متفرقه

اتحادیه اروپا استفاده از خودروی هیدروژنی را ترویج می‌کند

اتحادیه اروپا با کاهش هزینه‌های تولید به هیدروژن سبز روی می‌آورد و قصد دارد استفاده از خودروی هیدروژنی را با سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های آن، ترویج دهد.


اتحادیه اروپا می‌تواند به‌زودی تولید هیدروژن سبز خود را افزایش دهد زیرا به نظر می‌رسد هزینه‌های تولید (خودروی هیدروژنی) کاهش یابد. این ادعاها توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مطرح شده که با اشاره به افزایش قیمت بنزین، به این معنی خواهد بود که به اصطلاح «هیدروژن خاکستری» (هیدروژن تولیدشده با سوخت‌های فسیلی) گران‌تر شده است.

به گزارش carscoops، فون در لاین گفت «هیدروژن سبز که با برق تولیدشده از طریق سدها (برق آبی) برای جدا کردن این عنصر از اکسیژن به دست می‌آید، تا سال ۲۰۳۰ کمتر از ۱/۸ یورو (۲/۰۴ دلار) به ازای هر کیلوگرم قیمت خواهد داشت که از ۶ یورو (۶/۸۰ دلار) به ازای هر کیلوگرم در سال ۲۰۲۰ و میانگین سال گذشته ۲ یورو (۲/۲۷ دلار) برای هیدروژن خاکستری کمتر است.

سوخت گیری خودروی هیدروژنی / Hydrogen Car

با افزایش ظرفیت کشورهای اروپایی، هزینه‌های تولید هیدروژن سبز به‌طور پیوسته کاهش یافته است زیرا احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ از اهداف تولید فعلی فراتر می‌رود. براساس گزارشی از رویترز، فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب‌وهوای اتحادیه اروپا گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا و همسایگانش از هدف نصب الکترولایزرهایی با توان ۴۰ گیگاوات فراتر روند.

با توجه به اینکه حرکت اقتصاد آینده به سمت هیدروژن سبز مطلوب است، می‌تواند راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از صنایع سنگین باشد درحالی‌که کشورها به دنبال کاهش انتشار کربن تحت سیستم تجاری اتحادیه اروپا هستند.

همچنین برای سازندگانی که به توسعه‌ی فناوری هیدروژن برای کاربردهای خودرویی ادامه داده‌اند، خبر مثبتی است. خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا، سوبارو، کاوازاکی و یاماها اخیراً استراتژی جدیدی را برای بررسی مشترک استفاده از هیدروژن در پیشرانه‌های احتراق داخلی اعلام کردند که شامل رانندگی مدیرعامل تویوتا با خودروی مسابقه‌ای مجهز به پیشرانه هیدروژنی می‌شود.

در همین حال، هیوندای اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد دو کارخانه جدید پیل سوختی هیدروژنی را در کره جنوبی افتتاح کند. این خودروساز می‌خواهد به رشد تجارت هیدروژنی خود سرعت بخشد زیرا به نظر می‌رسد هیوندای به دنبال رشد در بازارهای جدیدی مانند ماشین آلات ساختمانی و تجهیزات لجستیکی است.

اتحادیه اروپا در جاه‌طلبی خود برای کاهش قیمت هیدروژن پایدار تنها نیست. تأمین‌کننده انرژی بریتانیایی بریتیش پترولیوم (BP) قصد دارد تاسیسات هیدروژن سبز و آبی در مقیاس بزرگ در بریتانیا راه‌اندازی کند. این شرکت از اقدامات مشابه انجام‌شده توسط شرکت‌های توسعه نفت عمان در خاورمیانه و همچنین شرکت Kogas Tech کره جنوبی پیروی می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. شاعر

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    کشورهای دیگه روی فناوری های جدید سرمایه گذاری میکنن ولی ما کارهای مهمتری داریم باید چند تا کشور رو محو کنیم و وقت برای این جنگولک بازی ها نداریم.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. بهزاد

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    خبر تلخی برای برخی دوستان بود که نگران نابود شدن زمین توسط بخار آب بودن.
    اگر قیمت هیدروژن تا قبل از ۲۰۴۰ به بنزین برسه یا کمتر بشه خودروهای برقی نفس های آخر خودشونو خواهند کشید.
    حتی دولت ها متوجه شدن هزینه ی زیرساخت انرژی پاک و انتقالش به ده ها یا صدها میلیون خودرو بسیار زیاده.
    اونایی که دیتاهاشون یک مقدار زیاده شاید ندونن که یک مبدل شارژر ولتاژ بالا مثل ۱۵۰ و ۲۰۰ کیلوواتی از یک برند معتبر بالای ۵۰ هزار دلار قیمت داره و احتمالا نمیدونن که اگر مثلا در آلمان تا سال ۲۰۴۰ تعداد خودروهای برقی به بالای ۵۰ میلیون برسه در صورت اتصال به شبکه ی برق فقط ۵۰ درصد همزمان از این تعداد چه فشاری به شبکه ی انتقال میاد و میزان تلفات انرژی بیش از حد بالا میره.
    در عصر هیدروژن دولت ها برخلاف برقی سازی که کلی تخفیف و سوبسید میدن به همراه عدم پرداخت مالیات بدون پرداخت حتی یک دلار و با کمترین هزینه به چشم انداز زمین پاک میرسند.
    شرکت های نفتی به تولید هیدروژن میپردازن و جایگاه های بنزین تغییر وضعیت میده بدون دخالت دولت ها!

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. پویان

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بخشی ازین طرح به خاطر اینه که تولید باطری در انحصار چین و امریکا افتاده تقریبا. اروپا نمیخواد وابسته به چین باشه. در مورد چیزی که نوشته شده تا سال 2030. اولا احتمال زیاد این اعداد محقق نمیشه در نتیجه هنوز غیر اقتصادیه دوما اینکه تا اون موقع تکنولوژی باطری و خودرو برقی بسیار مقرون به صرفه تر از الان میشه.

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. میثم

        ۱۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        مسئله تکنولوژی باتری نیست
        مسئله تامین برق اون همه ماشین الکتریکیه
        چیزی که من و یه تعداد کمی از دوستان چندین بار بهش اشاره کردیم و مورد هجوم قرار گرفتیم
        درضمن همون چین هم استراتژی هیدروژنی خودشو پارسال ارائه کرد و برنامه داره براش

        موافقم 17
        مخالفم 2
      2. بهزاد

        ۱۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        دادا چرا بی جهت و الکی آمار سازی میکنی؟
        مگر اجبار شده که بیای صحبت هایی بر مبنای اطلاعات اشتباه بیان کنی.
        در حال حاضر در تولید باتری به خصوص لیتیوم سه کشور ؛
        چین
        کره جنوبی
        ژاپن
        بیش از ۹۵ درصد باتری هارو تامین میکنند
        سه شرکت
        LG , samsung, sk از کره
        Panasonic,aesc,gs yuasa از ژاپن
        Catl چین و چند شرکت کوچکتر تامین کننده ی باتری لیتیوم در جهان هستند.
        اون گفته که آمریکا باتری لیتیوم میسازه زائیده ی ذهن شماست و هنوز شرکتی از آمریکا در مقیاس صنعتی در کار تولید باتری نیست و اکثرا شرکت های تحقیقاتی هستند.
        نمیدونم تو ذهن شما چی میگذره اما وقتی دو بازیگر اصلی تولید باتری که کره و ژاپن باشه به حساب نمیارید احتمال اینکه در نظرات شما چیز بدرد بخور و آینده نگری وجود داشته باشه نزدیک صفره.
        مدرک گفته ی بالا همین جا مشخص میشه که شما پیش بینی های کاهش قیمت باتری را دیدید و تایید میکنید اما پیش بینی های مربوط به هیدروژن را رد میکنید و اینجا یک عامل باعث میشه اینجور فکر کنی؛
        ترس از خراب شدن آینده ای که تو ذهنت ایجاد کردی

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. میثم

          ۱۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3540 ديدگاه)

          ترس از خراب شدن آینده رو خوب اومدی
          😂😂😂😂😂

          موافقم 11
          مخالفم 3
    2. مازیار

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      بهزاد جان اصلا ۲۰۴۰ نه همین الان
      بنظرت اگه قیمت هیدروژن و بنزین برابر باشه آیا این برای غلبه هیدروژنی به برقی کافیه؟
      آیا این میتونه مزیت بزرگ سادگی ساخت و نگهداری خودروهای برقی رو به حاشیه ببره؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. بهزاد

        ۱۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        هیچ اتفاقی بدون اعمال قانون در یک بازه ی زمانی کوتاه بر مصرف کننده تاثیر نداره و این قانون هست که میتونه روش های تولید و مصرف را کنترل کنه یا تغییر بده.
        همانطور که قوانین باعث شدن نسل خودروهای ۱۰ و ۱۲ و ۸ تقریبا منقرض بشه و از صدی ۱۵ لیتر به ۶ لیتر برسیم همانگونه هم میتونه بنزین را ممنوع کنه تا هیدروژن جایگزین بشه.
        همین الان دولت ها بگن شرایط رقابت برقی ها و درون سوزها برابره و همگی شامل مالیات هستند و هیچ چشم انداز منعی برای تولید درون سوزها وجود نداره تمام شرکت های برقی ساز ۵ سال آینده را نخواهند دید.
        بدترین برداشت از صنعت خودروهای برقی مربوط به کم دردسر بودن و کم ایراد بودنشونه!
        شما الان در منزل انواع و اقسام لوازم الکتریکی دارید و استفاده میکنید ، آیا تمام این ادوات در یک دوره ی ۱۰ ساله بدون هیچگونه ایرادی تونستن دوام بیارن یا خراب نشن؟
        موتور برقی و باتری به همراه اتصالات اختصاصی به یک خودرو اضافه میشه و در باقی موارد که شامل صدها قطعه هست در همان حالت سنتی با سایرین مشترکه و اتفاقا همین قطعات بیشترین خرابی را ایجاد میکنند.
        طرف میاد میگه ماشین درون سوز گیربکس ۸ دنده داره با کلی قطعات موتوری اما برقی ها ساده اند در حالی که برنامه ی اکثر شرکت ها در خودروهای پریمیوم خودشان استفاده از ۴ موتور برقیه بعد میگن ماشین برقی ساده سازیه!

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. مازیار

        ۱۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2476 ديدگاه)

        والا چه عرض کنم
        باور اینکه چندصد میلیارد دلار سرمایه گذاری از شرق دور تا غرب دور در جهت برقی سازی اتومبیلها بدون شناخت و برنامه صورت گرفته باشه خیلی مشکله
        تنها یک راه هست برای روشن شدن که از قضا بهترین راهه اما یکمی زمان میبره

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. کیانوش

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      زده تا 2030 هر کیلو هیدروژن دو دلار میشه و تویوتا میرای با پنج و نیم کیلو هیدوژن هزار و چهارصد کیلومتر طی کرد یعنی با ده دلار هزار دویست کیلومتر میشه رفت که از بنزین هم ارزون تر در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. The man in black

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    شاید کار درستی باشه شاید هم نه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. ehsan

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (175 ديدگاه)

    مهم نیست که چقدر در راه غلط پیشروی کنن (خودروی برقی)
    مهم اینه که در نهایت وارد راه درست بشن ( خودرو هیدروژنی)

    موافقم 12
    مخالفم 5
  5. Swedish arrogant tiger

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    امیدوارم خبر های بهتری هم در آینده بشنویم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. میثم

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    موتورهای درونسوز هیدروژنی برای کشورهاییه که زیرساخت لازم رو ندارن
    سلول سوختی برای کشورهای در حال توسعه مناسبه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      قطعا واسه بیشتر کشور های دنیا حتی تا نیم قرن اینده هم توانایی تولید برق سبز رو ندارن خودروهای برقی واسشون جواب نمیده ی بحث دیگه هم باطری هستش که ابدا نسبت انرژی به وزنش اصلا در حد بنزین یا هیدروژن نیست و نخواهد شد چشم انداز پیشرفت باطری ها نهایتن اینه که دو سه برابر انرژی بیشتری ذخیره کنن با وزن مساوی باطری های الان بیشتر از این غیر ممکنه به نظر من خودروی های برقی به این شکل ی راهکار موقته پیل سوختی باز منطقی تره خصوصا به خاطر مسافتی که با ی مخزن پنج کیلویی هیدروژن طی کرد تویوتا میرای سه برابر برابر مسافتیه که دویست کیلو باطری ارائه میده دویست کیلو وزن حتی واسه خودروهای معمولی خیلی خیلی تاثیر داره چه برسه به اسپرت ها بقیه معایبشون به کنار فقط وزن باطری ها کافیه که بفهمیم ی راهکار موقته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Sina10

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هیدروژنی درونسوز پیشنهاد خیلی خوبیه فقط آبی از طریق تجزیه برای تولید هیدروژنی مصرف میشه به چه صورت به چرخه برمیگرده مهمه
    فکر میکنم تنها روشی که فعلا میتونه رقیب برقیا باشه همینه
    خیلیا میپرسن چرا برق رو مستقیما به داخل خودرو وارد نکنیم تا اینکه بجاش بریم برای تجزیه اب و تولید هیدروژن مصرف کنیم
    جواب اسونی داره ، مشکلاتی از جمله طول عمر ، ظرفیت ، قیمت و مهم تر از همه زیر ساخت ماشینای برقی
    همچنین خودرو های درونسوز هیدروژنی تقریبا از نظر قطعات ، شبیه مدل های بنزینی هستن ،پس هزینه ساخت هم هست
    پمپ بنزین ها با کمی تغییر میتونن هیدروژن هم ارائه بدن
    که بازم هزینه های کمتری به همراه داره
    نکته بعدی تفاوت بین درونسوز ها و برقی هاست که برای خودرو های کلاس اسپرت و سوپراسپرت که خریدار ، حس رانندگی خودرو رو به سرعتش ترجیح میده ، درونسوز های هیدروژنی یا سوخت مصنوعی انتخاب های خوبی هستن
    شاید برای ما که دستمون از برقی ها و بنزینی های روز کوتاهه سوال باشه چه فرقی بین حس رانندگیشون هست؟
    همین کافیه که بگم تسلا مدل ۳ که خیلیا اونو به عنوان سدان برقی مناسب برای رانندگی میشناسن ، توی حس رانندگی تقریبا تو خیلی نقد ها نسبت به رقبای بنزینی ، از نظر رانندگی ، کاملا معمولی معرفی شده ، دیگه در نظر بگیرین بقیه برقیا چی هستن!
    مشکل من قابلیت اتش سوزی و واکنش پذیری زیاد هیدروژنه که نمیدونم تویوتا و بقیه راهی براش دارن یا نه
    هرچند برقیا هم کم خطر نیستن ولی هیدروژن خیلی واکنش پذیره
    سوخت مصنوعی مزدا هم هست که چند وقتیه دارن روش کار میکنن ، این سوخت شاید از نظر دود اگزوز ، آلوده تر باشه ولی زیر ساخت های مورد نیاز خیلی کم هزینه تره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. امیر

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    لعنت به موتور الکتریکی درود بر موتور احراق داخلی هیدروژنی ،حالم از ماشینا الکتریک بهم میخوره مخصوصا طرح های نامفهوم از از الکتریکی شدن و فضایی شدن اومد

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. Farimani

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عرض ادب
    امروزه دانشی وجود داره که با حفظ استفاده بنزین ( اما به مراتب کمتر ) مبحث آلودگی رو میشه کنترل کرد
    خودروی هایبرید که در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲ لیتر میسوزونه میتونه جایگزین خوبی برای اغلب ماشینها حتی بشه که در نهایت با کمترین تغییر در ساختار سوخترسانی امروزی ( جایگاههای بنزین )
    فقط بنزین یا گازوئیل کمتری استفاده میشه
    در صورت حمایت نمونه ساخته شده موجوده

    موافقم 3
    مخالفم 3
  10. عاشق پدال

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    هیدروژنی بهتره. تا وقتی که شارژ کل باطری ماشین 10 دقیقه طول نکشه ارزش نداره
    نه به نفت و فسیلی. نه به الکتریکی
    بله به هیدروژنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Behrouz. anzali

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (372 ديدگاه)

    بنده قبلا گفتم‌الکتریک در اینده خودرو ها نقشی کمتر خواهد داشت..کلا درونسوز ها بمراتب بازدهی بهتری خواهد داشت با هیدوژن

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا