آستون مارتینمرسدس بنز

گسترش همکاری‌های استون مارتین و مرسدس بنز

استون مارتین همچنان با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما برای اطمینان بخشیدن به طرفداران اعلام کرده توافقنامه تکنولوژی استراتژیکی با مرسدس بنز به امضا رسانده و این امر به معنی گسترش همکاری‌ها با این برند آلمانی خواهد بود.

اگرچه هر دو خودروساز حدود یک دهه است که با یکدیگر همکاری می‌کنند اما این توافق جدید باعث دسترسی استون مارتین به نسل بعدی قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی مرسدس بنز و همچنین دیگر بخش‌ها و سیستم‌های خودرویی خواهد شد.

در عوض مرسدس هم سهام جدیدی از استون مارتین را طی سه سال آینده در دست خواهد گرفت. ارزش این سهام تا ۲۸۶ میلیون پوند می‌رسد و به این ترتیب سهم مرسدس در استون مارتین به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. ژرمن‌ها هم‌اکنون ۲.۶ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند اما آن را حداقل به ۲۰ درصد افزایش خواهند داد.

Aston Martin Mercedes-Benz AMG

این دو شرکت خیلی وارد جزئیات نشده‌اند اما تائید شده استون مارتین درخواست دسترسی به برخی پیشرانه و قوای محرکه و همچنین نرم‌افزارها، معماری الکتریکی و دیگر بخش‌ها را داشته است. مرسدس هم با این درخواست موافقت کرده و البته خواستار افزایش سهم خود در این شرکت شده است.

توافق اصلی درباره اولین پکیج تکنولوژی صورت گرفته و ارزش آن ۱۴۰ میلیون پوند بوده است. در عوض سهم مرسدس در استون مارتین از ۲.۶ درصد کنونی به ۱۱.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

استون مارتین ونتیج رودستر

پکیج‌های تکنولوژی بیشتری هم از مرسدس به استون مارتین خواهد رسید اما این دو شرکت گفته‌اند نیازمند توافق روی تکنولوژی‌ها، ارزش‌های متقابل و قیمت سیستم‌ها و بخش‌های مختلف هستند.

اگرچه فعلاً مشخص نیست که پکیج تکنولوژی اول شامل چه مواردی است اما لاورنس استرول مدیر اجرایی استون مارتین گفته است:

امروز ما قدم رو به جلوی دیگری را برداشتیم زیرا همکاری بلندمدت خود با مرسدس بنز وارد مرحله جدیدی شد و آن‌ها به یکی از بزرگ‌ترین سهامداران ما تبدیل شدند. با این توافق جدید ما دسترسی مطمئنی به تکنولوژی‌های کلاس جهانی خواهیم داشت تا از برنامه‌های گسترش محصول خود از جمله محصولات الکتریکی و هیبریدی پشتیبانی کنیم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. Sajjad

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بهترین شرکت برای همکاری رو انتخاب کرده
    واقعا پیشرانه ۴ لیتری مرسدس با شخصیت و گشتاور عجیب و غریبش خیلی فیت شده با کارکتر خودرو های استون
    فقط کاشکی با این توافق استون به نرم افزار های جدید مرسدس و سیستم اطلاعات سرگرمی بروز ترش دسترسی پیدا کنه که دیگه مجبور نباشه یک نسل قبل ترش رو در خودرو هاش بکار ببره

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (906 ديدگاه)

      بنز کارش ایجاد گشتاورهای دیوانه وار هست و در این کار واقعا استاده
      فقط ی مسئله ای که برام جالبه توجه که چرا از میل لنگ تخت استفاده نمیکنه تا دور موتور بالاتر هم بزنه البته تو AMG BLACK استفاده کرده ولی منظورم اینکه این میل لنگ معجزه میکنه و باید بیشتر بهش توجه بشه به دلیل حالت قرار گیریش.

      رخ DBS و مشخصات فنیش هم واقعا خونه خراب کنه… .

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        میل لنگ تخت برای دستیابی به دور بالاتر و اسب بخار بیشتر استفاده میشه که به عبارتی روبروی گشتاور قرار میگیره و این دوتا فاکتور رابطه مستقیم باهم ندارن.

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲
        1. Bayerische Motoren Werke

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (906 ديدگاه)

          منم اشاره کردم که برای دور های بالاتر
          در کامنت قبلی خط اول و خط دوم رو از هم جدا نوشتم
          ولی
          الان که اشاره کردی به این مسئله از شما میخوام که درباره عملکرد GT350R ی بررسی انجام بدی که تو همین پدال فک کنم چند سال پیش بود اگه خاطرم باشه.
          یک حالت اپتیمم وجود داره که شما در میل لنگ تخت میتونی گشتاور رو همزمان به افزایش اسب بخار به دور موتور های بالاتر انتقال بدی که این هم از خصوصیات بارز این نوع میل لنگ هستش.
          ارادتمندم… .

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        2. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1291 ديدگاه)

          بله درسته . اگه اشتباه نکنم تو تست GT BLACK هم اشاره شده بود تو دور های میانی کمبود گشتاور احساس میشه که برمیگرده به نوع میل لنگش.
          اون پست مربوط به gt350r رو هم فکر کنم میدونم کدوم منظورتونه. ولی با توجه به روابط تو چنین حالتی هم برای جلوگیری از افت توان احتمالا ماکزیمم گشتاور رو تو دور بالا ارائه بده که به نظر نمیرسه ایده آل باشه جز در موارد ویژه . بنظرم تا جایی که نیاز نباشه میل لنگ کراس اولویت داره.
          ارادت متقابل.

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        3. Bayerische Motoren Werke

          ۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (906 ديدگاه)

          البته ی چیز که بهش دقت نکردیم البته برداشت منه
          میل لنگ ی محور اصلی داره که به عنوان تکیه گاه هست و فاصله ای که به شاتون وصل میشه چه در صلیبی و چه در تخت یکی میشه ((منظورم اینکه روی یک شعاع قرار میگیرند و در اصل از لحاظ گشتاور(نیرو ضربدر فاصله) فکر نکنم تفاوتی بکنه)).
          ولی از اون طرف به علت در یک خط نبودن مکان اتصال شاتون به میل لنگ باعث عدم توازن بین دو طرف بلوک ۴ تایی سیلندر میشه((۸ سیلندر در نظر بگیر ۴تا چپ و ۴ تا راست)) و این باعث لرزش و تلف شدن نیرو میشه
          ولی
          در میلنگ تخت به علت در یک مسیر بودن و توازن بین بلوک چپ و راست از اتلاف نیرو کاسته میشه و به طبع هم اسب بخار افزایش پیدا میکنه و هم گشتاور میتونه تا پیک بالاتری با نمودار اسب بخار تقاطع پیدا کنه(منظورم افزایش یا کاهش گشتاور نیست).
          دیدگاه من بود با توجه به تحلیلم و خوشحال میشم تصحیح و یا تکمیل بشه.

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        4. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1291 ديدگاه)

          اگه بخواید از نظر شعاع میل لنگ و نیروی پیستون حساب کنید بله با فرض اینکه هر دو نوع رو با اندازه برابر در اختیار داشته باشیم با اعمال نیرو به یک لنگ گشتاور یکسانی ایجاد میشه.
          تفاوت اصلی در وزن و بالانس هست
          میل لنگ های تخت به دلیل اینکه سبک تر هستن به موتور اجازه میدن تا دور های بیشتری بزنه و همینطور با سرعت بیشتری نسبت به یک کراس این کار رو انجام بده، متعاقبا اینرسی کمتری هم تولید میکنه(و موتور های سریع تر توان بیشتری تولید میکنن)
          همونطورکه میدونید اسب بخار تولیدی یک موتور تابعی از گشتاور تولیدی و دور موتور هست پس ما وقتی بتونیم دور موتور رو چند صد دور یا هزار دور افزایش بدیم ممکنه مقداری افت گشتاور هم داشته باشیم ولی در عمل توان اسمی موتور بیشتر بشه که همه این ها بستگی به ست آپ های تیم طراحی داره و قطعا پیچیدگی هایی بسیار دیگه ای.
          اگه درست متوجه شده باشم شما میگید ” گشتاور تو دور بالاتری تحویل داده بشه و کاهش گشتاور نداشته باشیم ” این درصورتی ایده آله که موتور بتونه به صورت یک بازه تو دور پایین هم گشتاور رو حفظ کنه که معمولا چنین اتفاقی نمی افته و ما نهایتا با کاهش گشتاور تو دور پایین مواجه میشیم که البته ممکنه برای خودروهای اسپرت و پیست محور اهمیت زیادی نداشته باشه.

          دیدگاه من اینه امیدوارم درست نوشته باشم.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        5. Bayerische Motoren Werke

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (906 ديدگاه)

          موافقم
          بحث مفیدی بود
          ارادت… .

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. مانی

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        برادر جا به جا گفتی‌
        تعادل میل لنگ صلیبی بیشتره و لرزش کمتری داره

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. Bayerische Motoren Werke

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (906 ديدگاه)

          آره
          بررسی کردم
          برعکس گفتم
          دمت گرم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. Ramin

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (318 ديدگاه)

    اوه اوه خدا رحم کنه آستون مارتین با بنز…..
    چه شود.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  3. Dna

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اگه بنز بخره بیشتر خوشحال میشیم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  4. Amin-MC20

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1454 ديدگاه)

    امسال کمپانی ها بیچاره شدن

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  5. مهدی موتورز

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خدارو شکر

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (885 ديدگاه)

    آستون و بنز
    چه شود……

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  7. سورنا

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (892 ديدگاه)

    کاش این همکاری باعث بشه مث همکاریش با مک لارن یه اسطوره تکرار نشدنی مث slr تولید کنن …
    این slr الان معرفی بشه بازم بهترینه طراحیش عجیبه اصن ١٠٠ سال دیگه هم تکراری نمیشه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  8. 🏁AMG.63🏁

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    امیدوارم این همکاری ها نتیجه خوبی بده

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. REZA ///AMG

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2248 ديدگاه)

    واقعیت غیر قابل انکار در دنیای امروز اینه که شرکت های کوچکتر سوپراسپرت ساز مثل سابق توانایی حفظ استقلالشون رو ندارن و به اجبار یا باید تن به سلطه کمپانی های بزرگتر بدهند یا نابودی رو بپذیرن. هزینه های توسعه خودروها روز به روز در حال افزایشه و کمپانیهای کوچیک شانس چندانی برای بقا ندارن. هرچند این حرف کلی گوییه و استثنا زیاده اما این اتفاق به نظر اجتناب ناپذیر میاد.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (885 ديدگاه)

      داداش خوش برگشتی دلمون برات خیلی تنگ شده بود
      یه مدت کامنت نمی نوشتی دادا

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. REZA ///AMG

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2248 ديدگاه)

        گفتم بیام یه سری بزنم ببینم کی به کیه 🙂
        متاسفانه تا الان یکی دوتا اکانت آشنا بیشتر ندیدم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. مهرداد كمال

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (305 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. مهران

    ۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    هر نوع همکاری که کمک کنه به رشد یک برند قابل ستایش هست ولی خدایی از لحاظ پیشرفت و ساخت موتور و پکیج های ایمنی اونا کجا ما کجا

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا