آئودی

معرفی نسخهٔ محرک عقب جدید آئودی R8 RWD پرفورمنس

با نزدیک شدن به پایان عمر نسل دوم آئودی R8، این شرکت نسخهٔ قوی‌تری از مدل محرک عقب آن‌را با نام R8 RWD پرفورمنس معرفی کرده که نسخهٔ پایهٔ جدید خانوادهٔ R8 محسوب می‌شود. با آمدن این نسخهٔ جدید، R8 محرک عقب قبلی کنار گذاشته خواهد شد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی R8 RWD پرفورمنس حالا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۳۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر از R8 RWD قبلی بیشتر است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

شتاب صفرتاصد R8 RWD پرفورمنس در نسخهٔ کوپه ۳.۷ ثانیه و در نسخهٔ اسپایدر ۳.۸ ثانیه است درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به ترتیب ۳۲۹ و ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به لطف تنظیم خاص سیستم تعلیق دو جناقی R8 در این نسخه، امکان دریفت کشیدن‌های کنترل‌شده هم وجود خواهد داشت. برای این کار باید حالت اسپرت را فعال کرد که دخالت کنترل پایداری را کاهش می‌دهد و به راننده اجازه می‌دهد کمی سرگرم شود.

برای R8 RWD پرفورمنس همچنین آپشن‌هایی مثل سیستم فرمان پویا، لاستیک‌های ۲۰ اینچی کاپ و ترمزهای کربن سرامیکی ۱۹ اینچی بجای نمونه‌های فولادی ۱۸ اینچی استاندارد هم وجود خواهد داشت. این سوپراسپرت محرک عقب در نسخهٔ کوپه ۱۵۹۰ کیلوگرم با توزیع ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب وزن دارد درحالی‌که نسخهٔ اسپایدر با ۱۶۹۵ کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم سنگین‌تر است.

نسخهٔ پایهٔ جدید R8 در ظاهر از رنگ مشکی مات برای جلوپنجره، شبکهٔ عقب و سر اگزوزهای بیضی‌شکل بهره می‌برد و ۱۰ رنگ بیرونی مختلف هم برای آن ارائه می‌شود که قبلاً مختص نسخهٔ چهارچرخ محرک بودند. همچنین پکیجی بنام ادیشن هم برای این خودرو قابل سفارش است که رینگ‌های ۲۰ اینچی برنزی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، تیغه‌های جانبی فیبر کربنی و نشان‌های مشکی‌رنگ را به همراه دارد.

خریداران R8 RWD پرفورمنس در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، غربیلک فرمان چرمی و صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی و آلکانترا بهره‌مند خواهند بود درحالی‌که می‌توانند پکیج پرفورمنس دیزاین را هم سفارش دهند که دوخت متضاد آبی‌رنگ و تریم فیبر کربنی را اضافه می‌کند. همچنین سیستم صوتی B&O هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود.

قیمت آئودی R8 RWD پرفورمنس در آلمان از ۱۴۹ هزار یورو در نسخهٔ کوپه و ۱۶۲ هزار یورو در نسخهٔ اسپایدر آغاز می‌شود و آئودی از ۲۱ اکتبر پذیرش سفارشات خرید آن‌را آغاز می‌کند. این خودرو در کارخانهٔ آئودی در نکازاولم آلمان در کنار مدل مسابقه‌ای R8 LMS GT4 تولید می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سهند

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (553 ديدگاه)

    آئودی r8 تقریبا بی نقص است حیف که نسل جدیدش تولید نخواهد شد.
    همه ی زیرمجموعه های گروه فولکس واگن طراحی بسیار جذابی دارند.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا خیلی زیبا هستش ولی تنها مشکلی که داره در نسل های جدید صدای اگزوز جذابی نداره آدمو اذیت میکنه ولی در کل خوب هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  3. AMG GT R

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    بسیار زیبا و کاربردی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. ممدرضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اقا من آخرش نفهمیدم این v10 برای خوده ائودیه یا لامبو؟دوستان ممنون میشم جواب بدید🙏🙏

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. AMG GT R

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (501 ديدگاه)

      برای خود آئودی هست
      این موتور داخل خود کمپانی آئودی طراحی و تنظیم شده

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
    2. محمد امین

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1215 ديدگاه)

      درکل پیشرانه این پیشرانه ی v10 تحت نظر آئودی ساخته شده و ریشه اش به حدود ۲۲ سال پیش برمیگرده، و برای پلت‌فرم لامبورگینی گایاردو توسعه پیدا کرد
      البته باید بگم که لامبورگینی هم در توسعه ی این موتور نقش داشته، اما به طور کلی میشه گفت ساخت آئودی هست و یه جورایی جرقه ی گایاردو هم از آئودی نشئت گرفت

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. datsun

        ۱۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2086 ديدگاه)

        اول یه موتور ۵ لیتری بوده که لامبو ساخته بعد اومدن با آئودی یه موتور ۵.۲ لیتری روش توسعه دادن در واقع اصلاحش کردن با همکاری هم

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    3. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2915 ديدگاه)

      مال خود آئودیه که تو مجارستان فکر کنم تولید میشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3855 ديدگاه)

    عجب خوشگله 🤩

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. ممدرضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ممنون از همه دوستان عزیز🙏

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. رامتین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2301 ديدگاه)

    این موتور روی لامبو هوراکان بجای ۵۷۰ اسب، عدد بسیار عالی ۶۳۰ اسب ارائه میکنه که نشون میده مهندسین لامبو بهینه تر کار کردند. ضمنا من فکر میکنم موتور v10 لکسوس، بهتر از این موتوره، چرا که با ۴۰۰ سی سی حجم کمتر یعنی ۴.۸ لیتر همین توان ۵۶۰-۵۷۰ را ارائه میکنه، تازه آنهم ۱۰ سال پیش که اگر امسال این موتور را میخواست ادامه بده، براحتی به ۶۰۰ اسب می رسید.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. porsche 919 hybrid evo

      ۱۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      این ماشین مدل هایی داره که به ۶۰۰ اسب و بیشتر میرسن….

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. آریا ماشین

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (657 ديدگاه)

      قوی ترین نسخه r8 هم ۶۲۰ اسب بخار قدرت داره این نسخه محور عقب هست ، اوراکان هم در مدل evo rwd قدرتش ۶۱۰ هست که کمتر از مدل چهار چرخ محرک هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنیه،حیف که قراره به زودی خداحافظی کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حسین دهمرد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    درجه یکه ولی حس میکنم زیر سایه ی پورشه ۹۱۱ قرار گرفته.
    متاسفانه دیگه تعداد سیلندر تعیین کننده نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا