فولکس واگن

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری فولکس‌واگن برای تولید باتری

فولکس‌واگن اعلام کرد سرمایه‌گذاری ۲۰.۳۸ میلیارد دلاری را به منظور تولید باتری خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. بنا به گفته این غول خودروسازی، سرمایه‌گذاری یاد شده باعث ایجاد ۲۰ هزار شغل خواهد شد. فولکس‌واگن کمپانی جدیدی با نام پاور کو تأسیس خواهد کرد تا بر تلاش‌های گسترده این خودروساز در تولید محصولات الکتریکی نظارت داشته باشد. پاور کو کل زنجیره تأمین باتری فولکس‌واگن از تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های جدید تا استخراج مواد خام و در نهایت بازیافت را مدیریت خواهد کرد. این خبرها در مراسم کلنگ زنی اولین کارخانه تولید باتری فولکس‌واگن در آلمان منتشر شده‌اند.

هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید:

تجارت سلول باتری یکی از ستون‌های استراتژی جدید ماست که باعث خواهد شد فولکس‌واگن پیشتاز ارائه کننده حمل‌ونقل پایدار و مبتنی بر نرم‌افزار در آینده باشد. تأسیس کارخانه تولید باتری خودمان یک ابر پروژه از نظر فنی و اقتصادی خواهد بود. این امر نشان می‌دهد ما در حال ارائه تکنولوژی آینده به آلمان هستیم

ژرمن‌ها سال پیش اعلام کردند تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۶ کارخانه تولید سلول باتری در اروپا را تأسیس خواهند کرد که یکی از آن‌ها در سالزگیتر آلمان و دیگری در سوئد خواهد بود. سومین کارخانه قرار است در والنسیای اسپانیا تأسیس شود و چهارمین کارخانه هم در اروپای شرقی قرار خواهد داشت. این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای تأسیس گیگا فاکتوری های بزرگ در آمریکای شمالی دارد. این کارخانه در نهایت ظرفیت تولید ۲۴۰ گیگاوات در سال را خواهند داشت. فولکس‌واگن می‌خواهد با آغاز سال ۲۰۲۳ طراحی سلول پریسماتیک جدیدی را برای باتری‌ها معرفی کند. این باتری‌ها در محصولات متنوع برندهای گروه فولکس‌واگن بکار خواهند رفت. هدف از این نوع طراحی استفاده ۸۰ درصد محصولات الکتریکی گروه فولکس‌واگن از باتری‌های خود شرکت تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود. این غول خودروسازی همچنین قراردادهایی با دو تأمین‌کننده بزرگ باتری یعنی سامسونگ و CATL امضا کرده است. فولکس‌واگن همچنین از یک استارت آپ آمریکایی با نام کوانتوم اسکیپ نیز حمایت می‌کند، استارت آپی که در حال کار روی باتری‌های حالت‌جامد کاراتر است.

فولکس‌واگن تنها خودروسازی نیست که دخالت مستقیم در تولید باتری دارد زیرا این امر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. فورد نیز در حال ساخت سه کارخانه تولید باتری بوده و ظرفیت آن‌ها به ۱۲۹ گیگاوات در سال خواهد رسید. جنرال موتورز هم چهار کارخانه تولید باتری در آمریکا را با همکاری LG Chem راه‌اندازی خواهد کرد تا ظرفیت سالانه آن‌ها به ۱۴۰ گیگاوات برسد. استلانتیس در حال ساخت کارخانه باتری ۲.۵ میلیارد دلاری در ایندیاناست و هیوندای و تویوتا نیز برنامه‌های تولید باتری در آمریکا را اعلام کرده‌اند. فولکس‌واگن که دومین خودروساز بزرگ دنیا از نظر تولید خودروست با چالش‌هایی در تولید محصولات الکتریکی روبرو شده است. دایس اخیراً گفته بود این کمپانی اساساً تمامی محصولات خود در اروپا و آمریکا را برای یک سال فروخته است و بنابراین هر فردی که بخواهد محصولی الکتریکی از فولکس‌واگن، آئودی یا سایر برندهای این غول خودروسازی بخرد شاید باید تا سال ۲۰۲۳ منتظر بماند. ژرمن‌ها همچنان با مشکلات مربوط به کمبودهای چیپ و همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. rezars pc

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (473 ديدگاه)

    با درود خدمت دوستان پدالی امیدوارم روز خوبی داشته باشید
    قطعا تصمیم آینده نگرانه و ارزشمندی رو گرفتند هرچه بیشتر بهتر

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      مطمئناً تسلا آخرایِ کارِ !

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
  2. meysam

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    تا زمانی که فکری بحال بازیافت میلیونها تن مواد سمی حاصل از پایان عمر این باتریها بوجود میاد نشه
    (که چندین برابر درونسوزها برای محیط زیست خطرناک تر هستند)
    نمیشه گفت تصمیم آینده نگرانه

    موافقم ۹
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا