معرفی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار، شکوه بی‌پایان

بعد از معرفی نسل جدید کوپهٔ کانتیننتال GT در سال 2017 و سپس نسخهٔ کابریولت آن در سال 2018، حالا بنتلی همان‌طور که وعده داده بود درنهایت پرده‌ها را از چهرهٔ نسل جدید برادر چهاردر کانتیننتال یعنی فلاینگ اسپار هم کنار زده است. نسل سوم فلاینگ اسپار که به‌طور کامل از نو طراحی و به تکنولوژی‌های ارتقاءیافته مجهز شده است، برای کسانی ساخته شده که خواهان خودرویی لوکس‌تر و باظرافت‌تر از آئودی A8 بوده و مایل به پرداخت مبلغی بیشتر برای داشتن یک سدان فول سایز لوکس هستند.

در ظاهر اما طراحی فلاینگ اسپار جدید چندان تغییر نکرده و بیشتر شبیه به نسخه‌ای تکامل‌یافته از نسل قبلی به نظر می‌رسد تا خودرویی کاملاً جدید. بااین‌حال، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که این سدان لوکس لباسی مشابه نسل جدید کانتیننتال را بر تن کرده است. در همین حال، هرچند ممکن است فلاینگ اسپار جدید شباهت زیادی به نسل قبلی خود داشته باشد اما بنتلی طراحی آن‌را کاملاً جدید می‌داند که به لطف خطوط عضلانی که در طول خودرو کشیده شده، در جاده‌ها بیشتر جلب‌توجه می‌کند.

نسل سوم فلاینگ اسپار در طول تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته و تنها 5 میلی‌متر کشیده‌تر شده است اما فاصلهٔ محوری آن با افزایش قابل‌توجه 130 میلی‌متری به 3,195 میلی‌متر رسیده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این افزایش فاصلهٔ محوری بر طراحی بیرونی خودرو هم تأثیر گذاشته و حالا فلاینگ اسپار قدرتمندتر و عضلانی‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدید این سدان لوکس به‌صورت استاندارد به رینگ‌های 21 اینچی جدیدی مجهز شده درحالی‌که مولینر نیز دو سری رینگ 22 اینچی را به‌عنوان آپشن برای آن تدارک دیده است. بنتلی برای این خودرو 17 رنگ بیرونی مختلف را هم در نظر گرفته است.

به‌عنوان نگاهی به گذشته، بنتلی برای فلاینگ اسپار جدید دقیقاً مثل کانتیننتال فلاینگ اسپار سال 1957 جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی را در نظر گرفته است درحالی‌که برای اولین بار در فلاینگ اسپار، لوگوی B پرندهٔ بنتلی قابلیت جمع شدن پیدا کرده است. این لوگو حتی به چراغ هم مجهز شده و هنگامی‌که راننده به خودرو نزدیک شود روشن خواهد شد. علاوه بر این، نسل جدید سدان لوکس بنتلی به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED ماتریکس با طرح کریستالی و تریم کرومی مجهز شده تا حتی وقتی چراغ‌ها خاموش هستند هم درخشش داشته باشند. در همین حال، در چراغ‌های LED عقب هم امضای B بنتلی کار شده است.

بدون شک می‌توان کابین فلاینگ اسپار جدید را یک کانتیننتال با دو در اضافه و بخش عقبی بزرگ‌تر دانست چراکه داشبورد آن تقریباً به‌طور کامل با برادر کوپه‌اش یکسان است و در اینجا هم همان کنترلر دوار روی کنسول مرکزی با صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. این نمایشگر می‌تواند توسط پوششی کاملاً مخفی شود. علاوه بر این، برای کسانی که خواهان نمایی قدیمی هستند، در پانل چرخشی این قسمت بخشی با سه نشانگر آنالوگ دایره‌ای شامل کرنومتر، قطب‌نما و دماسنج نیز تعبیه شده است. ازجملهٔ ویژگی‌های مدرن کابین این سدان لوکس هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی HD صفحه‌نمایش لمسی عقب با کنترل از راه دور و سقف پانورامیک شیشه‌ای اشاره کرد که در کل سقف کشیده شده است.

بدیهی است که برای کابین فلاینگ اسپار جدید چندین تریم مختلف مثل چوب و مشکی پیانو قابل سفارش است درحالی‌که پانزده رنگ مختلف هم برای صندلی‌های آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، برای اولین بار در صنعت خودروسازی روی درهای فلاینگ اسپار جدید قسمتی چرمی با طرح الماس شکل سه‌بعدی کار شده است. سیستم صوتی استاندارد خودرو نیز به‌صورت استاندارد مجهز به 10 بلندگو است اما امکان ارتقاء آن به سیستم 1500 واتی Bang & Olufsen با 16 بلندگو و یا سیستم 2200 واتی Naim با 19 بلندگو هم وجود دارد؛ اما تفاوت عمدهٔ کابین فلاینگ اسپار جدید با نسل قبلی، افزایش چشمگیر فاصلهٔ محوری آن است که کابین لوکس و جاداری را با راحتی و آسایش بی‌نظیر فراهم کرده است.

در سینهٔ نسل جدید فلاینگ اسپار همان نیروگاه آشنای 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در کانتیننتال و بنتایگا اسپید است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و با وجود وزن 2435 کیلوگرمی خودرو، آن‌را ظرف تنها 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

نسل جدید فلاینگ اسپار همانند پیشینیانش ویژگی‌های یک لیموزین لوکس را با عملکرد یک سدان اسپرت ترکیب کرده و تکنولوژی‌های پیشرو را هم به آن اضافه نموده است تا جایی که بنتلی آن‌را پیشرفته‌ترین سدان لوکس و اسپرت دنیا می‌داند. در این خودرو از شاسی جدید و پیشرفتهٔ آلومینیومی و کامپوزیتی به همراه تکنولوژی 48 ولت و آنتی‌رول‌های فعال استفاده شده است درحالی‌که برای اولین بار در تاریخ بنتلی، سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز برای آن ارائه شده است. این سیستم هنگام حرکت با سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌گرداند تا دایرهٔ چرخش خودرو کمتر و پارک کردن آن آسان‌تر شود. به لطف این ویژگی و همین‌طور توزیع وزن بهتر، فلاینگ اسپار اسپرت‌تر از همیشه شده است.

برخلاف نسل قبل که نیروی موتور به‌طور ثابت بین محورهای عقب و جلو تقسیم می‌شد، در نسل جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک فعالی استفاده شده که بسته به شرایط مسیر و لغزش چرخ‌ها، به‌طور خودکار به‌صورت تطبیقی و متغیر اقدام به توزیع قدرت می‌کند. این سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه سیستم فرمان گیری چهارچرخ و سیستم پویایی سواری بنتلی، هندلینگ فوق‌العاده‌ای را پدید آورده‌اند. در همین حال، سواری فلاینگ اسپار جدید نیز بسیار نرم و راحت خواهد بود زیرا حجم هوای درون کمک‌فنرهای بادی آن 60 درصد افزایش پیدا کرده و به سیستم کنترل مداوم تعلیق هم مجهز شده است. این سیستم تعلیق جدید امکان ارائهٔ طیف تنظیمات بسیار گسترده‌تری از سواری راحت لیموزین مانند گرفته تا سواری خشک و اسپرت را فراهم کرده است.

به لطف همهٔ این سیستم‌های پیشرفته، به اعتقاد بنتلی، نسل جدید فلاینگ اسپار توانایی و تجربهٔ رانندگی فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهد کرد که تاکنون در این کلاس دیده نشده است. در نسل جدید این ماشین همچنین از ترمزهای جلوی بزرگ‌تر 420 میلی‌متری استفاده شده تا با قدرت بیشتر پیشرانه مطابقت پیدا کند. علاوه بر این، بنتلی مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار نقاط کور، سیستم کمکی ترافیک و دستیار شهری را هم برای سدان جدید خود ارائه کرده است. فروش نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار از پاییز آینده آغاز شده و اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

    1. - A M I R -
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      دقیقا درسته ، به نظر من این ماشین چه توی این نسل چه توی نسل قبل زیباترین ماشین بنتلی بوده و بنتلی نهایت ظرافت و خلاقیتش رو روی این ماشین پیاده میکنه ، شاید خیلیا قبول نداشته باشن ، ولی من این ماشینو خیلی باشکوه تر و زیباتر از کانتیننتال و مولسان میدونم ، مخصوصا که بر خلاف کانتیننتال فرم مربعی چراغ عقبشو حفظ کرده …

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1106 دیدگاه) ,

      خدایش اونقد زیبا هست چندین بار عکسشو نگاه کردم😔😔

      پاسخ
  1. ارش
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    جدای از مشخصات فنی فوق العاده چقدر این ماشین زیباست😍👌🏻👏

    پاسخ
  2. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (655 دیدگاه) ,

    پیشرو ترین سدان ، فوق‌لوکس ، در، زمینه
    نواوری و تکنولوژی سلطان ‘S-Class هست

    من قول میدم مرسدس در تولید ، نسل بعدی
    S-Class با نواوری‌های خودش باز هم جهانیان
    و طرفداران خودروسازی رو ، شگفت‌زده میکنه

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (541 دیدگاه) ,

      آقا وقتی خود مرسدس میگه من فعلا قصد ساخت خودرو فوق لوکس و رقابت در این کلاس رو ندارم شما چه اسراری دارید توی تمام پست های بنتلی و رولزرویز اسم S کلاس رو بیارید.
      من هم به اندازه ی شما S کلاس رو دوس دارم بلکه بیشتر.
      ولی S کلاس میباخ فعلا خودرویی در کلاس فانتوم و مولسان و نیست.
      این به معنی بد بودنش نیست، فقط یه حقیقته در مورد کلاس بندی رایج خودروها که خود مرسدس هم با قیمت گذاریش به این کلاس بندی احترام گذاشته.

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (524 دیدگاه) ,

        من واقعاً نمیفهمم چرا هرجا بحث بنتلی و رولزرویس میشه بعضیا اصرار دارن هرجوری شده ثابت کنن S کلاس بهتر و پیشرفته‌تره
        بابا بنتلی و رولزرویس سال‌هاس که دیگه اون شرکت‌های کوچیک و ورشکستۀ بریتانیایی نیستن، الان بنتلی و رولزرویس به ویترین تکنولوژی‌های فولکس‌واگن و ب‌ام‌و تبدیل شدن، چرا فکر میکنید تو نوآوری و تکنولوژی از S کلاس عقب‌ترن؟
        این فلاینگ اسپار توسط غول خودروسازی دنیا ساخته شده، یعنی همون گروهی که شاهکاری مثل پورشه پانامرا رو ساخته، همون گروهی که کوه تکنولوژی یعنی آئودی A8 رو ساخته، همون گروهی که یکی از بهترین سوپراسپرت‌های دنیا یعنی اوراکان رو ساخته
        دایملر یکبار تلاش کرد با برند مایباخ با بنتلی و رولزرویس رقابت کنه که شکست سختی خورد و خودشون هم اذعان کردن که پروژۀ مایباخ یه شکست کامل بود اما بعضی‌ها انگار از خود سازنده‌ها هم بیشتر میدونن
        S کلاس در کلاس خودش بینظیره و پادشاهی میکنه ولی فقط در کلاس خودش، یعنی در برابر آئودی A8 و ب‌ام‌و سری 7 اما قبول کنید که بخش فوق لوکس تحت سلطۀ بنتلی و روزلرویسه

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (1122 دیدگاه) ,

          مرسدس از وقتی تولید سی کلاس رو شرع کرد و بعد از اون
          با تولید کلاس های ای, بی, جی ال ای, جی ال سی, جی ال بی و سی ال ای
          درسته که ارزش برند خودش رو بشدت بالا برد
          اما متاسفانه قدرت برند تا حدودی افت کرده
          چهل سال پیش مرسدس با برند خودش ماشینی میساخت که حتی
          از رولز رویس هم خیلی گرونتر بود و با این حال مشتری زیادی داشت
          (نسبت به رقیبان )
          اما الآن اون کار رو حتی با برند لوکستر میباخ هم نتونست انجام بده!

  3. Amirferrari
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    آخه کی این زیبارو دست ساز رو با ائودی a8 مقایسه میکنه؟!!!
    فقط تو دری های چرم طرح الماسش به یه a8 میرزه،وزن ۲.۵ تن و شتاب ۳.۸ ثانیه ای!!!! جواهر که میگن اینه…

    پاسخ
  4. ابوالفضل
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    بهترین ماشین هستش تو این کلاس اگه رولز رویس فانتوم نبود

    پاسخ
    1. Ahmadreza 2002
      سوابق: (113 دیدگاه) ,

      این رقیب فانتوم نیست اصلا چون تو یه کلاس نیستن
      مولسان ی جوریایی رقیب فانتومه البته باقیمت پایین تر از اون

      پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      فانتوم که با این مقایسه نمیشه
      اون فوق لوکسه باید با مولسان و میباخ مقایسه شه
      رقیبش sکلاس هست و سری 7و a8 و کواتروپورته

      پاسخ
      1. Just bentley continental
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        نه داداش اون فانت مه که رقیب نداره
        این رقیب اصلیش میباخه

        پاسخ
  5. مهزیار
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    قطعا نسل قبل هارمونیک تر و خاص تر و متناسب تر بود
    خیلی بی حوصله شلوغش کردن و شخصیت خاص فلایینگ اسپر الان دیگه بیشتر مولسان شده

    پاسخ
  6. عطا
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    از ماشین ظرافت ، هنر و کیفیت میباره💪

    پاسخ
  7. Just bentley continental
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    و تمام
    فوقالعادست اینو برادرش کانتیننتال هر دو تو کلاسشون حکم فرمایی میکنن.
    طراحی خیلی شیک و زیبایی داره و مشخصات فنیشم که عالیه با این تاپ اسپیدش فک کنم سریع ترین سدان تو بحث حداکثر سرعت باشه نه شتاب گیری.
    بنتای داره دیووگه میکنه منو احتمالا به زودی نسل جدید مولسانم رونمایی میشه.
    واو.

    پاسخ
  8. هادی نجفی
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    واقعا همه نگاه ها رو با خودش خیره میکنه
    مهندسی بی نظیر،زیبایی خیلی خاص،طراحی جذاب و لوکس و نماد اشرافیگری و صعنت پیشرفته
    هیچ کس نمیتونه از این ماشین ایراد بگیره، جواهره تراش خورده ای هست از صعنت گران انگلیسی

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    2 ساعته فقط نشستم عکساشو میبینم این ماشین سوپر خوشگل رو

    پاسخ
  10. امير علي
    سوابق: (344 دیدگاه) ,

    خدا از کیا نگذره که با این طرح کپی کاری از رو بنتلی چراغ پشت k900 عین بنتلی زده من پشت این ماشین میبینم یاد k900 میفتم

    پاسخ
  11. L-H-P-TT
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    چه بگویم ، نگفته هم پیداست ….
    بنازم بهت بنتلی که جای ایراد گرفتن نزاشتی ❤❤❤❤

    پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (1540 دیدگاه) ,

    تا الان میشد مثلا sکلاس را از نظر لوکس بودن یا زیبایی، رقیب بنتلی دونست ولی این دیگه نهایت زیبایی را داره. اصلا محشره. از نظر من زیباترین خودروی حال حاضر دنیاست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.