متفرقه

خودروهای درون‌سوز قابل‌اعتمادتر از الکتریکی‌ها هستند!

همیشه فکر می‌کنیم خودروهای الکتریکی مطمئن‌تر و قابل‌اعتمادتر از خودروهای درون‌سوز هستند. الکتریکی‌ها قطعات متحرک کمتری دارند و نیاز به استفاده از روغن‌ها و مایعات گوناگون در آن‌ها کمتر است؛ اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خودروهای الکتریکی شاید مطمئن‌تر از نمونه‌های درون‌سوز نباشند. یکی از شرکت‌های بریتانیایی با نام ?Which اخیراً یک نظرسنجی آنلاین برگزار کرده است و نتایج نشان می‌دهد مالکان خودروهای بنزینی یا دیزلی مشکلات کمتری را در ۴ سال اول مالکیت نسبت به مالکان خودروهای الکتریکی گزارش کرده‌اند. این شرکت از ۴۸ هزار نفر درباره خودرویی که می‌رانند نظرسنجی کرده است و از حدود ۵۷ هزار دستگاه خودروی حاضر در این نظرسنجی، ۲۱۸۴ دستگاه از نوع الکتریکی بوده‌اند. ۳۹ درصد مالکان خودروهای الکتریکی مشکلی را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کرده‌اند درحالی‌که این آمار برای مالکان خودروهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۱۹ و ۲۹ درصد بوده است.

نه تنها خودروهای الکتریکی قابلیت اطمینان کمتری دارند بلکه در صورت زمین‌گیر شدن می‌بایست زمان بیشتری را صرف تعمیر آن‌ها کرد. عادی‌ترین مشکل خودروهای الکتریکی به بخش نرم‌افزاری مربوط می‌شود که تعمیر آن تا ۵ روز طول می‌کشد درحالی‌که این زمان برای خودروهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۳ و ۴ روز است. برند تسلا کمترین میزان اطمینان و اعتماد را داشته است و ۳۹ درصد مالکان حداقل یک عیب را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کرده است. ۵ درصد مشکلات نیز شامل خاموشی پیشرانه و عدم روشن شدن آن بوده است. در طرف دیگر کیا نیرو الکتریکی قرار دارد که تنها ۶ درصد مالکانش مشکلی را درباره این خودرو گزارش کرده‌اند و تنها ۱ درصد مالکان به خاموش و عدم روشن شدن آن اشاره کرده‌اند.

یکی از مدیران کمپانی ?Which می‌گوید:

ما می‌دانیم که رانندگان تمایل دارند خودروهای پاک‌تری بخرند اما انتخاب یک محصول باکیفیت اهمیت بالایی دارد. تحقیقات ما نشان می‌دهد قیمت بالا ضرورتاً به معنی یک خودروی مطمئن نخواهد بود و بنابراین همیشه افراد را تشویق به تحقیق قبل از خرید خودروی جدید می‌کنیم تا بتوانند مطمئن‌ترین برند و خودرو را انتخاب کنند

اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارند اما به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد آن‌ها خواهیم بود چراکه تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1118 ديدگاه)

    آدم بعضی آمار هارو میخونه شاخ در میاره
    معیار این آمار گزارش مشکل توسط صاحبان خودرو بوده
    هیچ معیار مشخص دیگه هم وجود ندارن صرفا گزارش مشکل توسط صاحب خودرو
    یه چیزی وجود داره که بهش میگن سطح توقع
    سطح توقع از خودرو های الکتریکی در بین عموم همون جور که در ابتدای مطلب هم ذکر شده این جوریه که نباید خودروی الکتریکی به مشکل بخوره
    پس کوچک ترین مشکل برای یه خودروی الکتریکی از نظر صاحب خودرو جایز نیست و باید گزارش بشه
    از اون طرف مثلاً صاحب یه پراید رو در نظر بگیرید
    پراید این فرد ممکنه مشکلات خیلی زیادی به وجود بیاره ولی این فرد توقعی از پراید نداره و برای این ماشین مشکل حساب نمیشه ( پراید صرفا یه مثال بود )
    حرف من اینه گزارش ها بر اساس توقعات خریداران که باعث خوب یا بد شمرده شدن یه ماشین میشن نه چیز دیگه
    منی که هر روز دارم اخبار میخونم هنوز ندیدم یه مطلب در مورد اینکه یه خودروی الکتریکی یهو خراب بشه و دیگه کار نکنه و با جرثقیل ماشین ببرن تعمیرگاه
    یه حسی بهم میگه تویوتا پشت این آمار ارقام

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۸۶
    1. ماکسیمیلیان

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      جنابعالی همیشه “تــــوهـــــم تـــوطـــئــــــــــه” دارید؟

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۱۷
      1. AMIR / ARMI

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1118 ديدگاه)

        شما اگه نظر متفاوتی دارید بگو استفاده کنیم
        اون خط آخر حرف من صرفا یه نظر شخصی از برداشت خودمه !

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳۶
        1. GMA

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1457 ديدگاه)

          «یه حسی بهم میگه تویوتا پشت این آمار ارقام»
          حالا اگه یه کس دیگه ای چنین حرفی زده بود خود شما اولین نفر به توپ میبستی طرفو، الان شده برداشت شخصی؟ به قول خودت: «دلیل داری با توضیح بگو نداری سم پاشی نکن»

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۱
        2. AMIR / ARMI

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1118 ديدگاه)

          GMA دلیل من که مشخص برخی شرکت ها از جمله تویوتا اسرار خیلی زیادی برای بد نشون دادن الکتریکی ها دارن و سخنان مدیرانشون کاملا این قضیه رو ثابت میکنه
          قبلا به دفعات زیاد دیدیم امار ارقام توسط این کمپانی ها دست کاری بشه و بار ها جریمه شدن مجرم شناخته شدن
          ایجاد یه جو منفی علیه خودرو های الکتریکی برخلاف واقعیت ساده ترین کار برای کمپانی مثل تویوتا هستش من هم باشم برای حفظ منافع خودم دست به کار های مشابه میزنم

          موافقم ۴
          مخالفم ۳۵
    2. sam

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1138 ديدگاه)

      استعداد فراوانی در ماله کشی داری
      مثل برادران سایبری ب.س.ی.ج.
      استفاده از پراید در جهت ماله کشی برای تسلا =))))
      .
      آمار همه موئسسات مثل JD پاور و کانسیومر ریپورتز کاملا بر اساس گزارش و نظرات مالک عه .
      مالک خودرو که چند ماه و سال با ماشین رانندگی کرده مشکلو گزارش نده چ کسی باید گزارش بده ??
      چطور وقتی سال قبل کانسومر ریپورتز گفت تسلا بر اساس نظرات مالکان رضایت بخش ترین برنده ازین حرفا نمیزدی

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱۹
      1. AMIR / ARMI

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1118 ديدگاه)

        اون آمار jd power و امثالش بر اساس گزارشاتی هستش که برای مشکلات خودرو ثبت شده یعنی هر گزارش دلیلی پشتش هست آمار ریزی هم داره مثلا مشکل نرم افزار برای فلان خودرو درصدش بیشتر از فلان خودرو هست
        آمار این مطلب که برای سایت نظر سنجی Which هست صرفا یه نظرسنجی هست
        که هیچ مبنای دقیقی هم نداره اسمش هم روشه نظرسنجی
        والا من خسته شدم دلیل داری با توضیح بگو بحث کنیم نداری سم پاشی نکن

        موافقم ۸
        مخالفم ۲۸
      2. ماکسیمیلیان

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (468 ديدگاه)

        سلام و درود!
        کنایه ای خطاب به بنده بود جناب sam؟
        بنده از مـخـالـفـیـن سـرسـخـت ســایـبــری هــــــای انـقـــلـــــابـــی هـسـتـــم!
        بنابراین اگر خطاب به من بوده باشد ، بیهوده آن را نگارش کرده ایـد.
        یا علی🌷

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۶
    3. Sina10

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      تویوتا پشت این ارقام!!!
      خخخخخ
      عه چجور تا دیروز آمار از خوبی های بعضی وقتا عجیب غریب و شاید دروغین برقیا میومد همشون واقعی بودن الان تویوتا پشت این چیزاست و فلان و بهمان
      جالبه تویوتا خودش برنامه برقی کامل آورده
      جالب ترین اون آماری بود که آتش سوزی درونسوز ها رو بالای چند ده هزار گزارش میکرد و برقی ها رو حدود چند صد!!
      اونوقت همه آمار خوب بودن الان بد شدن!!

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
      1. کیانوش

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (320 ديدگاه)

        با مقایسه امار تسلا و الکتریکی کیا میشه گفت مشکل از تسلا هستش نه همه الکتریکی ها

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    4. H2_H2

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      چیزی که نوشتی منو یاد سخنان جناب… انداخت که گفت مشکل باز نشدن کیسه هوا ارتباطی با ماشین ها نداشته کسایی که تصادف کردن باید قبل برخورد زاویه مناسب رو پیدا کنن خخحححح

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    5. ردد ددددد

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کاربرا هم ظاهرا با نظر شما موافق نیستن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    6. Philipp

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      پیشنهاد بنده این است
      لطفا رائفی پور را آنفالو کنید

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. ماکسیمیلیان

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (468 ديدگاه)

        😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. datsun

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    از دیدگاه برق گرفتگان ماشین برقی یه اتاق و چهار تا چرخ اصطحلاک هم صفر تحویل بگیرید
    کلا وسیله برقی جماعت رو ماشین قابلیت اطمینان کمی داره تو همین درون سوزها هم بیشترین خرابی مربوطه به وسایل برقی دیگه شما حساب بکش قلب ماشین هم برقی باشه دیگه هیچ.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
    1. AMIR / ARMI

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1118 ديدگاه)

      اون خرابی که شما شنیدی برای لوازم الکترونیکی هست مثل صندلی برقی گرم کن صندلی گرم کن فرمان
      قلب ماشین الکتریکی موتور الکترومغناطیسی هست که شما اگه یه فرد وارد بپرسی عمر یه موتور برقی یا مثلاً همون ارمیچر های برقی خیلی زیاد

      موافقم ۶
      مخالفم ۲۵
      1. datsun

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        لوازم الکترونیکی با آب کار میکنه ما نمیدونستیم ؟!
        عزیز دلم بنده کارشناسی برق رو ده سال پیش گرفتم شما میخای موتور الکتریکی رو به بنده معرفی کنی که چی هست

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۵
        1. AMIR / ARMI

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1118 ديدگاه)

          شما که کارشناسی داری چطور فرق بین یه موتور الکترومغناطیسی با یه برد الکترونیکی رو نمیدونی

          موافقم ۵
          مخالفم ۲۳
      2. ردد ددددد

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما حرف درست هم میزنی بیشتر منفی میگیری تا مثبت
        به نظرم علتش چیزی فرا تر از محتوای نظرات شماست.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  3. پیام

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    پدال جان راجب کانسپت جدید الپاین هم مقاله بزار

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. Jdm باز

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    اقای silent خبر های بدی برات دارم

    (((((( برند تسلا کمترین میزان اطمینان و اعتماد را داشته است و ۳۹ درصد مالکان حداقل یک عیب را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کرده است)))))

    حالا هی برای تسلا و اون سایبرتراکی که هیچوقت تولید نشد تا ناف یقه جر بده

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      صدای سکوت…

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  5. زیزیگولو

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    در حال حاضر دقیقاً همینطوره و درون سوزا قابل اعتمادترن

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  6. مردیم از خوشی

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (868 ديدگاه)

    یک نظر سنجی آنلاین 😑
    فارغ از نتیجه چه برقی بهتر باشه چه درونسوز این نوع نظر سنجی هزار و یک ایراد داره و اصلا قابل استناد نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۳
  7. محسن

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من چند وقت پیش هم گفتم که خودرو های الکتریکی قابل اعتماد نیستند همش بهونه هست که میگن برای محیط و زیست و فلان یه مسافت پیمایش میگن بعد هوا سرد میشه ۴۰ درصد ظرفیت می‌ره یا یه وسیله بکسل کنی ظرفیت یک سوم میشه بعد از چند وقت هم ظرفیت باتری از بین می‌ره. هیچ منطقی نیست که یه ماشین بنزینی رو با یه ماشین برقی عوض کنی.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  8. Swedish Arrogant Tiger

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1776 ديدگاه)

    “همیشه فکر می‌کنیم خودروهای الکتریکی مطمئن‌تر و قابل‌اعتمادتر از خودروهای درون‌سوز هستند”
    کی همیشه همچین فکری کرده؟!

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  9. AliREZA

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کسی این رو نمیگه که قدمت خودروهای درورن سوز از صد سال هم رد شده ولی خودروهای الکتریکی هنوز اول راهن!!! این نظرسنجی اصلا درست نیست

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. HamiD

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      “اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارند اما به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد آن‌ها خواهیم بود چراکه تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است.”

      دو خط آخر متن بود عزیز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ردد ددددد

      ۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این که شما گفتی ربطی به نظر سنجی نداشت.
      نظر سنجی چیزی که الان هست رو میسنجه، فقط همین

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. ماشین باز

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من به شخصه ماشینی رو دوست دارم که صدای اگزوز زیادی داشته باشه مثل دوج و فورد و غیره
    ماشین هایی که برقی هستند رو اصلا دوست ندارم چون صدای اگزوز نداره
    و یه چیز مهم اینه که هرکسی نمی تونه ماشین برقی تعمیر کنه ولی تمام مکانیک ها می تونن ماشین بنزینی و دیزلی تعمیر کنن
    🌷عیدتون هم مبارک🌷

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. نمردیم از ناخوشی

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    هست ولی کمتر از درون سوز که همه اینا برطرف میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. کیانوش

    ۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (320 ديدگاه)

    پنج درصد حرابی پیشرانه خیلی درصد بالایه خیلی بالاست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا