آئودی

مسابقه درگ جالب RS E-Tron GT و خودروی فرمول E آئودی

نیکو رزبرگ در جدیدترین ویدئوی منتشر شده از خودرو یک دستگاه آئودی RS E-Tron GT را در برابر خودروی فرمول E این خودروساز قرار داده است.

البته این دو خودرو جزو محصولات عادی ارباب حلقه‌ها نیستند. RS E-Tron GT همین چند روز پیش معرفی ‌شده و ظاهراً هنوز دارای پوشش‌های استتاری در زمان فیلم‌برداری این ویدئو بوده است. این خودرو قدرت ۵۹۰ اسبی داشته و در حالت اووربوست قدرت تولیدی‌اش به ۶۳۷ اسب بخار می‌رسد. این قدرت باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

اما خودروی فرمول E آئودی قدرت بسیار کمتری دارد. دومین نسل این خودرو خروجی حدود ۳۳۵ اسبی داشته اما به لطف وزن کمتر می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه را ثبت کند.

البته این درگ کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا پس از بارش برف انجام شده است. اگرچه آئودی تلاش داشته پیست را تمیز نگه دارد اما شرایط آب و هوایی از شرایط ایده آل بسیار فاصله داشته و بنابراین هیچ‌کدام از خودروها نمی‌توانند بهترین عملکرد را به نمایش بگذارند.

البته در این شرایط خودروها رقابت نزدیکی را تجربه کرده‌اند. جدای از لانچ صورت گرفته، به نظر می‌رسد هر دو خودرو شتاب گیری تقریباً مشابهی داشته و همین وضعیت تا خط پایان حفظ شده است. در واقع این خودروی فرمول E بوده که با فاصله کمتر از یک خودرو توانسته RS E-Tron GT را شکست دهد.

به نظر می‌رسد این نتیجه باعث عصبانیت رزبرگ شده، کسی که از زمان بازنشستگی فرمول ۱ حس رقابتی خود را از دست نداده است. او بین مسابقه شروع به برنامه‌ریزی برای پیروزی در مسابقه بعدی کرده و جزئیات مربوط به پدال گاز و ترمز و… را توضیح می‌دهد.

رزبرگ مسابقه دوم را به لطف استارت عالی و منحنی شتاب گیری خوب پیروز می‌شود؛ اما اینکه در یک پیست خشک و مناسب چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد بحث دیگری است اما اینکه خودروی جاده‌ای آئودی به اندازه مدلی مسابقه‌ای سریع است احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. TROFEO

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    چرا فیلم نیست؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (300 ديدگاه)

      حداقل ویدئو میزاشتی که لذت ببریم

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  2. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    WWWOOOWWW!!!!!!!
    چه درگِ خفنی!!!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. TROFEO

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2058 ديدگاه)

      چطور فیلمی که نیست رو دیدی؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. سردبیر

        ۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (657 ديدگاه)

        درود. جسارتا چون ویدئو در یوتیوب است، برای نمایش فیلم باید پراکسی خود را روشن نمایید.

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
      2. PHILIPP

        ۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (379 ديدگاه)

        با فیلترشکن

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  3. Mf1

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تعجبه از پدال که چرا الان درگ گذاشته در حالی که این درگ تقریبا ده روز پیش انجام شده

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  4. T.C.B.K

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پدال ۲ ماه پیش سایت موتور ۱ یه درگ خفن گذاشت خواهشنا بزارش ??

    پولستار ۱ /// فورد موستانگ شلبی GT500 /// بی ام و M8

    پدال این درگ برای ۲ ماه پیشه. چرا نزاشتیش؟؟؟ خواهشنا بزارش.

    درگ نتیجش معلومه ولی جذابیتش یه طرف دیگس.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
    1. MAHDI

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5288 ديدگاه)

      پدال عشقیه. کمتر رقابتی به اندازه رقابت M5 و E63 جذابه. اونم نسخه فیس لیفت هردو در کنار هم که در پیست برای اولین بار در کنار هم رقابت داشتن. اونم از مجله معتبر auto bild sportscars اما پدال مطلبش رو نذاشت که نداشت.
      بعد یه خودروساز اگه دمپایی بده بیرون پدال ۱۰ مطلب در موردش میزاره. ?‍♂️
      مثل گذشته نیست.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    2. MAHDI

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5288 ديدگاه)

      من معمولا چند وقتی هست که دیگه زیاد پدال نمیام. چون کاملا مشخصه چطور دارن کار میکنن. مطالب هم یا فقط شده خبرهای تسلا یا مطالب بی معنی. مطلبی هم بخوام بخونم از سایت های دیگه میخونم چون میدونم پدال اونارو نمیزاره. فقط عادت شده انگار گاهی سر بزنم.
      در هر صورت پدال یه زمانی خیلی جذاب بود.که دیگه نیست

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    3. علی

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      درگ جذابی بود.
      تورقابت موستانگ و m8
      شروع از صفر :bmwبااختلاف زیادی پیروز شد.
      رول ریسینگ :موستانگ کاملا میلیمتری برد.
      موستانگ ۷۶۰اسب بخار
      بی ام و ۶۱۷اسب بخار
      ۱۴۳اسب اختلاف داشتن اما همه قدرت bmw رو دیدن.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    پدال خاهشا این درگ رو بزار درسته برای دوماه قبله اما باز جذابیت داره ‌

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا