درگ تماشایی پورشه 911، نیسان GT-R، آئودی R8 و ب‌ام‌و M850i

هرچند مدت زیادی از معرفی نسل جدید پورشه 911 نمی‌گذرد اما در حال حاضر این ماشین وارد بازار شده و بنابراین زمان آن رسیده که ببینیم در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند. بدین منظور، وب‌سایت بریتانیایی CarWow نسل جدید این اسپرت افسانه‌ای آلمانی را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر رقبای سرسختی شامل آئودی R8 پرفورمنس، ب‌ام‌و M850i و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. پیش از آنکه سراغ تماشای این درگ جذاب برویم بهتر است بر مشخصات فنی شرکت‌کنندگان مروری داشته باشیم.


نسل جدید 911 فعلاً فقط در دو نسخهٔ کاررا S و کاررا 4S به بازار عرضه می‌شود که در این درگ مدل کاررا 4S شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری H6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. کاررا 4S طبق اعلام رسمی پورشه ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را دارد.

R8 پرفورمنس جدیدترین نسخهٔ این سوپراسپرت آلمانی است و تنها شرکت‌کنندهٔ تنفس طبیعی این درگ محسوب می‌شود. در سینهٔ این ماشین قلب 5.2 لیتری V10 لامبورگینی اوراکان قرار دارد که 620 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. R8 پرفورمنس برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به 330 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در سمت دیگر میدان، گودزیلای ژاپنی یعنی نیسان GT-R ایستاده که با سلاح نیسمو به این نبرد آمده است. در زیر کاپوت این اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربو با 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این پیشرانه نیروی خود را توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ می‌رساند. GT-R نیسمو ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که سریع‌ترین شتاب در بین شرکت‌کنندگان این درگ به‌حساب می‌آید.

و نهایتاً آخرین شرکت‌کنندهٔ این رقابت نیز ب‌ام‌و M850i است. البته این خودرو یک کوپهٔ لوکس چهارنفره است که با 2015 کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. به همین دلیل شاید M850i برای دیگر شرکت‌کنندگان حریف و شکار آسانی به نظر برسد اما نباید فراموش کرده که زیر کاپوت این ماشین یک نیروگاه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر قرار گرفته است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ منتقل شده و ماشین را ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

بنابراین نسل جدید 911 کاررا 4S ضعیف‌ترین شرکت‌کنندهٔ این درگ است اما آیا با وجود قدرت کمتر می‌تواند در مسافت 400 متر با رقبای قدرتمندتر به رقابت بپردازد یا برای این کار باید منتظر معرفی مدل‌های قوی‌تری مثل توربو یا GT3 باشیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

مشخصات فنی

 

پورشه 911 کاررا 4S

آئودی R8 پرفورمنس

نیسان GT-R نیسمو

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه 3 لیتری H6 5.2 لیتری V10 3.8 لیتری V6 4.4 لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی توئین توربو توئین توربو
قدرت 450 اسب بخار 620 اسب بخار 600 اسب بخار 530 اسب بخار
گشتاور 530 نیوتن متر 580 نیوتن متر 652 نیوتن متر 750 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه 6 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.4 ثانیه 3.1 ثانیه 2.8 ثانیه 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت 305 کیلومتر/ساعت 330 کیلومتر/ساعت 315 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
وزن 1565 کیلوگرم 1645 کیلوگرم 1725 کیلوگرم 2015 کیلوگرم
قیمت 121,650 دلار 195,650 دلار 177,135 دلار 112,895 دلار

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. Just bentley continental
    سوابق: (419 دیدگاه) ,

    گودزیلا پیر شده ولی بازم گودزیلاست
    تو درگ رولینگم که ائودی رو لوله کرد سن این دوتا ماشینم مقایسه کنیم می فهمیم.
    از طرفی پورشه ۹۱۱فوق العادست وقتی کرراش این باشه توربو وgt3 ش چی میشن خدا می دونه.

    پاسخ
  2. Nissan..Japan
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    باز دم gtr گرم که بالای ده سال از عمرش میگذره اما همچنان جزو پنج شش تا سوپر اسپرت سریعه جهانه…واقعا زمان معرفیش چی بوده!!!

    پاسخ
  3. احمدرضا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    مطمئن بودم آئودی اول میشه اما انتظار ۱۱.۱ از پورشه رو نداشتم!
    این مدلش اینجوریه توربو اسش چه رکوردی بزنه امسال

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    پورشه فوق العاده بود با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ اسب بخار کمتر به خوبی رقابت کرد بی ام و هم عالی بود و بعد از پورشه کم قدرت ترینشان بود با ۵۳۰ اسب بخار لحظاتی از نیسان جی تی ار جلو بود و احتمالا با نسخه m8 در رقابت با جی تی ار برنده بشه.

    پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عشق است بی ام و.. با اینکه از همه سنگین تر و تو کلاس بقیه نبود ولی پا به پای همه اومد.. m8 بیاد میترکونه

    پاسخ
      1. علی
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        بوگاتی با 16 سیلندر درست هایپر کار ولی4 تا توربو داره

        پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (642 دیدگاه) ,

      ببین هوراکان اوو چیه پس
      از روی همین آئودی میشه عملکرد هوراکان توی درگ هم پیش بینی کرد با یکم اختلاف جزئی

      پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (2304 دیدگاه) ,

    این سومین درگ bmw سری ۸ هستش در مجلهCARWOW.
    درگ اول مدل ب ام و 840 d در مقابل مرسدس E400 کوپه وآیودی A8 بود که پیروز درگ و رولینگ ب ام و 840 میشه.
    درگ دوم بازم مدل ۸۴۰D بود درمقابل M5مدلE60 وهمینطور M140 هستش که اونم درگ جذابیه.

    الانم که مدلM850 هستش.اما به نظر من نتیجه پورشه ۹۱۱ اینجا عالی بود با وجود قدرت خیلی کم

    پاسخ
  7. ZXEN
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    مهندسی نیسان اثبات شده هست . بارهاخودروهای عجیب و غریب ساخته . پاترول ، تایتان ، گودزیلا ، سری Z ، و غیره . آلمانی ها هم خیلی شیک طراحی شدن .

    پاسخ
  8. شاهین
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    از آئودی انتظار نداشتم خدایی خوب بود حرفی درش نیست
    انتخاب من پورشس بخاطر پرفورمنسی که با اون قیمت تحویل میده
    نیسان هم پیر شده باید دست از فیس لیفت دادن های جزئی بردارن و پلتفرم جدیدشو بسازن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.