تویوتافوردنیسانهیوندای

نبرد وانت‌ها: مقایسه ماوریک، رپتور، سانتاکروز، توندرا و فرونتیر

امسال سال وانت‌ها بود زیرا خودروسازان گزینه‌های زیادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارند. مدل‌های کوچکی همچون فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز با قیمت مناسب و پیشرانه‌های کم‌مصرف جزو شاخص‌ترین وانت‌های سال ۲۰۲۱ بودند اما خب از نظر توانایی به پای محصولاتی همچون نیسان فرونتیر، تویوتا توندرا و فورد رپتور نمی‌رسند. اخیراً کانال TFLTruck به دنبال معرفی بهترین وانت در دسترس بوده و اولین رقابت خود را به عنوان یک سری درگ جذاب انجام داده است.

در این رقابت وانت‌های متنوعی حضور دارند اما تا حد امکان سعی شده رقابت‌های منصفانه‌ای انجام شود. در ابتدا ماوریک در برابر سانتاکروز قرار گرفته و نتیجه نهایی به نفع هیوندای تمام می‌شود. این خودرو به مصاف نیسان فرونتیر می‌رود اما پیشرانه ۶ سیلندر ۳۱۰ اسب بخاری آن برای شکست دادن سانتاکروز کافی نبوده و کره‌ای‌ها دومین پیروزی را نیز دشت می‌کنند. البته نبرد سوم بین توندرا و سانتاکروز برگزار می‌شود ولی این بار تویوتاست که پیروز میدان می‌شود هرچند اختلاف دو خودرو خیلی نبوده است.

در مسابقه نهایی این توندرا است که در برابر رپتور قرار می‌گیرد. البته رپتور از چرخ های بزرگ ۳۷ اینچی استفاده کرده و شاید این نکته‌ای منفی برای عملکرد وانت فورد در درگ باشد. رپتور قوی‌تر بوده و قدرت و گشتاور ۴۵۰ اسبی و ۶۹۱ نیوتون متری دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور توندرا به ترتیب به ۳۸۹ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتون متر می‌رسد. البته این قدرت زیاد باعث برتری نشده و تویوتا پیروزی را کسب می‌کند. با اینکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فورد بهتر از تویوتا بوده اما این خودرو با اختلاف کمی قافیه را به رقیب ژاپنی می‌بازد.

این کانال ویدئوهای بیشتری را از مقایسه ۵ وانت موردبحث منتشر خواهد کرد که شامل تست‌های ظرفیت یدک کشی و حمل بار نیز می‌باشد. البته این مقایسه منصفانه‌ای نیست زیرا سانتاکروز و رپتور تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. البته همگی این خودروها از نوع وانت هستند و همه هم به یک آفرودر ۴۵۰ اسب بخاری بزرگ نیاز ندارد. برنده واقعی این میدان خریدارانی هستند که با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های به‌روز، جذاب و خوش قیمت روبرو شده‌اند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1461 ديدگاه)

    جمع کنین این مسخره بازیا رو. موقع خرید پیکاپ به مقرون به صرفه و جوندار بودنش توجه میشه نه به تایم مسافت چهارصد متر!

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۶
    1. امین

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (431 ديدگاه)

      تازه همینا مدعی حفاظت از محیط زیستن یه چیزی بگم دوستان با این رویه (کلا صنعت فرهنگ هرچی) روز به روز تو بدبختی داریم فرو میریم ما یجور اونام یجور

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  2. Nima

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1472 ديدگاه)

    از TFL این کارا بعید بود!

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  3. AMG GT R

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    صرفا جهت سرگرمی بود
    در کل واضح بود رپتور برنده هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  4. امین

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (431 ديدگاه)

    مصرف گرایی پارامتر های مسخره و ب.ا رفتن بشر رو مشاهده میفرمایید مردم دیگه ر.د دادن

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  5. [email protected]!n

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2129 ديدگاه)

    جای اینکه مزخرف ترین ویدیو این کانال رو بزارین لااقل ویدیوهای تخصصیشو پوشش بدین.

    آخه کدوم آدمی تو دنیا معیار خریدش برای پیکاپ درگه ؟؟ این کانال برای ویو اینکارارو انجام میده خودشونم می دونن چه کاره احمقانه ای هست.

    کاش اون بررسی rock crowl از برانکو و جپ های JL و JK میزاشتین.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. mohamadreza(TESLA)

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      والا چندان اهل یوتوب و اینا نیستم ولی حقیقتا اگ یه کلیپ و ویدیو و مطلب فنی و کاربردی مثل مقایسه آفرود این پیکاپ ها یا رنگلر و برانکو بزارن ؛ بنظرم ویوش بیشتر باشه …
      مگر اینکه واقعا بشریت امروز عقل خودشو از دست داده باشه و تبدیل به یه احمق بشه که هر چی محتوای ویدیو ها کمتر بشه از اونطرف هم ویو بیشتر بشه !! ( که چندان بیراه هم نیس ک اینطور شده باشه !!!)
      حالا باز شما بیشتر به یوتوب سر میزنید و صد در صد بهتر از من میدونید …

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. [email protected]!n

        ۲۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2129 ديدگاه)

        من خودم خیلی کم به یوتیوب سر می زنم و چند تا کاناله حوزه خودرو دنبال می کنم و کانال TFL OFFROAD جزو اندک کانال های نسبتا حرفه ای هست که ویدیوهای جذابی داره اما این ویدیوش فوق العاده مزخرف بود که فکرشو نمی کردم دوستان از میون اون همه ویدیو جذاب اینو انتخاب کردن.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  6. میثم

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2868 ديدگاه)

    تست‌های ظرفیت یدک کشی و حمل بار
    اون تست برای پیکاپ تراکها تست اصلیه و دیدن داره
    هرچند بهتر بود سانتاکروز و ماوریک رو از این تستها کنار بزارن و با هوندا ریجلاین تو یک گروه تست میکردن
    نباید از یه پیکاپ یونی بادی توقع رویارویی با تاندرا و رپتور را داشت

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  7. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ناموصا فاز اینا چیه
    آخه درگ؟ درگ؟ اونم تراک؟
    هعییییییی

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  8. امیرحسین

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اگه قرار به پرفورمنس باشه رم رو ترجیح میدم
    همه رو میخوره
    اتفاقا همین کانال تست گرفتن با رم ک گلوله س تو کلاس خودش
    در کل عاشقانه پیکاپ هارو دوست دارم
    عشق کردم
    اما چه بهتر که تو مسیر های آفرود از پیکاپ ها استفاده بشه هیجان انگیز تر واسم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. mm-yarlou

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    چرا باید برای انتخاب یک پیک آپ به شتاب اولیه ۰تا۹۶ توجه کرد چیزی تو این کلاس از اخرین معیار هاست شاید جذاب باشه و هست اما واقعا در اولویت نیس
    واینکه تمامی این پیک آپ ها فدای یک نیوتن متر گشتاور ford F_150 raptorوتمام

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  10. ایران

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    تست درگ برای پیکاپ واقعا منطقی نداره اگه درگ مهم بود خوب رم تی ار ایکس رو هم میاوردین تا اول بشه بره برای پیکاپ ظرفیت بار و بکسل و قدرت فنی و دوام مهمه و درزمن چرا باید پیکاپی مثل فورد رپتور و تویوتا توندرا و نیسان فرونتیر باید با سانتا کروز مقایسه بشه به عنوان یه پیکاپ سانتاکروز در درجه پایین تری نسبت به این ها قرار میگیره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. mos

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (650 ديدگاه)

    این کانال دو تا ویدیو از مقایسه آفرود و بکسل تاندرا با رم ۱۵۰۰ گذشته، پدال که پوشش نمیده ولی دیدنش برای کسایی که میگفتن تاندرا در حد رقبا نیست و الکی گرونه و از اینجور حرفا توصیه میشه!

    https://youtu.be/rVAuO7atJaE

    https://youtu.be/RmyT4UI0J3E

    موافقم ۹
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا