فولکس واگن

پاسات 40 ساله شد

این روزها فولکس واگن ۴۰ سالگی پاسات را جشن می گیرد . خودرویی که تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است .

2120231492091226697

پاسات اولین بار در ماه مه سال ۱۹۷۳ معرفی شد . این خودرو که حاصل تفکر خلاق طراح مشهور ، Giorgio Giugiaro بود ، خانواده های طبقه متوسط را هدف قرار داه بود . پس از تولید انبوه ، این خودرو به سرعت به یکی از محبوبترین خودروهای تولیدی در آلمان تبدیل شد . نسل اول این خودرو تا سال ۱۹۸۰ روی خط تولید قرار داشت و ۲.۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید . نسل بعدی با تغییرات اندکی در ظاهر و دگرگونی بخش فنی به بازار آمد . استفاده از موتورهای ۵ سیلندر بنزینی و توربودیزلی و همچنین سیستم ۴ چرخ متحرک از مهمترین تغییرات فنی این نسل بود . نسل دوم یک ستاره ی بین المللی بود چرا که در کشورهای بلژیک ، اسپانیا ، برزیل ، آفریقای جنوبی و ژاپن تولید می شد .

فولکس واگن روند پیشرفت را ادامه داد تا به نسل پنجم رسید . این نسل با بدنه ی تمام گالوانیزه ، فضای داخلی لوکس و مجموعه ای از پیشرانه های چهار ، پنج ، شش و هشت سیلندر توانست رقابت را به سود خود به پایان ببرد . پس از آن نسل ششم و هفتم نیز روانه ی بازار شد تا یکی از ماندگارترین برندهای فولکس واگن با بیش از ۲۰ میلیون فروش در عرض ۴۰ سال پدید آید .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2948 ديدگاه)

    بیان تو ایران جشن بگیره!!اون ژاپنی ها که بعد 3سال یه نیسان مورانو رو مفت میخرن دیگه مگه به اینا نگاه میکنند!بیان تو ایران اینو ببینند:
    http://www.bama.ir/%d8%ae%d8%b1%d9%8a%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/?ac634669-2-0-0-0-0-1000000-5000000-3/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3

    1. alireza

      ۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      این روزها ایران خودرو هم 20 سالگی RDرو جشن خواهد گرفت خودرویی که 20ساله به زور فروخته میشه.

    2. omid

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اونا 40 سال یک ماشینو میسازن هر سال بهتر از پارسال تو ایران همه دنبال پراید کره ای و پژو 405 2000cc فرانسه اند…………………

    3. meysam

      ۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      من قدیمیشو تو ایران سوار شدم از اون 4 چراغ مربع.خیلی نرم بود. وقتی با سرعت میرفت تو پیچ اصلا حس بدی به آدم دست نمیداد پایداریش حرف نداشت. ولی یادمه تو ایران زیاد ازش استقبال نشد نمیدونم چرا.(ماشین خوب زیاده ولی آلمانی یه چیز دیگس)

  2. M3 E92

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    چیزی رونمایی نکردن به این مناسبت؟!

    1. feri 007

      ۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      خب از یه برند آلمانی چیزی جز موفقیت انتظار نمیره… وقتی که آلمانیا داشتن با ساخت چنین خودروهایی بازار اروپا رو به دست میگرفتن انگلیسا کجا بودن… انگلیسا داشتن اون سر دنیا هند و دیگر کشورها رو استعمار میکردن… در واقع چیزی جز اون بلد نبودن… الآن هم که میبینی یه ذره اسم و رسم در کردن به خاطر همکاری اکثر خودروسازاشون با شرکتهای آلمانی و استفاده از مهندسی روز آلمانی در ساخت ماشیناشونه!!!

      ♥زنده باد آلمان و ماشیناش♥

      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۷ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (6522 ديدگاه)

        درود خدا و المان و هیتلرش بر تو باد ای فری 007.
        V12

  3. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ما یه نسل دومش رو داشتیم
    شتابش خیلی عالی بود و با پژو 405 راحت برابری میکرد
    خیلی نرم و راحت و جادار بود
    دلم برای سوارش خیلی خیلی تنگ شده

  4. AMIN

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    چهره ای ساده و شیک با استهلاک نسبتا پایین و کلا مثل ژاپنیا بیشتر کارایی مد نظرشونه… یه محصول لوکسی مثل فیتون ساخت که زیاد موفق نبود(البته تجربه اولش بود) و فروش پایینی داشت… ولی خوب کمپانی قدرتمندی در زمینه مالی شده که حتی هموطناش بنز و ب ام و و پورشه در رتبه های بعدی قرار دارن… و جدیدا تو بازار آمریکا فروش خوبی رو داره بدست میاره…

  5. tomcat

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی سخت میشه ی محصول از فولکس واگن پیدا کرد که هم محبوب نباشه هم ناموفق باشه…ی خودروساز خوش نام ‏‎ ‎

  6. جلال

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    دقت کردید چقدر پاسات وفیتون شبیه همن؟

  7. MAHDI

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فولکس تو تمام بازارا تو کلاسایی مثل هاچ بک یا همین متوسط یه پای رقابت بوده و طرفدارای خودشو داشته و داره تو ایرانم تو اون سالایی که خیلی از ماشینای با کیفیت با برندای موفق تو ایران بودن تا وقتی که خیلی از این برندا رفتن خودشو خوب نشون داد و اخر سر سرنوشتش مثل بقیه برندای موفق ایران شد

  8. علی

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تورو خدا اولین ماشینشون رو ببینید؟؟؟!!!! آخریش هم ببینید !!!!!!!!!!!!!

    مال ما 2 تا شرکت داریم !!! این دو تا شرکت هم 2 تا محصول بدرد نخوره 100 سال پیش یه کشوره دیگه رو دارن تا الان تولید می کنند. فقط هم چراغ عقب و جلوشون عوض میشه! جالب اینجاس به زور هم باید بخریم !

  9. Amin

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به جلوی پاسات نسخه ی چهارم نگاهی بیاندازید . به نظرتون شبیه سنمد نیست ؟ ای ایران خودروی نقلا !

  10. a-x1

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    لطفا مطلبی درباره نحوه کار و عمل کرد موتور های با تعداد سیلندر زوج ( 2 4 6 8 10 …) و با تعداد سیلندر فرد ( 3 5 7 ..) قرار بدین

  11. امین

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (818 ديدگاه)

    آخر این ماشین چه مدلیه ؟ ( سدان ، هاچ پک یا GT )

  12. Kayhan

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    در عرض 40 سال چقدر ماشیناشون عوض شده و پیشرفت کرده بعد پراید ما از سال 86 (البته میلادی!) که توسط فورد تولید شد تا امروز فقط چراغاش عوض شده!

  13. hitman

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تازه سپر جدید و همراه با ترمز آ ب س با کلی پا فشاری و منت سازمان سوخت و پلاک خودرو توسط سردار رویانیان که اگه ایشونم نبودند معلوم نبود تا چه موقع در این وضعیت می بود و به خلق الله می انداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا