فولکس واگن

فولکس واگن ID-Xtreme کانسپت با الهام از مدل‌های رالی معرفی شد

فولکس‌واگن از آخرین مدل مفهومی الکتریکی خود با نام «ID.EXTREME» پرده‌برداری کرده است. این شاسی‌بلند چهاچرخ محرک از فنربندی با امکناتی چون ارتفاع بیشتر نسبت‌به ID.4 و میل ضدبرخورد سود می‌برد.

ID.EXTREME در رویداد سالانه گروه خودروسازی فولکس‌واگن در «لوکارنو»، سوییس، رونمایی شد. سازنده برای تولید این مدل، شاسی‌بلند ID.4 GTX، قدرتمندترین مدل در خط تولید خود، را منبع کارش قرار داده است. این کانسپت از نرم‌افزار جدید و ویژگی موسوم‌به «high-drive performance» سود می‌برد که قدرت خروجی آن را ۸۶ اسب بخار بیشتر از ID.4 GTX و به ۳۷۷ اسب بخار رسانده است.

فولکس‌واگن برای تهیه این مدل دست به تغییرات ظاهری متعددی زده است. سپر جلوی خودرو به لطف فناوری سه‌بعدی بازسازی شده تا چهره‌ای سرسخت‌تر و مصمم‌تر به این کانسپت بدهد. تایرهای آفرود این مدل دور رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی رالی آن را گرفته‌اند. کف بدنه نیز از زیر با سپر آلومینیومی پوشانده شده است تا در مسیرهای ناهموار، آسیبی متوجه اجزای اصلی بدنه نشود.

فولکس‌واگن به‌جز سپر، گرافیک چراغ‌های مه‌شکن را هم تغییر داده، یک باربند و چراغ‌های LED اضافه را به سقف افزوده و طاق‌های جدیدی را برای چرخ‌های این خودرو تدارک دیده است. از ویژگی‌های جدید این مدل می‌توان به سیستم تولید صدای مصنوعی آن اشاره کرد که ازطریق بلندگوها صدای اگزوز تصنعی تولید می‌کنند. صندلی‌ها نیز این‌بار با آلکانتارا و دوخت‌های نارنجی پوشیده شده‌اند تا با رنگ و طرح جذاب بیرونی بدنه همخوانی داشته باشند.

پیشرانه ID.EXTREME نیروی خودرو را از یک باتری ۸۲ کیلووات ساعتی می‌گیرد. فولکس‌واگن هنوز هیچ اطلاعیه‌ای درباره تولید انبوه این کانسپت منتشر نکرده اما بازخوردهای اهل رسانه درباره آن را جدی گرفته است؛ بنابراین حتی اگر آن را نسازد، حتما از تجربه ساخت آن در تولید مدل‌های آینده استفاده خواهد کرد. مدیر خط تولید MEB فولکس‌واگن، «سیلک بگشیک»، می‌گوید:

ما واقعا مشتاقیم تا ببینیم که طرفداران خودروهای برقی چگونه به این خودرو واکنش نشان می‌دهند. ما براساس بازخورد اجتماع به آن، نحوه پیشبرد پروژه‌مان را تصمیم می‌گیریم.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ظاهر ماشین به قابلیت هاش نمیخوره و بنظرم خودرو برقی برای افرود خوب نیست و من مدل های بنزینی رو ترجیح میدم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. Nima RST

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این آفرودرای برقی عین هاچبک قدبلندن
      تقریبا هیچکدوم مثل آفرودرای واقعی قدیمی سیستم تعلیق مستقل ندارن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  2. ۹۱۱

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    افرودی که برقی باشه افرود نیست. اگر وسط بیابون شارژش تموم شد چی؟ این ماشین فقط به درد مسیر های افرود کوتاه میخوره اونم نه افرود سنگین از نوع سبک. اونم در صورتی که یک گروه پشتیبانی هم داشته باشی. من که رانگلر یا برانکو رو بهش ترجیح میدم. راستی قیمتش چنده؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Erfan

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (470 ديدگاه)

      اینکه کانسپته قیمت نداره

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. ۹۱۱

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (328 ديدگاه)

        من فکر کردم که نسخه تولیدی هست بعد اومدم پایین دیدم نوشته کانسپت. اومدم درستش کنم که دیدم فرصتش تموم شده. ممنون از شما.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. Payfast

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (502 ديدگاه)

    این یا اون بلیزر برقیه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا