پورشهچشم انداز

این آلمانی محبوب

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: بدون شک پورشه ۹۱۱ (۹۹۱) محبوب ترین ماشین در نزد تیونرهاست ، شاید یکی از دلایلش قیافه ی تکراری اش باشد تا به همین دلیل به زیر تیغ جراحی تیونرها برود .

به شما پیشنهاد می کنم اگر خواستید به سراغ  تیونینگ بروید با پورشه ۹۱۱ شروع کنید. حالا با این مقدمه به بررسی پورشه های ۹۱۱ (۹۹۱) تیون شده حاضر در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو می‌پردازیم.

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

اولین گزینه مورد بررسی محصولی است از لوما دیزاین با نام CLR 9S . بسته ارائه شده توسط لوما تنها بر روی بهبود ظاهر و عملکرد آیرودینامیکی خودرو توجه داشته است. به همین منظور از کیت بدنه ی جدید با اجزای جدیدی مانند قاب و اسپویلر جلو و گلگیرهای عقب که با اسپویلر  سه تیکه در آمیخته شده است ، استفاده شده .

به این موارد چراغ های جدید innerchanged ، خروجی اگزوز  چهار سر ، دو نوع رینگ فورج کاری شده ی مخصوص با ابعاد ۲۰ اینچ به وزن ۹.۴ و ۱۱.۴ کیلو و رنگ بندی متفاوت را هم اضافه کنید . تغییرات به همین جا ختم نشده و با ورود به کابین ترکیب چرم سیاه و قرمز برای ایجاد فضایی کاملا اسپرت و استفاده از آلکانترا برروی داشبورد ، فرمان ، سقف و پنل درها را نیز مشاهده می کنیم.

Geneva 2012 RUF RT-35

گزینه ی دوم و سوم محصولاتی از RUF تیونری آلمانی ، با نام های RT35 و RGT-8 . می‌گویند RT35 نسخه ی توربوی RUF به مناسبت ۳۵ سالگی توینر آلمانی بوجود آمده است.

RUF با پیشی گرفتن از پورشه ، RT35 را بعنوان اولین پورشه ۹۱۱ مجهز توربوشارژر در دنیا معرفی کرد. موتور تخت ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توان تولید ۶۳۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و قادر است RT35 را به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت برساند.این موتور برای انتقال قدرت به چرخ های عقب از کلاچ دوبل بهره می برد تا دیگر برای خودنمایی در خیابان ها چیزی کم نباشد.

Geneva 2012 RUF RGT8

و اما پس از RT35 به RGT-8 می رسیم. این مدل سابقه ی رونمایی در ژنو ۲۰۱۰ را داشته است اما اینبار برروی پلت فرم جدید ۹۱۱ (۹۹۱) شکل گرفته است. موتور این ماشین با تنفس طبیعی به لطف دستکاری های RUF قادر است ۵۵۰ اسب بخار  در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و  حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند .

با یک بدعت گذاری دیگر از سوی RUF این مدل اولین پورشه ۹۱۱ (۹۹۱)  در جهان با موتور V8 می باشد که انعطاف پذیری بالای این موتور عملکردی فوق العاده به RGT-8 بخشیده است.نیروی محرکه این موتور توسط یک جعبه دنده دستی ۶ سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. همه ی این تغییرات باعث شده اند تا RGT-8  حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت را دارا باشد.

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

 چهارمین مدل خلق شده براساس مدل جاودانه پورشه ، از شرکت اسپورتک با نام SP370 می باشد که با تغییرات اعمالی رنگ و بوی خودروهای مسابقه را گرفته است.در این مدل شاهد کاهش ارتفاع به میزان ۲۵ میلی متر به لطف سیستم تعلیق اسپرت و رینگ های ۲۰ اینچی هستیم علاوه براین از یک سیستم اگزوز سبک با ویژگی اسپرت نیز استفاده شده است.

افزایش قدرت به میزان ۲۰ اسب بخار و گشتاور به میزان ۲۵ نیوتن متر نتیجه ی به روز کردن موتور این نسخه بوده همچنین این تغییرات صفر تا صد ۴.۷ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت را برای این نسخه رقم زده است.

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

پنجمین گزینه به شرکت اسپیدآرت تعلق دارد. کیت بدنه و سیستم اگزوز جدید، ارتقا ECU و یک مجموعه جدید برای رینگ ها ، SP91-R را پدید آورده اند.کیت بدنه ی جدید مورد استفاده شامل اسپویلر جلو ، دیفیوزر و اسپویلر عقب و رکاب های کناری می باشد که رینگ های سبک فورج کاری شده ۲۱ اینچی مناسب برای مسابقه هم به آنها اضافه شده است.

سیستم اگزوز این مدل مجهز به سوئیچ کنترل صدا می باشد که می توان به طور دلخواه صدای آن را تنظیم کرد همچنین برای خروجی سیستم اگزوز سرهای متفاوتی را می توان سفارش داد. برای علاقمندان به شرکت در مسابقه با این خودرو سیستم اگزوز اسپرت از جنس تیتانیوم قابل سفارش می باشد.  تنظیمات جدید در ECU افزایش قدرت به میزان ۲۵ اسب بخار و گشتاور به میزان ۲۰ نیوتن متر را در پی داشته است. برای فضای داخل از چرم مخصوص و آلکانترا بهره گرفته شده است.

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

و سرانجام ششمین اثر از تیونرها در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو توسط جراح متخصص تک آرت. با توجه به برنامه‌ی تک آرت برای ارتقا خارج و داخل نسل هفت ۹۱۱ (۹۹۱) ، این پورشه  زرد رنگ پدید آمده است.به این منظور در نمای جلو از اسپویلر در کنار اسپلیتر یکپارچه و همچنین دو بال در دریچه ی ورودی هوا جهت بخشیدن پویایی دینامیکی استفاده شده است.

در نمای عقب نیز شاهد دیفیوزر و  اسپویلر ثابت با لبه ی فرار هستیم که چراغ ترمز سوم به صورت یکپارچه بر روی آن قرار گرفته است. به این موارد باید رینگ های آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی و سیستم اگزوز مجهز به دریچه کنترل  را هم اضافه کرد . در نمای داخل با بهره گیری از چرم سیاه و سفید و آلکانترا سعی بر ایجاد فضایی متفاوت شده است. اما برای ارتقا موتور باید منتظر آثار بعدی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. esi

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    EXCLUSIVE
    بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mohammad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وای خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدجواد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چیز ماهیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. داریوش احمدی

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    رویایی دارم رویای پورشه سواری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا