پرده‌برداری از نسل جدید آکورا RDX در نمایشگاه نیویورک
پرده‌برداری از نسل جدید آکورا RDX در نمایشگاه نیویورک

پرده‌برداری از نسل جدید آکورا RDX در نمایشگاه نیویورک

RDX یکی از محصولات پرفروش آکورا محسوب می‌شود تا جایی که طی سه سال گذشته هرساله بیش از 50 هزار دستگاه فروش داشته و فروش آن از اکثر رقبایش بیشتر بوده است؛ اما نسل کنونی این کراس‌اوور لوکس ژاپنی هم‌اکنون شش‌ساله شده و آثار سن بالا در آن دیده می‌شود به‌نحوی‌که پیشگامی خود در فروش را از دست داده است؛ اما خوشبختانه در اوایل سال جاری در نمایشگاه دیترویت آکورا نسخهٔ پروتوتایپ نسل جدید RDX را رونمایی کرد و حالا رسماً نسخهٔ تولیدی نسل سوم این ماشین را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است.

 آکورا RDX
پس از رونمایی از نسخهٔ پروتوتایپ نسل سوم RDX در نمایشگاه دیترویت، پیش‌بینی می‌شد که نسخهٔ تولیدی و نهایی آن از لحاظ طراحی تا حد زیادی به نسخهٔ پروتوتایپ نزدیک باشد. حال می‌بینیم که این پیش‌بینی درست بوده و طراحی نسل جدید این کراس‌اوور کامپکت لوکس طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته که برای اولین بار در سال 2016 با کانسپت Precision نشان داده شد؛ اما RDX مدل 2019 صرفاً تازه‌سازی یک محصول قدیمی نیست بلکه خودرویی کاملاً جدید است که به ادعای آکورا، بزرگ‌ترین طراحی مجدد این شرکت طی یک دههٔ گذشته محسوب می‌شود.


نسل جدید RDX روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که فاصلهٔ محوری آن‌را به میزان 6.6 سانتیمتر افزایش داده که این به معنای فضای داخلی بیشتر برای سرنشینان و همین‌طور فضای بار بیشتر است. البته RDX هنوز هم یک کراس‌اوور پنج‌نفره است اما تغییراتی در آن صورت گرفته که موجب شده کف قسمت عقبی آن به‌طور کامل صاف و مسطح گردد. همچنین گفته شده که در بیش از نیمی از ساختار این پلت‌فرم جدید از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده که آن‌را مستحکم‌تر از قبل کرده است.

 آکورا RDX
نسل قبلی RDX در بازارهای جهانی صرفاً با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 عرضه می‌شد اما در نسل جدید یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین موتور شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی شده است. این موتور 275 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از لحاظ قدرت با موتور شش سیلندر قبلی برابری می‌کند درحالی‌که 35 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قابلیت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان را دارد و اولین گیربکس 10 سرعته در این سگمنت محسوب می‌شود. به گفتهٔ آکورا، نسل جدید RDX سریع‌ترین RDX تاریخ بوده و بهترین هندلینگ را هم در تاریخ این ماشین ارائه می‌کند.

 آکورا RDX

 آکورا RDX
نیروی تولید پیشرانه در این کراس‌اوور لوکس توسط سیستم چهارچرخ محرک آکورا که SH-AWD نام دارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که فقدان آن در نسل قبلی بشدت احساس می‌شد. این سیستم می‌تواند در صورت لزوم تا 70 درصد از گشتاور موتور را به محور عقب یا به هریک از چرخ‌های عقب بفرستد. تعلیق RDX جدید نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع پنج اتصالی است که برای آن کمک‌فنرهای تطبیقی هم قابل سفارش است. همچنین آکورا برای کراس‌اوور جدید خود سیستم فرمان الکتریکی با نسبت متغیر را هم در نظر گرفته است. سازندهٔ ژاپنی می‌گوید مجموعهٔ این عوامل موجب ارائهٔ هندلینگ بسیار بهتری شده است.

 آکورا RDX
همانند برادر بزرگ‌تر RDX یعنی مدل MDX و سایر محصولات آکورا، برای این کراس‌اوور کامپکت هم یک نسخهٔ اسپرت بنام A-Spec ارائه شده است که البته از لحاظ فنی و پیشرانه تفاوتی با مدل‌های معمولی ندارد اما به یک پکیج ظاهری مجهز شده که با مواردی چون تریم مشکی‌رنگ و رینگ‌های بزرگ‌تر 20 اینچی نمای اسپرت‌تری را ارائه می‌کند. این نسخه همچنین در داخل نیز به تریم دورنگ مشکی-قرمز مجهز شده است.

 آکورا RDX
حتی در نسخهٔ پایه، کابین نسل جدید RDX از متریال باکیفیت و لوکسی مانند آلومینیومی، چوب و چرم ساخته شده است. در این ماشین اما آکورا همچنان از صفحه آمپر آنالوگ سنتی استفاده کرده اما در بالای داشبورد یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که قابلیت تشخیص صدا را هم دارد. علاوه بر این، برای کار با این سیستم یک کنترلر لمسی در کنسول مرکزی تعبیه شده که از طریق آن می‌توان با نمایشگر کار کرد و بنابراین نیازی به لمس نمایشگر نیست.

 آکورا RDX

 آکورا RDX

 آکورا RDX
از دیگر تجهیزات و ویژگی‌های داخلی RDX استاندارد جدید نیز می‌توان به سقف پانورامای بزرگ و نمایشگر سربالای 10.5 اینچی اشاره کرد درحالی‌که امکان سفارش یک سیستم صوتی 710 واتی 16 کاناله هم وجود دارد. علاوه بر این، خدمات اتصالی آکورا بنام AcuraLink هم برای این خودرو ارائه شده که شامل مواردی چون سازگار با کارپلی اپل و همین‌طور اینترنت وای فای 4G می‌شود. ازجملهٔ سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی استاندارد نسل جدید RDX نیز می‌توان به ترمز اتوماتیک، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد.

 آکورا RDX


نسل سوم آکورا RDX در کالیفرنیا طراحی و در اوهایو مهندسی شده است درحالی‌که در همان‌جا نیز به تولید می‌رسد؛ بنابراین RDX با وجود ملیت ژاپنی آکورا، خودرویی کاملاً آمریکایی محسوب می‌شود. درهرحال نسل سوم این کراس‌اوور لوکس ژاپنی تغییرات زیادی را تجربه کرده و از همه لحاظ ارتقاء پیدا کرده است اما بازار این روزهای بخش کراس‌اوورهای کامپکت لوکس بسیار رقابتی‌تر از دوازده سال پیش، یعنی زمانی که نسل نخست RDX معرفی گردید شده است زیرا در حال حاضر در این بخش دو رقیب ژاپنی یعنی لکسس NX و اینفینیتی QX50 حضور دارند درحالی‌که در سوی دیگر میدان نیز رقبای آلمانی شامل ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، مرسدس بنز GLC و پورشه ماکان خط‌ونشان می‌کشند. در این بخش اروپایی‌های دیگری چون آلفارومئو استلویو، جگوار F-Pace، لندروور دیسکاوری اسپرت و ولوو XC40 به همراه رقبای آمریکایی یعنی لینکلن MKC و بیوک انویژن هم حضور دارند درحالی‌که کادیلاک XT4 هم به‌تازگی به این جمع اضافه شده است. درهرحال، نسل جدید آکورا RDX از تابستان راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما قیمت آن فعلاً اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    خودروی خوبیه فقط مشکل اینه که رقباش زیادی ازش سر ترن

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (701 دیدگاه) ,

      سه خط اول متن:
      “RDX یکی از محصولات پرفروش آکورا محسوب می‌شود تا جایی که طی سه سال گذشته هرساله بیش از 50 هزار دستگاه فروش داشته و فروش آن از اکثر رقبایش بیشتر بوده است.”

      خب این یعنی یه محصول بسیار موفق و سرتر از اکثر رقبا چون تو یه بازار آزاد و رقابتی هیچ محصولی الکی فروش نمیره و بیش از 50 هزار واحد فروش سالیانه عدد قابل توجهیه
      البته نظر من تو این کلاس اول NX بعد RDX

      پاسخ
  2. آرمین
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    واقعا داخلش لوکس نشون میده ولی بیرونش طراحیش در حد خودروی متوسط و اقتصادی شده چراغای عقبش که زیبایی خاصی نداره و در جلو هم حیرت انگیز نشده اگه هوندا میخواد با لکسوس ، اینفینیتی و برندهای آلمانی رقابت کنه باید طراحی خارجیشو بهتر کنه چون واقعا اکثر محصولاتش رخ جذاب و دلربایی نداره

    پاسخ
  3. T.H.M
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست. هم بیرونش هم داخلش. طراحی داخلیش که بی نظیره و به نظرم جزو سه تا طراحی برتر کلاس خودشه. خیلی حال میکنم باهاش. لکسس NX که برای من بهترین تو این کلاس بوده (گفتم برای من. حالا یه عده نیان بگن چی میگی). حالا این آکورا RDX هم کاملا به رقبای قدر آلمانیش ترجیح میدم. کلا سه تا لوکس ژاپنی تو این کلاس یعنی این و لکسس NX و اینفینیتی QX50 مدل 2019 که اونم تازه معرفی شده رو خیلی دوست دارم و برام بهترینن. اول NX بعد این بعد هم اینفینیتی.

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1489 دیدگاه) ,

    کرگدن دوست داشتنی ❤️
    بخصوص چراغای جلوش.
    طراحی کراس اورهای اکورا بشدت بد بود بنظر من که خوشبختانه اخیرا هر دو رو به روزرسانی کرد.
    امیدوارم امسال دیگه افت فروشش متوقف بشه اکورا با این شمایل جدید.

    پاسخ
  5. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1088 دیدگاه) ,

    لاکچریهای ژاپنی پرطرفدار به ترتیب برترین :
    ۱ – لکسوس
    ۲ – اینفینیتی
    ۳ -آکورا
    خودم بشخصه محصولات اینفینیتی را خاص و قلدر میدونم
    لکسوس را لوکس و آرامش بخش
    آکورا را تلفیقی از هردو برند میدونم ولی جای کار بیشتری داره طراحیاش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.