تویوتا

تویوتا پرادو جدید بهتر است یا قدیمی؟ طناب‌کشی پدر و پسر

نسل گذشته پرادو خودروی بسیار توانمند بود اما آیا ای رقابت با نسل تازه خود را دارد؟

پرادو یکی از مشهورترین محصولات برند تویوتا در چند دهه اخیر به شمار می‌رود که اخیرا یک بار دیگر به‌روزرسانی و به این ترتیب، سری ۱۵۰ با نسل J250 لندکروزر پرادو جایگزین شد. این خودرو که در کلاس خود به ویژگی‌های کاربردی زیادی مجهز شده، خود را به عنوان یک پکیج خیابانی و آفرود همه‌چیز تمام معرفی کرده است؛ اما آیا نسخه به‌روزشده J250 نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده است؟ مشخصا بله. آیا این خودرو زیباتر شده؟ پاسخ این سوال به دیدگاه شخصی شما باز می‌گردد. در نهایت آیا نسل تازه می‌تواند پدر خود را در یک نبرد تن‌به‌تن شکست دهد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی کوتاه به هر دو آن‌ها داشته باشیم.

تویوتا لندکروزر پرادو ۱۵۰

مدل LC150 در سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شد تا سال ۲۰۲۳ در آن باقی ماند. تویوتا برای حفظ تازگی و به‌روزرسانی این خودرو، آن را به موتورهای متنوعی تجهیز کرد که حجمشان از ۲.۷ تا ۴ لیتر متغیر بود. چهره باوقار، بدنه بلندقامت و توانایی‌هایی بالای این مدل پرادو، آن را به یک شاسی‌بلند محبوب و کارآزموده تبدیل کرده بود. هرچند استفاده از آن در گروه‌های اداری متداول‌تر از آفرود بوده است اما از ویژگی‌های لوکس خاص محصولات لکسوس بی‌بهره بود.

هر چند کابین آن برای حفظ تازگی نسل بعدی ظاهری کلاسیک داشت اما به‌خوبی از پس نیازهای کاربران بر می‌آمد. استفاده گسترده از کلیدهای فیزیکی که تا چند سال پیش همه‌گیر و متداول بودند، در آخرین نسخه LC150 یک مزیت بزرگ محسوب می‌شد.

تویوتا لندکروزر J250

نسخه تازه LC J250 چهره مطمئنی به خود گرفته و با اشاره به محصولات کلاسیک این برند ژاپنی، خودرویی مهم را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این خودرو ۹۵ میلی‌متر پهن‌تر از نسل گذشته شده است و هم‌اکنون با دو پیشرانه ۲.۷ لیتری بنزینی یا ۲.۴ لیتری دیزلی به فروش می‌رسد.

طراحان تویوتا در ساخت این مدل به سادگی اهمیت زیادی داده‌اند اما در عین حال موفق شده‌اند تا حسی مدرن را در آن جای دهند. این مسئله در کابین نسل تازه لندکروزر هم صدق می‌کند؛ جایی که این‌بار میزبان یک نمایشگر بزرگ در کنسول میانی شده که درون قابی مشترک با نمایشگر روبه‌روی راننده قرار گرفته است. فضای داخلی لوکس‌تر از نسل قبل شده اما همچنان تاکیدی اساسی روی ویژگی‌ها آفرود این مدل دارد.

این خودرو ۵۵ هزار دلاری با تکیه‌بر پیشرانه ۴ سیلندر خود، بار دیگر در برابر رقبای مطرح بازار مانند فورد برانکو و لندروور دیفندر جبهه گرفته است. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو در بازار آمریکا، توان تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به هر چهارچرخ منتقل می‎‌شود. از دیگر امکانات فنی این مدل می‌توان به جعبه‌دنده کمکی دو سرعتی، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل به‌صورت استاندارد اشاره کرد.

کدام یک پیروز است؟

بی‌شک نسل تازه لندکروزر پرادو پیشرفته‌تر، بهتر و بهینه‌تر از قبل شده است و می‌تواند چالش‌های زیادی را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما اینکه آیا در برابر LC150 هم دوام می‌آورد یا نه، سوالی است که پاسخ آن تنها از طریق تماشای ویدئوی زیر روشن می‌شود. به نظر شما آیا نسل تازه این خودرو، جانشینی برحق برای آن به شمار می‌رود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD_R1988

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2540 ديدگاه)

    هیچکدوم . FJ62 توربو دیزل

    موافقم 11
    مخالفم 16
    1. Kato

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (469 ديدگاه)

      تویوتا همیشه تویوتاست…

      موافقم 30
      مخالفم 5
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2540 ديدگاه)

        برای همین گفتم FJ62

        موافقم 4
        مخالفم 4
      2. حمیدرضا کلانتری

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تویوتایی که تویوتا نباشد تویوتا نیست

        موافقم 13
        مخالفم 5
      3. موستانگ

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عع جدی من فک میکردم ی موقعهاییم دوج بوده چ جالب تویوتا همیشه تویوتاس😅

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. MehdiTurbo

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      به نظرم نسل جدید اصلا ابهت زیبایی نسل قبلش نداره
      نسل قبل ابهت لندکروز داشت
      این نسل بیشتر یه اف جی معمولی تر تا پرادو

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. mmd@

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (243 ديدگاه)

    دوتاشون عشقن😃🥳🥳

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (720 ديدگاه)

      آفرین
      ولی لندکروز اتاق 200 جذابیت دیگه ای داره

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. شرک

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه آیا پرادو ی جدید تو بازار به محبوبیت مدل قبلی دست پیدا میکنه یا نه رو گذر زمان مشخص میکنه.اما انتخاب خودم،پاترول جدیده😉

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2540 ديدگاه)

      اون رقیبش لندکروزر هست
      نیسان برای ایشون رقیبی نداره

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3848 ديدگاه)

        توی آمریکا که میشه سکویا
        جا های دیگه لندکروز

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. datsun

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3884 ديدگاه)

      نزدیک ترین رقیب پرادو از طرف نیسان ، نیسان پتفایندر بود که متأسفانه نیسان خرابش کرد و دو نسله تبدیل به یه کراس اوور گنده شده، ومثل گذشته یه suv آفرود نیست،

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2540 ديدگاه)

        پتفایندر فقط سه نسل اولش عالی بود
        از اونجایی که کراس اوور شد ضد حال شده

  4. ممد ژانگولر

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    به قول قدیما جدیده سگ در سگ بیتره .

    موافقم 5
    مخالفم 14
  5. hosen

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    نسل جدید قطعا بهتره

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. I love Deutschland

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ادمین گرامی تایتل ویدیو طناب کشی نوشتی ولی تو ویدیو خبری ازین نیست!

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. علی صفرپور

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (170 ديدگاه)

      منظورمون تقابل بوده ‌:)

      موافقم 4
      مخالفم 5
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    من خودم سلیقه نسل قدیم رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 14
    مخالفم 3
  8. datsun

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3884 ديدگاه)

    قطعا جدید
    fj60 به روز شده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3848 ديدگاه)

    طناب کشی کو؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. هیچکس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تشبیه این دو به پدر و پسر جالب نیست
    این که توسط اون به وجود نیومده
    نهایتاً بشه به برادر بزرگتر و کوچکتر تشبیه‌شون بکنی

    1. froG-driVer

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      😐😐

  11. مهردادکمال

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1943 ديدگاه)

    فراموش نکنیم که نسل اول پرادو طرحی رترو نسبت به زمان خودش داشت و این نسل هم اگر این سبک طراحی رو بکار بسته کار عجیب و غریبی نکرده. و البته تویوتا انواع و اقسام مدل ها و طراحی های زیاد برای تمام بازار ها از بازار داخلی تا شرق اسیا و اروپا و خاورمیانه و افریقا و امریکای شمالی داره پس نبود نسل قبلی خیلی به چشم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. froG-driVer

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    فارغ از کیفیت ساخت و کارایی و اطمینان که تویوتا در هر سه جزو پیشتاز ها هست؛
    J250،خصوصا توی رنگ مشکی،ماشین بسیار بسیار جذابی هست اما به شرطی که با نسل قبلی خودش،بخصوص توی بحث طراحی بیرونی،مقایسه نشه. این مطلب تا حدودی در مورد LC300 هم صدق می‌کنه ولی نه در حد پرادو

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. Navid A J

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3789 ديدگاه)

    ما که طنابکشی ندیدیم. به هرحال؛‌ لطفا نتیجه ی تمام ویدیوها رو در پایینش اسپویل کنین.

  14. Roham

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طناب کشیش کو؟

  15. Farhad

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    هیچکدوم چون 206 از هردوتاش بهتره البته بقول مسئولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست