تویوتا

نسل بعد تویوتا GR86 کوپه‌ هیبریدی با پیشرانه سه سیلندر GR کرولا

تویوتا همیشه به دنبال حفظ وزن سبک و پیشرانهٔ تنفس طبیعی کوپهٔ ۸۶ بوده است اما حالا گزارش جدیدی از وب‌سایت ژاپنی بست کار ادعا می‌کند که این خودرو ممکن است در نسل بعدی دستخوش تغییراتی اساسی شود که شامل تغییر پلت‌فرم، استفاده از پیشرانه‌های جدید و حتی الکتریکی‌سازی خواهد بود. این تغییرات می‌توانند GR86 را کاملاً از فرمول اصلی خود دور کنند.

طبق گزارش‌ها، نسل بعدی این خودرو پلت‌فرم سوبارو را کنار خواهد گذاشت و روی پلت‌فرم کوتاه شده لکسس IS ساخته خواهد شد تا فضای بیشتری را فراهم کند. شایعهٔ بعدی در مورد GR86 جدید تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی است تا بتواند با مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی مطابقت پیدا کند. محتمل‌ترین پیشرانه برای قرار گرفتن زیر کاپوت این کوپهٔ اسپرت موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژی است که هم‌اکنون در هاچ‌بک‌های GR یاریس و GR کرولا استفاده می‌شود. همچنین ظاهراً در کنار این موتور یک سیستم هیبریدی هم قرار خواهد گرفت که از سدان جدید کراون گرفته می‌شود.

مجموع خروجی این سیستم باید چیزی بیش از ۳۰۰ اسب بخار باشد زیرا هم‌اکنون موتور ۱.۶ لیتری مذکور در GR کرولا چنین قدرتی را بدون کمک سیستم هیبریدی تولید می‌کند. بااین‌حال، کمی دور از ذهن است که با وجود این قوای محرکهٔ هیبریدی، همچنان برای GR86 گیربکس دستی هم ارائه شود. علاوه بر این، افزودن سیستم هیبریدی به‌احتمال‌زیاد کوپهٔ تویوتا را سنگین‌تر خواهد کرد که این هم با فلسفهٔ سبک‌وزن خودرو سازگاری نخواهد داشت.

به‌طورکلی، هرچند برخی قسمت‌های این گزارش مثل استفاده از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر قابل‌اجرا به نظر می‌رسند اما دلیل اصلی قیمت مناسب GR86 همکاری با سوبارو است؛ بنابراین، اگر تویوتا در نسل بعدی این خودرو مطابق با گزارش مذکور عمل کند، کوپه‌ای که تمام شهرت آن به وزن سبک، ساختار ساده و قیمت مناسب است به خودرویی سنگین، پیچیده و گران‌قیمت تبدیل خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    من که این حرکتو می پسندم که خودش مستقل کار کنه
    ای کاش برای سوپرا هم برنامه ای داشته باشه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. JDM

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (184 ديدگاه)

      برای سوپرا برنامه نداشت چون اگه میخواست سوپرا جدید بسازه یچیز باید می‌ساخت که با رقیبش ار ۳۵ برابری کنه هزینه زیادی داشت و تویوتا از بازار های مهمترش جا می موند الان هم که زیر مجموعه اش لکسوس دارن روی پروژه جایگزین ارزون تر ال اف ای کار میکنن تا جایگزین سوپرا بشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
  2. Humer

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    خب از نظر تیون میشه گفت تا ۵۵۰ اسب بخار این موتور میره که خیلی خوبه هیبرید هم بشه که چه بهتر فکنم ۳۵۰ اسب رو بدون تیون و توی حالت استاندارد رد کنه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  3. AMANTE

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    اگه نسل بعدی با موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ بدون سیستم هیبرید و پلتفرم مشترک با سوبارو یک اسپرت ژاپنی خفن خواهیم دید.
    ولی اگه بخواد پلتفرم خودش رو استفاده کنه و سیستم هیبرید رو هم کنار اش بیاره در واقع میشه گفت گل بخودی میزنه و رقیبی برای Supra پایه میسازه.
    فکر نکنم تویوتا اینکار رو انجام بده مگر اینکه تویوتا بعد GR کرولا جوگیر شده باشه و بخواد Supra رو وارد محوده ی رقابت با M4 و غیره کنه یعنی کوپه های اسپرت متوسط و GR86 جدید رو برای رقابت با کوپه های کوچیک اسپرت مثل سری ۲ یا M2 و… درست کنه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  4. MAJking2

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    شکست بخوره تا عبرت بشه روی ماشین اسپورت این مسخره بازی ها جواب نیست.
    اخه سه سیلندر هایبرید!

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۱
  5. بهراد

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (242 ديدگاه)

    از همه بخشش خوشم اومد بجز اون بخش الکتریکی سازی. کجا رفتن اون خودروسازایی که میگفتن تا ۲۰۳۰ ما نمیزاریم اتحادیه اروپا برقی کنه همه چیو؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  6. amir1400

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قراره تویوتا سوپرا grmn هم سال آینده تولید بشه که حدود ۵۰۳ اسب بخار قدرت داره و صفر تا صد زیر ۴ ثانیه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. JDM

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (184 ديدگاه)

      ولی خود ام کی ۴ توئین توربو شتاب ۴ ثانیه ای داشت یعنی بعد از حدود ۳۵ سال پیشرفتی صورت نگیره؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    جی تی ۸۶ فقط قدیم

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2760 ديدگاه)

      Ae 86 به نظر حتی از gt86 هم نمادی تر بود

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  8. aryan 25

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظر من تویوتا باید این و سوپرا رو برنامه های متفاوتی براشون بچینه
    برای Gr86 باید قدرتش رو به سوپرا برسونه و سوپرا رو هم در حالت استاندارد تا ۶۵۰ اسب ببره تا بتونه با رقبای قدر تری رقابت بکنه البته مشکلی که به وجود میاد اینه که GR86 قیمتش خیلی بالا می‌ره و به نسبت همین قیمت باید بتونه شاخ M2 رو بشکنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. Hamilton1970

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جی آر ۸۶ اگه دیگه اون کوپه ارزون و ساده نباشه من دیگه لفت میدم از دنیای خودرو:)
    #برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا