تیونینگمرسدس بنز

معرفی برابوس راکت GTS شوتینگ بریک با 1000 اسب بخار!

برابوس نسخهٔ جدیدی از راکت GTS را با نام دیپ بلو معرفی کرده که بدنه فیبر کربنی چشمگیری دارد و حدود ۶۸ هزار دلار گران‌تر است.

برابوس راکت GTS با ۱۰۰۰ اسب بخار که بر پایه مرسدس AMG SL63 S E-Performance ساخته شده، خودرویی خیره‌کننده بود اما حالا این تیونر معروف آلمانی نسخه‌ای جدید با فیبر کربن نمایان بنام دیپ بلو را معرفی کرده که حدود ۶۸ هزار دلار گران‌تر است. بدنه این خودرو، مانند مدل مشکی ۱.۱ میلیون دلاری قبلی، کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. برابوس می‌توانست به‌راحتی یک روکش رنگی روی خودرو بکشد و کار را تمام کند اما این تیونر مرسدس ترجیح داد ظاهر فیبر کربن نمایان را حفظ کند و با ترکیب الیاف آبی در بافت کربن، جلوه‌ای منحصربه‌فرد به بدنه و تزئینات داخلی ببخشد. اگر این هم کافی نباشد، مشتریان می‌توانند قطعات اضافی را با رنگ دیپ بلو در نسخه‌ای با قیمت تقریبی ۱.۸ میلیون دلار سفارش دهند.

بدنه فیبر کربنی راکت GTS تنها برای زیبایی طراحی نشده و مزایای آیرودینامیکی نیز دارد. برای مثال، اسپلیتر جلوی بازطراحی‌شده، نیروی بالابر در محور جلو را کاهش می‌دهد که موضوعی حیاتی برای سوپرکاری است که می‌تواند به سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برسد. ورودی‌های هوای بزرگ پشت سپر جلو و در نزدیکی گلگیرهای عقب نیز هوای خنک را به پیشرانه V8 جلو و موتور الکتریکی عقب می‌رسانند. دیفیوزر عظیم فیبر کربنی که با استفاده از طراحی CAD و آزمایش در تونل باد توسعه یافته، چهار خروجی اگزوز تیتانیومی را در برمی‌گیرد و همراه با اسپویلر دم اردکی یکپارچه، داون‌فورس را افزایش می‌دهد.

نسخه دیپ بلو همچنین از رینگ‌های جدید و انحصاری مونوبلاک پلاتینوم ادیشن ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب بهره می‌برد. این رینگ‌ها با طراحی پنج‌پره نه‌تنها ظاهری جذاب دارند، بلکه هوای خنک را به سمت ترمزهای اختصاصی برابوس هدایت می‌کنند. استفاده گسترده از فیبر کربن و کف‌پوش‌های سبک‌وزن، وزن خودرو را به زیر ۲۳۲۰ کیلوگرم کاهش داده، هرچند برابوس عدد دقیق آن را اعلام نکرده است.

در بخش قوای محرکه شاهد همان ارتقاء نسخهٔ قبلی هستیم. درنتیجه، در این مدل شاهد پیشرانهٔ V8 توئین توربو هستیم که حجم آن از ۴ به ۴.۴ لیتر افزایش پیدا کرده و ۷۹۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری ترکیب شده که به باتری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلووات ساعتی متصل است و محور عقب را تغذیه می‌کند. با مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۶۲۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفرتاصد این خودرو تنها ۲.۶ ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت ۹.۵ ثانیه طول می‌کشد. مردان برابوس به صدا هم توجه ویژه‌ای داشته و خودرو را به سیستم اگزوز با عملکرد بالا مجهز کرده‌اند که هر خروجی آن با فیبر کربن احاطه شده است. مبدل‌های کاتالیزوری ویژه نیز به خلق سمفونی بی‌نظیر V8 کمک می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Not worth

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت مدل اولیه این چیزی حدود یک میلیون دلاره ، و حالا این شده ۱.۸ میلیون دلار ، که خیلی خیلی گرونه برا همچین ماشینی ، با توجه به تاپ سپید ۳۱۷ کیلومتری و ۷۹۰ اسب بخار بودنش .

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. آرمان

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (188 ديدگاه)

      منصوری که خوب تو پاچه پولدار ها میکنه و اونارو تیغ میزنه،اینجور افزایش قیمت روی محصولات خاص خودش نمیزاره و من فکر می‌کنم مقاله اشتباه اطلاعاتی داره
      اصلا نمیشه ماشین ۲۵۰هزار دلاری بعد تیونینگ بشه ۱.۸میلیون دلار
      خصوصا که توی سرمقاله نوشته افزایش ۶۸هزار دلاری نسبت به مدل قبلی و قبلی ۱.۱میلیون قیمت داشته
      شایدم من اشتباه متوجه شدم ولی گرانترین مدلهای جی واگن برابوس توی دبی ندیدم بیشتر از ۱میلیون قیمت داشته باشن
      البته برندهای لاکچری خوب بلدن توی پاچه سرمایه دارهای که دنبال شوآف و چشم بهم چشمی هستن،بکنند مثل لویی ویتون که برای یک کیف دستی زنانه کوچک ۳،۴هزار دلار میگیره یا ساعت مچی برندهای خاص به قیمت میلیون دلاری

  2. M

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    نظر نظر شما
    ولی به نظرم خوبه
    اما با پول کمتر میشه یه کوروت c8 هم خرید نه تازه با مشخصات مشابه
    اما از روی تعصب میگم خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  3. khasha.yar

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بیتل رو به این ترجیح میدم

    موافقم 7
    مخالفم 25
  4. Amir

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعاً مفهموم بعضی از ماشینارو آدم درک نمیکنه ۱٫۸ میلیون دلار پول اینو بدی خب که چی داره آخه

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. Siyavash

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    پول مفت دیگه.یه احمق همچین پولی به این میده.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. maranello550

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    همین ایران بیاد 10 میلیون دلار ارزش داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. maranello550

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    نمیدونم چرا میگن گرونه
    وقتی تو کشوری هستیم که لندکروز 80 هزار دلاری رو 1 میلیون دلار میفروشن

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Siyavash

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1233 ديدگاه)

      کاملا درک میکنم چی میگی و موافق هستم..ولی اونجا ایران نیس…

  8. mojavad

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با این پول ویرونو ترجیح میدم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. Ali Supercharge‌ (ممممد سابق)

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (95 ديدگاه)

    به‌جز قیمیتش،
    واقعاً مجذوب طراحیش و رنگش شدم

  10. O

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    همچیش خوبه تا به عقبش رسیدم… https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/07/Brabus-Rocket-GTS-Deep-Blue-3.jpg
    اون قسمت سقف شبیه ال نود های استیشن یا پاترول های اتاق بلند شده 😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. zm.1994

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    قشنگه رنگشم قشنگه خوشم اومد البته عقبش میتونست قشنگتر باشه 💜💜💜💜

  12. amirmohammadja79

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (265 ديدگاه)

    خیلی منو یاد F12 انداخت خصوصا قسمت گلگیر به عقب ماشین
    طراحیش جذاب و زیباست خیلی خوشگله واقعا
    ولی ب عنوان مرسدس فن F12 رو ترجیح میدم

  13. moslem

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با این پول میرم یه فراری میگیرم این چیه آخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا