ولوو

معرفی فیس‌لیفت ولوو XC90 با تکنولوژی‌های جدید

ولوو پس از معرفی نسل جدید تقریباً تمامی محصولات خود، حالا به سراغ بروز کردن محصولات قدیمی‌تر مثل کراس‌اوور پرچم‌دار XC90 رفته و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن‌را با تغییرات ظاهری ظریف و تکنولوژی‌های جدید معرفی کرده است. با نگاه به XC90 جدید شاید متوجه تغییر خاصی نشوید چراکه به‌غیراز رینگ‌های جدید، ارائهٔ رنگ‌های بیرونی جدید و جلوپنجره‌ای با طراحی مشابه محصولات جدیدتر، تقریباً دیگر قسمت‌های خود بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. البته این لزوماً چیز بدی نیست زیرا XC90 به‌خودی‌خود ماشین بسیار زیبایی است و طراحی بیرونی آن تاکنون جوایز زیادی گرفته است.

در داخل خودرو نیز در قسمت داشبورد هیچ تغییری صورت نگرفته اما در ترکیب صندلی‌ها تغییراتی اعمال شده است. ولوو برای صندلی‌های XC90 مدل ۲۰۲۰ ترکیب‌های مختلف جدیدی را ارائه کرده و حالا امکان سفارش نسخه‌های پنج، شش و هفت‌نفره برای آن وجود دارد. علاوه بر این، امکان خواباندن صندلی‌ها نیز با شیوه‌های مختلفی فراهم شده که این یعنی اساساً XC90 با هر تعداد صندلی قابل تنظیم خواهد بود.

اما یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های XC90 جدید، تجهیز آن به یک سیستم تازه توسعه یافتهٔ بازیابی انرژی ترمزها است. این سیستم که با ترکیبی از سیستم KERS و واحدهای ICE قبلی شکل گرفته است، در کنار پیشرانه‌های درون‌سوز قرار گرفته و به ادعای ولوو در رانندگی در دنیا واقعی تا ۱۵ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند. این سیستم که از سیستم ترمز باسیم جدیدی استفاده می‌کند، با بازیابی انرژی جنبشی هنگام ترمز گیری به کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمک می‌کند.

XC90 فیس‌لیفت به سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که ولوو از سال ۲۰۱۵ تاکنون در محصولات جدیدتر خود مثل XC60 و S60 ارائه کرده هم مجهز شده است. یکی از این سیستم‌ها سیستمی بنام ایمنی شهری با ترمز خودکار است که به گفتهٔ ولوو هنوز هم تنها سیستم موجود در بازار است که عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ را تشخیص دهد. ازجملهٔ دیگر سیستم‌های ایمنی جدید XC90 نیز می‌توان به سیستم جلوگیری از انحراف از مسیر و برخورد شاخ‌به‌شاخ و هشدار ترافیک عقب با ترمز خودکار اشاره کرد.

این سیستم‌ها در کنار قفس ایمنی ولوو، این کراس‌اوور بزرگ را به یکی از ایمن‌ترین خودروها دنیا تبدیل کرده است. در همین حال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sensus خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است و حالا XC90 از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند. ولوو هم‌اکنون سفارشات خرید XC90 مدل ۲۰۱۹ در تمامی بازارهای سراسر جهان می‌پذیرد اما تولید آن از ماه می در کارخانهٔ ولوو در سوئد آغاز خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عکس اولو شما داشته باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش واقعا قشنگه. نیازی به تغییر و حتی فیس هم نداره. راحت تا 3_4 سال دیگه جا داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FULL HD

      ۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طراحی ساده همیشه شیکه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    Volvo XC90 Facelift 2020
    حجم موتور : 2 لیتر پلاگین هیبرید توین توربو
    تعداد سیلندر : 4
    قدرت : 400 hp
    گشتاور : 640 nm
    صفر تا 100 : 5.6 ثانیه
    حداکثرسرعت : 250 کیلومتر
    مصرف سوخت : 2.1 لیتر در صد کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میلاد

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تنها مدلی که از نزدیک دیدم و میتونم بگم تنها طراحیه که بعد پنج سال معرفی و فروش هنوز قدیمی نشده هیچی بلکه مدلای جدید در مقابل طراحی این مدل کم میارن
    تنها مدلی که وقتی معرفی شد بقیه شرکتهای مطرح طراحیشون رو کلا عوض کردن و دنبال یه زبان طراحی مثل این مدل ولوو رفتن
    تنها مدلی که همه و حتی خودم گفتن زشته عقبش ولی وقتی چندسال پیش برا اولین بار و تا الان که بارها میبینم میگم زشت نیست هیچی بلکه خیلیم زیباست. باید و باید از نزدیک ببینین تا این طراحی رو درک کنین. از نزدیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. irani

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این مدلو تو مشهد دیدم
      از نزدیک خیلی زیباست
      مخصوصا رنگ مشکیش
      یه حس خوشایندی به ادم دست میده
      مخصوصا ترکیب شیشه دودی و چراغای عقب قرمز تند

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا