دوئل دی‌اس 7 و اینفینیتی QX50

امروز نیز همچون روزهای گذشته با یک قسمت دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال همراه شما هستیم که به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این دوئل مجموعاً تعداد 1784 رأی به ثبت رسیده است. مرسدس بنز توانست با کسب 1136 عدد رأی از این تعداد یا به‌عبارت‌دیگر کسب 63 درصد از کل آراء پیروز دوئل گردد درحالی‌که لندروور موفق به کسب 648 رأی شده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس، دی‌اس 7 به مصاف اینفینیتی QX50 رفته است.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

دی‌اس 5

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

؟

جگوار F-Pace

آکورا RDX

کادیلاک XT4

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

ولوو XC60

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

؟

؟

دی‌اس 7

برند دی‌اس پس از استقلال از سیتروئن به‌عنوان یک برند لوکس مجزا، در حال افزایش محصولات خود است. جدیدترین محصول این برند لوکس فرانسوی، همین کراس‌اوور پریمیوم DS 7 کراس‌بک است. این خودرو برای اولین بار در تاریخ 28 فوریهٔ امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه ژنو 2017 برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد. این کراس‌اوور لوکس بر روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با دیگر کراس‌اوورهای این گروه خودروسازی همچون پژو 5008، سیتروئن C5 ایرکراس و اوپل گرندلند مشترک است. DS 7 پس از مدل DS 6 دومین کراس‌اوور دی‌اس محسوب می‌شود. همچنین این ماشین لوکس‌ترین خودرو و در اصل پرچم‌دار دی‌اس و به‌طورکلی گروه پژو-سیتروئن هم بشمار می‌رود تا جایی که از آن به‌عنوان خودروی رئیس‌جمهور جدید فرانسه استفاده به عمل آمده است. دی‌اس در طراحی این کراس‌اوور پریمیوم خصوصاً در کابین آن از صنعت مد فرانسه الهام گرفته و به همین دلیل در داخل DS 7 شاهد نمایی منحصربه‌فرد و زیبا هستیم. برای این کراس‌اوور لوکس پنج پیشرانهٔ مختلف ارائه شه که دو نمونه دیزلی و بقیه بنزینی هستند. موتورهای دیزلی شامل نمونه‌های 1.5 لیتری 130 اسب بخاری و 2 لیتری 180 اسب بخاری می‌شود درحالی‌که لیست موتورهای بنزینی از یک واحد 1.2 لیتری سه سیلندر با 130 اسب بخار قدرت آغاز می‌شود. ولی ما در این دوئل قوی‌ترین موتور بنزینی DS 7 را انتخاب کرده‌ایم که از نوع 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 225 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی تمامی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. البته در تمامی مدل‌ها مانند دیگر کراس‌اوورهای گروه پژو-سیتروئن نیرو صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست. البته DS 7 در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که به یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 300 اسب بخار مجهز است که یکی از این موتورهای الکتریکی در محور عقب نصب شده و چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد؛ بنابراین نسخهٔ هیبریدی DS 7 نمونه‌ای چهارچرخ محرک خواهد بود.

اینفینیتی QX50

اینفینیتی برای اولین بار کراس‌اوور کانسپتی بنام EX را در نمایشگاه نیویورک 2007 رونمایی کرده و سپس نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور لوکس را در فستیوال گودوود همان سال معرفی نمود. EX بر روی پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده که در دیگر محصولات این شرکت چون اینفینیتی سری G و نیسان 370Z هم بکار رفته است. عرضهٔ اینفینیتی EX از سال 2009 در بازار داخلی ژاپن آغاز شد اما در این کشور با نام نیسان اسکای‌لاین کراس‌اوور شناخته می‌شود. تولید این ماشین همچنان در یک نسل از سال 2007 ادامه دارد اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، از سال 2013 به بعد، EX تحت نام QX50 به بازار عرضه می‌گردد. QX50 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نانجینگ چین در سال 2013 رونمایی شد. البته این صرفاً یک تغییر نام بود و QX50 هیچ تغییر ظاهری یا فنی را نسبت به EX تجربه نکرده بود؛ اما برای مدل 2016، این ماشین مورد فیس‌لیفتی جزئی قرار گرفته تا چهرهٔ سالخوردهٔ آن کمی جوان‌تر گردد. این نسخهٔ جدید که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2014 و به دنبال آن نیویورک 2015 رونمایی شد، تغییراتی را در جلوپنجره و سپر جلو تجربه نموده و 8 سانتیمتر هم به طول آن افزوده شد. بااین‌حال QX50 که هم‌اکنون یک دهه از عمرش می‌گذرد، کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. به همین دلیل اینفینیتی در نمایشگاه دیترویت امسال نسخهٔ کانسپت نسل جدید این کراس‌اوور را رونمایی کرد و بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی نسخهٔ تولیدی نسل دوم QX50 خواهیم بود. این کراس‌اوور ژاپنی برخلاف رقیب فرانسوی هم‌اکنون تنها با یک موتور به بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه یک واحد 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی است که 325 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در محصولات متعددی از نیسان بکار می‌رود که معروف‌ترین آن‌ها کوپهٔ اسپرت نیسان 370Z است. برای انتقال نیروی این موتور هم صرفاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. QX50 در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

 

 

مشخصات فنی

دی‌اس 7

اینفینیتی QX50

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 3.7 لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 225 اسب بخار 325 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8.3 ثانیه 5.8 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6 لیتر (ترکیبی) 11.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 1420 کیلوگرم 1770 کیلوگرم
طول 4.57 متر 4.74 متر
فاصلهٔ محوری 2.74 متر 2.88 متر
حجم صندوق بار 555 لیتر 540 لیتر
قیمت پایه 36,500 دلار 35,645 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

59 دیدگاه

  1. Alex Del Piero
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    اینفینیتی مصرفش با پورشه ۹۱۱ توربو رقابت می‌کنه!
    من بر خلاف اکثریت کاربران به دی اس رای میدم

    پاسخ
      1. AK_007
        سوابق: (542 دیدگاه) ,

        ب نظر من ماشین لوکس در درجه اول باید ظاهر و کابینش لوکس باشه
        و با وجود اینکه موتور DS رو قبول ندارم ولی طراحی و گرافیکش واقعا جذابه

        پاسخ
    1. محمد رضا
      سوابق: (364 دیدگاه) ,

      اختلاف شتاب 2.5 ثانیه ای وفاصله محوری 14سانتیمتر بلند تر وچهار چرخ محرک وکلی دیگه هم توجه کن همه همه این عوامل باعث افزایش مصرف میشه هم

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      اصن یه نیگا به رخ زیبای دی اس بندازید حتما به این فرانسوی رای میدین
      درضمن باید با دی اس پلاگین قرار می دادن اون 400 اسب بخار اون طوری عدالت رعایت میشد

      پاسخ
    1. Alex Del Piero
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      مجتبی جان در پست مزیت های خودروهای چینی سوالی برام پیش اومد که با توجه به قدیمی شدن آن پست ترجیح دادم اینجا از خدمتتون بپرسم

      امیدوارم حمل بر بی‌ادبی و جسارت نشه
      شما اونجا اول فرمودید ۱۹‌ سال سن دارید
      بعد ۲ کامنت پایین تر فرمودید «من» ماشین زیاد «داشتم» الان MAZDA 6 دارم قبل از اون ford fusion و قبل از اون هم maxima ۲۰۱۴ و … داشتم

      با توجه به ۳ اتومبیلی که نام بردید و … که گذاشتید یعنی شما حداقل ۴ ماشین داشتید
      اینطوری که شما فرمودید من حس کردم حداقل ۳۵-۴۰‌ سال سن دارید
      وگرنه با توجه به دوام بالای خودروهای ژاپنی در عرض ۱ سال که گواهینامه گرفتید چطور میشه هر ۳ ماه یک ماشین عوض کنید ؟!

      آیا این دلیل بر دوام پایین و به خرج افتادن خودروهای ژاپنی بعد از فقط ۳ ماه نبوده؟!??

      (جمله ی آخرم شوخی بود)

      پاسخ
      1. مجتبی
        سوابق: (151 دیدگاه) ,

        بی ادبی چیه اختیار دارید سوال دیگه. 🙂
        این که میگم من ماشین زیاد داشتم به این معنی نیستش که اون خودروها به نام من باشه بلکه به اسم پدرم هستش حتی ماشینی که الان دارم به اسم من نیست ولی زیر پای من بودن چون پدرم خودش یه ماشین داره در ضمن من از 13 سالگی رانندگی میکردم که قبول دارم کار فوق العاده خطرناکی بود به هر حال من هم در منطقه آزاد زندگی میکنم و با شرایط بازار مجبور شدم خودروهارو تعویض کنم.خودروهای قبلی حالا به کنار وقتی maxima 2014 رو پدرم برام خرید چند ماه بعد فهمیدم نسل جدیدش داره میاد و برای اینکه ضرر نکنم مجبور شدم بفروشم و ford fusion بگیرم از شانس بد من ورود خودروهای آمریکایی ممنوع شد و قیمت قطعات و سرویس خودروهای آمریکایی هم رفت بالا اونم فروختم الان نزدیک 2 یا 3 ساله mazda 6 زیر پام هستش.

        پاسخ
        1. Alex Del Piero
          سوابق: (77 دیدگاه) ,

          ممنون مجتبی جان که جواب دادی

          خدا این ثروت بی‌کران پدرتون رو زیادتر کنه !

          ولی واردات ماشین های آمریکایی از ۱۶ ماه پیش ممنوع شده دقیقا تاریخ صدور حکمش ۹۵/۴/۹ بود

        2. مجتبی
          سوابق: (151 دیدگاه) ,

          خواهش میکنم.
          ثروت کجا بود گفتم که ساکن منطقه آزادم بجای یه خودروی چینی مثل لیفان با پولش mazda گرفتم.اینجا با پول سمند میشه mazda 3 یا honda civic سوار شد.
          درباره اون تاریخی هم نوشتید منظورتونو نمیفهمم!!!

      2. مجتبی
        سوابق: (151 دیدگاه) ,

        درباره اون آمارهایی که می گفتم خودروهای آلمانی (benz-bmw) تو لیست غیرقابل اعتمادترین خودروها هستن شما میتونی تو همین سایت بگردی راحت پیدا میکنی.اما آماری که شما گفتید اینکه porsche از toyota قابل اعتمادتره من هیچ جا پیدا نکردم یا گفتید audi از lexus تو اعتماد نمره بالایی داره!
        میشه یه منبعی معرفی کنید؟

        پاسخ
        1. Alex Del Piero
          سوابق: (77 دیدگاه) ,

          یکیش اینه
          در قابلیت اعتماد جی دی پاور در سال ۲۰۱۷
          من فقط آلمانی ها و ژاپنی هایش رو به ترتیب می‌گم

          ۱-پورشه و لکسوس (امتیاز مساوی بوده
          ۲-تویوتا
          ۳- بنز
          ۴- ب ام و
          ۵-هوندا
          ۶-اودی
          ۷-فولکس و سوبارو
          ۸-مزدا
          ۹-اکورا
          ۱۰-نیسان
          ۱۱-میتسو
          ۱۲-اینفینیتی

        2. بنزما
          سوابق: (495 دیدگاه) ,

          یعنی واردات موقت امریکایی ها هم ممنوع شده ؟

        3. مجتبی
          سوابق: (151 دیدگاه) ,

          alex del piero
          ممنون بابت آمار.

          بنزما:
          وارد خودروهای آمریکایی به صورت موقت رو نمیدونم ولی پلاک منطقه نمیشن متاسفانه.

        4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
          سوابق: (797 دیدگاه) ,

          من یاد ندارم این دو برند آلمانی که گفتی جزو غیرقابل اطمینان ترین برند ها باشن.
          شاید منظورت گرونترین از لحاظ نگهداری باشه که این دوتا کاملا باهم فرق دارن.
          ی سرچی بکن تو همین سایتی که میگی.
          اطلاعات غلط هم ندید.

    1. شاهين
      سوابق: (846 دیدگاه) ,

      قیافه این مدل اینفینیتی خیلی چفته ! شبیه سانگ یانگه

      پاسخ
  2. Hosein
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    اینفینیتی کلا عشق منه .یخورده هم شکموعه عیب نداره?دی اسم انصافا حرف نداره.

    پاسخ
  3. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    دوستان کی گفته
    دی اس ۷ هم کلاس ایکس تری glc و ماکان
    و آوودی q5
    دی اس ۷ تو کلاس x1 هست

    اگه اشتباه میکنم بگین.
    در ضمن تو جدول پدال جان بجای دی اس ۷ زدی دی اس ۵

    پاسخ
  4. حامد
    سوابق: (645 دیدگاه) ,

    Qx50 زشت دوست داشتنی (:
    هیچکدوم رو نمیپسندم

    این پول رو باید واسه nx یا x3 داد که هم کیفیت بهتر از qx دارن هم خوشگلترن

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2272 دیدگاه) ,

    اینفینیتی خیلی قدیمی هست و چهره به روزی نداره دی اس در طراحی خیلی خاص و زیبا هست و البته در قیمت تفاوت چندانی نداره ولی از نظر مصرف سوخت کاملا جلو هست رای من دی اس

    پاسخ
  6. علي شادي
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    واقعا مسخرست اسمشو بزاری شاسی بلند لوکس و کلی پول به پاش بریزی اما شاسی بلند لوکست تک دیفرانسیل باشه.
    واسه همین ساخته های مسخرست که صنعت خودروسازی فرانسه رو اصلا قبول ندارم
    کره از فرانسه خیلی جلوعه فرانسه با چین رقابت کنه:|

    پاسخ
    1. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      با نظرت درباره دی اس
      کاملا موافقم
      ولی بی انصافی کردی گفتی فرانسه باس باچین مقایسه شه
      پس رنو با این همه حرکت رو به جلو بوغه یا آلپاین
      پژو سیترئن هم فیلا دارن رشد میکنن

      پاسخ
  7. orangotan
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    هیچکدومش به دلم ننشست فقط نمای بیرونی دی اس بهتر بود اما به هیچ عنوان خاصیت آفرود نداره

    پاسخ
  8. کوروش
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    من واقعا ازین ds7 با جزئیات لوکس و عالی اش خوشم امد توی این کلاس تنها مشکلش دف جلو بودنش هست که کار رو خراب کرده ولی بین این دو دی اس رو انتخاب می کنم

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (644 دیدگاه) ,

      البته کلاسشون باهم فرق داره بنظرم دی اس . اس یو وی هستش و اینفینتی شاسی بلنده .رای من هم دی اس هستش چون واقعا به صرفه و لوکس هستش.تو این زمانه که موتورهای کم حجم با قدرت بالا مدنظر هست دی اس کم نیاورده و خودشو نشون داده.حالا دی اس دف جلو هستش اونم بخاطر لوکس بودنشه وگرنه کی دلش میاد زیبای خفته رو ببره آفرود گل مالیش کنه.اس یو وی واس آفرود نیست مثلا توسان و اسپورتیج و ایکس دو و سه …..

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (1054 دیدگاه) ,

        دمت گرم واقعا
        فرق اس یو وی و شاسی بلند رو خیلی جالب گفتی !

        پاسخ
      2. AK_007
        سوابق: (542 دیدگاه) ,

        البته فک میکنم منظور شما کراس اوور و SUV(شاسی بلنده)

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (644 دیدگاه) ,

          درسته منظورم این بود دی اس کراس اووره ولی اینفینیتی اس یو وی هستش

  9. husseina
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    اواقعا برام عجیبه چطور ما اینجا رسیدیم که به خاطر یک اتومبیل باهمدیگه دعوا میکنیم. تو بقیه ی دنیا مردم حتی بحث استدلالی رو هم در مورد اتومبیل به کار نمیبرن ولی اینجا خیلی ها به خاطر اتومبیل باهم دعوا میکنن بهم توهین میکنن
    واقعا عجیبه. به این میگن پس رفت.
    اتومبیل یک جبنه ی مادی از زندگی هست. نباید به خاطرش ادب اخلاق و خیلی چیزها رو فدا کرد.
    من شخصا فیلمهای یوتوب و سایتهای خارجی رو میبینم حتی یک مورد دعوا و توهین ندیدم
    ولی اینجا زیر تقریبا هر پست ده ها مورد پیدا میشه
    یک قالب فکری و ثبات اخلاقی هنوز ندارن این خیلی ها بعد میان نظراتی میدن انگار یک ماشین مقدس ترین چیز تو زندگی اون شخص هست.
    هنوز یاد نگرفتیم عقیده ی یک نفر دیگه رو مسخره نکنیم ، هنوز یاد نگرفتیم بهم احترام بزاریم چه برسه به عقیده ی همدیگه احترام بزاریم. هنوز یاد نگرفتیم با همدیگه تعامل داشته باشیم چه برسه با بقیه اقوام تعامل داشته باشیم. حرف از تعامل با بقیه کشورها نمیزنم که صد سال دیگه هم تو این مورد درست نمیشیم.
    هنوز خیلی مونده یاد بگیریم. تنها چیزی که یاد گرفتیم این بوده که من درست میگم اگه حتی اشتباه بکنم. یک تعصب غیر منطقی که حتی ریشه هاش هم معلوم نیست چطور و چه زمانی تو ذهنمون کاشته شده. حتی دستمون به بوق ماشین نخورده ولی طوری تعصب دایم انگار مالک صد درصدی اون اتومبیل سازی هستیم.
    به قول قدیمی ها خلایق هرچه لایق. لیاقتمون همین اخلاقه همین رفتاره. لیاقتمون همین پرایده . اونم پراید صفی
    من شخصا خیلی خجالت میکشم این نظراتو میخونم . خداروشکر سایت انگلیسی نیست
    یه زمانی به خیلی از دوستام میگفتم چین چند سال دیگه اتومبیل ساخت خودشو صادر میکنه به امریکا همه میخندیدن، خب وقتی بتونن با کیفیت بسازن و استاندارهای اروپا و امریکا رو پاس کنن صادر میکنن دیگه. بعدش دیگه کاملا سلیقه ی خریدار هست که بخره یا نخره.
    مقصر خودمون هستیم که استاندارهامون از اتومبیل سازها اینقدر پایین هست که اتومبیل های ناایمن به راحتی به فروش میره. مقصر نه چین هست نه امریکا. فقط و فقط خودمونیم. هر وقت یاد گرفتیم به سلیقه همدیگه احترام بزاریم اونوقت میتونیم یکم با دنیای امروزه اشنا بشیم و بفهمیم که انتظاراتمون چی باشه.

    پاسخ
  10. Landscaped
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    تو این کلاس لوکس تر از DS7 نیست به خاطر همین بهش رای میدم
    از اینفینیتی خیلی نا امید شدم
    در ضمن تو این کلاس دو دف بودن به چه دردی می خوره همون بهتر که تک
    دف عرضه میشه هیچکس با اینا آفرود نمیره …

    پاسخ
  11. husseina
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    به خاطر طراحی و کنسول به دی اس رای دادم

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    من حاضرم یه ماشین زیبای ضعیف داشته باشم تا یه ماشین زشت اما قوی.

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1349 دیدگاه) ,

      نسل جدید Qx 50 در راهه رندر هاش هم پخش شده زیبایی واقعی رو به رختون میکشه

      پاسخ
      1. AK_007
        سوابق: (542 دیدگاه) ,

        پس هروقت نسل جدیدش معرفی شد و نظرارو جلب کرد بش رای میدیم
        قاعدتا آدم ب ماشینی ک هنوز تولید نشده رای نمیده, رای گیری هم برا این نسله
        هرچند ک مطمئنم مثل کانسپت Qx80 غوغا میکنه

        پاسخ
  13. عبدالله
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    مقایسه کردن این دو ماشین که متعلق به دو سگمنت متفاوت هستند،خود اشتباه است.
    دی اس یک خودرو ١۶٠٠سی سی چهار سیلندر و اینفینتی یک خودروی ٣٧٠٠ سی سی شش سیلندرمیباشد.
    به نظر دوستان این مقایسه درست است؟
    در ضمن به نظر من هر دو خودرو عالی هستند…

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      هردو ماشین این دوئل در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت لوکس هستند و فقط از لحاظ موتوری باهم تفاوت دارند که آنهم به سیاست‌های متفاوت سازنده‌های آنها بازمیگردد.
      بنابراین چاره‌ای جز انتخاب این موتورها نبود.

      پاسخ
  14. سروش شیرازی
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    نامردی بود این دوتا جلوی هم قرار بگیرن،ماشین 2017 رو با ماشین 2007 مقایسه کردین؟ به نظزر من اصلا اینفینیتی نباید توی مقایسه قرار میگرفت،باید نسخه جدیدش میومد بعد،مثلا موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی با موتور توربو مقایسه شد!!!تو بقیه مقایسه ها حد اقل موتورایی قرار میگرفت که شبیه هم بودن ،یا بقیه چیزا ،موتور حجیم تنفس طبیعی مصرفش صدی 12 عادیه واسش ،بعد با یه موتور توربوی 4سیلندر مقایسه شده،عجیبه!!! راستی تو جدول بالا زده دی اس 5 یهو دی اس 7 اومد تو مقایسه

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      درود دوست عزیز
      در جدول اشتباهاً دی‌اس ۵ ذکر شده بود که اصلاح شد.
      اما در مورد مقایسه باید گفت که اکثر خودروهای این گروه جدید هستند و اینفینیتی از همه آنها قدیمی‌تر است.
      ضمناً ملاک ما نسل فعلی خودروها است و به همین دلیل نمیتوانیم تا معرفی نسل جدید ماشین‌ها صبر کنیم.
      در بخش موتورها هم همانطور که گفته شد QX50 فقط با یک موتور شش سیلندر عرضه میشود درحالیکه قوی‌ترین موتور DS 7 همین موتور ۱.۶ لیتری است.
      بنابراین ناچاراً دو موتور غیرهم‌سطح برای این دوئل انتخاب شده است.

      پاسخ
  15. کیوان
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    رقابت حجم موتور ۱۶۰۰ با ۳۵۰۰ نمیشه اینفنیتی انتخاب منه

    پاسخ
  16. Amin
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    اینفینیتی اگه میخواد با سایر لوکس سازا مث بی ام و،مرسدس،،لکسوس،ائودی و…رقابت کنه باید یه بازنگری کامل تو طراحی و انجیناش داشته باشه،کاری که لکسوس ٢٠١٣ انجام داد و نتیجشو هم دید

    پاسخ
  17. ارش
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    از قیافه اینفینیتی هیچ خوشم نیامد مخصوصا طراحی داشبوردش خیلی قدیمیه اما با این وجود به اینفینتی رای دادم شرکت دی اس تو این کلاس بیشتر شبیه یه شوخیه تا رقابت.درکل نظرم تو این گروه پورشه ماکان هست دیگه آدم از یه ماشین چی می خواد که ماکان نداشته باشه ؟

    پاسخ
  18. الف.ی
    سوابق: (1478 دیدگاه) ,

    از برند های نو که خیلی زود رشد می کنند و چیز های خوبی می سازند خوشم میاد مثل دی اس انصافا از اینفینیتی طراحی به این شکل انتظار نمیرفت

    پاسخ
  19. بهی
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    دی اس عالیه
    از نظر طراحی دی اس 20 سال جلوتر از اینفینیتیه اما مشکل همیشگی فرانسویها رو داره:انجین کم حجم و دیف جلو یعنی فرانسوی ها اگه بخوان ماشینی برای رقابت با بنتلی و بوگاتی هم بزنن حجم انجینش رو بیشتر از 1.6 نمیکنن.

    پاسخ
  20. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    پدال جان چرا کله ی مالک دی اس رو پوشوندی ?

    پاسخ
  21. [Soroush]
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    این خودروها کراس اورن نه شاسی بلند. بعضی شرکت ها مثل هیوندای و کیا و شورولت و هوندا دو دیفرانسیل بودنو برای فروش بیشتر میزارن به عنوان آپشن این آپشنم تقریبا با 2000 دلار قابل دسترسیه ولی کاربرد خیلی کمی داره. حالا بگذریم که 4wd با awd چه فرقی داره. در کل این آپشن چند تا مزیت داره و چند تا ویژگی بدم داره. مزیتش اینه که تو قسمت های گلی و سنگریزه ای امکان گیر افتادن کمتر میشه. تو جاده برفی میتونه تو شتاب گیری بهتر عمل کنه و نه بیشتر. دیدیم که لندکروز و لندرورم تو برف و یخ لیز میخورن یا گیر میکنن به راحتی. توصیه شده فقط برای کسایی که تو این نوع جاده ها رفت و آمد دارن این آپشنو سفارش بدن. حالا بگذریم که چه سیستم های پیشرفته ای اومده که با خودروی دیفرانسیل جلو تو داکار شرکت میکنن و قهرمانم میشن. ویژگی های بدشم اینه که مصرف سوخت میره بالا و وزنم زیاد تر میشه. فقطم واسه خودروهایی مثل هوندا و آکورا که سیستم های awd همراه با سیستم پخش گشتاور۴کاناله دارن هندلینگ یه مقداری تو جاده های آسفالته بهتره. الان با لاستیک های بهتر میشه به مقداری از این مزایا رسید بدون اینکه وزن و مصرف سوخت بیشتر بشه.

    پاسخ
  22. #ali.m#
    سوابق: (1844 دیدگاه) ,

    از نظر فنی اینفینیتی با اینکه سن خیلی بیشتری داره اما خییلی بهتره .
    با یه موتور قوی سرو کار داریم
    تو مقایسه با بقیه رقبا میتونید ببینید که این موتور خیلی سریعه .

    اما من به خاطر عمر زیاد و طراحی قدیمیش بهش رای نمیدم و انتخابم دی اس .

    پاسخ
  23. Alireza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    کلا با طراحیاس اینفینیتی حال نمیکنم خیلی بیریخته

    پاسخ
  24. نادر
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    بابا مسخره کردید
    آخه این دو تا ماشین با هم قابل مقایسه نیستند.
    موتور نیسان با چی میشه مقایسه کرد؟
    واقعا متاسفم یه عده فقط به ظاهر نظر میدن.
    انتخاب من 100% اینفینیتی هست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.