متفرقه

اتحادیه اروپا سوپر اسپرت سازان را از قوانین آلایندگی جدید مستثنا کرد!

سوپر اسپرت سازان مشهوری همچون فراری، استون مارتین و مک لارن این هفته وضعیت بهتری خواهند داشت زیرا اتحادیه اروپا موافقت خود با مستثنا شدن این شرکت‌ها از الزام رعایت قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن شرکت‌های تولید انبوه را اعلام کرده است. شرکت‌هایی همچون فراری و لامبورگینی که تولید سالانه کمتر از ۱۰ هزار دستگاهی دارند در حال حاضر مجوز آلایندگی بیشتری نسبت به فورد و فولکس واگن را دریافت کرده‌اند. این خودروسازان خواهند توانست پیشنهادهای کاهش آلایندگی خودشان را مطرح کنند هرچند این پیشنهادها باید توسط کمیسیون اروپایی تائید شوند.

البته این توافق‌نامه در سال ۲۰۲۹ به پایان می‌رسد و تنها خودروسازانی با تولید کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه در سال خواهند توانست از سال ۲۰۳۰ با عنوان مستثنا شناخته شوند؛ اما اتحادیه اروپا موافقت خود با تمدید قوانین نقطه خاتمه آلایندگی را تا پایان سال ۲۰۳۵ اعلام کرده و به‌ برخی خودروسازان خاص مهلتی ۶ ساله داده است. این اخبار در زمانی منتشر می‌شوند که اتحادیه اروپا تائید کرده تمامی خودروهای فروخته شده در داخل این اتحادیه باید از سال ۲۰۳۵ به بعد هیچ‌گونه آلایندگی‌ای نداشته باشند.

ایتالیا قبلاً لابی گسترده با کمیسیون اروپایی برای مستثنا کردن برندهای سوپر اسپرت ساز از این قوانین انجام داده و مدعی شده شرکت‌هایی با تولید محدود باید باتری‌های ویژه‌ای را توسعه دهند که بتواند پاسخگوی نیازهای منحصربه‌فرد محصولاتشان باشد. مقامات این کشور می‌گویند سوپر اسپرت سازان از نظر تحقیق و توسعه در مرتبه‌ای پایین‌تر قرار دارند زیرا فاقد منابع مالی خودروسازان تولید انبوه هستند. ایتالیا همچنین در کنار پرتغال، بلغارستان، رومانی و اسلواکی خواستار به تعویق افتادن اهداف آلایندگی صفر بوده و می‌خواهد تا آن را از سال ۲۰۳۵ به ۲۰۴۰ جابجا کند اما در نهایت این پیشنهاد تصویب نشده است. هم فراری و هم مک لارن قبلاً خودروهای پلاگین هیبریدی را عرضه کرده‌اند و لامبورگینی نیز پیش از پایان سال ۲۰۲۴ اولین محصول الکتریکی شده خود را با سقف تولید بالاتر عرضه خواهد کرد. فراری قول تولید اولین محصول الکتریکی خود یک سال پس از تاریخ یاد شده را داده است و لامبورگینی نیز می‌گوید اولین خودروی پاک خود را از نیمه دوم دهه جاری میلادی تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    خبر خوبی بود با تشکر فراوان از پدال

    موافقم 48
    مخالفم 7
  2. RezaRs

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ایول

    موافقم 31
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اگه یه چیزی بده برای همه بده اگه هم خوبه برای همه خوب الان یه عده حمله میکنن مگه چقدر فراری و لامبورگینی تولید میشه تازه این خبر برای صنعت خودرو هم بده تکنولوژی های جدیدی که برای این خودرو ها توسعه پیدا میکردن به مرور وارد خودرو های تولید انبوه میشدن ، نمی فهمم چه اصراری هست برای حفظ موتور های احتراقی در حال مرگ چه خبره اون سلبریتی ، فوتبالیست ، خواننده یا شیخ عربی که هیچ چیز ماشین نمیدونه خودروش صدا تولید کنه؟

    موافقم 8
    مخالفم 56
    1. phonix

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      سلطان اون ماشین ها و موتور های مسابقات موتور اسپرته که سر ریز تکنولوژیشون تو موتور و بقیه سیستم های فنی وارد خودرو های جاده ای میشه فراری و لامبورگینی که نمیان دانش فنیشون رو با بقیه به اشتراک بزارن مگر تحت قرار داد همکاری .
      مثل این میمونه که یکی بگه دانش ساخت لافراری در تولید محصولات فیات تبلور پیدا کرد

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۱۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        دو روزه اومدی سر هر مطلب یه چیز میخوای گفته باشی تکنولوژی موتور های فراری بعد چند سال با ارزون سازی تکنولوژی و تولید انبوه به دیگه برند های مجموعه اضافه میشه نمونش موتور آلفارومئو جولیتا و استلویو کوادرفیلو هست که از فراری 488gtb با کم کردن سیلندر و شهری تر کردنش ساخته شد یا موتور کوروت z 51 که برای الهام گرفتن از تکنولوژی موتور فراری 458 شورلت چند دستگاه از این ماشین رو خرید و مهندسی معکوس کرد توی لامبورگینی هم همین داستانه و موتور هوراکان با آئودی r8 یکی هست و تکنولوژی این موتور به آئودی های ارزون تر هم منتقل شده

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. phonix

          ۱۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          تو هم بار دوم هست اینو میگی یکم دیالوگتو عوض کن حالمون بد شد.
          اقای قدیمی تمام این کلماتی که گفتی رو دوباره بخون ببین جواب من رو میده یا نه؟
          شما میگی شولت رفته موتور های فراری رو باز کرده و با الهام از اون موتور کوروت رو ساخته و اون طرف هم اسم شرکت های برادر فراری رو اوردی که مازاراتی رو باید بهشون اضافه کنی با فراری قرار داد داشتن کودن
          اگه قرار باشه هرکی بره موتور بقیه رو باز کنه الهام و کپی کنه که همه میشن کپی کار اون الهتم کوروت هم مطمئنم از خودت در اوردی چون یکی دو جا شندی کوروت رو جانشین ارزون فراری خوندن .
          وگرنه هرکی که تو اخبار ماشین باشه با رفتار های شرکت فراری در شکایت کردن اشناس.

          حتما هم برام مطلبی که بگه شولت از موتور فراری الهام گرفته رو بفرست زیر همین پست حتما معظرت خواهی میکنم

          از لایک و دیس لایک ها هم معلوکمهکی به کیه کسی که شرکت فراری و لامبورگینی و پاگانی و… با تویوتا و هیوندا و فولکس واگن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. phonix

          ۱۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          ضمن اینکه ارزون سازی تکنولوژی ماله صنعت موبایله تو لوازم الکتریکی و یا همین باتری های اوتوموبیل سعی میشه با افزایش تولید قیمت رو بشکنن با بالا بردن تیراز
          فراری یه شرکت با تیراز ملیونی نیست که قیمت موتور هاش کم بشه ماشین هارو با دست سر هم میکنه موتور رو با دست سر هم میکنه تکنولوژی های مورد نظرش رو هم با توجه به نیازش از فرمول یک برمیداره پس موتور فراری با موتور بنز با موتور رنو با موتور هوندا فرق داره این تو فرمول یک هم ثابته چه برسه به ماشین های شهری

          موافقم 3
          مخالفم 1
  4. phonix

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    احسنت بر این فهم و شعور

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. MAJking2

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (268 ديدگاه)

    همه ی این معظلات ازون دختره‌ی نفله‌ی سوئدی نشأت گرفت (گرتا تونبرگ)؛
    ماشین بازها و موتور باز تا قبل این داشتن معرفی درون سوز های قوی تر و خوش صدا تر لذت میبردن.
    واقعاً متاسفم که این قانون داره دست‌پا گیر سوپر اسپرت ساز ها هم میشه. اخه یعنی چی فقط تا۲۰۳۵…

    موافقم 18
    مخالفم 15
  6. GMA

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    خیلی هم عالی
    در اون عکس که چهار سوپرکار استثنایی در کنار هم هستند بنظرم طراحی مک‌لارن ٧٢٠s یک سر و گردن بالاتر از بقیه هست

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. phonix

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      هر کدوم زبان طراحی خاص شرکتشو داره و همه نهایت تلاش شرکتشون هستن تا زیبایی و کیفیت رو داشته باشن
      اینجا واقعا سلیقه ملاک قرار میگیره
      من خودم 911 رو می پسندم

      موافقم 13
      مخالفم 8
  7. تحت پیگرد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    یعنی کلا مستثنی هستند یا فقط تا سال 2035؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. JDM lover

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بسیار عالی 👍

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. hssn

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خبر خوشحال کننده ایه ، تبریک میگم
    فقط کاش یک سری از خودروهای اسپرت بقیه خودروسازا هم شامل این استثنا میشدن
    نیسان GTR پورشه 911 و غیره…

    موافقم 14
    مخالفم 5
  10. Scuderia Ferrari

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سوپر اسپرت ها و هایپر کارها اوج خلاقیت ، تکنولوژی و زیبایی صنعت خودرو هستن و باید برای این دو گروه استثناء قائل شد

    حتی برندهای اقتصادی هم باید برای بعضی از محصولاتشون ارزش قائل بشن و به سمت الکتریکی شدن حرکت نکنن و ابهت خودشونو حفظ کنن
    مثل جیپ رانگلر ، فورد برانکو و موستانگ ، دوج چارجر و چلنجر ، تویوتا لندکروزر و خیلی از ماشین های نمادین دیگه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بازم اتحادیه اروپا خوبه یک کار درست کرد

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. Aboalfazl demon

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    ای کاش شامل خودرو هایی مانند . کوروت . ۹۱۱ . ماستنگ فقط در مدل gt500 . و نیسان gtr هم میشد

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. برقیه جارو برقی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بابا دمتتتتتتتتت گرررررررررررررررممممم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. TML BN

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    خب خوبه حداقل اینها رو از ما نگرفتن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. محمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    این پست فضای سمی داره صاحبان فراری و لامبورگینی به هم تبریک میگن😂

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. pedram7

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چه خبر خوبی
    به به:)

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا