقاط مثبت: هندلینگ چابک، پیشرانهٔ چهار سیلندر قوی‌تر نسبت به قبل که کمبود گشتاور گذشته را جبران کرده است، ارائهٔ گیربکس دستی به‌صورت استاندارد، چابک‌تر و جذاب‌تر از همیشه

نقاط منفی: سواری سفت‌تر از چیزی که خیلی‌ها دوست دارند، کابین پرسروصدا و تنگ، ارائهٔ سیستم‌های کمک‌راننده فقط با گیربکس اتوماتیک، ترمزهای استاندارد نامناسب برای پیست

چکیده: تویوتا GR 86 جدید با شاسی بازیگوش و قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی، لذت بیشتری را برای راننده به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای اسپرت مقرون‌به‌صرفهٔ بازار است

هیوندای ولوستر N

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

پلت‌فرم: K2 هیوندای-کیا

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۶,۷۸۵ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱,۳۶۱ دستگاه

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست Figure 8 موتورترند: ۲۴.۹ ثانیه

نقاط مثبت: پرفورمنس باورنکردنی با این قیمت، رانندگی عالی و لذت‌بخش، به‌طور شگفت‌انگیزی کاربردی، طراحی عالی، صدای عالی

نقاط منفی: متریال پلاستیکی و ارزان‌قیمت که کابین را خدشه‌دار کرده‌اند، صندلی‌های عقب کوچک، ترمزها و تعلیق می‌تواند بهتر شود، نسخه‌های اسپرت سیویک و گلف شهری‌تر هستند

چکیده: ولوستر N که چیزی بین هاچ‌بک و کوپه است، به‌خوبی هاچ‌بک‌های برتر بازار نیست اما خودرویی جذاب و مقرون‌به‌صرفه است که پرفورمنس و شخصیت آن شایستهٔ تحسین است

مقایسهٔ مشخصات فنی

هیوندای ولوستر N

تویوتا GR 86

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 ۲.۴ لیتری H4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۳۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه ۵.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۳ ثانیه ۱۴.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶ ۳۳.۸ متر ۳۲.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۹۵ جی ۰.۹۸ جی
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۳۹۰ کیلوگرم ۱۲۷۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۶۴ به ۳۶ جلو/عقب ۵۴ به ۴۴ جلو/عقب
طول ۲,۴۶۴ میلی‌متر ۴,۲۶۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۴۹ میلی‌متر ۲,۵۷۵ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۶۰ لیتر ۱۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۳,۵۲۵ دلار ۲۸,۷۲۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۳,۵۲۵ دلار ۲۸,۷۲۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کوپه کامپکت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    دوئل ناجوان مردانه ای هست یه هاچ بک ۴در با ۱۲۰کیلو وزن بیشتر با یه کوپه اسپرت موتور باکسر.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۵
    1. ابوالفضل

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هاچ بک سه در با قدرت بیشتر و وزن بیشتر
      والبته یه کوپه اسپرت با موتور خطی
      این ماشین gt86 نیست بلکه gr86 هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بستگی به خودت داره تویوتا ارزون تر با سرعت کمتر و شتاب بیشتر یا هیوندا سرعت بیشتر شتاب کمتر قیافه هم که سلیقه ای است

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
    1. محمدرضا

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      البته ولوستر یه هاچ بکه خیلی جادار تر از ۸۶ هست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۴
      1. حسین

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (616 ديدگاه)

        ولوستر هاچبک نیست.
        این دو بار

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Arman

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (47 ديدگاه)

      اون یک دهم ثانیه اختلاف واقعا اینقدر زیاده که بشه جزو شتاب بهتر حسابش کرد؟

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۶
      1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        بستگی داره کجا استفاده بشه تو مسیر کوتاه آره تو مسیر بلند خیر بازم میگم بستگی به خودت داره

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. Arman

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (47 ديدگاه)

          یک دهم ثانیه تو هیچ مسیری حس نمیشه،طرف اگه راننده حرفه ای هم باشه نمیتونه یک دهم ثانیه رو حس کنه چون خیلی ناچیزه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۵
      2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        شما اینطور فکر میکنی ناچیزه خیلی تاثیر داره

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
    3. Reza Waffen SS

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      انتخابم تویوتا GR 86

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  3. new RAMIN

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1971 ديدگاه)

    هیچ دلیل منطقی برای رای دادن به تویوتا نیست…جز تعصب! گارانتی شون کافیه تا اعتماد به نفس کمپانی رو شناخت و رای رو به ولوستر داد!

    جدا از این ماجرا طراحی بیرونی و داخلی ولوستر بسیار خوبه ولی GR86 اصلا منو یاد نسل قبلش نمی اندازه.ولوستر دیفرانسیل جلو هست شتابش ۰.۱ کندتره درگ ۴۰۰متر مساوی هستن تاپ اسپید ولوستر هم بیشتره. تازه ولوستر ۴ نفر به خوبی میتونن سوار شن قدرت بیشتر گشتاور بیشتر داره و چون موتور توربو داره مصرف سوخت ۱ لیتر کمتره از لحاظ امکانات رفاهی هم برتری با ولوستر هست(کافیه برید لیست آپشن هاشونو ببنید)اگه هم بحث آمار فروش وسط باشه خب آمار فروش معلومه…

    ارزش پرداخت ۵ هزار دلار بیشتر نسبت به GR86 رو قطعا داره. رای من قطعا هیوندای ولوستر…(ولی هیچکدومشون حریف دیگر رقباشون نیستن برای همین هرکی ببره الان ،مرحله بعد میبازه)

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴۲
  4. M.K karimi

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بنظرم این تعداد اختلاف بین هیوندا و تویوتا یکم نامردیه ! هیوندا از نظر پرفورمنس ، سرنشینان عقب ، کابین جادار تر ، طراحی کابین بهتر ، پرستیژ و جذب جوونا وضعیت بهتری داره ! اما خب از قرار معلوم تویوتا محبوب تره .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۳
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      با تمام خوبیای ولوستر، ولی من بازم یه کوپه ی دیف عقب با موتور بوکسوری با قدرت گشتاور معقول و تنفس طبیعی و شاسی تنظیم شده واسه دریفت با توزیع وزن نزدیک به ۵۰-۵۰ رو به یه هاچبک دیف جلو با توزیع وزنی که حدود ۷۰ درصد روی محور جلو هست (و به شدت باعث under steer میشه) ترجیه میدم!
      درسته، سلیقه واقعا تعیین کنندس
      اما این کلاس مختص لذت رانندگیه، و بین این دوتا، خصوصیات برنده و لذتبخش رو تویوتا خیلی بیشتر داره! قیمتشم که ۵ هزارتا کمتره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    هیوندای ولوستر واقعا خودروی زیبا و دوست داشتنی و تر و فرزی هست که در سگمنتش جزو خوباس ، اما نباید جزو کوپه ها حساب میشد، چون رفتار و کلیت و ماهیتش یه هاچبکه برای همین به عنوان یه کوپه تویوتا گزینه بهتری هست ، ولی من از ولوستر هم خوشم میاد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
    1. امیر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (610 ديدگاه)

      آره به نظر من نمی تونن هم کلاسی های خوبی باشن.
      ولوستر توی گروه هاچ بک قرار بگیره.
      از نظر قیافه به نظر من هیوندای کمی بهتره.
      ولوستر به عنوان هاچ بک خوبه. تویوتا به عنوان کوپه خوبه.

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      اما موضوع دیگه هم اینه که ولوستر واقعا برای روزمره بهتره ، برای همین من هیوندای رو انتخاب کردم به صورت کلی

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۴
      1. حسین

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (433 ديدگاه)

        به صورت کلی اصلا ولوستر نباید اینجا می‌بود چون رقباش ماشین های دیگه ای در کلاس دیگه ای هستن. مثل اینکه یک شاسی بلند فول سایز رو بذارن تو کلاس شاسی بلند های کامپکت بعد بگن حجم صندوق بارش بیشتره!!! خب معلومه ک بیشتره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          درسته این ماشین حتی تو خود متن هم اومده که رقیب گلف و …. هست

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
  6. Arman

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فکر میکردم شتاب تویوتا خیلی بهتر از هیوندا باشه با توجه به وزن خیلی کمتر هم
    اما با توجه به نکات مثبت و منفی ظاهرا سواری هیوندا بهتره و کاربردی تر هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۵
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      ۱۱۳ کیلو اختلاف وزن دارن کلا، از اونطرف ولوستر ۵۰ اسب و ۱۰۰ نیوتون متر قدرت و گشتاور بیشتری داره، ضمن اینکه موتورای توروبو و سوپر شارژ خیییلی زودتر از انجین تنفس طبیعی دور میگیره!! اتتتتفاقا من فکر میکردم ولوستر شتابش حد اقل یک ثانیه بهتر از تویوتا باشه. که باید تبریک گفت به تویوتا و سوبارو بخاطر این انجین و گیربکس و ستاپ ماشین..

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  7. ارسلان

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چش بسته جی آر ۸۶
    آخه رقیبش ۵ هزار دلار گرونتر باشه / توربوشارژ هم باشه / هیوندای هم باشه / هیچ برتری فنی هم با اینکه نسخه N هست نداشته باشه بماند که من توربو رو نسبت به تنفس طبیعی ضعف میبینم
    من عاشق موتورهای دوازده سیلندر تنفس طبیعی هستم که مرسدس برای پاگانی میساخت و زوندا ازش استفاده میکرد تکرار نشدنی هست لامصب ولی هوایرا با اینکه جذابه ولی توربو شدنش گند زد بهش نسبت به توقعی که زوندا از یه پاگانی توی من ایجاد کرد

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۱
    1. دايان

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هیوندای هم باشه؟! یکی ندونه فکر میکنه از پشت میز ریاست رولزرویس داری کامنت میزاری!
      فعلا که فروش ولوستر بیشتر بوده :))) ألبته اونایی که خریدن از رئیس روئسای رولز رویس و اینا نیستن ببخششون

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۵
      1. ارسلان

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        ببین چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد صادقانه دارم باهات حرف میزنم تمام برندهای خودروسازی کره به ویژه هیوندای هرچند همشون ماله هیوندای هستن بجز سانگ یانگ
        داشتم عرض میکردم که تمام ماشین کره ای ها به ویژه هیوندای همشون همون اعتبار و پرستیژی رو دارن که پراید و پیکان توی ایران داره این پرستیژ ماشیناش / اعتبار برند هم منظورم اینه که برند سایپا چقدر برای ایرانیا اعتبار داره هیوندای هم برای خارجیا همونقدر
        حالا تو پاتو از ایران نزاشتی بیرون و روزت رو در آرزوی ماشین کره ای و با نگا کردن به عکسای هیوندای شب میکنی اون دیگه تقصیره من نیست
        همونطور که عرض کردم من صاقانه باهات دارم صحبت میکنم دقیقا برعکس تو که تعصب توی بند بند وجودت موج میزنه برای همین بهت میگم تویوتا هم توی خارج از کشور پرستیژی نداره ولی اعتبار برندش بسیار بالاس و برای این اعتبار زحمت کشیده و این اعتبار رو ساخته نه اینکه مادر زادی داشته باشدش
        متعصب هم میخوای باشی برو متعصب یه برند معتبر باش آخه هیوندای ؟؟ باور کن خودت رو فقط کوچیک میکنی با تععصب روی هیوندای !! برای اینکه روشن شی فک کن یکی توی ایران متعصب سایپا باشه به نظرت خودت خنده دار نیست ؟؟

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۶
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      داداش یجوری میگی توربوشارژر هم باشه انگار مثلا تویوتا از موتور ۱۰ سیلندر اوراکان بهره میبره ، بابا دوتاشون چهارسیلندرن و صدا سوسک میدن ، چرا دلیل الکی میارین واسه برتر دونستن یه ماشین

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۱
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        در ضمن با اینکه به عنوان یه هاچبک مرکز ثقل خیلی بالاتری نسبت به تویوتا داره ، از نظر شتاب جانبی خیلی نزدیک بهشه و از نظر تایم تو پیست فقط ۲ دهم ثانیه ضعیفتره که واقعا عدد خوبیه ، بله ، تویوتا به عنوان یه ماشین اسپرت و کوپه بهتر عمل میکنه ، اما به اندازه هیوندای روزمره و کاربردی نیست

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۶
        1. ارسلان

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          اقای امیر رضا آیا دیدی که من صحبتی از تعداد سیلندر کردم ؟؟ یا صحبت از صدای انجین این دو ؟؟ اصلا اینا به کنار آیا سوسکای طرف شما صدا میدن ؟؟ خداییش میخدایید مخالفت کنید بکنید ولی نه به هر قیمتی😂😂
          جدای از این این هیوندای تقویت شده هست سری ان هست و اولویتش برای تقویت شتاب بوده ولی تویوتا نسخه تقویت شده نیست و برای دریفت توسعه پیدا کرده نه شتاب ولی با این حال تویوتا جی آر هیوندایی که تقویت شده با هدفی که اولویت ش شتاب بوده روشو کم کرده هر چند تمرکزی روی شتاب نداشته و همین خودش گویای همه چیز هست حالا البته من میدونم نظرت براساس علاقه ی شخصیت هست و نه منطق اینجا هم هر کسی نظرشو میزاره با هر دلیلی یا تعصب یا منطق یا هر چی ولی دلیلی نداره از نقطه نظرمون با همدیگه فرق میکنه به هم ریپلای بزنیم و اصرار کنیم که تو هم باید مثله من فک کنی و چون منطقی هم نداری از صدای نداشته ی سوسک مایه بزاری منم با خیلی از کامنتا مخالفم ولی دلیلی نداره ریپلایشون کنم و حرفای صد من یه غاز بزنم
          البته من میزارم به حساب تفریح و گذشت زمان از اونجایی که گفتی مغازه دار هستی و برای گذر زمان و اوقات فراغت میای پدال
          روز خوش

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۵
        2. datsun

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2159 ديدگاه)

          داداش کسی که کلا با تویوتا مشکل داشته باشه هر طوری هست مخالفت میکنه یه ماشین موتور تخت دف عقب که همه چیزش طبق سنت این کلاسه رو زیر سوال میبرن بعد یه ماشین دف جلو که معلوم نیست تو چه کلاسیه و تو هر کلاسی قرارش بدی جور در نمیاد رو جوری ازش تعریف انگار مثلا هیوندا ۵۰ ساله بهترین اسپورت رو ساخته اینم یکیشه بعد این gt ۸۶ نسل قبل که فراوان تو ایران هست خدای صدای سوسک میده ولا صداش جگر آدم رو حال میاره با اینکه چهار سیلندره.

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۷
        3. ارسلان

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          datsun
          درود بر داتسون خیلی ارادت دارم
          بله بنده دقیقا میدونم ایشون با ژاپنی مشکل دارن و کره ای دوست هستن تا حدودی شاید ۵۰ درصد ولی خواستم صحبت منطقی کنم چون اگه ما نقاط مثبت جی آر و جی تی ۸۶ رو بگیم اینا فک میکنن ما تعصب داریم و داریم بزرگ نمایی میکنم چون بالاخره کسایی که خودشون متعصب هستن همین فکر رو راجب ما هم میکنن در صورتی که من تمام برند ها رو هم نقد کردم و هم اگه مثبت ظاهر شده باشن اشاره کردم
          من خودم تجربه جی تی ۸۶ رو دارم صداش سوپر اسپرت های ده سیلندر تتنفس طبیعی رو نمیده ولی صدای اسپرت بسیار خوبی داره اما ایشون از کامنت ش مشخصه اصلا جی تی ۸۶ رو از نزدیک ندیده برای همین من گفتم چون ندیده اگر من توضیح هم بدم قبول نمیکنه و جوره دیگه ای جواب دادم
          ما ضرب المثل محلی داریم که معنیش میشه خیلی صحبت میکنی ولی خیلی کم فکر و تامل میکنی ایشون هم میگه چار سیلندرها صدا و هیجانی ندارن درصورتی که آلفارومئو ۴ سی یکی از مثال هایی هست که حرف ایشون رو کاملا نقض میکنه که توی ایران هم هست وگرنه اگه بخوام جهانی مثال بزنم مثال فراوان هس

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۴
        4. دايان

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (11 ديدگاه)

          امیر رضا خدایی نباید انتظار داشته باشی همه از بحث ماشین سر دربیارن که! مثلا وقتی نمیدونه ماشینی که ١٢٠ سنگین تره هاچبکه طبیعیه شتابش حتی یک ثانیه هم کمتر باشه چه انتظاری میشه داشت! تازه اینجا یک دهم ثانیه ار قوی ترین نسخه تویوتا ٨۶ کمتره اونم با ١٢٠ کیلو وزن بیشتره،اینو همه میشناسن که تعصبی نظر میده همین هم باعث میشه ندونه وزن چقدر تاثیر داره :)))

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۷
        5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          من مخالفتی با تویوتا ندارم ( حتی این هم قبول دارم که تویوتا از نظر برندینگ دست بالارو داره ) منتها میبینم دوستمون دلایل غیر منطقی میاره ، حالا من نمیدونم ، شما خودت که بهتر میدونی صدای هر دوتاشون با کیت اگزوزه ، منم نمیگم حتما هیوندای ولوستر رو بیشتر دوست داشته باشین ، میگم برای کوبیدن یک برند دلایل منطقی بیارین نه اینکه ( هیوندای هم هست یا توربوشارژر هست ، بعدشم بگه پرستیژ پیکان با هیوندای یکیه ) و صد البته بخاطر یه دهم ثانیه بگه که تویوتا روی هیوندای رو کم کرده ، در ضمن آقا ارسلان اگر هیوندای از اینور یک دهم ثانیه در شتاب کندتره ، از اونطرف ، ۲۰ کیوومتر بر ساعت بیشتر میره ، و البته من خودمم گفتم که تویوتا ماشین اسپرت بهتریه

          موافقم ۲
          مخالفم ۶
        6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          آقا خلاصه کلام من در این دوئل بیشتر از ولوستر خوشم اومد ، من از شما عذر میخوام که ولوسترو بیشتر دوست دارم ، اگر میدونستم دوست داشتن ولوستر به این معنیه که با کل خودروهای ژاپنی مشکل دارم ، دیگه ازش خوشم نمیومد

          موافقم ۱
          مخالفم ۶
        7. ارسلان

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          اقا امیر رضا
          شما بالاتر از کامنت بنده همون ۴-۵ کامنت اول این پست گفتید که علاقه شخصی تون هیوندای هست و دلایل شخصی تون هم توضیح دادین و من هم دیدم جدای از اینکه قبولش دارم یا نه نیومدم بگم داری اشتبا میکنی چون اشتباه نسبی هست یعنی هر کسی نسبت به دیدگاه و پارمترهای خودش به یه نتیجه متفاوت میرسه که ایده آل شخص خودشه و فک میکنه به نتیجه ی درست رسیده و منم بعد سالها تجربه در گفتگو با مردم به این درک و پختگی رسیدم و متوجه این قضیه شدم برای همین سعی نکردم بیام بگم شما اشتبا کردی
          من فقط به دعوت از نگارنده مقاله که در انتها گفته
          “”کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.””
          اومدم انتخابم و دلایلم رو گفتم
          از نظره شخص بنده اگه قدرت ها یکسان باشن هیچ دلیلی منطقی وجود نداره ادم دست بزاره روی توربو چون توربو خیلی خیلی مشکلات اعصاب خورد کنی ایجاد میکنه مثلا ماشین رو وقتی به مقصد رسیدی نباید یهو خاموش کنی و بزاری ۵ دقیقه روی دور کم روشن بمونه تا توربو خنک شه وگرنه توربو صدمه میبینه و موقع روشن شدن هم دستورالعملهای خودشو داره از طرفی هزینه نگهداری هم به شدت بالا و عمر موتور رو به شدت پایین میاره برای همیناس که از توربو بیزارم
          جدای از بحث توربو و برندینگ بنده معتقدم همین دف عقب بودن تویوتا نسبت به هیوندا کافیه تا ادم دست بزاره روی تویوتا باقی موارد پیش کش حالا پنج هزار دلار هم ارزونتر باشی که دیگه نوره علا نور به قول معروف

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        8. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (6119 ديدگاه)

          ببخشید آمدم بین بحث آقا امیر رضای گُل و ارسلان عزیز

          اما دیدم مشکل اینجاست که این دوئل اصلاً درست نیست چون طبق گفته‌ی آقا ارسلان ، این دو خودرو کاربرد متفاوتی دارند و حتی مشخصاتشون هم متفاوته !

          بعدش هم ، کجای دنیا میشه لذت یک دِف عقب را با دِف جلو مقایسه کرد حتی اگر قدرت دف جلو بیشتر باشد !

          در ضمن ، هیچگاه به اسب‌بخارهای اعلامی کره‌ای‌ها در تمام طِیف‌ها اعتماد نکنید ، چون اون چیزی که زیر پا احساس میکنید در واقعیت بسیار متفاوت از عدد و رقم اعلامی کاتالوگی هست ، چیزی که من بارها و بارها در تمام کره‌ای‌ها حتی جنسیس سدان و کوپه تجربه کردم !

          GT86 اصلاً به درد سرعت نمیخوره و از پایه ساخته شده برای دریفت و حرکات نمایشی مثل نیسان سری Z !

          موافقم ۵
          مخالفم ۳
    3. Mad.z.Max

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      من با نظر و کلا دیدگاهی که نسبت به این دوتا ماشین ابراز کردی (چه توی این کامنت چه توی دوتا ریپلای پایینتر) کاملا موافقم.
      اینکه تویوتا با انجین اتمسفریک و قدرت و گشتاور خیلی کمتر تونسته ماشین چابکتری باشه واقعا جای تقدیر داره.
      میدونم ۱۱۳ کیلو سبکتر هست، اما از اونطرف تقسیم وزن خیلی بهتر روی محورها داره، دیفرانسیل عقب هست که اصلا لازمه ی یه ماشینیه که واسه لذته رانندگی ساخته شده (صد سال با ماشین دیف جلو نمیشه دریفت زد، دوستان، دریفت، نه دستی کشیدن.. :)) )
      از اونطرف این ولوستر ان با وجود انجین شارژ شده، بازم تقریبا هم سطح تویوتا هست، ضمن اینکه اون محرک جلو بودن و اون حدود ۷۰ درصد وزنی که روی محور جلوش داره، شدیدا باعث کم فرمونی سر پیچها میشه
      آدم خوبه به این فکتها هم توجه داشته باشه، نه اینکه بگه خبببب، هیوندای توربوعه، دکمه های رو فرمونش آبی هستن، ۲۵۰ تا هم که تاپ اسپیدشه، پس خعلی بهتره… 🙂

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  8. AMG GT R

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تویوتا بهتره
    اسپرت تره
    پرفورمنس بهتری داری
    قیمت کمتری داره

    کسی که این ماشین هارو میخره فضای بار اصلا براش مهم نیست
    ولی در این سگمنت انتخابم ۷۱۸ هست که بنظرم در این سگمنت پادشاهی

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  9. Clean Energy

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    خب بستگی به فرد داره
    کسی که پرفورمنس بهتر بخواد و تیوتا پرست باشه تویوتا رو انتخاب میکنه
    ولی اگه کسی که یه ماشین خونوادگی تر و به قولی همه کاره تر میخواد ولستر بهتره
    من باشم به شخصه ولستر انتخاب میکنم

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  10. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    میخوام چنتا از ویژگی های موتور بوکسوری سوبارو رو بگم ، این نوع آرایش موتور برای سوبارو از خودروی سوبارو ۱۰۰۰ که یه ماشین اقتصادی با موتور بوکسوری ۵۴ اسب بخاری بود شروع شد .
    این موتور به دلیل قرارگیری افقی سیلندر ها مرکز ثقل پایینی و در عین حال حجم کمتری نسبت به بقیه موتور های ۴ سیلندر داره
    این موتور به دلیل قرار گرفتن در امتداد محور ماشین قرار گرفته که باعث هندلینگ بهتر و تقسیم وزن بهتر میشه .
    یکی دیگر از ویژگی های این نوع موتور ها امنیت بهتر اونهاست ، در موتور های v و خطی اگر ایمنی خودرو به اندازه کافی خوب نباشه موتور در هنگام تصادف وارد کابین میشه و باعث آسیب راننده میشه ، اما موتور های بوکسوری به دلیل ارتفاع کمتر آسیب کمتری به راننده میرسونه ( البته این مزیت در تعداد سیلندر های بالاتر از ۴ و ۲ اتفاق میفته )
    این موتور ها با اینکه استهلاک کمی ندارن اما در صورت استفاده درست بسیار بادوامن و طبق براورد شرکت سوبارو حدود ۱ میلیون کیلومتر در صورت نگهداری درست کار میکنن.
    یکی از معایبش قیمت بالاتر قطعات موتور های بوکسوری نسبت به خطی هست ، هزینه نگهداری نسبتا بالایی داره و روغن زیادی مصرف میکنه
    باتشکر

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  11. حسین

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (616 ديدگاه)

    قابل توجه آمریکاپرستان.
    تویوتا ۸۶ یکی از ماشینای معروفیه که تو آمریکا فروش کمی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امیر

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    دلیلی برای انتخاب ولوستر نیست
    قیمت کمتر و پرفورمنس بهتر تویوتا!
    البته تویوتا این ویژگی هارو مدیون سوبارو هست!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Philipp

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دلیل انتخاب سوبارو BRZ برای من اینه که میشه تیونش کرد با ب ام و و امثالهم کل انداخت
    که متاسفانه با یه نیم هاچبک دیفرانسیل جلو با اون نسبت وزن ناجور نمیشه کرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا