تویوتاجنرال موتورزلندروور-رنجروور

درگ سنگین‌وزن‌ها! جی‌ام‌سی یوکان، تویوتا سکویا و لندروور دیفندر 130

سه شاسی‌بلند غول‌پیکر با وزنی بیش از ۲.۵ تن و قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند.

هرچند شاسی‌بلندهای بزرگ سه ردیفه برای مسابقات درگ ساخته نشده‌اند اما سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود، تویوتا سکویا را در برای جی‌ام‌سی یوکان و لندروور دیفندر ۱۳۰ قرار داده است. نسل جدید شاسی‌بلند بزرگ تویوتا صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است و مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین هرچند بیشترین قدرت گروه را دارد اما با وزن ۲۷۹۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین عضو جمع هم به‌حساب می‌آید.

البته یوکان دنالی هم با وزن ۲۷۲۰ کیلوگرم خیلی از رقیب ژاپنی سبک‌تر نیست و درعین‌حال قدرت کمتری هم دارد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. در آخر هم به ضعیف‌ترین و سبک‌ترین خودروی این درگ یعنی لندروور دیفندر ۱۳۰ می‌رسیم که برخلاف دو رقیب دیگر، ساختار یکپارچه دارد. این شاسی‌بلند بریتانیایی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل است.

در ابتدا، دیفندر به مصاف سکویا می‌رود و با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی می‌شود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۴.۹ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سکویا این کار را در ۱۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. سپس برندهٔ این رقابت در برابر یوکان قرار می‌گیرد و زمان خود را به ۱۴.۷ ثانیه بهبود می‌دهد درحالی‌که جی‌ام‌سی نمی‌تواند تایمی بهتر از ۱۴.۹ ثانیه ثبت کند. قیمت سکویا از ۶۱,۲۷۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ TRD Pro فول آپشن می‌تواند از ۸۰ هزار دلار فراتر برود. یوکان نیز خودروی ارزانی نیست و هرچند قیمت نسخهٔ پایهٔ دیفرانسیل عقب آن از ۵۸,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود اما نسخهٔ دنالی آلتیمیت چهارچرخ محرک بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. قیمت پایهٔ دیفندر ۱۳۰ هم از ۶۹,۱۰۰ دلار شروع می‌شود و در نسخهٔ V8 به ۱۱۶,۶۰۰ دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

لندروور دیفندر ۱۳۰ تویوتا سکویا جی‌ام‌سی یوکان
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۳۷ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۷۹۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۳۰ کیلوگرم ۲۷۹۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Jeferson

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خریداران این سه تا چندین فاکتور مهم تر از شتاب براشون ملاکه ولی خب اینا یوتیوبرن نه ماشین باز

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10156 ديدگاه)

      اول دیفندر
      دوم سکویا
      سوم دیفندر

      موافقم 3
      مخالفم 16
  2. سبحان‌

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اولویت کسی که این کلاس ماشین میخره فکر کنم باید راحتی باشه
    و راحتی دنالی رو هیچکدوم ندارن
    ولی جیپ واگنیر از همشون راحت تره

    موافقم 13
    مخالفم 5
  3. ar-ma-n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ابهت جی ام سی فقط چه رخی داره از جلو 😍

    ببخشید دوستان طراح این مدل کیه یا تیم ؟؟

    تو این سبک طراحی خیلی خواستین جدا از این انجین وی 8 روشه خود طراحیش ی شاهکار هم این مدل هم کادیلاک و…
    دقیقا این سبک سیاست و یا نمیدونم دیپلماتی کا داره نشون میده انگار تازه از کاخ سفید آمده بیرون این آمریکایی بودن نشون میده .

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. ar-ma-n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ولی جدا از هم اینا نمیدونم چرا دیفندر مشکل گیربکس یا خیلی دیر دور موتور و شتابش میره بالا درکل لانچ خوبی نداشت ؟؟
    جالب اینک وزنشم کمتر نسبت به دو مدل که هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. Mohammad

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    راننده ها جدی نبودن اصلا
    انگار نه انگار درگ گذاشتن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. ARIAN

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    این سکویا جدید خیلی خووووبه😎

    موافقم 12
    مخالفم 7
  7. جومونگ

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر ۳ عااااالی و درجه یکن . این مقایسه ها هم هر کدوم برنده بشه یا ببازه هیچ ارزشی نداره چه تویوتا چه GMC چه دیفندر . هر ۳ تا محبوب و کاردرست .

    موافقم 16
    مخالفم 0
  8. yaghoub

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    حجم انجین یوکان برابر اون دوتای دیگست .
    گرچه عاشق ژاپن هستم . ولی یوکان انتخاب خوبی می‌تونه باشه .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/Untitled-2-3.jpg
    چقدر این تصور مخوفه
    ولی بین اینا واقعا نمیشه انتخاب کرد
    راستی علی پیتون کجاست خبری ازش نیست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2968 ديدگاه)

    جون🤩

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. Hyonda is love

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه سانتافه جدید رو میاوردن هرسه تارو تجزیه میکرد از سرعتو شتاب بالاش

    موافقم 1
    مخالفم 14
    1. ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      من تو رو تجزیه میکنم تو سانتافه رو سانتافه اونارو 🤩

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. گات

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    انتخابم سکویا غول عظیم تویوتا

    موافقم 8
    مخالفم 7
  13. Muty

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    سلطان کلاس فول سایز امریکایی ها هستن
    تمام
    بیشترین رقابت بین خودشونه ، بقیه یه جینگول پینگولی میکنن
    کسی ماشین ها فول سایز امریکایی دیده / رونده یا حتی فقط سوار شده باشه متوجه عرضم میشه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  14. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    تیپ و قیافه و ابهت دنالی
    قدرت شتاب و استارت اولیه و موتور سکویا
    چس کلاس بازی و قر قمیش دیفندر
    همین

    موافقم 5
    مخالفم 4
  15. احمد دینارزهی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    توی متن قدرت موتور یوکان به اشتباه 620 تایپ شده.
    برای استفاده شهری قطعا یوکان، برای استفاده آفرود و شهر دیفندر و برای استفاده بیرون شهر و آفرود سکویا.
    انتخاب بین این سه خودرو سخته مگر اینکه طرفدار یکیشون باشی یا بر اساس استفاده بخوای انتخاب کنی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. امیر جام خانه

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این سکویا عجب کاتافی داشت! البته این مقایسه نابرابری هست حجم موتور GMC بیشتره و البته اینو بگم که کسی اینا رو بخره اولویت رو صفر تا صد ندارن بیشتر اولویت شون روی جا دار بودن و راحتی و کم استهلاک بودن ماشینه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. M3

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    انتخاب من بی شک جی ام سی چه از لحاظ طراحی چه از لحاظ موتوری

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. Reza

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    Toyota 👍✌️🌹

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا