اوپل

رونمایی از نسخه‌های درون‌سوز اوپل موکا 2021

پس از معرفی نسخه تمام الکتریکی موکا e در ماه ژوئن، اوپل و واکسهال نسخه‌های درون‌سوز این کراس اوور ساب کامپکت را نیز رونمایی کرده‌اند.

از نظر استایل و طراحی تقریباً نمی‌توان تمایزی بین مدل‌های استاندارد و الکتریکی موکا قائل شد و تنها تفاوت قابل‌توجه به این خودروها به اضافه شدن تریم خروجی اگزوز و فقدان نشان‌های e در مدل‌های درون‌سوز مربوط می‌شود. موکا ۲۰۲۱ از طیف متنوع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی استفاده کرده و از همان چهره خاص محصولات اوپل و پشت آمپرهای جدید سود می‌برد.

البته تریم جدید GS لاین وجود دارد (در بریتانیا تریم Sri) که نسخه‌ای اسپورت تر بوده و برای اولین بار معرفی شده است. این مدل دارای دیلایت های متمایز، رینگ‌های مشکی، سقف دو رنگ، عناصر مشکی و نشان‌های مشکی بدنه می‌باشد. داخل کابین موکا GS لاین نیز پوشش پارچه‌ای ویژه، تریم قرمز پشت آمپرها و پوشش سقف تیره‌رنگ بکار رفته است.

نسخه‌های درون‌سوز موکا از پلتفرم مشترک CMP که در نسخه الکتریکی هم بکار رفته استفاده می‌کنند. اولین پیشرانه در دسترس از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی است که قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

پیشرانه بعدی نسخه قوی‌تر از نیروگاه آهنین ۱.۲ لیتری توربو بوده و خروجی و گشتاور آن به ۱۳۰ اسب و ۲۳۰ نیوتون متر می‌رسد. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک می‌باشد.

تنها پیشرانه دیزلی نیز از نوع ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر بوده و فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی جفت می‌شود. این پیشرانه کم‌مصرف‌ترین گزینه در دسترس بوده و در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۳.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از نظر تکنولوژی اوپل می‌گوید موکا ۲۰۲۱ خلاقیت‌های خودروهای گران‌تر را ارائه کرده است. از جمله این موارد می‌توان به کروز کنترل پیشرفته با دستیار لاین فعال، چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، دوربین ۱۸۰ درجه با دید پانورامیک، دستیار پارک و… اشاره کرد.

مشتریان می‌توانند بین رادیو مولتی‌مدیا و اینترفیس مولتی‌مدیا با صفحه لمسی ۷ اینچی یکی را انتخاب کنند. البته بهترین گزینه نیز دارای صفحه لمسی ۱۰ اینچی است. این سیستم‌ها از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و می‌توان پشت آمپرهای دیجیتال با حداکثر ابعاد ۱۲ اینچی را نیز سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چقدر خوشگله

    موافقم 25
    مخالفم 1
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اوف چه ماشینی کمکم دارن طراحی ها قشنگ میشه ولی من نمیدونم چرا رو اون مارک زیبای اوپل مارک زشته هولدن میزنن اه ولی خیلی قشنگه

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      هولدن نیست، در بریتانیا با نام و نشان واکسهال ارائه میشه.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جونم از این طراحی خاص و منحصر بفرد ….. تو سگمنت خودش فروش بسیار خوبی و تجربه میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    پدال جان اطلاعاتی راجع به تعداد ثبت سفارش اوپل موکا برقی و این ماشین و زمان عرضه شون به بازار دارید .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. ارشیاsvj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    من چرا هر ماشینی معرفی میشه به نظرم زشت میاد؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 11
  6. Hadi

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واقعاً زیباست ?

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. بی ریا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اوپل خیلی وقته فراموش شده
    حیف این برند یادمه بیست سال پیش وقتی وارد ایران شده بود چخ سروصدایی بین جوونا بوحود آورد
    ناگفته نمونه که اون زمان هم کمتر کسی توان خریدشو داشت

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا