چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروسازانی که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را کسب کرده‌اند

در این مقاله جذاب خودروسازانی را معرفی خواهیم کرد که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را به دست آورده‌اند.


جایزه بین‌المللی پیشرانه سال در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت اما پس از آن بخاطر همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. داورانی متشکل از خبرنگاران خودرویی سراسر جهان در آن زمان رای های خود درباره بهترین پیشرانه‌ها را اعلام می‌کردند و در آن زمان ۲۴۷ عنوان و جایزه به ۱۸ خودروساز تقدیم شد هرچند در برخی موارد برخی شرکت‌ها به‌طور مشترک یک جایزه را دریافت کرده‌اند. در ادامه خودروسازانی را که بیشترین جوایز بین‌المللی پیشرانه سال را دریافت کرده‌اند خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که ما فقط پیشرانه‌های بکار رفته در خودروهای تولیدی را حساب می‌کنیم چراکه در سال‌های اولیه راه‌اندازی این جایزه سه کانسپت هم برنده شده بودند.

  • آلفارومئو (یک جایزه)

چندین محصول آلفارومئو از پیشرانه‌های فیات که در همین لیست هم حضور دارد استفاده کرده‌اند اما تنها یک پیشرانه که توسط خود آلفارومئو ساخته شده این جایزه را به دست آورده است که از نوع ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۴ سوپاپ توسعه یافته توسط جوزپه بوسو بوده است. این پیشرانه که در خودروهای ۱۵۵ و ۱۵۶ بکار رفته جایزه پیشرانه برتر سال را در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری به خود اختصاص داده هرچند بعدها حجم آن به ۳.۲ لیتر افزایش یافت.

  • جنرال موتورز (یک جایزه)

تنها پیشرانه جنرال موتورز که برنده این جایزه شده از نوع ۱.۴ لیتری اکوتک بکار رفته در اوپل آمپرا و شورولت ولت بوده است. جنرال موتورز همچنین دو جایزه برای کانسپت های هیدروژن سلول سوخت اتونومی و تراکم متغیر ساب برنده شده هرچند آن‌ها را در این لیست حساب نکرده‌ایم.

  • سوبارو (دو جایزه)

سوبارو در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد. این پیشرانه توربوی EJ255 در ایمپرزا، لگاسی، اوت بک، فارستر و باجا پیکاپ بکار رفته است. دو سال بعد نسخه جدیدی از همان پیشرانه با نام EJ257 توانست جایزه بهترین پیشرانه سال را به دست آورد. این نیروگاه ژاپنی در اکثر موارد بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده است.

  • جگوار لندرور (سه جایزه)

جگوار لندرور به مدت ۲۰ سال نظر داوران را به خود جلب نکرده بود تا اینکه به‌طور ناگهانی در سال ۲۰۱۹ جایزه موردبحث را برای سیستم برقی بکار رفته در کراس اور آی پیس بدست آورد. این پیشرانه علاوه بر کسب جایزه بهترین پیشرانه جدید توانست جایزه بهترین پیشرانه با قدرت ۳۴۵ تا ۴۴۴ اسب بخار و جایزه بهترین قوای محرکه برقی را نیز کسب کند.

  • مک لارن (سه جایزه)

حضور مک لارن در این لیست فقط به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی M838G متکی است، پیشرانه‌ای که سال ۲۰۱۱ روی MP4-12C معرفی شد و از آن زمان تاکنون روی بسیاری از محصولات این شرکت بکار رفته است. این نیروگاه پرقدرت که با همکاری ریکاردو ساخته شده توانسته در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ جایزه بهترین پیشرانه سال در کلاس ۳ تا ۴ لیتر را کسب کند. نسخه ۴ لیتری M840T آن نیز اولین بار در ۷۲۰S بکار رفت هرچند جایزه‌ای بدست نیاورد.

  • مزدا (چهار جایزه)

پیشرانه رنسیس بکار رفته در مزدا RX-8 تنها پیشرانه روتاری است که جایزه بین‌المللی پیشرانه سال را بدست آورده است. این پیشرانه در سال ۲۰۰۳ جایزه کلی را بدست آورد و همچنین توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۲.۵ تا ۳ لیتر را کسب نماید. جایزه آخر در سال بعد نیز تکرار شد. رنسیس حجم ۱۳۰۸ سی‌سی دارد اما بخاطر نوع طراحی روتاری خود حجم متفاوتی در مقایسه با پیشرانه‌های سنتی خواهد داشت. داوران پیشرانه رنسیس را با حجم ۲۶۱۶ سی‌سی در مسابقات شرکت دادند.

  • پژو سیتروئن (شش جایزه)

پژو سیتروئن که هم‌اکنون بخشی از استلانتیس است در واقع بخاطر همکاری با بی ام و ۱۴ جایزه را به خانه برده است. البته فرانسوی‌ها با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو دیزل خود برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شده‌اند و بعداً نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی توانستند جایزه کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهند. این پیشرانه در محصولات متنوع سیتروئن، پژو، دی اس و اوپل بکار رفته است.

  • تسلا (شش جایزه)

شاید جای تعجبی نداشته باشد که تسلا بیشترین جایزه پیشرانه را بین سازندگان خودروهای برقی بدست آورده است. سیستم بکار رفته در خودروهای این شرکت از زمان مدل S تاکنون برنده بخش بهترین مصرف سوخت و پیشرانه سبز شده‌اند. تسلا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ این جوایز را به خانه برده است. این خودروساز آمریکایی همچنین در کلاس بهترین قوای محرکه برقی نیز جایزه‌ای را به خود اختصاص داده است.

  • فیات (هفت جایزه)

از بین جوایز فیات پنج جایزه به پیشرانه ۲ سیلندر ۸۷۵ سی‌سی توربوی توئین ایر این خودروساز اختصاص داشته است. فیات همچنین با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو دیزل مولتی جت در سال ۲۰۰۵ برنده کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتری شد و در سال ۲۰۱۰ نیز پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی مولتی ایر جایزه بهترین پیشرانه جدید را کسب کرد.

  • بی ام و/پژو سیتروئن (هشت جایزه)

پژو سیتروئن و بی ام و روی پیشرانه ۴ سیلندری با یکدیگر همکاری کرده‌اند که در حجم‌ها و انواع مختلف تولید شده و روی محصولات گوناگون این برندها بکار رفته است. نسخه ۱.۶ لیتری این پیشرانه توانست به مدت هشت سال و از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ جایزه بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به خود اختصاص دهد.

  • پورشه (ده جایزه)

ژرمن‌ها با چندین پیشرانه از ۴ سیلندر ۲ لیتری باکستر و کیمن گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو توانسته‌اند جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را کسب کنند. تقریباً یک‌سوم جوایز پورشه با پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو بدست آمده است. این پیشرانه در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بهترین گزینه کلاس خود بود.

  • فورد (یازده جایزه)

تمامی جوایز فورد بخاطر تولید پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی اکوبوست کسب شده‌اند. این نیروگاه جمع‌وجور در سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین پیشرانه جدید، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ جایزه کلی بهترین پیشرانه، در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ جایزه بهترین پیشرانه با حداکثر ۱ لیتر حجم و در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین پیشرانه جدید با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار را بدست آورد.

  • مرسدس بنز (دوازده پیشرانه)

تمامی پیشرانه‌های برنده جایزه مرسدس بنز به جز یک مورد توسط AMG توسعه یافته‌اند. در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بکار رفته در محصولات ۶۳ این برند پرفورمنس توانست جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس و بهترین پیشرانه با حجم بالاتر از ۴ لیتر را بدست آورد. چند سال بعد پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بکار رفته در A45 توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال ۲۰۱۴ را کسب کرده و در همان سال و دو سال بعد بهترین پیشرانه کلاس ۱.۸ تا ۲ لیتر لقب بگیرد. تنها پیشرانه غیر AMG که این جایزه را به خانه برده نیروگاه ۲.۱ لیتری توربودیزل نصب شده در C و E کلاس است که در سال ۲۰۰۹ برنده کلاس ۲ تا ۲.۵ لیتری شد.

  • تویوتا (بیست‌ودو جایزه)

تویوتا در سال ۱۹۹۹ با پیشرانه ۱ لیتری یاریس جایزه بهترین پیشرانه کلی را مال خود کرد و پنج سال بعد نیز به اولین خودروسازی تبدیل شد که این کار را با پیشرانه ۱.۵ لیتری جدید خود تکرار می‌کند. همین پیشرانه هیبریدی موفق‌ترین نیروگاه تویوتا در لیست ماست و توانسته ۱۲ جایزه را بدست آورد. از دیگر پیشرانه‌های برتر تویوتا می‌توان به نمونه ۱.۳ لیتری بکار رفته در محصولات هیبریدی این برند اشاره کرد. البته پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی تویوتا کرولا و سلیکا و لوتوس الیزه و اگزیج نیز در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین پیشرانه کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتر را به ارمغان آورده است.

  • هوندا (بیست‌وسه جایزه)

پیشرانه‌های مختلف هوندا از نمونه ۳ سیلندر ۱ لیتری نسل اول اینسایت هیبرید گرفته تا ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نسل دوم NSX توانسته‌اند جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال را کسب کنند. پیشرانه ۱ لیتری یاد شده به تنهایی ۱۱ جایزه را بدست آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین پیشرانه سبز و اکونومی سال اشاره کرد.

  • فراری (سی جایزه)

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری ۵۵۰ مارانللو در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ جایزه بهترین پیشرانه کلاس بالای ۴ لیتر را بدست آورد. همین جایزه در سال ۲۰۱۱ تکرار شد تا راه برای کسب ۲۸ جایزه دیگر در سال‌های بعد هموار شود. اکثر موفقیت‌های فراری در این بخش به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوی ۴۸۸ مربوط می‌شود.

  • گروه فولکس‌واگن (سی‌وهفت جایزه)

فولکس‌واگن و آئودی به‌صورت مشترک در این لیست حضور دارند چراکه از پیشرانه‌های مشترک زیادی استفاده می‌کنند. موفق‌ترین نیروگاه این برندها به نمونه ۱.۴ لیتری TSI مربوط می‌شود که ۱۳ جایزه در کلاس‌های مختلف از جمله کلاس ۱ تا ۱.۴ لیتر را بدست آورده است.

  • بی ام و (شصت‌وسه جایزه)

بردن جایزه بین‌المللی پیشرانه سال دستاورد بزرگی است هرچند کسب شصت‌وسه جایزه به‌سختی باورکردنی خواهد بود. دلیل موفقیت بی ام و را می‌توان تولید طیف وسیعی از پیشرانه‌ها، از ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو گرفته تا ۱۲ سیلندر ۵.۴ لیتری دانست. ده جایزه به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری M5 و M6 تعلق دارد هرچند بی ام و با ۱۴ و ۱۳ جایزه در کلاس‌های ۲.۵ تا ۳ و ۳ تا ۴ لیتر حرف اول را می‌زند. اگر پیشرانه‌های برنده‌ای که به‌صورت مشترک توسط بی ام و با سایر شرکت‌ها توسعه یافته را نیز حساب کنیم تعداد جوایز این خودروساز آلمانی به هفتادویک جایزه می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶۶ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3142 ديدگاه)

    چه میکنه بی ام و. واقعا دست مریزاد.

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. A

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      بی ام و پوز مرسدس و پورشه رو به خاک زده

      موافقم 12
      مخالفم 11
  2. ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4707 ديدگاه)

    میگن Ef7جزو ۱۰ موتور برتر جهان تو طراحیه راست میگن؟😂

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. عباس

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (134 ديدگاه)

      هر موقع تو خواب هایما جزو بهترین ماشینای جهان شد Ef7 و Xu7 که تو سمند ها و پارس های حلبی استفاده میشه جزو بهترین طراحی ها به حساب خواهد اومد 😂

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. گرگ بارون دیده

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (213 ديدگاه)

        خدا رو چی دیدی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. amir-mr

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بنازم مهندسی آلمان
    این پست خیلی ها رو ساکت می‌کنه😂

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. A

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      درسته از علی شوی و جنرال موتورز با ۱ جایزه

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. سوشیانت

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2743 ديدگاه)

      دلت رو به این پست خوش نکن چون بحث قدرت باشه آلمانی ها اصن جایی ندارن

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. JaMsHiD-R1988

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        ماشین فرمول یکت چه رنگیه؟
        والا ما که آستون مارتین و مک‌لارن و آلپین و مرسدس داریم
        شما چی؟
        یه کادیلاک در آرزوی برد لمانز در برابر تویوتا عقب مانده😂💔
        آمریکا کل تکنولوژی ماشیناشو بزاری رو هم به پای موتور AMG ONE نمیرسه

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          منظورت از amg one همونه که با پنج تا موتور تازه قدرتش شده ۱۰۰۰ اسب😂 خسته نباشه دوج با یه موتور بالای ۱۰۰۰ اسب میگیره فعلا هم که هنسی با اون موتور فوق العاده ۱۸۱۷ اسبیش تکنولوژیش ارزشش از کل صنعت خودرو آلمان بیشتره

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. JaMsHiD-R1988

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        سوشیانت دارم راجع مسابقات حرف میزنم نه جاده !
        یه ماشین نام ببر که آمریکایی باشه و اندازه مرسدس و فراری و مکلارن جایزه داشته باشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          جایزه به چه دردی میخوره مهم پرفورمنسه در ضمن amg one اجازه تردد در شهر رو داره تو اگه تونستی یه ماشین جاده ای اروپایی نام ببر که حریف دوج و شورولت بشه از این لحاظ بنز و فراری و مکلارن مثل یه شوخی میمونن

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. JaMsHiD-R1988

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        سوشیانت والا سریع ترین ماشین جهان فرانسوی/آلمانی هست
        سریع ترین ماشین تنفس طبیعی آلمانی/انگلیسی هست
        رکورد پایکس پیک که دست فرانسویا و آلمانیاست
        نسکار هم که تویوتا همش درو کرده
        لمانز هم که قضیه اش معلومه
        تو جاده شما یه ماشین در حد و اندازه رکورد AMG ONE توی نوربرگ رینگ نام ببر
        فقط لطفاً هاشا نکن که مثلا آمریکایی ها توی پیست آلمانی رکورد نمیزنن و فلان . توضیح بده قشنگ نگو به پاس نمی‌رسه و فلان توضیح بده من قانع بشم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          جمشید سریع ترین ماشینی که وابسته به تکنولوژی خودش باشه آمریکاییه و هنسی ونوم f5 هست الان آلمان یه سوپراسپرت تمام آلمانی توسط یه شرکت آلمانی نداره فرانسه و انگلیس و ایتالیا هم همینطور در ضمن منظور من موتور تنفس طبیعی بود که روی یه ماشین جاده ای نصب بشه و خب قطعا قوی تر از lt6 نداریم در ضمن من نمیدونم چرا یه جوری میخوای بحث رو بکشونی سمت مسابقات آقا خب خودت باید قبول کنی تو ماشین های جاده ای آمریکا حرف اول رو میزنه در رابطه با دیمون ۱۷۰ هم لاستیکی زیرشه که هم مخصوص درگه هم جاده اون دیمون ۲۰۱۸ بود که نیاز به تعویض لاستیک داشت در ضمن کی گفته ایسیو مخصوص داره کلا یه مدل داره که ۱۰۲۵ اسبه و قدرتش فقط بستگی به نوع سوخت داره
          پدال لطفا کامنت من رو منتشر کن خیلی وقت گذاشتم با تشکر

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. JaMsHiD-R1988

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        سوشیانت میگی دوج سریع ترینه
        ولی نیست
        NHRA اومده تایم یه درگستر رو اعلام کرده نه یه راننده عادی
        اگه نباید دلمو به این جوایز خوش کنم شما هم نباید دلتو به برگه NHRA خوش کنی !
        هر موقع یه نفر اومد شتاب اینو زد ، من به آمریکا ایمان میارم . اصلا بزنه چه ارزشی داره
        لاستیک که باید مخصوص باشه
        پیستش که باید مخصوص باشه
        سوختش که باید مخصوص باشه
        ایسیو که باید مخصوص باشه وگرنه هشتصد اسب به زور قدرت بده
        این ماشین هیچ فرقی با ماشین های تیونینگ شده برای مسابقات نداره نمیشه بهش لقب جاده ای داد . جاده ای ماشینیه که تایم پیست و جاده اش یکی باشه

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. بی خیال اسم

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          جمشید عشق خودمی

          حرف دلمو زدی

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. JaMsHiD-R1988

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        خب سوشیانت بنز عرضه این کارو داشت پنج تا موتور برقی گذاشت رو ماشین
        شما هم بذار رو C8 بعدش تایم بزن

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          جمشید خب اگه بحث موتور برقی باشه که تسلا خودش همه رو حریفه با اینکه سدانه ولی برای اون هم بهونه میارین، الان قوی ترین ماشین بنزینی بنز amg gt بلک سریز هست که اون اصن حریف c7 zr1 نمیشه نه قدرت نه سرعت نه شتاب

          موافقم 0
          مخالفم 1
      6. JaMsHiD-R1988

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        سوشیانت شما
        یه ماشین بگو تایمش توی پیست و شهر یکی باشه
        نه اینکه لاستیک و ایسیو و پیست و سوخت و راننده مخصوص باشه تا شاید تایم مورد نظر رو بزنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. Scuderia Ferrari

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3965 ديدگاه)

    تفاوت فراری با سایر اسپرت سازان همین جاست
    انجین هایی که از دل موتور اسپرت میاد بیرون

    اروپایی ها و ژاپنی ها لیست رو قبضه کردن
    سلطه و اقتدار یعنی همینی که می بینیم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. misha

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اما وضعیت توی اینستاگرام فرق میکنه، اونجا بی ام و بخاطر نداشتن تکنولوژی و درک صحیح از طراحی و تولید موتور،روزانه مورد تمسخر طیف وسیعی از کارشناسان وطنی قرار میگیره

    موافقم 16
    مخالفم 0
  6. شمال

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ای خدا عجب روزگاری شده !!!! کسایی که میرن با چسب قطره یک تکه آهنربا میچسبونن به پیچ کارتر دارن از خودروسازی آلمان ایراد میگیرن 😵‍💫 پسر خوب اعتماد به نفس واقعی با اعتماد به نفس کاذب خیلی متفاوته

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3012 ديدگاه)

      فشار سنگینی رو توی اون پست متحمل شدی و پاک قاطی کردی. من از خودروسازی آلمان ایراد گرفتم؟ منظورت به اشاره ام به یاتاقان و اویل پمپ هست؟ اون یه کنایه بود باهوش
      ضمنا کارتل درسته. کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکاست
      خوب میشه کمی صبر داشته باش

      موافقم 6
      مخالفم 17
      1. شمال

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        کارتر (کارتل)

        اینم منبع :

        https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1_(%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1)#:~:text=%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AD%D9%81%D8%B8%D9%87%D9%94%20%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1,%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C%20%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.

        خودتم برو تحقیق کن تا دیگه انقدر سوتی ندی و دیگه با چسب قطره تکه های آهنربا رو به پیچ کارتر نچسبونی 😂

        حالا نیای آسمان و ریسمان بهم ببافی و آخرش جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا رو ربط بدی به کارتر خودرو مثل دیروز که بحث چسب قطره و آهنربا بپیچوندی به بلدوزر و بیل مکانیکی🤣

        پدال لطفاً منتشر کن

        موافقم 9
        مخالفم 8
      2. شمال

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        درستش کارتر هست ولی در کاربرد عامیانه کارتل هم گفته میشه حالا باز بیا آپولو هوا کن و نظرات فوق کهکشانی از خودت صادر کن 🥴

        موافقم 10
        مخالفم 5
      3. شمال

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        جالبه اول سوتی میدی و بعد کلی بحث میکنی و توضیح میدی و سعی میکنی که ثابت کنی حق با منه !!!! همیشه سخت ترین کار بعد از سوتی دادن اینه که تظاهر کنی هیچی نشده

        😂😂😂😂😂😂😂

        طبق منطق مازیار حرف R همون حرف P هست فقط خسته بوده پاهاشو باز کرده ! حرف Z همون حرف N هست فقط خوابیده ! حرف @ هم همون a هست فقط مقنعه سرش کرده ! در نتیجه رئیس جمهور اسبق آمریکا جیمی کارتر هم در واقع همون کارتر روغن خودرو هست

        🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

        موافقم 11
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3012 ديدگاه)

          لازم نیست معرکه بگیری من قبول دارم که راجع به اسم کارتر اطلاع نداشتم
          اما در موارد دیگه واقعا نمیتونم بهت کمک کنم دوست عزیز، خودت گفتی آهنربا تو گرمای روغن از کار میوفته و خودت به فیلتر مغناطیسی اشاره کردی. خودت به خودت گل زدی من کاری نکردم. محض اطلاع روغن در دمای حدود ۲۵۰ درجه به جوش میاد و بخار میشه اما آهنربا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه خاصیتش رو از دست میده
          الانم اگه هرچقدر جوسازی کنی و تمام ایموجی های گوشیت رو اینجا خالی کنی زمان به عقب بر نمی‌گرده. دیگه هم بحثی نداریم در پناه حق

          آقای پدال اگه کامنت توهین آمیز نیست لطفا حذف نکن ممنون

          موافقم 9
          مخالفم 7
        2. شمال

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          هنوزم اون سوتی های اعجاب انگیز راجب به چسبوندن یک تکه آهن ربا با چسب قطره به پیچ کارتر و قوانین فیزیک و بقیه رو گردن نمیگیری 😂
          شما سوتی نده ! نمیخواد نگران کمک رسانی به شیوه سوتی دادن و باعث خنده بشی ! 😘
          واقعاً چرا بعضیها در مقابل حقایق مقاومت می‌کنن و تحت هیچ شرایطی اشتباهات و سوتی های خودشون را نمی‌پذیرن ؟ واقعاً چه چیزایی باعث می‌شه که زمانی که مثل روز روشن هست که خطا کردن و سوتی دادن اما خطا و سوتی خودشون رو نمی‌پذیرن ؟ و چرا چنین چیزی مدام رخ میده و طرف عین خیالش نیست ؟ چرا ؟
          فعلا به خدا میسپارمت تا سوتی بعدی ! خدانگهدار 😘

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 7
          مخالفم 8
  7. راستگو

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    همینه
    کوش امریکای کبیر پس چیشد
    انجین پوشراد دوام در 8000دور در دقیقه
    اصالت
    کجایی سوشی
    کجایی جی ام

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2691 ديدگاه)

      مثل اینکه خیلی حال کردی.

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. راستگو

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        ملومه
        ازین ببعد از انجین حرف بزنی میگم
        یه جایزه معذرت🤣

        موافقم 9
        مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2743 ديدگاه)

      بحث قدرتمند ترین موتور ها میشه آلمان کجاست دقیقا؟! کدوم موتور در حد lt4 یا همی هست از این لحاظ؟!

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. راستگو

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        قدرتی ک زرتی سیلنداراش از اگزوز میزنه بیرون بدرد خودت میخوره چه lt4باشه چ lt500😂

        موافقم 7
        مخالفم 2
  8. Gdm

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    فکت مولایی:
    تعداد جوایز پیشرانه سال بی ام و: ۶۳تا
    قدمت هیوندای:۵۶ سال

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      فکت مولایی تر :
      از نظر کره ای ها فرانسه صنعت خودرو نداره و این لیست ۱۴ جایزه اش مربوط به فرانسه هست و هیچ اثری از کره نیست
      یعنی کره هیچی نداره
      گل به خودی دوستان

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1970 ديدگاه)

        داداش خودتو ناراحت نکن …

        اولین ماشین تاریخ رو پژو ساخت …

        دوستان کره ای چون از سرزمین چوسان قدیم با پیشینه تولید لبنیات سنتی میان ، بالطبع خریداران و طرفدارانشون هم از دنیای خودرو خیلی با خبر نیستند …

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD-R1988

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1898 ديدگاه)

          فرانسه که اولین ماشینو نزده به دایملر پیشنهاد داده ماشین چهار چرخ برای ایمنی بیشتر درست کنه دایملر هم گفته برو خودت بزن
          و پژو شد اولین ماشین ساز چهار چرخه که روی پلتفرم بنز بود
          البته پژو قدیمی ترین شرکت جهانه با ۲۱۳ سال قدمت
          افتخاراتشم با سری پژو های T16 بر هیچکس جز بی تی اس فنان پوشیده نیست

          موافقم 5
          مخالفم 0
  9. ! i M α η δ υ α R

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1970 ديدگاه)

    حقیقتا انتظار دیدن بیمر رو در جایگاه اول نداشتم …

    دوم یا سوم می دیدمش تعجب نمی کردم …

    با هر متر و معیاری هم که بسنجیم دیگه با تقریب 60 % می تونیم به صحت جایگاه های این مقاله اعتماد کنیم …

    بیمر طیف محصولات گسترده تری نسبت به امثال فراری داره و با برندهای دیگری چون زیر مجموعه های استلانتیس و جگوار لندروور و … هم همکاری کرده …

    اما این ها هیچ کدوم از ارزش کار بیمر کم که نمیکنه هیچ اضافه هم میکنه …

    از صد سال پیش بیمر به انجین هاش معروف بوده و خب پاداش زحماتش رو هم گرفته …

    دنیای فرمول و فراری و هوندا و رنو و … رو هم که بگذاریم کنار ، اورال ، بیمر جزو دو سه تا برند اول و قابل اعتماد در ساخت انجین هست …

    تبریک به همه داداشیای آلمانی فن عزیزم …

    پرچمتون از ازل بالا بوده …

    راستی بیمر یه رگ ایتالیایی هم داره ( کامیلو کاستیلیونی ) …

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2691 ديدگاه)

    جالب اینجاس که جنرال موتورز با 1 جایزه، سوپر اسپرتی داره که اروپایی ها رو به نفس نفس انداخته ولی بی ام و با 63 تا جایزه دریغ از یه سوپر اسپرت.

    موافقم 1
    مخالفم 21
    1. آلمانی باز

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (177 ديدگاه)

      وقتی باختی میخوای کل بازی رو یه هم بزنی:

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. راستگو

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        و نمیتونه🤣

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2691 ديدگاه)

          جواب کامنت من این نبود

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          طاها جان آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه

          موافقم 2
          مخالفم 10
        3. بی خیال اسم

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          (طاها جان آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه)

          موافقم 7
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          آلمانی فن ها دیگه کلا رد دادن وقتی کم میارن کامنت رو کپی میکنن بدون هیچ منطقی🤦‍♂️😂

          موافقم 1
          مخالفم 9
        5. بی خیال اسم 2

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (185 ديدگاه)

          (آلمانی فن ها دیگه کلا رد دادن وقتی کم میارن کامنت رو کپی میکنن بدون هیچ منطقی🤦‍♂️😂)

          یه مشکل پیش اومد

          منطق؟خخخخ

          خداوکیلی خودت حرف از منطق می زنی خندت نمی گیره

          یعنی هلاک این جملتم منطق توش خیلی هست

          ( آلمانی فن ها وقتی بحث پرفورمنس میشه هیچ حرفی برای گفتن ندارن فقط دلشون به جایزه خوشه)

          الان آمریکا اول شده بود هر روز لینکش رو می زاشتی
          این همه خبرنگار حوزه خودرو دور هم جمع می شن بعد از کلی بحث پیشرانه سال رو انتخاب می کنند ولی مهندس می گه این جایزه ارزشی نداره

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          بی خیال اسم جایزه به درد نمیخوره وقتی موتورت قدرت نداشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 2
        7. بی خیال اسم

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          (بی خیال اسم جایزه به درد نمیخوره وقتی موتورت قدرت نداشته باشه)

          قدرت؟

          یعنی اون همه داور جایزه رو بر اساس خوشگلی دادن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          به خاطر خوشگلی بوده چون موتور هایی مثل lt4 و همی قدرت بیشتری از اروپایی ها دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. بی خیال اسم

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          (به خاطر خوشگلی بوده چون موتور هایی مثل lt4 و همی قدرت بیشتری از اروپایی ها دارن)

          همی که دیگه به تاریخ پیوست اگه خوب بود گروه کرایسلر کنارش نمی زاشتن

          اینجا فقط معیار قدرت نیست

          هر وقت حرفی جز قدرت داشتی کامنتم ریپ بزن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        10. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          خودت خیلی خوب میدونی چرا کرایسلر گذاشت کنار چون قوانین آلاینده رو نمیتونست پاس کنه در ضمن خودت شروع کردی گفتی موتور های آلمانی قوی هستن بحث lt4 و همی شد کم آوردی و فرار کردی دقیقا مثل مازیار

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. بی خیال اسم

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          (خودت خیلی خوب میدونی چرا کرایسلر گذاشت کنار چون قوانین آلاینده رو نمیتونست پاس کنه در ضمن خودت شروع کردی گفتی موتور های آلمانی قوی هستن بحث lt4 و همی شد کم آوردی و فرار کردی دقیقا مثل مازیار)

          خب اگه اینطوره منم مثل خودت می گم این ضعف در مهندسی هست که نمی تونه قوانین رو پاس کنه

          موتور همی هیچ مهندسی خاصی نداره صرفا بخاطر طراحی سادش و قابلیت تیون بالاش گنده شده

          من کم آوردم؟😂😂😂

          تو خودت که داری فشار می خوری که آلمان این جا اول شده آمریکا هیچی نشده

          اینطور فشاری هم بهت وارد شده که می گی بخاطر خوشگلی جایزه دادن

          من که با قدرت شروع کردم؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        12. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          بی خیال اسم اگه قوانین آلایندگی مهمه که اونا میگن کلا موتور v8 خوب نیست چون آلایندگیش بالاست آلمانی ها نهایتا چند تا جایزه بی دلیل بگیرن پیچیدگی موتور افتخار نیست کسی نمیاد بگی موتور ماشینم قدرت نداره بجاش جایزه داره و پیچیده هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. بی خیال اسم

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          (بی خیال اسم اگه قوانین آلایندگی مهمه که اونا میگن کلا موتور v8 خوب نیست چون آلایندگیش بالاست آلمانی ها نهایتا چند تا جایزه بی دلیل بگیرن پیچیدگی موتور افتخار نیست کسی نمیاد بگی موتور ماشینم قدرت نداره بجاش جایزه داره و پیچیده هست)

          آره چند تا ژورنالیست بی سواد که اندازه سوشی فشاری سرشون از ماشین نمی شه هغ باتوعه سوشی

          اگه قدرت ملاک بود که

          آمریکا بهترین داخل موتور اسپورت

          آمریکا بهترین داخل سوپراسپورت ساختن

          داشتن سریع ترین ماشین و….

          که متاسفانه هیچکدوم رو نداره

          موافقم 1
          مخالفم 1
        14. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          اتفاقا آمریکا هم سوپر اسپرت فوق العاده میسازه هم سریع ترین ماشین رو نمونش هنسی ونوم f5 در ضمن اگه به فشاری بودن باشه که اروپایی فن ها رتبه اولن که فقط دیسلایک میدن و هیچ حرفی برای گفتن در مقابل لینک ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1970 ديدگاه)

      طاها جان داری احساساتی و انتحاری کامنت می گذاری …

      اگه کوروت رو میگی که کوروت جدید ( با 300 کیلو اضافه وزن ) نسبت توان به لیتر انجینش ، از فراری 458 که ساخت 14 سال پیش ایتالیاست هم کمتره ، پس نمی تونه کسی رو به نفس نفس بندازه …

      بیمر هم که با ساخت انجین مک لارن F1 خودش رو ثابت کرده قبلا …

      ( وقتی مک لارن با بودجه کمتر از بیمر ، F1 رو ساخت خود بیمر به نظرت نمی تونسته یه چیزی مثل F1 بسازه ؟ سیاست برندها و نقشه راهشون با هم فرق داره )

      دیروز میگی خشایار اومده تعصبشو فرو کرده توی چشم ما !!!!!!

      الان اینکه تو نمی پسندی یه اروپایی مثل بیمر اول شده باشه و داری هی سعی می کنی بکشیش پایین ، فرو کردن تعصبت توی چشم ما نیست ؟

      به عنوان یه برادر بزرگتر بهت ( و همچنین به خودم ) توصیه میکنم روحت رو بزرگ کن که از تمام زیبایی های دنیا لذت ببری …

      به رقبا احترام بگذار و اگه موفق بودن حتی تحسینشون کن تا زمانی که تو هم موفق شدی اونها هم تو رو تحسین کنند …

      صبرت رو هم زیاد کن …

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. داریوش فدایتشوم

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        داداشم راست میگه فکر میکنم هنوزم که هنوزه سریع ترین خودرو تنفس طبیعی تاریخ همین مکلارن F1 هستش که قلب تپندش کار بی ام و عزیزه

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1970 ديدگاه)

          مخلصم داداشی …

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Taha Ayoobi

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2691 ديدگاه)

        بله درسته یک مقدار اینجوریه.

        خشایار رسما داره دعوا راه میندازه، یعنی داره اعلام جنگ میکنه، ولی من این موضوع برام سوال بود یک مقدار.

        اینجوری نیست که چون من نمی‌پسندم پس بده، ولی میخوام بگم این اختلاف جایزه و اعداد ارقام نشون دهنده برتری نیست.
        چون جنرال موتورز موتور هایی داره که از بی ام و بالاتر هست.

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1970 ديدگاه)

          فکر نمی کنم رسما اعلام جنگ کرده باشه …

          اینجا هیچ آدم بالغ و متعادلی ( به لحاظ تعادل روان ) با دیگران جنگ نداره …

          بعضی پست ها چالشی اند و بعضی عقاید متعصبانه و این خود به خود باعث بروز تنش میشه …

          چند هفته پیش مازیار و سوشیانت در نهایت ادب و متانت تا 5 روز بعد از پست ” اروپا در برابر امریکا ” داشتد سر تایم دیمن با هم بحث می کردند و نه حرف و حدیثی پیش اومد ، نه دلخوری و نه دعوایی …

          فرداش کامنت گذاشتم و بهشون هم گفتم این روش بحث درسته و باید الگویی بشه برای همه …

          با سعه صدر و سعه صدر و سعه صدر و ادب و دانش میشه خیلی چیزها رو اثبات کرد …

          هیچ کس دشمن نیست …

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. Taha Ayoobi

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2691 ديدگاه)

          انشاالله که اینجوری باشه شما میگی ولی چیز سکه من تو چند تا پست اخیر دیدم یک مقدار فرق داشت.
          خدا بخیر کنه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. Bijan

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اطلاعاتت کمه برادر
      مکلارن که سال ها توی دهه ۹۰ رکورد سرعتو داشت با ۳۷۴ کیلومتر برساعت موتور بی ام و روش بود

      موافقم 7
      مخالفم 0
    4. car lover

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      بی ام و سوپر اسپرت ساز نیست مهندس نه اینکه نتونه بلکه هدفش این نیست. مثل این میمونه که بگی رولز رویس چرا هایپرکار نمیسازه

      موافقم 10
      مخالفم 0
  11. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    از 1999 تا 2019 کلا توسط مجله‌ی بین‌المللی فناوری پیشرانه (Engine Technology International magazine) و بنیاد UKi مدیا برگزار شد
    بزرگواران باید موتور جدید باشه یعنی محصول سال برگزاری رقابت باشه یا یک بروز رسانی در اون ایجاد شده باشه موتورها گاهی در چندین مورد فقط با یک تغییرات جزیی در سال بعد به عنوان موتور جدید در نظر گرفته شدن
    هرساله در اشتوتگارت آلمان، ۵۸ نفر از مشهورترین خبرنگاران صنعت خودروی دنیا، برای انتخاب بهترین پیشرانه‌ی تولیدی جهان، گرد هم می‌آیند.
    قدرت پیشرانه در کنار مصرف سوخت و سایز نهائی، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر منتخبین این همایش بوده و منجر به کسب بالاترین امتیاز میشود
    چرا ب ام و بیشترین جایزه را داره این مبحث اصلا روشنه توربو و بوست بالای تورو و مصرف کم و گرفتن بیشترین قدرت در قبال سوخت اما چی تحویل میده یه موتور تحت فشار که استهلاک بالا داره
    چرا امریکاییها حتی با وجود بروز رسانیهای ایجاد شده بعد سال 1999 در بسیاری از موتورها در این فرایند قرار نمیگیرند اولا خیلی از موتورها تنفس طبیعی ان دوم مصرف سوخت بالا دارن همین الان کوروت مصرف 14 تا داره
    چرا فورد فیستا انتخاب شد یک لیتری توربو شارژ با مصرف 4 لیتر در صد کیلومتر
    ایا این معیار خودروی امریکائیه کلا این جوایز مغایر با تمام بنیانهای امریکاست
    بعد سال 2019 هم که تعطیلش کردن کادیلاک تمام موتورهاش سال 2020 بروز رسانی شد کوروت سی 8 سال 2020 معرفی شد
    موتور کامارو و موستانگ و چلنجر حتی با وجود بروز رسانی به خاطر تم المانی این جایزه تو رقابت نمیان موتورها ی پیکاپها که اصلا نمیتونن تو رقابت باشن اخه
    این جایزه قیاس توانایی ساخت موتور در امریکا و اروپا نیست اینجا قیاس اروپایی سازی بهتره موتورهای خودروییه

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      وقتی دانش اگاهی و اطلاعات نارید مگه مجبورید خود زنی میکنید
      اصلا تمام مولفه های مورد نیاز برای این رقابت را که کنار بذاریم
      اینجا نفرت مولفه ی اول در تحلیلهای المانی و اروپایی فنهاست
      برندهای پورشه و بنز هم کم جایزه گرفتن و گروه فولکس واگن شامل برندهای بوگاتی . آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، است هم تقسیم کنی یکی نصف جایزه بهشون میرسه
      اروپایی فنها از نردبان ب ام و بالا رفتن و طی 120 کامنت بدون محتوا متلک زدن به موتور های امریکایی که موتور ندارن موتور میدزدن که دقیقا به برند خودشون هم وارده
      ایا پورشه و ائودی و بنز و لامبورگینی و بوگاتی هم موتور دزدی میکنن موترهای خودروهاشون بدرد زباله دونی میخوره
      شما با بوگاتی دارید تو پدال گاز میدین انگار سوارشید اما موتورش که به نظرتون خداست و از 1999 تا الان سی تا بروزرسانی داشته یک جایزه نداره ایا اشغاله یا از هند دزدیدنش
      لامبو مگه عشق شما ها نیست کجای داستانه ایا به درد جرز دیوار میخوره وجدانا نکنید اینکا را را خودتون را مضحکه نکنید جو گیر نشید
      به خاطر ب ام و شیلنگ گرفتید رو کل خودرو سازی اروپا

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. JaMsHiD-R1988

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        آمریکا کی انجین دزدی کرده؟
        درسته اروپا صددرصد برتر از آمریکاس ولی آمریکا دیگه دزدی انجین نکرده
        مگه ایرانخودروعه؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          اروپا تو خواب مهندسیش بهتر از آمریکاست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. JaMsHiD-R1988

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1898 ديدگاه)

          سوشیانت دلیل بیار که تکنولوژی آمریکا برتر از اروپا هست !
          نیا از اختراعات بگو ایران هم یه روزی پر از مخترع های بزرگ بود

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          تو یه پست جوابت رو دادم و دلیل آوردم فقط کافیه بدونی که دوج پر شتاب ترین خودروی جهان رو ساخته این از پرفورمنس تو بحث لوکس بودن هم همه آلمانی ها پشت سر کادیلاک اسکالید و سلستیک هستن این دو تا ماشین با اون همه امکانات مثل صندلی های ۲۰ جهته آینه وسط دیجیتال رزولوشن نمایشگر ها دو برابر یه تلویزیون فور کی سرنشین جلو جدا از راننده میتونه صدای بلندگو ها رو تنظیم کنه و… در ضمن ایران دقیقا چه اختراعی تو صنعت خودرو داشته؟! اختراع کردن کار ساده ای نیست

          موافقم 1
          مخالفم 1
  12. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    حالا نه امریکا لنگ موتور مونده المانی فنا سایت پدال یه کتی میرن موتور نمیدن امریکا اونا هم لنگ موتور جایزه دار 5 لیتری که تو صد کیلومتر 10 لیتر میسوزنه کل صنعت خودروشون رفته رو هوا
    این موتور بنزین نمیسوزونه دهن صاحب خودرو را صاف میکنه بعد یه سال اندازه به به و چه چه هزار تا قناری باید پول تعمیرات بده

    موافقم 1
    مخالفم 14
    1. M

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      فقط اینا نیست به معرفی تکنولوژی جدید هم بر میگرده که بی ام و باز هم خیلی حرف برای گفتن داره مثل
      Valvetronic
      VANOS
      Hot V
      و تو فرمول یک و سایر مسابقات هم واقعا حرف برای گفتن داشت
      از موتور چهار توربو e30
      تا موتور ۱۴۰۰ اسب بخاری BMW M12 چهر سیلندر یک و نیم لیتری
      موتور BMW E41 / P80 engine سال ۲۰۰۸
      موتور P60B40 برای e 46
      موتور s70 برای مکلارن
      فقط همین بس که اولین قهرمان فرمول یک با موتور توربو بوده بی ام و در حالی که به موتور رنو با توربوش تو f1 میگفتن قوری جوشان
      سال ۲۰۰۸ میگفتن حدود ۱۰۰ اسب از موتور فراری و بنز قوی تر بوده نزدیک ۱۵ سال رکورد مونزا(temple of speed) دست این موتور بوده
      نزدیک ۴ سال رکورد مستقیمی لمانز دست مکلارن بوده با موتور بی ام و
      FIA موتور P60 رو ممنوع کرد برای سال بعد به خاطر اینکه تقریبا همه مسابقه ها رو برد

      موافقم 13
      مخالفم 0
  13. امیررضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    به به، بی‌ام‌وی جون! خوش نواختی به مولا
    بیخود نیست که حرف وسط BMW میگه موتور!! اینا کارشون همینه.
    انصافا بی‌ام‌و با هر متر و معیاری بخوای حساب کنی، موتور خوب کم نداره:
    1) موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر (BMW i8)
    2) موتورهای 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو و توئین توربو (M3-M4-X3M-X4M-Z4-Supra-M2)
    3) موتور 4.4 لیتری توئین توربوی 8 سیلندر معروف (M5-M8)
    4) موتور 6.6 لیتری توئین توربوی 12 سیلندر سری 7 و نسخه 6.75 لیتری که برای رولزرویس میسازه
    5) موتور 4 لیتری 8 سیلندری که برای M3 نسل E92 تولید کردن
    6) موتور 5 لیتری 10 سیلندر (M5-M6)
    7) موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر بسیار محبوب با کد S54B32 که تو نسل E46 بود
    و الی آخر
    این لیست خیلی طولانیه…

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      موتور S58 که خدای خدایان شش سیلندره
      موتور S63 هم که بیش از ده ساله داره تولید میشه و هنوز هم جزو برترین هاست
      جالبه تو نسخه پونصد اسب بخاریش نسبت تراکمش با دنا پلاس توربو یکیه😂💔
      اما پونصد اسب این کجا صدو شصت اسب اون کجا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. 18:45

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    به به به دست مریزاد ٱقا شاهین حالم و خوب کردی! 🙏😍❤️❤️
    بله دوستان ب ام و بهترین سازنده پیشرانه تو صنعت خودروسازیه.
    نوآوری های ب ام و بخصوص تو امر طراحی پیشرانه تمومی نداره.
    اولین پیشرانه بنزینی تمام آلومینیومی، اولین پیشرانه دیزلی تمام آلومینیومی، بکاربرنده توربوشارژ برای اولین بار تو اروپا، فناوری v hot توربو تو خودروهای جاده ای، فناوری توئین اسکرول، سازنده اولین پیشرانه دیزلی جهان مجهز به 4توربوشارژ،سازنده پرتعداد ترین پیشرانه با آرایش خطی در تاریخ، سازنده اولین پیشرانه هیدروژنی دوگانه سوز تاریخ (در سری7 E65) وصدها نوآوری دیگه در امر مهندسی پیشرانه که مدیون ب ام و هستیم..

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. HamiD

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2451 ديدگاه)

    واقعا چه میکنه بی ام و!
    فراری و هوندا که بی نظیرن ( از انجین سازهای مورد علاقم )
    بقیه هم واقعا عالی …
    انتظار دیدن نام مکلارن رو هم نداشتم ؛ هممممم بسیار عالی!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. Lamberto

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    جوایز اگه در دهه شصت آغاز میشد فیات-لانچیا با موتور های جواهرشان جوایزو دررو میکردن البته اگر انصاف رعایت میشد
    زیاد به این جوایز نمیشه دل خوش کرد عین توپ طلا و جایزه اسکار میمونه سیاست پشتشه

    موافقم 1
    مخالفم 9
  17. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    وقتی دانش اگاهی و اطلاعات نارید مگه مجبورید خود زنی میکنید
    اصلا تمام مولفه های مورد نیاز برای این رقابت را که کنار بذاریم
    اینجا نفرت مولفه ی اول در تحلیلهای المانی و اروپایی فنهاست
    برندهای پورشه و بنز هم کم جایزه گرفتن و گروه فولکس واگن شامل برندهای بوگاتی . آئودی، پورشه، بنتلی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، است هم اصلا تقسیم کنی یکی نصفه گیرشون میاد
    اروپایی فنها از نردبان ب ام و بالا رفتن و طی 120 کامنت بدون محتوا متلک زدن به موتور های امریکایی که موتور ندارن موتور میدزدن که دقیقا به برند خودشون هم وارده
    ایا پورشه و ائودی و بنز و لامبورگینی و بوگاتی هم موتور دزدی میکنن موترهای خودروهاشون بدرد زباله دونی میخوره
    شما با بوگاتی دارید تو پدال گاز میدین انگار سوارشید اما موتورش که به نظرتون خداست و از 1999 تا الان سی تا بروزرسانی داشته یک جایزه نداره ایا اشغاله یا از هند دزدیدنش
    لامبو مگه عشق شما ها نیست کجای داستانه ایا به درد جرز دیوار میخوره وجدانا نکنید اینکا را را خودتون را مضحکه نکنید جو گیر نشید
    به خاطر ب ام و شیلنگ گرفتید رو کل خودرو سازی اروپا

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. علی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (671 ديدگاه)

      لامبو کلا دوتا موتور داره بوگاتی هم یکی که دوتاشون هم خداگونه هستن ولی چون تولید محدود هست احتمالا داخل مجموعه فولوکس واگن حساب شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    طبق استدلال المانی و اروپایی فنها در کامنتهای قبلی این مطلب
    ایا بنز که جزو 4 برند بزرگ در سبد کالاست از 1999 تا حالا یه موتور خوب نداشته و موتوراش ابکی و خیار شوری ان یا الان باید دنبال علتهای علمی و مسائل دیگه بگردیم
    یه کم به راه راست بیایید
    بالای نربان ب ام و چه خبر هوا خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 8
  19. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Ef7 هم در سال 1385 عنوان دهمین موتور برتر دنیا رو به خودش اختصاص داده هر چی باشه المانی هست و موتورهای المانی بیشترین جوایز رو گرفتند بنازم به این شخصیت و قدرت و با دوام بودن موتور EF7 همه خودروهای داخلی رو حریفه ماشاالله

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      واکنش اون زانتیا سه هزار با موتور ES9 :
      چقدر شما گوگولی مگولی هستی☺️

      موافقم 3
      مخالفم 0
  20. ! i M α η δ υ α R

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1970 ديدگاه)

    حسن عزیز به اعصابت مسلط باش …

    کسی چیزی نگفته که این همه داری خودت رو اذیت می کنی …

    بین کامنت ها بالاخره یه چند تا حرف بی ربط یا احساسی یا متلک یا قلمبه یا نیش و کنایه هم پیدا میشه که کاریش نمیشه کرد …

    اصلا گور بابای موتور اسپرت …

    فکر اعصابت باش …

    کرونا نشون داد هیچ کس از فرداش خبر نداره و پای سلامتی که میاد وسط کل این دنیا به 2 قرون هم نمی ارزه …

    با این وضع اقتصاد و هزار جور مشکل ریز و درشت توی زندگی ، یه دقیقه اومدی دو تا پست بخونی و با دو تا دوست معاشرت کنی و حال خوب و خوشی داشته باشی که اونهم با جدی گرفتن حرف چند تا احتمالا نوجوان احساساتی یا چند طرفدار متعصب و بی سواد ، خودت داری فاتحه می خونی به اعصاب خودت …

    صنعت خودروی آمریکا عزت و قربش سر جاشه و توپ هم تکونش نمی ده …

    اهل فن می دونن …

    چرا خودتو ناراحت میکنی …

    اروپایی فنای درست و حسابی کیفیت و نوآوری و نبوغ رو نگم زودتر از همه ، اما مثل همه تشخیص میدن و هر جا لازم باشه بهش اعتراف هم می کنند ، حتی اگه از سمت اردوگاه رقیب باشه …

    این بحث سوپراسپرت سازی و حالا هم بهترین انجین های سال روت اثر گذاشته متاسفانه …

    سعی کن ازش بگذری …

    فردا خواهد آمد ، حتی اگر ما نباشیم …

    تا هستیم ، به جای نفرت پراکنی و کینه ورزی ، به هم عشق بورزیم که عشق ، تنها یادگاری است که از ما ، تا همیشه باقی خواهد ماند …

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دم بی ام و همه جوره گرم که همیشه بهترینه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (671 ديدگاه)

    بنازم به آلمان عشق منی
    ولی پژو با موتور ۱.۴ و ۱.۶ ۱.۸ موتور پژو ۲۰۶ هم ۱.۴ هم ۱.۶ جوایز رو هشت سال دروع کرده واقعا پرفکتو پژو انتظار شو نداشتم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (671 ديدگاه)

    از این به بعد آمریکایی باز ها اومدن. دنبالشون کنید ،🤣😂🤣😂🤣🤣😅😉😉😉

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2743 ديدگاه)

      فعلا که ما دنبال شماییم با اون قدرت کم موتور های آلمانیتون

      موافقم 0
      مخالفم 2
  24. حسین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیبه که خبری از نیسان و میتسوبیشی نیست حتی یه جایزه هم نبردن ؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. ناخدا

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. فعلا که تویوتا بیشترین فروش تو تمام خودروهای دنیا داره . هیچ خودرسازی نتونسته رو دست تویوتا بزنه . پرفروش . کم استهلاک . آفرود خوب .با کیفیت

    موافقم 5
    مخالفم 1
  26. Asf

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اطلاعاتتون عالیه 🙌
    بحث های جالبی هم دارید ولی خدایی دم همه ی شرکت ها گرم چون اینقدر تلاش میکنن تا جزو بهترین ها باشن

    براتون بهترین ماشین ها رو ارزو میکنم (تلاش کنید و نا امید نشید)

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا