ایستگاه خبر

بهترین ماشین برای مسافرکشی، یک پیشنهاد ویژه برای تاکسی‌دارها

رپورتاژ: اغلب افراد برای خرید خودرو لیستی از اولویت‌ها و موارد دلخواه خود را جمع‌آوری می‌کنند و در ماشین موردنظر، به بررسی همان نکاتی که برایشان اهمیت دارد می‌پردازند. برای مثال علاوه بر قدرت موتور، میزان مصرف سوخت و دیگر عوامل مؤثر بر کیفیت، هر فرد با توجه به سلیقه، شرایط و نحوه کاربری انتظار خاصی از بدنه و اتاق نیز دارد. این اولویت‌ها و موارد قابل‌بررسی برای خرید ماشین مسافربری بیشتر و جزئی‌تر می‌شود. به همین دلیل اغلب هنگام خرید ماشین مسافرکشی، افراد دچار سردرگمی می‌شوند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و میان انتخاب ماشین‌های موجود در بازار برای کار تاکسی تردید دارید، این مطلب را بخوانید تا به شما بگوییم که بهترین ماشین برای مسافرکشی کدام است.

قیمت مناسب؛ مهم‌ترین نکته در خرید ماشین مناسب تاکسی

اولین عاملی که باعث می‌شود انتخاب مدل‌های ناکارآمد را کنار بگذاریم، بودجه است. خودرو اغلب در شمار اولین کالاهایی است که با نوسان قیمت مواجه است. از طرفی بالا رفتن قیمت خودرو در چند سال اخیر باعث شده تا قدرت خرید افراد برای خرید بسیاری از ماشین‌ها کاهش پیدا کند. احتمالاً هدف شما هم از خرید یک ماشین مناسب برای مسافرکشی، کسب درآمد است. اما بودجه فعلی شما می‌تواند از همان ابتدا نام بسیاری از برندها و مدل‌ها را در لیست خریدتان خط بزند.

ارزان‌ترین ماشین برای مسافرکشی در بازار این روزها، پراید است. حتی اگر از شرایط فروش سایپا اقساطی تحویل فوری اطلاع نداشته‌اید و از تولیدات دست‌اول گذشته این کارخانه جامانده‌اید، می‌توانید در شروع با مدل‌های قدیمی و دست‌دوم آغاز کنید. پراید همچنین یکی از به‌صرفه‌ترین خودروهایی است که به دلیل هماهنگی کامل با اتوبان‌ها و شرایط ترافیک در شهرهای بزرگ، آن را به‌عنوان بهترین ماشین برای مسافرکشی نیز می‌شناسند.

کدام ماشین مصرف سوخت کمتری دارد؟

میزان مصرف سوخت را می‌توان مهم‌ترین اولویت فنی برای ماشین‌های تاکسی دانست. چراکه مسافت طی شده در طول روز برای تاکسی بسیار بیشتر از ماشین‌های معمولی با یک مبدأ و مقصد مشخص است. بنابراین با خرید ماشین‌هایی با مصرف سوخت بالا، هزینه‌های جانبی زیادی برای تأمین سوخت روزانه برای شما ایجاد می‌شود.

اگر دغدغه مصرف بهینه سوخت را در تاکسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم ماشین‌هایی مانند سمند و تیبا را انتخاب کنید. خودرو سمند به‌ویژه در مدل ال ایکس خود به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو بازار شناخته‌شده است. این ماشین علاوه بر اینکه ایمن و راحت است، می‌تواند با بهره‌گیری از موتور باکیفیت خود، کمترین میزان مصرف سوخت و بیشترین شتاب را در جابجایی‌های شهری داشته باشد.

تیبا نیز یکی دیگر از خودروهای کم‌مصرف است که در بعضی آژانس‌ها و مؤسسات از آن به‌عنوان تاکسی اختصاصی استفاده می‌شود. بنابراین اگر از ظاهر سمند رضایت ندارید، تیبا انتخاب خوبی برای مصرف بهینه بنزین است. با آگاهی از شرایط فروش اقساطی خودرو برای خرید تیبا می‌توانید بهترین ماشین برای تاکسی را خریداری کنید.

کم‌خرج‌ترین ماشین ایرانی برای تاکسی؛ توجه به اهمیت استهلاک خودرو

مهم‌ترین تفاوتی که ماشین مناسب تاکسی با سایر خودروها دارد، این است که میزان کیلومتر طی شده آن‌ها در طول روز با یکدیگر کاملاً متفاوت است. طبیعی است که هرچه مصرف بیشتر باشد، میزان استهلاک نیز افزایش‌خواهید یافت. به همین دلیل افرادی که به دنبال بهترین ماشین برای کار تاکسی هستند، باید برای خرید خودروی مناسب و کارآمد به میزان استهلاک آن نیز توجه کنند.

با نگاهی به فروش دم قسط محصولات ایران خودرو یکی از مناسب‌ترین خودروهای مناسب مسافرکشی را در لیست خودروهای ایرانی کم استهلاک آن خواهید دید. دنا یکی از محبوب‌ترین خودروها با استهلاک پایین است. به همین دلیل ماشین مناسب برای تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های اختصاصی مؤسسات و سرویس ادارات به‌حساب می‌آیند.

بدنه و اتاق استاندارد ماشین؛ فضای تاکسی را دست‌کم نگیرید

جابجایی مسافر یک شغل خدماتی به‌حساب می‌آید. بنابراین کیفیت فضای داخلی ماشین شما می‌تواند به‌طور مستقیم بر کیفیت کارتان تأثیرگذار باشد. با توجه به اینکه رفت‌وآمد به تاکسی بسیار زیاد است، ممکن است صندلی‌ها خیلی زود شکل مناسب خود را از دست بدهند. بنابراین خودرویی مناسب مسافربری است که کیفیت تشک بالاتری داشته باشد.

از طرفی وجود فضای بیشتر این امکان را به شما می‌دهد که تعداد مسافر بیشتری در مسیر همراه خود کنید.

اگر اتاق ماشین برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما برای ماشین مسافرکشی، خودروی پژو روآ است. فضای داخلی روآ کاملاً عریض است و بدنه صندلی‌ها نیز مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل اغلب در شمار ۵ انتخاب برتر ماشین مسافرکشی قرار می‌گیرد.

خرید مناسب‌ترین خودرو برای تاکسی با شرایط فروش ویژه

ماشین‌هایی که نام بردیم علاوه بر مقاومت و کیفیت، اغلب قیمتی پایین‌تر از سایر خودروها با مدل بالا دارند. اما خرید همین خودروها برای مسافربری نیز نیاز به یک سرمایه اولیه و یک فروشنده قابل‌اطمینان دارد.

سپند خودرو یک نام‌آشنا و محبوب در زمینهٔ فروش خودرو با شرایط ویژه است. در سپند خودرو می‌توانید مناسب‌ترین ماشین را با شرایط واگذاری و فروش استثنائی خریداری کنید و به‌صورت فوری آن را تحویل بگیرید. برای اطلاع از تازه‌ترین برنامه‌های فروش ویژه و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۲۱۰۴  تماس بگیرید.

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ایران از گیربکس های دستی خارج بشه به منظور تاکسی خودش کلی رشده .میشیم دهه نود عراق و پاکستان و امثال اعهم

    موافقم 46
    مخالفم 5
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خب همین الانم دارن از سمند و پژو استفاده میشه . اره باید اتومات بشه دیگه

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        بنازم سلطان فقط روآ ?
        با این که قدیمیه بازم کیفیت اتاق و داشبوردش از خیلی آشغالای تولید الان بهتره…
        تازه دف عقبم هست و میتونید با یک اشاره لاستیک ها رو دود کنید این یعنی اوج لذت ?
        دیگه از ماشین چی میخوایید؟
        روآ خودش یک پکیج کامله ?

        موافقم 25
        مخالفم 69
        1. Hadi

          ۲۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          ولی بهترین ماشین برا تاکسی تویوتا پریوس هستش ?
          هم این که تویوتاست این یعنی خیالت از بابت کیفیت تو بلند مدت راحت هم اینکه هیبریده و صدی 3.5 میسوزونه…
          چی از این بهتر؟

          موافقم 49
          مخالفم 4
    2. 369

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      بنظر من خودشونو سبک نکنن
      برن از افغانستان ریشگا سه چرخ و چهار چرخ وارد کنن از هم اتوماته هم تکنولوژیش از صنعت خودروسازی ایران بروز تره?

      موافقم 51
      مخالفم 7
    3. فورد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (856 ديدگاه)

      تو ایران پراید سلطان مسافر کش هاست مخصوصا داخل شهر بخاطر همینه که پراید مشتری زیاد داره

      موافقم 42
      مخالفم 3
    4. ببب

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پانزده سال پیش زمانی که تو عراق جنگ بود پدر من رفت کربلا. اون موقع همه قاچاقی میرفتن.
      میدونی چی میگفت؟ تو مرز بنز داشتن تاکسی تا خود کربلا میبردن. کولر و اهنگ.
      دقیقا درست میگی. تازه میشیم ۳۰ سال پیشای کشورای اطراف. همین الان افغانستان تاکسیهاشون تویوتا هست. درسته قدیمی هستن اما کیفیتشون صدبرابر پراید و سمند مدل ساله.

      موافقم 20
      مخالفم 6
  2. 369

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    کلا توی ایران انتخاب بین سمند و 405هست خودتون رو اذیت کنید.

    موافقم 50
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا استلاکشون بالاس. من روآ دارم تاکسی اینترنتی کار میکنم بخدا سرویسم کرده پژو ک دیگه خوراکش لاستیکه و بنزین و زیرو بند

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Sajad

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اون بی فکری که بیاد با دنا مسافر کشی کنه وای بحالش باید مسیری یه تمن بگیره.مسافرکشی پراید صبا پژو405قدیمیا بصرفس بقیش جو گیریه هدفشون چیز دیگس ن مسافرکشی .

      موافقم 14
      مخالفم 5
  3. زیزیگولو

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4773 ديدگاه)

    در حال حاضر تو ایران با این اوضاع گرونی بنزینو لوازم یدکی، بهتیرنو کم مصرفترین ماشین واسه کسایی که میخان اسنپ کار کنن یا مسافر کشی کنن پرایده

    موافقم 49
    مخالفم 4
  4. HamidReza

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    واو
    راننده از کجا پول بیاره بره دنا بخره
    همین پرایدم ملت بزور خرج میدن

    موافقم 42
    مخالفم 2
  5. امین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    پیشنهادهاش یکی از یکی بدتره.به سمند میگه کم مصرف.ما که کم مصرفی از سمند ندیدیم.ایمنیش هم که داغونه.

    موافقم 25
    مخالفم 6
  6. صخب

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تاکسیرانی و حمل و نقل باید تعاونی و شرکتی بشه.
    شرکتها ماشین و خودرو بخرن و راننده استخدام کنن. مثل عراق و کشورای عادی دنیا.
    کم کم وقتشه ماهم عادی بشیم.
    اما تو ایران شرکتها چیکار میکنن؟ کل وظیفه ی سنگین تامین ماشین رو به دوش راننده میندازن و اکثر سود رو اما خودشون میکنن. یه چندر غاز هم میندازن جلو راننده بدبخت. پدر خودم راننده سنگینه بهتره بگم بود. اما ماشینو گذاشت فروش. نه اینکه بار نباشه. نمیصرفید. مشهد به تهران بره و بیاد ۲ روز طول میکشه بره بیاد. اصفهان تهران یک روز طول میشکه بره بیاد. متاسفانه خیلیا خاور و بنز قدیمی دارن و این قشر کرایه ایی که میگیرن با یکی که ولوو اف هاش داره تقریبا یکیه. تهران اصفهان و اصفهان تهران اگه دوطرف بار بدن کرایه پدرم میشه ۲ میلیون. خرج لاستیک در نمیاد. برا اون خاور دار یا بنز قدیمی اره در میاد. اما برا ما در نیومد فروختیم یه زمین خریدیم ساختیم و فروختیم. با پولش زمین جدید یا کلنگی میخریم میسازیم میفروشیم.
    ۲۰ سال کامل اونم هر روز بار ببره تا تنها پول کشنده در بیاد. به خدا خریته. خریت محض. حتی میشناسم داف دارن اما براشون نمیصرفه. تو ترکیه مثلا پدرم رفته بار برده. اکثرا مان دارن. اونجا یه ساله پول کشنده تصفیه میشه. بعدش دیگه سود خالص. اینجا ۲۰ سال کامل باید کار کنی تا تصفیه بشه.
    فرقیم نمیکنه چه بخشی باشه. کامیون سواری تاکسی هرچی که بگی همینه. دلیلشم سادس. چون گلوبالیسم نخواستیم بشیم. یادتون باشه ما یه سری مرفه بی درد امریکایی با یه مزرعه ی گنده نیستیم که مخالف گلوبالیسم باشیم. برا اونا نمیصرفه چون گندمی که میکارن چون دست زیاده قیمتش براشون کمه. اما ما چی؟برا ما برعکسه. برا ما باید جهانی بشه. باید جهانی یا همون گلوبالیسم بشیم تا این محصولی که تولید میکنیم قیمتش به یه سطح استاندارد برسه تا بتونیم یه ماشین معمولی بخریم. دستمزدمون باید به سطح جهانی برسه (فکر کنم برا کشور و منطقه ی ما ساعتی ۶ دلاره) تا بتونیم مثل کشورای عادی هیوندایی تاکسیمون باشه. بنز و تویوتا نمیگم
    کلا بنای این مملکت کجه. بهتره کلا ویران کنن مثل سومالی بشه بعد از نو بسازن.

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. حمید صادقی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الآن چی مثل تریلی میشه درآمدش جلگه چاه هاشم هندوانه 🍉 بردیم تهران کرایه 42ملیون رفتمون هم برا چابهار بود 21ملیون یه بار م اول بردیم برا بندر عباس برا اسکله باهنر ته ب ته اینم 26ملیون رو ده روز شد همه اینا کجاش بده خدا بده برکت یه بشکه گازویل آزمون خریدن ایرانشهر 4400 نمی‌دونم چرا اینجوری گفتین شما والا الان کرایه ها خیلی خوب شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شمس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تو سیستم ایران تاکسی جواب نمیده. چون درامد اونقدر بالا نیست طرف بتونه کرایه تاکسی هیوندایی رو بده. همین الان تاکسیهای هیوندایی که تو خط فرودگاه مهراباده کرایش واقعا بالاس. اما با توجه به قیمت هیوندایی ایا بالاست؟ قطعا خیر. هیوندایی ۱ میلیارده.
    تنها دو راه میمونه. یک اینکه دولت با پول نفت و بیت المال هر چندسال کلی ماشین خارجی بخره و بده شهرنشینا مفت مفت سوار بشن و تو رفاه باشن. یا اینکه از شرکتایی مثل تاتا مینی بوسای ارزون وارد کنن. به جا تاکسی مینی بوس خطی باشه . تاکسی هم هرکی پولش کشید سوار بشه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. جواد

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساقی نویسنده رو زنده میخوام،آخه کی میاد دنا ۵۰۰میلیونی رو میندازه تو مسافرکشی

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نویسنده این متن همه ماشینارو دونه به دونه گفت خوبه
    آخرش رسید به دنا ۵۰۰ میلیونی
    فقط خواسته یه حرفی زده باشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. Hassan

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مسافربری باید تحت نظارت شرکتهای دولتی باشد، کجای دنیا با پلاک شخصی مسافربری می کنند تاکسی باید متعلق به شرکت باشه وراننده استخدام کنند با حقوق خوب،طبق ماده ۲۰۳ ائین نامه راهنمایی رانندگی مسافربری باپلاک شخصی ممنوع هست ولی پلیس کاری با اینها ندارد ایران باید کلا دنبال مسافرکشی نباشید عمرتان تلف می شود سیب زمینی تخم مرغ فروشی خیلی سودش بهتراز این کار بی فایده هست ترکیه کسی حق ندارد با خودرو شخصی مسافر سوار کند ۶ماه ماشین باید بره توقیف یا ۱۲ میلیون پول ایران جریمه میکنند

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. عبدالله

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حتما رانده تاکسی هستی عمو بقیه هم نون ندارند بخورند پارتی هم ندارد کار استخدامی یا شرکتی کار کنند یک پراید زوار در رفته دارند جز این مسافرکشی راهی برای نون در آوردن ندارن یک چشماتو خوب وا کن اینجا ایران فعلا هم به این زودی روی ارزونی را نمی بینم…

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. بهروز

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و درود
    لطفا نظرتون رو در مورد تاکسی L90 هم بگید؟
    اینکه آیا بصرفه است باهاش کار کنیم یا نه، چون لوازمش گرونه و البته در عین حال کم استهلاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عباس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم فقط پراید و تیبا دوگانه کارخانه در حد نووو باشه کمی میصرفه،تاااماااممم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا