اعلام نتایج دوئلهای پدال، بهترین خودروهای هر سگمنت به انتخاب شما
حدود دو هفته پیش با برگزاری آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و حالا در نخستین روز سال جدید نتایج این دوئلها را اعلام میکنیم. این خودروها از دید شما و به انتخاب شما در کلاس خود بهترین هستند. این دوره از رقابتها در 24 گروه مختلف برگزار شد و بیشترین تعداد آراء را در دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مرحلهٔ نیمهنهایی با 3315 رأی شاهد بودیم. با این توضیح سراغ معرفی برندگان این دوره از رقابتها میرویم.
گروه اول، هاچبکهای داغ: مرسدس A کلاس AMG
در اولین گروه رقابتها مرسدس A کلاس AMG بهعنوان بهترین هاچبک داغ انتخاب شده است. این خودرو برای رسیدن به این عنوان از سد رنو مگان RS، فولکسواگن گلف R و آئودی RS3 عبور کرده است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً 1887 رأی به ثبت رسیده که سهم مرسدس 1280 رأی بوده است.
گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت: تویوتا کمری TRD
پیروز دومین گروه رقابتها تویوتا کمری TRD است که هیوندای سوناتا N Line، کیا استینگر و فولکسواگن آرتئون را مغلوب کرد. این خودرو در فینال سدان ژرمنها را با اختلافی جزئی شکست داد. از 1901 رأی این دوئل، سهم کمری 977 و سهم آرتئون 924 رأی بوده است.
گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس C کلاس AMG
در گروه سوم رقابتها از دید شما مرسدس C کلاس AMG بهترین بوده است. این خودرو در طول مراحل مختلف موفق به شکست جگوار XE SV Project 8، بامو M3 و آئودی RS5 اسپرتبک شده است. در آخرین دوئل این گروه با مجموعاً 1620 رأی، آئودی با کسب 777 رأی مغلوب شد.
گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس: بامو سری 5
در گروه سدانهای میان سایز لوکس بامو سری 5 با غلبه بر لکسس ES، کادیلاک CT5 و مرسدس بنز E کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه بین سدانهای آلمانی، مجموعاً 2233 رأی به ثبت رسیده که سهم بامو از این میزان 1174 رأی بوده است.
گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس: بامو M5
در گروه پنجم هم یکی از اعضای خانوادهٔ بامو سری 5 پیروز شده تا این مدل در بین برندهها دو نماینده داشته باشد. M5 در فینال به مصاف مرسدس AMG GT63 رفت و با کسب 1240 رأی در برابر 1221 رأی، با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد. M5 در مراحل قبلی هم مازراتی گیبلی تروفئو، کادیلاک CT5-V بلکوینگ و مرسدس E63 را مغلوب کرد.
گروه ششم، سدانهای فوق لوکس: بنتلی فلاینگ اسپور
گروه سدانهای فوق لوکس یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و فلاینگ اسپور صرفاً با پشت سر گذاشتن تویوتا سنچوری و مایباخ S کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه مجموعاً 2823 رأی به ثبت رسید که سهم بنتلی 1626 رأی بوده است.
گروه هفتم، سدانهای الکتریکی: مرسدس بنز EQS
در آخرین گروه سدانها که به مدلهای الکتریکی اختصاص داشت، مرسدس بنز EQS به پیروزی رسید. این سدان آلمانی در طول مراحل مختلف لوسید ایر و پورشه تایکان را مغلوب کرد و در فینال هم با کسب 1093 رأی از مجموع 1943 رأی، از سد تسلا مدل S عبور کرد.
گروه هشتم، کوپههای کامپکت: پورشه 718
در گروه کوپههای کامپکت، پورشه 718 (کیمن/باکستر) در مراحل مختلف بامو Z4، تویوتا سوپرا، آئودی TT و بامو سری 2 کوپه را پشت سر گذاشت تا بهترین خودروی کلاس خود لقب گیرد. این ماشین در فینال با کسب 1134 رأی از مجموع 1623 رأی، با اختلاف زیادی کوپهٔ باواریایی را شکست داد.
گروه نهم، کوپههای اسپرت: فورد موستانگ
در این گروه دوج چلنجر و فورد موستانگ به فینال رسیدند و رقابتی پایاپای داشتند. در دوئل پایانی مجموعاً 1988 رأی به ثبت رسید که سهم موستانگ از این میزان 1008 رأی و سهم چلنجر 980 رأی بود. ماسل کار فورد در مراحل قبلی هم موفق به شکست لکسس RC و نیسان GT-R شد.
گروه دهم، کوپههای میان سایز: پورشه 911 توربو
در گروه کوپههای میان سایز پورشه 911 توربو با پشت سر گذاشتن مرسدس AMG SL و بامو سری 8 پیروز شد. جالب اینکه پورشه در فینال دوباره به مرسدس AMG SL خورد و با کسب 1109 رأی از مجموع 1822 رأی بازهم رودستر اشتوتگارتیها را مغلوب کرد.
گروه یازدهم، کوپههای بزرگ: بنتلی کانتیننتال
این هم یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و بنتلی کانتیننتال با مغلوب کردن آستونمارتین DB11 و فراری روما توانست برندهٔ گروه شود. در دوئل فینال با فراری روما مجموعاً 1775 رأی به ثبت رسید که از این میزان 1006 رأی به بنتلی داده شده است.
گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای رده پایین: شورلت کوروت
در گروه سوپراسپرتهای رده پایین، شورلت کوروت پس از مغلوب کردن لوتوس اوورا GT، آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان، در فینال به سد محکم پورشه 911 کاررا/GT3 برخورد کرد و پس از رقابتی سخت با کسب 818 رأی در مقابل 791 رأی، با اختلافی جزئی برنده شد.
گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای رده بالا: فراری 812
در مرحلهٔ فینال گروه سوپراسپرتهای رده بالا هم مثل گروه قبلی شاهد رقابت نزدیکی بین لامبورگینی اونتادور و فراری 812 بودیم ولی نهایتاً اسب سرکش مارانلو با کسب 963 رأی، گاو خشمگین سنت آگاتا را با 936 رأی مغلوب کرد. فراری در مراحل قبلی هم آستونمارتین DBS و مرسدس AMG GT بلک سریز را پشت سر گذاشت.
گروه چهاردهم، هایپراسپرتها: بوگاتی شیرون سوپراسپرت
در این گروه، بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مراحل مختلف هنسی ونوم F5 و کونیگزگ یسکو را پشت سر گذاشت و در فینال به مصاف فراری SF90 استراداله رفت. در این دوئل مجموعاً 2340 رأی به ثبت رسید که سهم بوگاتی از این میزان 1413 رأی بود.
گروه پانزدهم، شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس GLC63 AMG
گروه پانزدهم اولین گروه شاسیبلندها بود. در این گروه، مرسدس GLC63 AMG با شکست دادن پورشه ماکان GTS و جگوار F-Pace SVR به فینال رسید تا به مصاف بامو X3 M برود. از 1445 رأیی که در این دوئل ثبت شد سهم مرسدس 816 رأی بوده است.
گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز: جیپ گرند چروکی
در گروه شانزدهم، جیپ گرند چروکی که در مراحل قبلی تویوتا ونزا، شورلت بلیزر و فورد اج را مغلوب کرده بود، همراه با کیا سورنتو به فینال رسید. جیپ در این مرحله از مجموع 1748 رأی، 1402 رأی را تصاحب کرد و با اختلاف زیادی رقیب کرهای را شکست داد.
گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز: تویوتا هایلندر
گروه هفدهم در فینال شاهد رقابت فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر بود که کراساوور ژاپنی از مجموع 1316 رأی توانست 786 رأی را به خود اختصاص داده و پیروز شود. جالب اینکه هایلندر در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مغلوب جیامسی آکادیا شد اما بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خودرو بود به مرحلهٔ بعد رسید و نهایتاً برندهٔ کل گروه شد.
گروه هجدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس: بامو X5
این گروه با شانزده شرکتکننده در مرحلهٔ مقدماتی، شلوغترین گروه رقابتها بود. در این گروه هم جیپ گرند چروکی (البته در نسخهٔ کشیدهٔ L) به فینال رسید اما این بار نتوانست حریف بامو X5 شود با کسب 610 رأی در برابر 815 رأی مغلوب شد تا شاسیبلند ژرمنها پیروز این گروه لقب گیرد.
گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس: لامبورگینی اوروس
در این گروه شاهد رقابت قویترین شاسیبلندهای جهان بودیم و نهایتاً از بین آنها لامبورگینی اوروس با مغلوب کردن پورشه کاین توربو S و بامو X6 M به فینال رسید تا به مصاف مرسدس GLE63 AMG برود. اوروس در این دوئل هم رقیب خود را با کسب 1111 رأی از 1808 رأی، شکست داد.
گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز: تویوتا سکویا
در این گروه، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر توانستند خود را به فینال برسانند. در دوئل آخر این گروه مجموعاً 1568 رأی به ثبت رسید که سهم سکویا از این میزان 867 رأی و سهم واگنییر 701 رأی بوده است. بدین ترتیب، شاسیبلند تویوتا که قبلاً هم فورد اکسپدیشن و دوج دورانگو را مغلوب کرده بود برندهٔ این گروه لقب گرفت.
گروه بیستویکم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس: کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید در گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس پس از عبور از مسیری سخت عنوان پیروزی را کسب کرد. این خودرو در ابتدا لکسس LX و مرسدس بنز GLS را پشت سر گذاشت و در فینال به رنجروور خورد که در این مرحله هم با کسب 1119 رأی از مجموع 1772 رأی، رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد.
گروه بیستودوم، شاسیبلندهای فوق لوکس: مایباخ GLS600
اختلاف تنها 4 رأی برندهٔ این گروه را مشخص کرده است. در فینال گروه شاسیبلندهای فوق لوکس بنتلی بنتایگا و مایباخ GLS600 به مصاف هم رفتند که شاسیبلند بریتانیایی 892 رأی و رقیب آلمانی 896 رأی کسب کردند و بنابراین، مایباخ با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد.
گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی: مرسدس بنز G کلاس
در این گروه لوکسترین و گرانترین خودرو توسط شما بهعنوان برنده انتخاب شده است. این ماشین مرسدس بنز G کلاس است که برای پیروزی از سد لندروور دیفندر، فورد برانکو و جیپ رانگلر عبور کرد. در دوئل پایانی این گروه مرسدس 938 رأی و جیپ 714 رأی کسب کردند.
گروه بیستوچهارم، شاسیبلندهای الکتریکی: فورد موستانگ Mach-E
و نهایتاً به آخرین دوئل این رقابتها رسیدیم که به شاسیبلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه، فورد موستانگ Mach-E پس از اینکه در مراحل قبلی اشکودا انیاک و شورلت بولت EUV را مغلوب کرد، در فینال هم با کسب 667 رأی از مجموع 1024 رأی، توانست نیسان آریا را شکست دهد.