فراخوان 1.1 میلیون دستگاهی هوندا و آکورا

فراخوان ایربگ ها ادامه دارد زیرا NHTSA اعلام کرده شرکت‌های هوندا و آکورا تعداد 1108939 دستگاه از ساخته‌های خود را به خاطر تعویض باد کننده‌ی کیسه‌های هوا فراخوان می‌کنند. این فراخوان نیز به رسوایی عظیم تاکاتا مربوط می‌شود.


بنا به گفته‌ی مقامات دولتی، این فراخوان تعدادی از محصولات آکورا همچون 3.2CL 2003، ILX مدل 2013 تا 2016، ILX هیبرید مدل 2013 و 2014، MDX مدل 2003 تا 2006، RDX مدل 2007 تا 2016، 3.2TL مدل 2002 و 2003، ZDX مدل 2010 تا 2013، TL مدل 2004 تا 2006 و TL مدل 2009 تا 2014 را دربرمی گیرد.

4
اما محصولات متنوعی از هوندا هم شامل این فراخوان هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان سیویک مدل 2001 تا 2005، سیویک هیبرید مدل 2003 تا 2005، سیویک GX NGV مدل 2001 تا 2005، المنت مدل 2003 تا 2011، فیت مدل 2007، اودیسه مدل 2002 تا 2004، پایلوت مدل 2003 تا 2008 و ریجلاین مدل 2006 تا 2014 را نام برد. این خودروساز ژاپنی همچنین آکورد مدل 2001 تا 2007 و مدل 2009 و CR-V مدل 2002 تا 2007 و مدل 2010 و 2011 را به نمایندگی‌ها فرامی‌خواند.


تنها تعداد معینی از خودروهای یاد شده تحت تأثیر این رویداد هستند زیرا NHTSA می‌گوید این فراخوان شامل خودروهایی است که باد کننده کیسه هوای راننده‌ی آن‌ها به عنوان بخشی از فراخوان قبلی تعویض شده‌اند. این باد کننده‌های تعویض شده خطای ساختی دارند که می‌تواند باعث انفجار کیسه هوا شود. گفته می‌شود این امر باعث پرتاب قطعات فلزی تیز به سمت راننده و سرنشین جلو شده و جراحات جدی می‌تواند ایجاد کند.

آکورا و هوندا از هفدهم آوریل مالکان را آگاه خواهند کرد و بدون دریافت هزینه‌ای این قطعه تعویض خواهد شد. اگرچه فرایند آگاه‌سازی مالکان از چند هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد اما نمایندگی‌ها آماده‌ی تعمیر این قطعه هستند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. овsкиكMас
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    البته رکورد فراخوان هنوز دست امریکایی ها هست فورد با ٢/۵ میلیون فراخوان در سال ✌🏻

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      البته هیوندا و کیا هم تو اتیش گرفتن موتورهاشون رکورد دارن اونم بیش از 500/000 دستگاه در همین سال 2019
      2 روز پیش هم پدال پستش رو گذاشت

      پاسخ
        1. hasan
          سوابق: (26 دیدگاه) ,

          فورد 2/5 میلیون فراخوان برای کیسه هوا داده و لقی دستگیرهای درب
          ولی هیوندا و کیا 500/000 تا فراخوان دادن برای اتیش گرفتن موتورهاشون
          درسته که هیوندا و کیا کم تر فراخوان دادن ولی علت فراخوانی که دادن خیلی خیلی حاد تر از فراخوان فورد بوده

      1. овsкиكMас
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        مشکلات فورد که به گفته خود فورد دچار تصادف میشدن شامل معکوس ناگهانی،سوخت،ایربگ،تخلیه شیر هوا،حرکت ناگهانی و غیره میشدن! این یعنی حاد! کیا هیوندا رو هم ۵٠٠ هزارتا 😂 ٢/۵ میلیون خیلیه لامصب 😝

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.