آلفا رومئو

بررسی تخصصی سدان جذاب آلفارومئو جیولیا Ti اسپورت 2020

جیولیا یکی از بهترین ساخته‌های آلفارومئو طی سالیان اخیر محسوب می‌شود. این سدان اسپورت باعث شد میزان توجهات به این برند ایتالیایی طی سالیان اخیراً افزایش یابد و ما نیز فرصت بررسی نسخه Ti اسپورت آن را پیدا کرده‌ایم. برای آنکه ببینیم این خودرو چه در چنته دارد با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)

آلفارومئو جیولیا یکی از جذاب‌ترین سدان های بازار است. عناصری همچون جلوپنجره سه‌گوش، ورودی‌های هوای روی بدنه و… باعث شده‌اند این خودرو کاملاً متمایز از رقبا باشد. تنها ولوو S60 است که از نظر جذابیت شاید با جیولیا برابری کند؛ و مدل Ti اسپورت کربن حاضر در تست ما که نسبت به نسخه استاندارد Ti اسپورت حدود ۴ هزار دلار گران‌تر است باعث بهبود طراحی خودرو گردیده است. این مدل از ویژگی‌هایی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی مشترک با مدل کوادروفولیو، کالیپرهای ترمز قرمز و تریم کربن و فیبر کربن روی جلوپنجره، آینه‌ها، رکاب‌های جانبی و… برخوردار است.

در کابین نیز تغییرات ملایمی همچون چرم روی داشبورد، فرمان، صندلی‌ها و پانل درب‌ها دیده می‌شود. مدل حاضر در تست که از طرح یک رنگ برخوردار بود کمی پایه نشان می‌داد اما در کل کیفیت خوب و جذابی داشت و از متریال باکیفیت و سطح بالا در آن استفاده شده بود. تنها وجه تمایز واقعی این خودرو نسبت به مدل استاندارد تریم فیبر کربن کار شده روی کنسول مرکزی، دستگیره درب‌ها و داشبورد سمت سرنشین می‌باشد. پیش چشمان افراد هم یک صفحه لمسی ۸.۸ اینچی خودنمایی می‌کند.

  • راحتی (امتیاز ۶ از ۱۰)

همانند Ti اسپورت استاندارد، مدل کربن از صندلی‌های اسپورت و چرمی بدون هزینه اضافی استفاده می‌کند. این صندلی‌ها بالشتک‌های قابل‌توجه و چرم باکیفیتی داشته و در ۸ جهت می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد. اگرچه جیولیا از صندلی‌های راحتی برخوردار است اما این صندلی‌ها هم نمی‌توانند از پس سیستم تعلیق سفت و خشک Ti اسپورت کربن و رینگ‌های ۱۹ اینچی برآیند. در کل این خودرو سواری خشکی دارد. جیولیا در جاده صدای زیادی هم تولید می‌کند به‌گونه‌ای که صدای باد زیادی از سمت راننده وارد کابین می‌شود.

فضای کابین در جلو بیش از حد نیاز بوده و افراد قدبلند به راحتی می‌توانند در این بخش بنشینند. صندلی عقب کمی تنگ‌تر بوده اما از همان چرم باکیفیت صندلی‌های جلو در آن‌ها استفاده شده است. جدای از صدای جاده‌ی وارد شده به کابین، این خودرو فضای داخلی بسیار خوبی دارد.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۷ از ۱۰)

آلفارومئو به‌طور هوشمندانه‌ای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی پایه را با نسخه ۸.۸ اینچی در مدل‌های فیس لیفت تعویض کرده است. این صفحه‌نمایش طراحی بهتری داشته و پاسخ سریعی ارائه می‌کند. همچنین اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بدون هرگونه وجه اضافی در اختیار مالک هستند. خودروی ما از سیستم ناوبری و رادیو HD به عنوان بخشی از تجهیزات پکیج ۳۴۰۰ دلاری دستیار راننده فعال سود برده است. البته ما این آپشن را توصیه نمی‌کنیم زیرا اپل کارپلی و اندروید اتو بسیار بهتر از سیستم ناوبری آلفارومئو هستند.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۸ از ۱۰)

پیشرانه ۲ لیتری توربوی جیولیا Ti گزینه موردعلاقه ما نیست. این پیشرانه تأخیر قابل‌توجهی در دورهای پایین داشته و خیلی به افزایش دور علاقه نشان نمی‌دهد. با اینکه این پیشرانه در روی کاغذ قوی‌تر از پیشرانه ۴ سیلندر ب ام و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس است اما ۲۸۰ اسب آن خیلی قوی به نظر نمی‌رسند. البته این تنها انتقاد ما از پیشرانه جیولیاست و غیر از آن مورد قابل‌ذکر دیگری وجود ندارد.

وقتی با خودرو به پیچ‌ها حمله کنید شاهد تلاش جیولیا برای ثابت کردن خود خواهید بود. این سدان توازنی فوق‌العاده و پایداری بالایی دارد. سیستم تعلیق سفت آن از نظر دینامیکی تقریباً عالی عمل می‌کند. Ti اسپورت کربن در پیچ‌ها تقریباً تخت باقی مانده و سیستم چهار چرخ محرک نیز کشش قابل‌توجهی ارائه می‌کند. پکیج ۱۳۵۰ دلاری پرفورمنس برای این خودرو شامل سیستم ترمز چهار پیستونه برمبو است. البته فرمان کمی سبک بوده ولی از نظر بازخورد عملکرد خوبی دارد. جیولیا ثابت می‌کند یک خودروی برای هیجان‌انگیز بودن لزوماً نباید سریع هم باشد.

  • ایمنی (امتیاز ۷ از ۱۰)

تجهیزات ایمنی فعال استاندارد نقطه قوت جیولیا نیست. تغییر این وضعیت هزینه‌بر خواهد بود و حتی در نسخه تقریباً مجهز Ti اسپورت سدان نیز این موضوع دیده می‌شود. پکیج ۳۴۰۰ دلاری دستیار راننده شامل دستیار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی می‌باشد. بخش اعظم این تجهیزات در دیگر خودروهای این کلاس به‌صورت استاندارد وجود دارند.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۵ از ۱۰)

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۰.۲/۷.۶/۹ لیتر در هر صد کیلومتر جیولیا خیلی احساس‌برانگیز نیست. البته این ارقام با متوسط کلاس هماهنگی دارند. ب ام و ۳۳۰i چهار چرخ محرک و آئودی A4 چهار چرخ محرک مصرف سوخت ترکیبی به ترتیب ۸.۴ و ۸.۷ لیتری دارند درحالی‌که مصرف سوخت متوسط مرسدس C300 با آلفارومئو یکسان است.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۴ از ۱۰)

مشکل این بخش قیمت پایه ۳۸۵۴۵ دلاری جیولیا نیست زیرا تنها جنسیس G70 و آئودی A4 قیمت پایه کمتری نسبت به این خودرو دارند. قیمت مدل پایه Ti چهار چرخ محرک نیز ۴۳۳۴۵ دلار می‌باشد. این قیمت معقولی برای یک خودروی تقریباً مجهز و چهار چرخ محرک در چنین کلاسی است. خودروی حاضر در تست ما قیمت نهایی ۵۹۶۴۰ دلاری داشته است.

گران‌ترین آپشن تریم اسپورت کربن همان سیستم چهار چرخ محرک ۴ هزار دلاری است. دستیار راننده فعال هم قیمت ۳۴۰۰ دلاری داشته و پکیج پرفورمنس و سانروف با دو پانل نیز هر دو ۱۳۵۰ دلار قیمت دارند. برخی آپشن های دیگر نیز باعث می‌شوند قیمت خودرو به حدود ۶۰ هزار دلار برسد.

بله رقبایی با تجهیزات مشابه می‌توانند به همان اندازه گران باشند. ب ام و ۳۳۰i M اسپورت با سیستم چهار چرخ محرک قیمت ۵۹۲۷۰ دلاری داشته و مرسدس C300 نیز حدود ۵۹ هزار دلار قیمت می‌خورد. البته این دو خودرو تکنولوژی و قوای محرکه بهتری نسبت به آلفارومئو دارند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۶ از ۱۰)

قطعاً چیزهای شنیدنی زیادی درباره آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو ۵۰۵ اسب بخاری وجود دارد؛ اما حتی جیولیا Ti اسپورت با قیمت و قدرت کمتر هم جذابیت‌های زیادی دارد؛ و با به‌روزرسانی سال ۲۰۲۰ که شامل تکنولوژی و تجهیزات بهتر می‌باشد، موارد دوست‌داشتنی جیولیا در سال جدید بیشتر از قبل می‌شود…

مشخصات آلفارومئو جیولیا Ti اسپورت کربن AWD

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۰ اسب بخار/۴۱۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۲/۷.۶/۹ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۳۸۵۴۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۵۹۶۴۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    فوق العاده عالی مثل همه ایتالیایی ها
    شاید تو برخی جنبه های کیفی از رقیب های آلمانی کم بیاره ولی شخصیت کاملا قوی و پر حسی رو بروز میده و من عاشقشم
    صدای اگزوزش هم که بماند؛البته نسخه کوادروفولیو رو من منظورمه
    هنوز سعادت نشده صدای این عروسک رو بشنوم?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دوستان ، فیلم هالیوودی (( ۶ نفر زیرزمین )) را دیدین با این آلفا به رنگ سبز چه هیجانی به بیننده میده ، و در شروع فیلم با حرکات اَکشن‌ تعقیب‌گریزی ، آلفا جیولیا را مجذوب همه میکنه .

      ایتالیایی‌ها شاید به پای آلمان و ژاپن آمریکا نرسند از لحاظ فروش اما یه چیزی دارند به نام روح در آهن که این روزها شما در گرانترین خودروهای آلمانی ژاپنی آمریکایی هم پیدا نمیکنید مگر خودروهای کلکسیونی قدیمی .
      ایتالیا‌یی‌ها در تمام جوانب زندگی به طراحی و زیبایی اهمیت داده‌اند که میشه این رو حتی در اقتصادی‌ترین خودروهاشون هم دید مثل فیات ۵۰۰ یا آلفا میتو و جولیتا ، بماند که سوپر اسپورت سازیشون دیگه حرفی برای گفتن نمیگذارد که میدونیم هر آدمی در دنیا دوست داره یه پوسترشو روی دیوار نصب کنه و صبح به صبح نگاهش کنه تا با انرژی روزشو آغاز کنه .
      ایتالیا کشور جالب با مردمانی خوشتیپ و خوش‌برخوردِ که متاسفانه در این سالها از لحاظ اقتصادی و بیکاری دارند با مشکل دستوپنجه نرم میکنند و کرونا هم که دیگه زده داغونشون کرده .
      ای کاش یه شرکت قدرتمند آلمانی مثل فولکس یا bmw ، آلفا را میخرید تا ببینید چطور میشه با پتانسیل بالا در طراحی‌های آلفا و مدریت قوی ، آلفا را دیکته کنه به خودروسازان مطرح دنیا نه اینکه همیشه در همه جا گوشه رینگ باشه و در حاشیه بازار گذری داشته باشه .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        نفر نداره اسمش
        6underground
        معادلش میشه 6 زیر زمین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهرآیین

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      سایت پدال چرا در مقاله ((دنا پلاس؛ همه شگفتی‌های یک برند ملی )) قسمت نظر دادن کاربران سایت را بسته اید؟؟؟ اگر قسمت نظر دادن را باز می گذاشتید آنوقت نظرها در مورد این خودروی ملی بسیار دیدنی بود!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        مهرآئین
        پدال برای چی باید قسمت نظرات مربوط به دنا پلاس را باز بزاره .
        بازه بزاره تا همه با احساسات پرشور از خجالتشون در بیان یا تمام بدبختیاشونو جلو چشمشون بیارن که چی .
        تازه رپرتاژ آگهیه نه مقاله .
        دوستان ، چرا منطقی فکر نمیکنید ما در تحریم و شرایط بد ارزی هستیم ، درسته این دو شرکت دیکتاتور هستند اما اگر همین دو دیکتاتور هم نباشند فکر کردین دلشون به حال مردم میسوزه و واردات خودرو را آزاد میکنند ، آزاد هم بکنند یه قوانینی تصویب میکنند تا حتی ۱/۲۰ قبل هم نتوانند دیگر ماشین بخرید .
        بنظرم تحریمها اگر بد بوده که هست ، اما برای این دو شرکت دیکتاتور خوب بوده تا بلکه به خودشون بیان و حداقلش این بود که پراید و ۴۰۵ فعلاً شرشون کنده شده تا نوبت بعدی‌ها هم ایشالاه بشه و اینکه فعلاً خرا و خرما دستشون اُفتاده .
        دوستان ، یه عزمی جزم شده تا یواش یواش همه سوق پیدا کنند به سمت تولید و خلاقیت ، چون تنها راه زیستن در ایران با این شرایط فعلاً در حال حاضر همینه و چاره‌ای نیست مگر یه معجزه اتفاق بیوفته .

        البته خود پدال هم مقصره که یه عکسی از دنا پلاس گذاشته که آدم کامنت گذاشتنش میگزره ? .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          نوید اولا این که قبلا هم گفتم مهرآئین اشتباه است و باید بنویسی مهرآیین و دوم این که درست است که سه چهار بار بدجوری به هم گیر دادیم ولی باید منصف باشم و بگویم که این حرفت کاملا صحیح است و یک لایک از من گرفتی

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. مهرآیین

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          البته این را هم باید بگویم که در این چهار دهه مسئولان تا خرخره کشور را به پول فروش نفت و گاز وابسته کرده اند و هنوز هم همین اوضاع بر قرار است و ما اقتصاد نفتی داریم و تولید هم که به زیرساخت های اقتصادی و صنعتی و …… احتیاج دارد که در این چند دهه باید این زیر ساخت ها را ایجاد میکردند که امروز نتیجه بدهد و مشخص است کاری که باید در چند دهه انجام می شد را نمی شود چند ماهه یا یک ساله به سرانجام رساند و به قول معروف راه صد ساله را نمی شود یک شبه طی کرد

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. GERMANY

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        این موضوع بدلیل آگهی بودنش هست
        در ضمن حتی اگه باز می بود مورد عنایت قرار میگرفت
        میشد همون جریان شاهین

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. رزیتا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من مدلای جولیتا که دوتا از دوستام دارنو از نزدیک دیدم ، ماشینی سبکو کارآمد با سیستم تعلیق تکامل یافته که دارای توزیع وزن متعادل در عقبو جلو ماشین هستش و احتمالا” مدل 2020 این ماشین ارتقاء پیدا کرده و بهترم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tupac

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      منم یه آونتادور svj دارم که وقتی هر روز صبح اسموتیمو برمیدارم واسه سرگرمی میریزم توباکش و سعی میکنم که روشنش کنم یا با چکش میوفتم به جونش که ببینم سیستم آیرودینامیک فعالشو میتونم داغون کنم یا نه.??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. car lover

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    قاطی کننده کفو خون
    ولی رفقا ی نکته من کلا مدل بیسو بیشتر دوس دارم ینی حاضر نیستم 10 20 هزار دلار برای اپشنو اینا بدم اگرم قرار باشه ی ماشین پنجاه هزار تایی بخرم ترجیح میدم ی مدل بیس بگیرم..
    کیا مث منن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Enzo

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      موافقم باهات یا بیس بگیری یه دستی به سروروش بکشی بشه دلخواهت یا کوادروفولیو فول که بدونی پولتو کجا خرج کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ماشین ایتالیایی یعنی عشق ❤
    کلا ایتالیا یعنی عشق ، والسلام …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تو عکس حداقل به اندازه رقیباش زیبا به نظر نمیرسه شاید تو واقعیت بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    میتونه زیبا ترم باشه جولیا موتورش خیلی عالیه خصوصا 6سیلندر کوادرو فولیو ولی طراحیش یه کم ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه ولی من همچنان سری ۳ رو بهش ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا