فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تیگوان آفرود اروپا

فولکس‌واگن با معرفی نسخه‌ی جدید آفرود تعداد اعضای خانواده‌ی تیگوان را گسترش داده است. این خودروی جدید در نمایشگاه خودروی مسکو معرفی شده است.


تیگوان آفرود جدید به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک ۴Motion این برند سود می‌برد. این سیستم دارای کنترل فعال و سه حالت رانندگی جاده‌ای، آفرود و برف می‌باشد.


بسته به حالت انتخابی، سیستم‌های رانندگی و کمک‌راننده تنظیم می‌شوند. این امر به خودرو کمک می‌کند تا در سطوح موردنظر عملکرد بهتری داشته باشد و با افزایش کشش، خروج از شرایط بد و لغزنده تضمین شود.


فولکس‌واگن می‌گوید با نصب سپرهای جدید زاویه‌ی رمپ تیگوان آفرود را به ۲۴ درجه رسانده است. همچنین نشان ویژه‌ی آفرود هم روی این خودرو خودنمایی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های تیگوان آفرود می‌توان به پوشش پیشرانه یکپارچه، نوارهای کرومی مشکی، ریل‌های سقف و پوشش آینه‌های تیره و همچنین ۶ رنگ متفاوت بدنه با نام‌های آبی آتلانتیک، خاکستری ایندیوم، سفید اوریکس، خاکستری پیور، سفید پیور و نقره‌ای تنگستن اشاره کرد. این شاسی‌بلند همچنین با بدنه‌ای دو رنگ هم در دسترس است که طی آن پوشش مشکی سقف با پکیج آفرود پلاس سفارشی همراه می‌شود.

رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما خریداران می‌توانند رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی را هم سفارش دهند.


داخل کابین این خودروی جدید پوشش سقف مشکی، صندلی‌های راحت‌تر، فرمان چندکاره و دسته‌دنده‌ی چرمی، تریم آلومینیوم، پدال‌های فولادی و کف‌پوش‌های لاستیکی بکار رفته است.


سیستم نوری فعال، دستیار نوری دینامیک و… به‌صورت استاندارد در تیگوان آفرود وجود دارند درحالی‌که سیستم ناوبری دیسکاور پرو، پشت آمپرهای دیجیتالی، دستیار تریلر و کروز کنترل تطبیقی را می‌توان با پرداخت مبلغ بیشتر سفارش داد.


فولکس‌واگن تیگوان آفرود در آلمان با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود. مدل TDI با قدرت ۱۵۰ اسب بخار به یک گیربکس ۷ سرعته DSG متصل است. تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس DSG عرضه می‌شوند و قیمت مدل پایه نیز از ۴۰۹۲۵ یورو آغاز می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3655 ديدگاه)

    در آفرود سنگین نمیتونه با بزرگانی مثل جیپ ، فورد ، تویوتا و نیسان رقابت کنه مطمئناً ولی برای آفرود معمولی خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      این ماشین اصلا واسه آفرود سنگین ساخته نشده که بخواد با G-class و LX و رنج روور و بقیه رقابت کنه … فورد ماستنگ ماشین اسپورته ، نیسان GT-R هم ماشین اسپورته ، مک لارن ۷۲۰ اس هم ماشین اسپورته ، بنز پروژکت وان و والکری هم ماشین اسپورتن ، آیا شما از این ماشینا چون در کلاس اسپورت قرار میگیرن ، انتظار یکسانی در پیست و خط مستقیم داری؟ … آفرود واسه هر ماشینی یه معنایی داره ، آفرود تیگوان یعنی اینکه آخر هفته اگه رفتی بیرون شهر یه جاده خاکی و کف رودخونه ای که چند سانت آب داره رو راحت بتونی بری ، اینو هم خود فولکس میفمه ، هم مشتری ای که سراغ این ماشین میره ، هم مخاطب این تبلیغ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. حسن

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تا وقتى افرود سازان با تجربه هستن فولکس چرا؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      کراس اوورها از پس آفرودهای خیلی سبک بر میان شما جدی نگیر آفرودش در حد تبلیغ و یه جاده خاکیه زاویه حمله و فرارش هم گویایی همه چیزه چون تو اولین آفرود سنگین سپر عقب و جلو کنده میشه و یه چیزه دیگه تعلیق خیلی بد کراس اوور تو آفروده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali (Chevy nova

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5830 ديدگاه)

        دقىقا
        افرود اىن ماشىن در حد محصولاتى مثل x33 هستش
        شرط اول افرود بودن قدرت موتوره که اىن ماشىن با ۱۵۰ اسب کاراى لازم رو نداره و براى شىب ۱تا ۳ درجه مناسبه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          اسم X33 رو کنار اسم بزرگترین خودروساز جهان نیار که نارحت میشم !

          جیپ رنگید هم ۱۵۳ اسب قدرت داره ، اگه شرط اول و آخر آفرود قدرت موتوره ، آفورد رنگید هم باید در حد همون شورلت نوا باشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. یاس ی

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (946 ديدگاه)

    البته علی آقا شما خودت استادی ولی همه چیز آفرود صرفا به اسب بخار نیست یا بهتر بگم در همه موارد کم بودن اسب بخار دلیلی بر ضعف در آفرود نیست کما اینکه آفرودرهای قدیمی مثل دیفندرها ، جیپها و لندکروزرها و پاترولهای قدیم اسب بخارخیلی بالایی نداشتن ولی در آفرود سرآمد بودن پس نمیشه گفت چون ۱۵۰ اسبه ضعیفه در آفرود!!!!!! مهم استفاده بهینه از اسب بخار و گشتاور مناسب و در دور پایین ، گیربکس قوی … و عوامل دیگه ای که شما بهتر از من میدونید، ولی احتمالا چون ماشین آلمانی هستش شما عمدا اینو گفتین،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Sajjad

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    برای یه تفریح خانوادگی خوبه ولی برای افرود سنگین خوب نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2875 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما کاش یکم نرم تر بود
    این موتور هم ک ۱۵۰اسب داره احتمالا دیزل هس و گشتاور خوبی داره
    اما بهرحال افرود با اینجور ماشینا بنظرم بصرفه نیس و هزینه افرود رو میبره بالا
    بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا