تویوتا

شایعات هیجان‌انگیز از زنده شدن دوباره تویوتا MR2!

یکی از رسانه‌های ژاپنی مدعی شده تویوتا در حال آماده شدن برای احیای مدل خاطره‌انگیز MR2 است. البته این خبر به حدی خوب است که باور کردن آن سخت به نظر می‌رسد زیرا تویوتا بیش از آنکه به خودروهای پرفورمنس اهمیت دهد اولویت خود را سرمایه‌گذاری روی نسل بعدی تکنولوژی‌ها ترسیم کرده است. البته امیدواریم این گمانه‌زنی‌ها درست از آب درآید.

در خبرها ادعا شده این خودروساز به دنبال شریک برای ثمر دادن این پروژه بوده و می‌خواهد همان کاری را انجام دهد که با سوبارو و ب ام و برای تولید ۸۶ و سوپرا انجام داده بود. رسانه‌ها مدعی شده‌اند این خودروساز ژاپنی شاید با پورشه و لوتوس هم گفت‌وگوهایی انجام دهد هرچند این کار دور از ذهن به نظر می‌رسد. ظاهراً نیروبخش MR2 جدید پیشرانه پلاگین هیبریدی و از نوع ۶ سیلندر ۳ یا ۲.۸ لیتری خواهد بود. قدرت کل این سیستم می‌تواند ۳۴۵ تا ۳۹۵ اسب بخار باشد.

گفته شده این خودرو از نظر طراحی دارای عناصر کانسپت تویوتا الساندرو ولتا خواهد بود. این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۴ معرفی شده بود و اگرچه محصولی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما اینکه تویوتا بخواهد پس از گذشت حدود دو دهه از معرفی یک کانسپت ویژگی‌های طراحی‌اش را در مدلی تولیدی بکار ببرد بسیار عجیب خواهد بود.

قیمت MR2 احیا شده نیز می‌تواند معادل ۵۳ هزار دلار باشد. برای مقایسه باید دانست قیمت سوپرا در ژاپن از معادل ۴۳۹۳۰ دلار شروع می‌شود. اگر این خبر درست باشد MR2 جدید یک پله بالاتر از سوپرا قرار خواهد گرفت. شاید محصول موردبحث در سال ۲۰۲۴ معرفی شود هرچند درصورتی‌که این خبر صحیح باشد پروژه MR2 می‌بایست قبلاً برخی فازهای توسعه‌ای را پشت سر بگذارد. یکی از مدیران تویوتا در اروپا قبلاً گفته بود بازگرداندن MR2 اولویت این خودروساز نیست.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    اگه به تویوتاس ، اونجوری که سوپرا رو با ت.ف برگردوند ، mr2 هم میکنه نسخه کروک و کانورتبیل سوپرا

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      امیدوارم این یکیو واقعا خوب و قشنگ بسازن و تبدیل به یه ژاپنی اصیلش بکنن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. Reza.M

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (286 ديدگاه)

        امیدوارم با همکاری خودرو ساز دیگه ای ساخته نشه و برای یه بارم که شده خود تویوتا…یا نه بخش GR تویوتا مثل amg مرسدس بنز که amg gt رو رو یه پلتفرم و موتوره کاملا مستقل داد بیرون اونها هم این ماشینو بدن بخش GR بسازه…و اینکه امیدوارم هیبرید نباشه…همون ۲۰۰۰ gt86 رو بذارن روش از همه چیز بهتره….

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. امیر

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (610 ديدگاه)

      والا از تویوتا بعید نیست. سوپرا جدید ماشین بدی نیست ولی دیگه برای ماشین باز ها
      اون سوپرا با موتور ۲jz نمی شه. البته الان خودروسازان ژاپنی دیگه برای ماشین
      دوست ها ماشین تولید نمی کنن ، جرمی کلارکسون راست میگه گفت فقط mx5 که
      نام مزدا بر سر زبون ها نگه داشته در واقع نمی گه مزدا برند بدی نه اصلا ولی دیگه برای
      ماشین باز ها اون جذابیت سابق رو نداره میگه فقط mx5 نام مزدا بر سر زبون ماشین
      باز ها نگه داشته. الان شرکت های ژاپنی همین شدن دیگه از اون ماشین اسپورت جذاب
      دهه ۹۰ فاصله گرفتن. ولی با این حال باز هم من همشون رو دوست دارم.

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۰
      1. سامان اذری

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2851 ديدگاه)

        تو تازه ترین برنامه جرمی کلارکسون اعلام کرد که بهترین ماشین که تازگی رونده یاریس جی آر بود
        که به شدت ازش خوشش اومده بود
        کاش این ماشینهاش رو هم مثل یاریس جی آر
        لات و خفن بسازه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
        1. Sina10

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          حیف که کلارکسون دیگه مثل قبل در طی برنامه گرندتور بررسی نمیکنه
          هرچندبررسی هاش بعضی مواقع عجیب و غریبن😂

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    3. ممد ژانگولر

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      تویوتا دوتا شعار زیبا و معروف داره

      «یا زیبایی یا هیچ »

      و

      «بکش منو ولی خوشگلم کن » به انگلیسی میشه kill me … تو این مایعا

      که به هیچکدوم هم پایبند نبوده 😎

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    4. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      امیدوارم خرابش نکنن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. MR.JD

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (182 ديدگاه)

    متاسفانه دوران این عتیقه های ژاپنی خیلی وقته که تمام شده و بخواهیم نخواهیم : اونیکه رفته بر نمیگرده
    همانطور که تویوتا بعد از mk4 با تولید دوباره سوپرا گند زد به نام و اعتبار سوپرا و به عبارتی دیگر سوپرا را از چشم طرفدارانش انداخت
    الان هم با تولید دوباره mr2 تنها تصور ذهنی مان از تویوتا را عوض خواهد کرد ( البته در صورت تولید که بعید میدانم )

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  3. hssn

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (236 ديدگاه)

    اولش خبر خوشحال کننده ای بود اما چنتا نکته اومد بنظرم بعدش
    اینکه با پورشه بخوان همکاری کنن فکر کنم غیرممکنه
    چون کوچیکترین محصولش باکستر و کیمن هست که نسل بعدیشون الکتریکی میشن طبق گفته ها
    پس میمونه همکاری با لوتوس که انجینشون هم توسط تویوتا ساخته میشده
    اما لوتوس هم داره سمت الکتریکی شدن میره که بازم غیرممکن میکنه این پروژه رو
    دو اینکه قیمت بسیار عجیبی داره که بنظرم فقط همکاری با پورشه این قیمتو توجیح میکنه
    خود برنامه های تویوتا هم واسه MR2 جدید جایی نداره ، پس فکر نکنم اتفاق بیوفته…
    حداقل به این زودیا

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Sina10

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      درباره نکته اول باید بگم هیچ چیز مشخص نیست که نسل بعدی کیمن قراره برقی باشه یا تمام بنزین یا هیبرید
      هر حرفی هم که زده شده فقط در حد شایعه است
      بعید هم میدونم پورشه بخواد تمام برقیش کنه ولی میگن شاید نسخه ای ازش مثلا بسازن که تمام برقی باشه
      چیزی که الان میگن خیلی محتمل هست اینه که نسخه های بنزینی با قیافه مشابه همین نسلش هم میسازن ، علاوه بر اون ، نسخه برقی احتمالا شبیه همون کانسپتیه که چند وقت پیش بیرون دادن
      یا شاید هر دو مدل شبیه اون کانسپت برقی در بیاد
      اتفاقا لوتوس حتی یه درصد هم امکان نداره بخواد بهشون کمک کنه ، چون الان حسابی تو برقی سازی رفتن و حتی حرف هایی از تغییر مرکزشون هم به گوش رسیده
      اسپرت سازا کلا محو شدن
      فقط پورشه مونده که اونم واسه تایکان و ماکان میفروشه وگرنه فروش کیمن کجا ، فروش تایکان و ماکان کجا

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. امیر

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (610 ديدگاه)

        خب ماشین های اسپورت دیگه عمرشون به علت این برقی شدن ماشین ها
        تموم شده مگه اینکه الکتریکی بشن که ماشین دوست ها اصلا خوششون نمیاد.
        من واقعا نمی دونم تویوتا چه فکری تو سرش داره چون هر جور حساب می کنم
        احیا این ماشین غیر ممکنه قیمت هم که چندان برای این mr2 مناسب نیست.
        همون مدل های دهه ۹۰ فوق العاده بهترن.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. hssn

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (236 ديدگاه)

        سینا جان منم اشاره کردم که در دو حالت ناشدنیه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Sina10

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          یه احتمال هست که بخواد ماشینی بین سوپرا و GR86 بزاره که بازم زیاد نیست
          چون یه مقدار فاصله بین سوپرا پایه و GR86 وجود داره که البته خیلی هم زیاد نیست
          اکه اینطور بشه احتمال استفاده از ب‌ام‌و سری ۲ جدید هم وجود داره

          یا اینکه سوپرا کانورتیبل رو با نام MR2 بفروشن که اونم زیاد محتمل نیست
          چندی پیش رندری از سوپرا کانورتیبل اکمد که خیلی زیبا بود واقعا ، اصلا این نسل سوپرا کلا زیباست مشکل از پرفورمنسشه که کمبود داره و باید اصیل تر و قوی تر بشه
          به نظرم در کل MR2 تولید نمیشه متاسفانه
          حتی برقی هم نمیشه چون برخلاف اعتقاد تویوتاست که مخالف برقی سازیه ، همین الان بزور میخواد یه کراس اوور با نام Bz4x بسازه

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  4. GT

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    اگه تولید بشه، ای کاش حداقل عاقبتش با سوپرا یکی نشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. Aran+Milan

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    MR2 بالاتر از سوپرا?! یکمی عجیب نیس?

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Ebiram

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به حال یه ایرانی بدبخت تیبا و پژو سوار چه فرقی می‌کنه واقعا؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. MR.JD

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ایرانی بدبخت مگر مجبوره پژو و تیبا سوار بشه آنهم به قیمت نجومی …
      کلی ماشین خوب و واقعا معرکه در بین دست دوم ها است که به معنای واقعی کلمه جنازه اش / اوراقی اش میارزد به کل کارخانه ویران خودرو و اسباب بازی سازی (سایپا) و حتی سایر چینی های دوهزاری
      تا ۱۰۰ میلیون تومان :
      انواع پژو ۴۰۵ . ۲۰۶ و … هست که با اینکه اکثرا مدل هشتاد هستند ولی واقعا از لحاظ فنی بهتر از مدل های جدید ایرانی – چینی هستند
      ( خودمان شخصا یک پژو ۴۰۵ مدل ۸۲ داشتیم که با کل ایران خودرو عوض نمیکردم اصلا کیفیتش با مدل های بالای ۹۰ از زمین تا آسمان فرق داشت و جالب اینکه به ۱۲میلیون خریده بودیم که نشان از ارزش بالای هم پولمان هم صنعت خودروسازیمان داشت )
      اگر هم چیزی غیر از پژو خواستید هم دوو سیلو – مزدا ۳۲۳ – کیا ریو – هیوندای ورنا – حتی اگر بیشتر هزینه کردید آوانته
      میتوانید بخرید ( این هم جایگزین پژو و تیپا )
      اگر شما به عنوان خریدار فقط برای خریدن ماشین صفر کیلومتر به هر نحوه ای که شده می آیید و تمام و کمال از لگن سازان داخلی حمایت میکنید (دور از حضور) حقتون هست ایران خودرو بیاید همان پرشیا را به ۵۰۰ میلیون تومان به شما فرو کند تا در اینستا برای پرشیا فن پیج بزنید و بهش بگید سلطان !

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        فکر میکنم خودتون هم در پس ذهن تون میدونید حرف هاتون بسیار دور از منطق و بی حساب و کتابه!

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  7. امیرحسین

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اینو میگن خبر خوب
    مرسی خوش خبر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. [email protected]!n

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    خبر خوبیه اما تجربه سوپرا نشون میده نباید به تویوتا تو بخش اسپرت اعتماد داشت.

    کاش جسارت ۲۰ سال پیشو داشتن بنظرم یه ماشین اسپرت حتی با ضرر هم ضربه خاصی به یه ابرکمپانی مثله تویوتا نمی زنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      مشکل تویوتا تو اسپورت سازی اینه که دیگه با یاماها همکاری نمیکنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1603 ديدگاه)

        نمیشه گفت فقط به این دلیله هر چند همکاری های فوق العاده ای داشتن اما برندای ژاپنی مخصوصا تویوتا خیلی وقته محافظه کار شدن.

        یه نیسان هست که همچنان ماشین اسپرت میده بیرون که واقعا دمش گرم با چنگ و دندون میراث نیسمو و روحه بِرَندشو حفظ می کنه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا