تویوتا

تویوتا یک قدم به حل نهایی مشکل پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد

تویوتا یک قدم دیگر به حل نهایی مشکلات مربوط به فراخوان پمپ سوخت محصولاتش نزدیک شد. بر اساس اخبار منتشر شده توسط رویترز، حل‌وفصل ابتدایی این موضوع در هفته جاری در دادگاه بروکلین ثبت شده و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. این موضوع هم‌اکنون منتظر تائید قاضی است. بر این اساس تویوتا گارانتی پمپ سوخت خودروهای خود را به ۱۵ سال یا ۲۴۱ هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر فرا رسد) افزایش خواهد داد. این خودروساز ژاپنی همچنین وسیله نقلیه جایگزین برای مالک و یدک‌کش رایگان را نیز ارائه خواهد کرد. علاوه بر این‌ها، هزینه‌های قبلی مالکان شامل اجاره خودروی جایگزین و پرداخت مبلغ یدک کشی خودروی در راه مانده نیز توسط تویوتا پرداخت خواهد شد.

اگرچه تویوتا و دنسو به حل‌وفصل این قضیه متعهد شده‌اند اما به اشتباه خود اعتراف نکرده‌اند. تویوتا با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

از اینکه این مشکل را به روشی که نشان دهنده تعهد ما به ارائه تجربه مالکیت عالی به مشتریان است حل می‌کنیم خرسندیم.

راه‌حل پیشنهادی تویوتا شامل حال مالکان برخی محصولات تویوتا و لکسوس با مدل سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ خواهد شد. این خودروها از پمپ‌های سوخت معیوب شرکت دنسو استفاده کرده‌اند. تعداد این خودروها در سراسر دنیا به حدود ۵.۸ میلیون دستگاه می‌رسد که ۳.۳۶ میلیون دستگاه از آن‌ها در آمریکا قرار دارند. در اکتبر ۲۰۲۰ بود که بیشترین میزان خودروهای تحت تأثیر این مشکل یعنی ۱.۵ میلیون دستگاه تویوتا و لکسوس شامل حال این فراخوان شدند.

به گزارش پدال و به نقل از motor1، از جمله خودروهای شامل این فراخوان می‌توان به لکسوس LS 460 2013 تا تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۰ اشاره کرد. راو ۴ چندین سال است که جزو پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در آمریکاست و در سال ۲۰۲۱ و پس از وانت‌های فول سایز آمریکایی‌ها رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودرو را به دست آورده است. در فراخوان این خودروها گفته شده بود پمپ سوخت شاید به‌صورت ناگهانی از کار بیفتد. جدای از روشن شدن چراغ‌های هشدار در داشبورد، پیشرانه نیز می‌تواند خاموش شود. این موضوع منجر به از دست رفتن کنترل کمکی فرمان و ترمز شده و قطعاً ریسک تصادف را به همراه خواهد داشت. تویوتا پمپ سوخت‌های سالم و جایگزین را به‌صورت رایگان روی این خودروها نصب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    برگام
    ۲۴۱ هزار کیلومتر یا ۱۵ سال گارانتی😐
    پرداخت هزینه اجاره خودرو😐
    پرداخت هزینه خودرو بر😐
    این خارجیا دارن به اندازه زندگی میکنن یا حق مارو هم خوردن؟

    موافقم 49
    مخالفم 4
    1. بهراد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اینجا ایرانه که باید یه خودرو رو با سه برابر قیمت و هزار تا قرعه کشی بگیری بعدم با منت یه سال بعد تحویلت بدن مگرنه همه جای دنیا حتی بهترین برند هاهم برای حفظ مشتری هاشون خودشونو به ابو اتیش میزنن.

      موافقم 16
      مخالفم 1
  2. Phonix

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    الان طرف میاد درباره ماشین های تویوتا و ضعف ژاپن و ژاپنی ها صحبت میکنه
    داداش شما نخر بزار ما سوار شیم
    البته اینکه تویوتا خیلی مستقیم اشتباه رو گردن نگرفته عجیب نیست چون هم پمپ ها ماله یک شرکت قطعه سازه
    هم خیلی به وجهش اسیب میرسه
    در کل کار خوبی کردن و تحدید رو تبدیلی به فرصتی برای نشون داد خدمات پس از فروش کردن
    انشالله گروه هیوندا هم برای ایموبلایزر اینطوری کار کنه تا یر به یر شیم

    موافقم 12
    مخالفم 10
  3. AMANTE

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    الان ایرتویا هم برای محصولاتی که شامل این فراخوان در این بازه ی زمانی هستن.
    فراخوانی میده یا کلا بی هیچ جاش نیست!؟

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      نه
      ایر تویوتا که رافور ۲۰۲۰ نیورده

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (220 ديدگاه)

      توی ایران هیچ نمایندگی وجود نداشته
      اینهایی ک توی سطح شهرها بودن عاملیت مجاز جهت فروش و ارائه خدمات بودن ک به حمدالله جمع شدن
      چ لوازم برقی و خونگی و چه خودرو

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با سلام خدمت پدالی های عزیز
    سوالم ربطی به این مطلب نداره اما میخوام از دوستانی که تجربه دارن سوال کنم که:
    بین هوندا آکورد مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و تویوتا کمری مدل ۲۰۱۳ و۲۰۱۴ پیشنهاد دوستان کدوم ماشین هست و به چه دلیل؟
    اینم بگم که ماشین قبلی بنده تویوتا کرولا بوده‌ و استهلاک و سواری و نرمی ماشین خیلی برام مهمه
    ممنون میشم دوستانی که تجربه دوتا ماشین ذکر شده رو دارن بنده رو راهنمایی کنن
    با تشکر از همه ی دوستان پدالی🙏🙏

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Phonix

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      هوندا
      اپشن بیشتر سواری نرم تر
      اما صدرصد بازار فروش و بازار لوازم کمکی کمری بهتره
      ولی من خودم به شخصه اگع می‌تونستم همین الان رافور رو با یه CR-V عوض میکردم
      آکورد هم سوار شدم البته که ازش تعریف میکنم
      البته با توجه به اوضاع مملکت خیلی دنبال بازار فروش خودرو ها نرید هرچی زو دارید بچسبید

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        آقا فرامرز

        بستگی به این داره که کجا زندگی میکنید؟!

        اگر تهران هستید ، آکورد بگیرید !
        اگر شهرستان هستید و سفر جاده‌ای میروید فقط به کمری فکر کنید !

        در ضمن بهتره بدونید سواری هر دو خودرو مثل هم هست و در نرمی و هندلینگ تفاوتی ندارند که برخی‌ها از آکورد کوه ساخته‌اند !

        آکورد یه عیب بزرگی هم که داره ، گیربکس cvt هستش ، البته از cvtهای نیسان قابل اعتمادتره ولی جون تو جونش کنند cvt یعنی مضخرف !!!! اینقدر مضخرف و حساس به روغن که خود نیسان هم فهمیده چه اشتباهی کرده اما به روی خودش نمیاره و داره یواش یواش محصولاتش را مجهز میکنه به تیپ‌ترونیک !!!!!

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. فرامرز

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (227 ديدگاه)

          ممنون نوید جان🙏🙏
          فقط یک سوال دارم:
          یعنی هوندا آکورد گیربکسش سی وی تی هستش؟
          اگه اینجوری باشه که همون گیربکس ۴ دنده کرولا خیلی بهتر از گیربکس هوندا آکورد ه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      من خودم کرولا دارم اولش خواستم کمری بگیرم بعد دیدم نمیصرفه وایستم جمع کنم رافور بگیرم خلاصه اینکه رافور نزدیک ۴ میلیارد شده و من نشسته ام به در نگاه میکنم🙂
      ولی برای شما فکر کنم کمری بیشتر رو بورس باشه

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        ممنونم دوست عزیز 🙏🙏

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. جنوب

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      دوتاشو بخر
      برا منم بوق بزن پلیز

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        باور کن دوست عزیز اگه پولشو داشتم هردوتاشو میخریدم از بس که به ماشین علاقه دارم
        اما متاسفانه توی کشوری زندگی میکنیم که ماشین های اقتصادی هم شده لوکس و آرزوی جوانان و بعد از ۲۶ سال کار کردن بتونم یک ماشینی که توی کشورهای دیگه نهایت قیمتش ۱۰ هزار دلاره و با حقوق ۳ یا ۴ ماه میشه خرید باید بخریم ۵۰ هزار دلار که اونم درآمد یک عمر منه چون اینجا ایرانه و دژمن زیاد داره

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. جنوب

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          منم‌چون نمیتونم بخرم گفتم یکی بخره اقلا
          ماهم خوشحال میشیم از خریدش

          موافقم 5
          مخالفم 2
    4. Phonix

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      هوندا
      اپشن بیشتر سواری نرم تر
      اما صدرصد بازار فروش و بازار لوازم کمکی کمری بهتره
      ولی من خودم به شخصه اگع می‌تونستم همین الان رافور رو با یه CR-V عوض میکردم
      آکورد هم سوار شدم البته که ازش تعریف میکنم
      البته با توجه به اوضاع مملکت خیلی دنبال بازار فروش خودرو ها نرید هرچی زو دارید بچسبید.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. فرامرز

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        تعریف هوندا رو خیلی شنیدم اما تا حالا نه داشتم و نه حتی سوار شدم اما کرولا و کمری گرند داشتم
        از لحاظ سواری و نرمی هوندا آکورد در حد کمری هست یا بهتره؟
        چون از لحاظ متریال فکر میکنم هوندا آکورد حتی از کمری سرتره ولی نمیدونم که سواری نرمی داره یا بیشتر سواری خشک و اسپرت داره
        اگه شما دوست عزیز تجربه سواری هوندا دارین خوشحال میشم از تجربیات شما استفاده کنم 🙏🙏
        ضمن اینکه زیاد به بازار خرید و فروش کاری ندارم چون لذت سواری ماشین های مختلف ارزشش رو داره

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. MC20

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          فرامرز جان داداش خلاصه بگم ، سمت هوندا نری بهتره …

          موافقم 3
          مخالفم 4
      2. فرامرز

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        ممنون از شما دوست عزیز 🙏🙏

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. فرامرز

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (227 ديدگاه)

          MC20 چرا داداش؟
          بخاطر کمبود قطعات یا بازار خرید و فروش ضعیف؟
          میشه لطفا بیشتر توضیح بدی داداشم؟
          آخه خودم بدجوری چشمم دنبال هونداست
          و از طرفی سدان رو به شاسی بلند ترجیح میدم

          موافقم 2
          مخالفم 1
    5. Erfan

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      به نظرم بنده هوندا بهتر هست که خب فکر کنم یکی از دلایل واردات کم هوندا به این روابط بالای این شرکت با آمریکا بوده باشه.
      منتهی توی ایران کمری خیلی پر طرفدار تره و خوش فروش تره و خب قطعاتش هم خیلی بیشتر پیدا میشه.
      اما خب آکورد هم خاص تره و جوریه که توی خیابان ها پر نیست و جذابیت خودش رو داره.
      منتهی به نظرم من با توجه به بازار ایران کمری.
      اگر خارج از ایران بودم آکورد.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    6. محمدرضا

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      آکورد در کل لوکس تره با کیفیت تره نرم تره آپشن بیشتر داره.
      ولی بازارش خیلی ضعیفه
      مثل کمری کم استهلاک نیست
      قطعاتش کلا گیر نمیاد.

      موافقم 3
      مخالفم 2
    7. MC20

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      فرامرز جان ، دلت پیش هوندا گیرکرده و این کار مشورت دهنده رو سخت تر می کنه اما من در خدمتم … معمولا ، این خودرو به فاصله کمی با تویوتا کمری ، در رتبه دوم فروش قرار داره … سال 2013 نسل هشتم آکورد 366 هزار دستگاه و تویوتا کمری 408 هزار دستگاه در ایالات متحده فروختند … اما چون در ایران هستیم و شما محاسن آکورد رو بهتر از من می دونی ، من معایبش رو می گم … اولا پیداکردن نسخه کم کار و تمیز سخته ( تقریبا هرکس داره نمی فروشه ) … قطعات یدکی گران و نایاب … نبود تعمیرکار متخصص دوره دیده … این که گفتم بهتره سمتش نری ( جز در یک مورد که به برند هوندا ربط داره و در آخر متن اشاره می کنم ) در بقیه موارد به خاطره خود ماشین نیست بلکه به خاطره شرایط هوندا در ایران هست … این ماشین سال های 2013 و 2014 که صفر کیلومترهاش وارد می شد وقت خریدش بود و الان دیگه وقت فروششه … هوندا سالهاست با آمریکایی ها شریکه و در 5 ایالت آمریکا سایت تولید ماشین داره و به خاطر تحریم ها به ما خدمات نمیده … اگه یه روز مجبور بشی حتی فقط برای یک فشنگی روغن ، از دبی ثبت سفارش کنی ( نه فقط برای هوندا بلکه برای تمام اروپاییها مثل مازراتی و آئودی و گلف GTI و مرسدس بنز و بی ام و … و حتی بعضی از ژاپنی ها ) شاید ببینی به دردسر و هزینه اش نمی ارزه … اما حداقل تویوتا ، شاید یکم وضع بهتری داشته باشه … خلاصه داداش قصه ، قصه هر که فیل خواهد جور هندوستان کشد ، هستش … هوندا آکورد با موتور پیشرفته با کلکسیونی از تکنولوژی و مهندسی ( سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI ( با دردسرهای جرم گرفتگی و جمع شدن رسوبات کربنی پشت سوپاپ هوا ) ، دریچه گاز برقی ، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ های دود و هوا و سیستم لیفت متغیر سوپاپ … ، تعبیه دو عدد بالانسر شفت برای لرزش گیری موتور 4 سیلندر … ، پیستون های دارای گودی جهت همگن شدن مخلوط سوخت و هوا … ، 8 میلیمتر عدم هم راستایی سیلندرها و میل لنگ در این خودرو ( و نیز در تویوتا کمری ) برای افزایش راندمان و کاهش اصطکاک جانبی پیستون ( میل لنگ و پیستون ها 8 میلی متر نسبت به یک دیگر فاصله دارند و دقیقا هم راستا نیستند ) … همه و همه در کنار کمیاب بودن تعمیرکار متخصص دوره دیده و جنس اوریجینال … اگر خراب بشه بسیار پردردسرهست … در ضمن گیرباکس CVT و … شتاب کم در حد مزدا 3 ( در اثر وزن خودرو و عملکرد اقتصادی گیرباکس ) و طراحی ساده ( تاحدی شاید قدیمی ) و محافظه کارانه هم ، شاید برای بعضی ها مهم باشه … جدای از نکات مثبت آکورد … این هم چکیده ی نکات منفی و نظر کارشناسان : گاهی محصولاتی هستند که ذاتا ایرادی ندارند و به خاطر عرضه بد در بازار شکست می خورند . هوندا متاسفانه در بازار ایران نه به صورت گسترده عرضه شد و نه خدمات گسترده ای داشت . مشکلات این خودرو کمبود قطعات و قیمت بالای آنهاست … حتی باتری این خودرو به سختی پیدا می شود … در هر صورت کمبود قطعات مشکل کمی نیست … در شهرستان ها که حتی فیلتر هوای آکورد هم گیر نمی آید … اگر متاسفانه هوندا تصادف کند ، آکورد هزینه ی سنگینی را روی دوش مالک می گذارد . بازار دست دومش هم به خوبی رقباش نیست و نمی شود انتظار داشت این خودرو به سرعت به فروش برسد … فرامرز جان تمام اینها هم به کنار یه دلیل شخصی و بسیار بسیار مهم برای من انرژی برند هونداست که متاسفانه از نظر من منفیه و من شخصا اگر طلا هم باشه ، هرگز نمی خرمش ( اثباتش از طریق کامنت امکان پذیر نیست و من رو ببخش اما فقط بگم هر برندی مثل هر ماده ای در دنیا یک انرژی درونی و نهفته داره که یا مثبته یا منفی و برای آکورد منفی هست ) … در نهایت بگم فرامرز جان من شخصا ، اول به خاطر انرژی منفی هوندا و دوم شرایط بسیار بد نگهداری در بازار ایران و هزینه های گزاف و دردسرهای احتمالی … پیشنهادش نمی کنم … ببخشید طولانی شد …

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        MC20 دوست عزیزم ممنون از توضیحات کامل و فنی شما 🙏🙏
        با توضیحات مفصلی که شما دادین تا وقتی ایران باشم دیگه فکر نکنم سمت هوندا برم
        بازم ممنون از توضیحات خوب و مفید شما داداش گلم 🙏🙏
        موفق و پیروز باشید 🌹🌹

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. MC20

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          خواهش می کنم فرامرز جان … امیدوارم پرحرفی هام مفید بوده باشه و در تصمیم گیری به شما یه کوچولو کمک شده باشه … چون گفتید حاصل پول 26 سال زحمت کشیدن رو می خواهید صرف خرید کنید حقیقتا دلم نیومد ساکت بمونم … سرنوشت هوندای آکورد هم در این شرایط بازار ما مثل سوزوکی کیزاشی و ماکسیمای 2014 و اینفینیتی سری QX و آلفارومئو 4C و لوتوس الیزه و DS7 کراس بک و گلف GTI و رنج روور ایوک و مازراتی هاست که همگی تا پنج یا شش سال دیگه به تاریخ می پیوندند … ماشین های بسیار خوبی که متاسفانه بدرد بازار بیمار ایران نخوردند و نخواهند خورد … موفق باشید داداش گل … امیدوارم درنهایت هر تصمیمی که گرفتید ، براتون شادی و سلامتی و عاقبت به خیری بهمراه بیاره … ارادتمندم … مهدیار

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    😂😂😂خیلی باحالی اگه پدال بنت نکرد بازم برامون کامنت بذار البته بقیه اکانت هات هستن ولی کلا گفتم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. بهزاد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    دادا اگر بحث خرابی مربوط به مونتاژ باشه خود شرکت هزینه هارو میده اما در این موارد تامین کننده ملزم به همکاری و پرداخت خسارت هاست چون قطعه ای که پیمانکار تولید کرده دچار مشکل شده.
    اگر چیزی از ساختار صنعت خودرو نمیدونی نیازی به این رمان ها نیست و مثلا در آینده ی صنعت برقی شدن اتفاقی برای باتری یا ماژول های مربوطه بیوفته تامین کننده درگیر میشه ولی از لحاظ قانونی و نامی برندها پاسخگو هستند.
    تویوتا به صورت روزانه حدود ۶۰ میلیون دلار سوددهی داره و هزینه های این فراخوان فکر نکنم یک هفته به ضررش باشه.
    شما دلت از جای دیگه پره یا خاطرات بدی از داخل ماشین تویوتا قسمتت شده.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. پیام

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    اوه اوه ! چه ژاپنی با کیفیتی!!!

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. Phonix

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      بدبختی شما کیفیت هم ندارین:)

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. Erfan

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      این کیفیت ژاپنی چیزیه که یه زخمی روی کره ای ها انداخته که جاش تا ابد از بین نمیره.
      بازی با اعداد و آپشن ها مال بچه هاس

      موافقم 11
      مخالفم 4
  8. 4wheeled

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ۶ میلیون خودرو 🤦🏻‍♂️١۵٠ میلیون دلار 🤦🏻‍♂️

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا