تویوتا

بازسازی جذاب و عجیب نسل یکم تویوتا سلیکا در مالزی

تویوتا سلیکا در سال ۱۹۷۰ به دنیا آمد و سازنده با  عرضه آن ذر آمریکای شمالی قصد رقیب‌تراشی برای فورد موستانگ را داشت. این کوپه ژاپنی ظاهری به مراتب اسپرت‌تر و مدرن‌تری از رقیب خود داشت. موتور آن بهینه‌تر بود و از سیستم فنربندی بهتری بهره می‌جست. تویوتا این مدل را که با کد TA22 شناخته می‌شد، در نسخه‌های مختلفی چون LT، ST و GT به فروش می‌رساند.

سلیکا زمانی که در سال ۱۹۷۱ دردسترس خریداران آمریکایی قرار گرفت به موتوری ۱.۹ لیتری مجهز بود که برای سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ جای خود را به نمونه‌ای ۲ لیتری داد. در سال ۱۹۷۵ یک نسخه قدرتمندتر با موتور ۲.۲ لیتری و جعبه‌دنده ۵ سرعتی معرفی شد. یک سال بعد، تویوتا همین مدل را به جعبه‌دنده ۴ سرعتی نیز مجهز کرد.

حال که به‌خوبی تویوتا سلیکا TA22 آشنا شده‌اید، جا دارد به شما یکی از عجیب‌ترین بازسازی‌هایی را که تاکنون دیده‌ایم معرفی کنیم. یکی از بزرگترین فروشگاه‌های محلی لوازم داخلی تیونیگ مالزی به نام «Carzone Interior» وظیفه انجام این بازسازی را برعهده داشته است. ویدئوی منتشرشده درباره این خودرو نمای کلی خودروی اصلی را نشان می‌دهد. بدنه این سلیکای نارنجی رنگ آسیب دیده، برخی اجزای آن نیز گم شده و کابین آن هم نیازمند بازسازی کامل است.

توضیح دادن اینکه متخصصان این مرکز با این سلیکا نسل یک چه کاری انجام داده‌اند کمی دشوار است و نمی‌توان آن را به‌خوبی خلاصه کرد. بهتر است خودتان نتیجه کار را در ویدئو مشاهده کنید. اگر بخواهیم کمی آن را توصیف کنیم، باید بگوییم که در انجام این پروژه کمی زیاده‌روی شده است اما همه این‌ها باعث ایجاد مجموعه‌ای از نکات جذاب شده است؛ برای نمونه می‌توان به بالچه جذاب عقب، طاق‌های چرخ، رینگ‌های جدید و کاپوت سفارشی اشاره کرد. جلوپنجره براق رادیتور هم جدید است اما ممکن است به مزاق بسیاری خوش نیاید.

شاید برخی از به‌روزرسانی‌های بخش بیرونی خودرو خوششان نیاید اما بخش داخلی آن داستان متفاوتی را می‌گوید. چرم باکیفیت نارنجی رنگ، صندلی‌های اسپرت و کنسول مرکزی بازسازی‌شده کابین سلیکای قدیمی را به‌کلی متحول کرده است. دکمه روشن‌کردن خودرو و پدال‌های آلومینیومی هم برای جذابیت بیشتر به این فضا اضافه شده‌اند که باعث ایجاد حس‌وحالی اغراق‌آمیز در این نما گشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    شبیه کامارو نسل ١ شده (حداقل جلوش)
    من خود این ماشین رو از نزدیک دیدم . واقعا طراحى قشنگى داره.
    بخصوص هواکش هاى روى کاپوتش که فکر کنم تریم جى تیش داره.
    یه سفیدش رو همسایمون داشت. همیشه میدیدمش.
    سایزش از پراید هاچبک کوچیکتره.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    تویوتا سلیکا یکی از چند خودروی برتر تاریخ کمپانی تویوتا هستش

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. Humer

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نیمه کوروت نیمه سلیکا ست
    😊

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (785 ديدگاه)

    چه خفن شده 😎❤
    حال میده باهاش تو خیابونای ایران
    ویراژ بدی
    بعد پلیسا بیوفتن دنبالت
    قالشون بزاری 👌
    به خاطر جثه ریزش هم اگر
    راننده حرفه ای باشی ….
    خلاصه صحنه جذابی میشه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. 😐💪

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3134 ديدگاه)

      عژب :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی رضایی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کیت بدنه کامارا رو ی سلیکا باحال بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ‌...

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3134 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنی و جذابه !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا