اوپل

هجوم 8 محصول جدید اوپل به بازار در 2 سال آینده

یک سال پس از معرفی برنامه‌ی “سرعت” اوپل، این خودروساز ارائه‌ی محصولات جدید را اعلام کرده است. خودروی جدید کورسا الکتریکی و گرندلند X پلاگین هیبریدی شروع کننده‌ی این موج هستند.


نسخه‌ی الکتریکی سوپرمینی اوپل که احتمالاً eCorsa نام خواهد داشت دنباله‌روی مدل‌های احتراق داخلی این خودرو بوده و سال آینده معرفی خواهد شد.


با توجه به اینکه اوپل/واکسهال هم‌اکنون بخشی از گروه خودروسازی پژو-سیتروئن بوده و پژو نیز به دنبال تولید ۲۰۸ الکتریکی است بنابراین این احتمال وجود دارد که دو خودرو از برخی قطعات مشترک به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها سود ببرند.


از طرفی گرندلند X را داریم که اولین محصول پلاگین هیبریدی اوپل خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۱۹ و احتمالاً با همان قوای محرکه پژو ۳۰۰۸ هیبرید ۴ عرضه شود.

خودروی ۳۰۰۸ هیبرید ۴ در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد و از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی با دو واحد الکتریکی و قدرت ۳۰۰ اسب بخاری سود می‌برد. یکی از پیشرانه‌ها در اکسل عقب نصب شده درحالی‌که دیگری در جلو بوده و کل مجموعه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

شاسی‌بلند هیبریدی پژو در این حالت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیه‌ای و محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی دارد.

جدای از دو خودروی موردبحث، دو محصول دیگر اوپل نیز الکتریکی شده و در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. این خودروها با قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اتحادیه اروپا هماهنگی خواهند داشت.


اوپل همچنین اقدام به ساخت گرندلند X در تأسیسات جدید نامیبیا و برای عرضه در بازار آفریقا خواهد کرد؛ بنابراین این خودروساز محصولات خود را در خارج از اروپا هم می‌سازد.

نهایتاً باید گفت رفتن به زیر چتر حمایتی پژو-سیتروئن تأثیری روی اوپل و واکسهال نداشته چراکه اوپل آلمانی باقی می‌ماند و واکسهال نیز ملیت بریتانیایی خود را حفظ خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. بیژن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    وقتی توو قوای محرکه یکی اند ، پس چطور میفرمایین اوپل آلمانی مونده?
    اگرچه بنده از اوایل دهه ی ۹۰ عاشق محصولات اوپل بودم و هستم اما ادقام شدن آن با گروه PSA عیار این خودروی آلمانی رو تا حدودی پایین آورده.شیفته بخی از محصولاتشم که به طور محدود وارد کشور شدن.
    در ضمن خوشبه حال نامیبیا ییها…?
    وطنم پاره ی تنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا