چشم اندازهفته نامه

10 خودروی لوکس و اسپرت با قیمت تویوتا کمری! از میباخ تا بی‌ام‌و i8

با زیر ۴۰ هزار دلار در بازار خودروهای کارکرده می‌توان مدل‌هایی مثل آستون‌مارتین، بنتلی و حتی رولزرویس را پیدا کرد.

در آمارهای فروش سال ۲۰۲۴، تویوتا کمری هفتمین خودروی پرفروش بازار آمریکا بوده است. قیمت رقابتی که از ۲۸,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود، پیشرانه‌های هیبریدی کارآمد و کابین باکیفیت، همگی دلایل فروش بالای این سدان ژاپنی هستند. بااین‌حال، حتی اگر گران‌ترین تیپ کمری یعنی XSE چهارچرخ محرک با آپشن‌های کامل را هم بخرید که حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد، هنوز هم پشت فرمان هرگز شخصی ثروتمند به نظر نخواهید رسید. با همین رقم اما می‌توانید سراغ خودروهای کارکردهٔ لوکس و اسپرتی بروید که شما را شبیه میلیونرها جلوه می‌دهند. در ادامه قصد داریم با ۱۰ نمونه از این خودروها آشنا شویم که البته قطعاً نباید از آن‌ها انتظار هزینه‌های نگهداری پایین یک کمری را داشته باشید.

بنتلی کانتیننتال GTC مدل ۲۰۰۸

یکی از نکات مثبت طراحی تکاملی بنتلی طی ۲۰ سال گذشته این است که نمونه‌های کارکرده تمیز و ارزان‌قیمت آن از مدل‌های جدید امروزی قابل‌تشخیص نیستند. در حال حاضر می‌توان یک کانتیننتال یا فلاینگ اسپور دست‌دوم را با قیمتی کمی بیش از ۲۰ هزار دلار خرید ولی این نمونه‌ها هزینه‌های نگهداری وحشتناکی دارند. بااین‌حال، با افزایش بازه قیمتی به حدود ۴۰ هزار دلار، می‌توان یک کانتیننتال GT یا GTC با پیشرانه W12 و کارکرد زیر ۶۵ هزار کیلومتر پیدا کرد.

ب‌ام‌و i8 مدل ۲۰۱۴

ب‌ام‌و i8 بیش از یک دهه پیش رونمایی شد و بیش از چهار سال است که از روی خط تولید کنار رفته ولی هنوز هم خودرویی کاملاً بروز به نظر می‌رسد و هم‌اکنون با قیمت‌های پایینی می‌توان نمونه‌های کارکرده آن را خریداری کرد. i8 با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و برد تمام الکتریکی ۲۴ کیلومتری در نسخه اولیه پیش از فیس‌لیفت که در بازه قیمتی مدنظر ما قرار می‌گیرد، در قیاس با سوپرکارهای امروزی چندان قابل‌توجه به نظر نمی‌رسد ولی به لطف پیشرانه سه سیلندر، هزینه‌های نگهداری پایینی دارد و درهای پروانه‌ای آن نمای بسیار چشمگیری دارند.

آستون‌مارتین راپید مدل ۲۰۱۱

یک آستون‌مارتین V12 با قیمت ۴۰ هزار دلار؟ بله امکان دارد! حتی با بودجه ۴۰ هزار دلاری موردنظر ما می‌توان مدل‌های DB9 در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل یا نسل اول ونکوئیش را خرید تا شبیه جیمز باند به نظر برسید ولی چون در اینجا قصد معرفی خودروهایی با قیمت تویوتا کمری را داریم، سراغ مدل چهاردر راپید رفته‌ایم. این سدان که بر اساس DB9 ساخته شده، در سال ۲۰۱۱ قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری داشت و ظاهر خودروی ۰۰۷ و پیشرانه V12 را با درهای عقب ارائه می‌کرد تا برای خانواده‌ها مناسب‌تر باشد. البته از صندلی‌های عقب راپید نباید انتظار جاداری و راحتی کمری را داشته باشید.

مرسدس SL63 مدل ۲۰۱۲

در حال حاضر، ب‌ام‌و Z4 صفرکیلومتر پایه با موتور چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری ۵۴ هزار دلار قیمت دارد که این رقم در مدل M40i به ۶۶ هزار دلار می‌رسد. حتی مزدا MX-5 RF با موتور ۱۸۵ اسب بخاری هم ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. البته این‌ها رودسترهای خوب و لذت‌بخشی هستند ولی با همین رقم می‌توان یک مرسدس SL63 مدل ۲۰۱۲ با پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو خرید که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر نمونه مدل بالاتری هم بخواهید می‌توانید با همین ۴۰ هزار دلار سراغ SL450 مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه V6 بروید.

رولزرویس کورنیش مدل ۱۹۸۶

نسل اول گوست که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تولید می‌شد، در نمونه‌های کارکرده با قیمتی که از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود، هنوز بالاتر از بودجه مدنظر ما قرار دارد و قیمت فانتوم‌های نسل VII نیز از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی یک رولزرویس قدیمی‌تر وجود دارد که از هردوی آن‌ها جذاب‌تر است و نه‌تنها با قیمت یک کمری قابل خریداری است بلکه میلیونر بودن راننده خود را فریاد میزند. ما در مورد کورنیش صحبت می‌کنیم، کانورتیبلی بر اساس سیلور شادو که در دهه ۸۰ خودروی محبوب هالیوود بود و نماد تجمل و ثروت محسوب می‌شد. هم‌اکنون می‌توان یک کورنیش II مدل ۱۹۸۶ مثل چیزی که در تصویر می‌بینید را با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار خرید.

پورشه پانامرا 4S مدل ۲۰۱۸

با حدود ۴۰ هزار دلار انواع پورشه‌های کارکرده مثل کیمن، کاین و ۹۱۱ قابل خریداری است ولی با همین رقم می‌توان سراغ پورشه‌ای رفت که بیشترین ارزش در برابر قیمت را دارد و می‌تواند جایگزین لوکس و جذابی برای کمری باشد. نسل دوم پانامرا که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد، بسیار شیک‌تر و زیباتر از نسل اول بود و شباهت بیشتری به ۹۱۱ داشت. هرچند در این نسل پیشرانه پانامرا S از V8 به V6 تبدیل شد ولی با ۴۴۰ اسب بخار قدرت، کوچک‌سازی بدی به‌حساب نمی‌آمد. همچنین اگر یک مدل به عقب‌تر برویم، با قیمت کمری می‌توان پانامرا توربوی ۵۵۰ اسب بخاری را هم پیدا کرد. نمونه سفیدرنگی که در تصویر می‌بینید، با کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر و قیمت ۳۸ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

میباخ ۵۷ S مدل ۲۰۰۴

همان‌طور که گفتیم، رولزرویس فانتوم خارج از بازه قیمتی ما قرار دارد ولی اصلی‌ترین رقیب این خودرو را می‌توان با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار خرید. میباخ ۵۷ با طول ۵.۷ متر هرچند فضای پای وسیع نسخه کشیده ۶۲ با ۶.۲ متر طول را ارائه نمی‌کند ولی همچنان مملو از ویژگی‌های مجلل است. ازآنجایی‌که خریداران کمری معمولاً راننده شخصی استخدام نمی‌کنند و خودشان پشت فرمان می‌نشینند، میباخ جایگزین مناسبی خواهد بود زیرا در سینه این سدان مجلل آلمانی یک نیروگاه V12 توئین توربو قرار دارد که در نسخه پایه ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی حتی نسخه ۵۷ S با ۶۱۰ اسب بخار قدرت هم با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار قابل خریداری خواهد بود.

مازراتی گرن‌توریسمو اسپرت مدل ۲۰۱۳

هرچند مازراتی این روزها اوضاع خوبی ندارد و از کاهش فروش مداوم رنج می‌برد ولی یک دهه پیش، گرن‌توریسمو یکی از جذاب‌ترین کوپه‌های بازار محسوب می‌شد. وجود پیشرانه V8 تنفس طبیعی فراری زیر کاپوت این مازراتی نیز بر جذابیت آن می‌افزود. البته این موتور با ۴۰۵ اسب بخار قدرت در نسخه پایه، برای وزن حدود دو تنی خودرو کمی ضعیف احساس می‌شد و به همین دلیل، سراغ نسخه اسپرت رفته‌ایم که ۴۶۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس ZF به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هم‌اکنون می‌توان نمونه‌های زیادی از این خودرو را در هردو نسخه گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو در بازار پیدا کرد.

رنجروور سوپرشارژ مدل ۲۰۱۹

قیمت رنجروور صفرکیلومتر در حال حاضر از بیش از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و این رقم در نسخه پرچم‌دار رنجروور SV به دو برابر افزایش میابد ولی به دلیل استهلاک وحشتناک، قیمت یک رنجروور چهار یا پنج سال کارکرده در محدوده کمری قرار می‌گیرد. هرچند این نمونه‌ها از نسل قبلی هستند ولی تفاوت‌های ظاهری بیشتر در نمای عقبی به چشم می‌خورد و از جلو و نمای جانبی شباهت زیادی به نسل کنونی دارد. همچنین موتور V8 سوپرشارژ رنجروور قدیمی صدایی بهتر از موتور V8 ساخت ب‌ام‌و در نمونه‌های امروزی دارد. نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید ۳۵۵۰۰ دلار قیمت دارد.

مرسدس G کلاس مدل ۲۰۰۴

مرسدس در سال ۲۰۱۸ نسل جدید G کلاس را با تغییراتی اساسی به بازار فرستاد ولی مثل بنتلی کانتیننتال که در ابتدا بدان پرداختیم، اکثر افراد معمولی متوجه تفاوت نسل قبلی با نمونه امروزی نخواهند شد. البته پشت فرمان مطمئناً متوجه تفاوت دو نسل خواهید شد زیرا G کلاس‌های قدیمی خشن‌تر و زمخت‌تر احساس می‌شوند ولی از همان ظاهر نمادین و جعبه‌ای شکلی بهره‌مند خواهید شد که خریداران نمونه‌های جدید تا ۱۹۰ هزار دلار برای آن پرداخت می‌کنند. نمونه نقره‌ای‌رنگ مدل ۲۰۰۴ که در اینجا می‌بینید زیر ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    هعییییی جوان ایرانی😞😞

    موافقم 23
    مخالفم 3
  2. Battman

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همچین ماشینایی اگه بخواید بخرید همین قیمت باید خرجش کنید ، اگه دقت کنید ماشین آمریکایی یا ژاپنی تو لیست نبود چون تو ماهیت ماشین های اروپایی خرابی و هزینه نگهداری بالا هست

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. NAVID@@98

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (951 ديدگاه)

      خودمون اینارو بهتر میدونیم خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه مهم اینه که اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم همون کمری هم الان افت قیمت و خرابی تا دلت بخواد دارن اصلا هم مثل قبل نیستن اینم بعد چند سال میره اسقاط و حراجی بعد چند سال پول یه موتور هم نی خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم !!!!!!!!!!!

      مهم اثبات ها هستن که خود اروپا و آمریکا اثبات کردن رکورددار هرچیز اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام هستند درنتیجه خودروی اقتصادی را با لوکی ها مقایسه کنید که اکر بحث اثبات باشه میشه:
      یا خدا خوب هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا۱۰۰ ۱۱۰ سال ۱۱۱ ۱۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ سال جلو اول۱ هرچیز جلوتر هستن از دیگران ۱ رکورد دار هرچیز رکورد دار اول یعنی
      👑🥇همون اروپا و آمریکا کلا از هر نظر متریال ساخت و کیفیت و طراحی و مهندسی پیشرفته پیشرو تکنولوژی خلاقیت برتر و نوآوری علم و هنر بینظیر برتر و کلا هر چیز رکورد دار و اولش اروپا و آمریکا چند ۱۱ میلیارد سال نوری جلو جلوتر هستن و کلا هر چیز خدایی خوب بهترین و اول۱ هستند👑🥇 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ 🇺🇸🇷🇺🇨🇦🇬🇧🇺🇦🇧🇬🇪🇦🇬🇷🇷🇴🇸🇯🇨🇭🇨🇵🇫🇮🇸🇪🇮🇹🇩🇪🇪🇺هرچیز اول۱🥇👑 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 خدایی خوب این عزیزان اروپا و آمریکا چون چون کلا از هر نظر متریال ساخت و کیفیت و طراحی و مهندسی پیشرفته پیشرو تکنولوژی خلاقیت برتر و نوآوری علم و هنر بینظیر برتر و کلا هر چیز اروپا و آمریکا چند ۱۱ میلیارد سال نوری جلو هستن و هر چیز بهترین و اول۱ هستند این عزیزان اروپا و آمریکا رکورد دار و اولشم هستن🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
      تو این موردم همینطور رکورداشون رو زدن قبلا هرکدوم با بالای ۱ میلیون میلیارد کیلومتر اونم رو شاخ و الان هرکی که دیگران زور میزنن بازم به گرد پاشونم نمیرسن چون فقط خودشون رقیب خودشونن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

      حال هرکی هر غلطی میخواد کنه حرف بیخود نزنه چون همون کمری هم الان افت قیمت و خرابی تا دلت بخواد دارن اصلا هم مثل قبل نیستن اینم بعد چند سال میره اسقاط و حراجی بعد چند سال پول یه موتور هم نی خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم !!!!!!!!!!!

      موافقم 5
      مخالفم 16
  3. Arshia m3csl

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    من انتخابم جی کلاس هست بینشون
    هم کم استحلاکه و پیچیدگی کم داره جی کلاس های قدیم
    هم جی کلاس های قدیم کیفیت خوب دارن
    هم جی کلاس های قدیم بیشتر حس واقعی جی کلاس و ذات افرودیش رو میدن
    در آخر هم بگم خیلی از پولدارا چون با ماشین های جدید ارتباط بر قرار نمیکنن یا نمیخوان نو این ماشین هارو بخرن ضرر کنن ۵ سال دیگه میان همین دسته دومارو میخرن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. مصطفی

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین فقط پیکان مدل ۸۰ با ۹۰ تومن بخرید با ۲۰ تومن هزینه سرحال میشه😃🤣
    مازراتی میخای چکار😂

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. حمید رضا

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تجربه من در خرید ماشین خارج از ایران اینه که ماشین فقط ژاپنی و امریکایی. اگر ماشین کره ای ، اروپائی و چینی بخرید ، بعد از ۵ سال ۶۰ درصد افت قیمت داره بخاطر خرابی بالا و اتمام گارانتی. ولی ژاپنی و امریکایی حدود ۳۰ درصد افت قیمت داره. مردم دنیا عقلشون میرسه پولشون رو کجا خرج کنن ولی ایرانی ها هیجان زده رفتار می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا