مرسدس بنزهفته نامه

سرانجام مهم‌ترین خودروی سال، نسل جدید مرسدس S کلاس رونمایی شد

پس از انتظاری طاقت‌فرسا، انتشار تصاویر جاسوسی بی‌شمار، افشای تصاویر مختلف و انتشار ده‌ها تیزر رسمی مبهم، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید سدان پرچم‌دار خود، S کلاس کبیر را به جهانیان نشان داده است. سازندهٔ آلمانی در نسل جدید سدان پرچم‌دار خود لیستی بسیار طولانی از ویژگی‌های جدید را به نمایش گذاشته که هدف از آن‌ها ارائهٔ حس جدیدی از تجمل به راننده و سرنشینان است.

طراحی بیرونی، محافظه‌کارانه و آئرودینامیک

طراحان مرسدس در طراحی بیرونی S کلاس جدید محافظه‌کارانه عمل کرده و با تغییراتی نه‌چندان بزرگ، این سدان پرچم‌دار را وارد دههٔ جدید کرده‌اند. بیشتر ویژگی‌های طراحی این خودرو مثل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره به سایر مدل‌های مرسدس شباهت دارد و برای اولین بار طی سه نسل اخیر S کلاس، در آن از چراغ‌های عقب افقی استفاده شده است.

در طراحی این خودرو به آئرودینامیک هم بسیار توجه شده و به همین دلیل طراحان از دستگیره‌های بیرون‌آی برای درها استفاده کرده‌اند که در حالت عادی کاملاً با بدنهٔ خودرو هم‌سطح هستند. به لطف این ویژگی و موارد دیگر، ضریب درگ S کلاس به ۰.۲۲ رسیده و آن‌را به یکی از آئرودینامیک‌ترین خودروهای دنیا تبدیل کرده است.

از لحاظ ابعاد، پرچم‌دار مرسدس ۳۳ میلی‌متر کشیده‌تر (در نسخهٔ فاصله محوری بلند)، ۵۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۰ میلی‌متر بلندتر شده است؛ اما مرسدس برای حفظ تناسبات S کلاس، فاصلهٔ محوری آن‌را ۵۱ میلی‌متر، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو را ۳۵ میلی‌متر و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های عقب را ۵۱ میلی‌متر افزایش داده است؛ بنابراین حالا S کلاس درعین‌حالی که در داخل فضای بیشتری را ارائه می‌کند، با اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب، همچنان تناسبات اسپرت خود را حفظ کرده است.

داخل، مدرن و تکنولوژیک

بزرگ‌ترین تغییرات S کلاس جدید در کابین آن رخ داده است و بدیهی است که در اینجا صفحه‌نمایش ۱۲.۸ اینچی مرکزی جدید بلافاصله جلب‌توجه می‌کند. این نمایشگر جدید که جایگزین نمونهٔ ۱۰.۳ اینچی قبلی شده، از نوع OLED بوده و در مقایسه با نمایشگر LCD سنتی، گرافیک واضح‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تری دارد و درعین‌حال ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. این نمایشگر جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند که یکی از تغییرات آن برخورداری از ناوبری با قابلیت واقعیت افزوده است. همچنین سیستم دستیار صوتی مرسدس نیز بهبود پیدا کرده و تا ۲۷ زبان مختلف را متوجه می‌شود؛ اما ارتقاء مهم‌تر اینکه حالا حتی سرنشینان عقب هم می‌توانند از دستیار صوتی استفاده کنند.

در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که امکان سفارش حالت سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص هم برای آن وجود دارد. این ویژگی از دو دوربین یکپارچه برای تشخیص موقعیت چشم راننده و ایجاد نمای سه‌بعدی استفاده می‌کند. این صفحه آمپر مثل قبل بسیار قابل تنظیم است و امکان انتخاب چهار حالت مختلف شامل محتاط، اسپرت، انحصاری و کلاسیک برای آن وجود دارد. علاوه بر این، سه نمایشگر دیگر هم به‌صورت سفارشی برای S کلاس ارائه شده که شامل دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سرگرمی عقب (نصب‌شده روی پشتی صندلی‌های جلو) و یک تبلت ۷ اینچی قابل جابجایی در کنسول مرکزی عقب می‌شود تا مجموع نمایشگرهای کابین به پنج عدد برسد.

کابین نسل جدید S کلاس ۲۷ دکمه و سوئیچ فیزیکی کمتری نسبت به نسل قبلی دارد زیرا تقریباً همهٔ این عملکردها به کنترل‌کننده‌های لمسی یا صوتی منتقل شده‌اند. از لحاظ طراحی هم چهار دریچهٔ تهویهٔ افقی در بالای داشبورد یعنی درست بالای صفحه‌نمایش مرکزی قرار گرفته‌اند که جایگزین دریچه‌های دایره‌ای قبلی شده‌اند. همچنین بسته به تیپ خودرو، تریم‌های مختلفی مثل فیبر کربن، مشکی پیانو و چوبی در کل طول داشبورد کار می‌شود. یک سیستم صوتی برمستر سطح بالای فراگیر با ۳۰ بلندگو نیز برای خودرو قابل سفارش است.

S کلاس به نسل جدید غربیلک فرمان مرسدس هم مجهز شده که کنترل‌های خازنی آن بروز شده و یک پد سنسور دو منطقه‌ای هم روی چرخ فرمان تعبیه شده است. این سنسورها به‌منظور اطلاع سیستم‌های کمک‌راننده، تشخیص می‌دهند که آیا دست راننده روی فرمان قرار دارد یا نه. در همین حال، صندلی‌ها مثل قبل همچنان با چرم باکیفیت ناپا ارائه شده‌اند که در چندین رنگ مختلف قابل انتخاب بوده و از گرم‌کن، تهویه، ۱۰ نوع ماساژ و ویژگی جدید موسوم به انرژی‌بخش برخوردار هستند که از طریق نمایشگر لمسی قابل‌کنترل است.

این ویژگی سفارشی انرژی‌بخش که سال گذشته در محصولات مرسدس ارائه شد، شش گزینهٔ مختلف انرژی‌زایی شامل تازه‌سازی، گرمابخش، نشاط‌آور، لذت‌بخش، راحتی و آموزش را ارائه می‌کند که هرکدام از آن‌ها موارد مختلفی مثل موسیقی، نور کابین، موقعیت صندلی و تهویه مطبوع را تنظیم می‌کند تا حالت موردنظر را ایجاد کند. حال در نسل جدید S کلاس، این ویژگی با همان گزینه‌ها به‌عنوان بخشی از پکیج سفارشی «انرژی‌بخش عقب»، به صندلی‌های عقب هم تعمیم یافته است.

به لطف افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری S کلاس، فضای داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. البته فضای سر و پای جلو تقریباً ثابت باقیمانده اما فضای زانوی جلو ۳۸ میلی‌متر بیشتر شده است. در عقب نیز فضای سر ۱۵ میلی‌متر، فضای پا ۲۵ میلی‌متر و فضای زانو ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته درحالی‌که فضای صندوق بار هم ۲۲ لیتر رشد کرده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داخلی نسل جدید S کلاس اما نورپردازی آن است که تعداد چراغ‌های LED آن در کل کابین از ۴۰ عدد نسل قبلی به ۲۵۰ عدد افزایش پیدا کرده است. این چراغ‌ها درون یک فیبر نوری جای گرفته‌اند که در همه جای کابین از رو دری‌ها و داشبورد گرفته تا کف خودرو و حتی صندلی‌های عقب کشیده شده است. به گفتهٔ مرسدس، هدف از این ویژگی ایجاد یک خط نور مداوم در سراسر کابین خودرو بوده است. این سیستم نورپردازی همچنین با سیستم‌های ایمنی خودرو هم پیوند خورده است و برای تقویت هشدارهای بصری با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلف همکاری می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که دستیار فعال نقاط کور هشدار می‌دهد، نورپردازی داخلی به رنگ قرمز درمی‌آید.

ایمنی و تکنولوژی رانندگی خودکار

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید S کلاس تقریباً به همهٔ سیستم‌های ایمنی که مرسدس هم‌اکنون ارائه می‌کند مجهز شده است. این سیستم‌ها شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار تغییر خط، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، هشدار ترافیک جلو و عقب و سیستم فعال پایش نقاط کور می‌شود. S کلاس همچنین برای خروج راننده از خودرو هشدار نقطهٔ کور ویژه‌ای دارد و همین‌طور اولین خودرویی است که به ایربگ‌های عقب برای محافظت از سرنشینان عقب در برخوردهای روبه‌جلو مجهز شده است. مرسدس در این ماشین سیستم ایمنی جدیدی بنام Impulse Control را هم ارائه کرده که احتمال برخورد وسایل نقلیه با طرفین خودرو را تشخیص داده و ارتفاع S کلاس را کمی افزایش می‌دهد تا از شدت برخورد احتمالی کاسته شود.

علاوه بر این، نسل جدید S کلاس به تکنولوژی راندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که می‌تواند در شرایط خاصی مثل ترافیک سنگین یا قسمت‌های خاصی از بزرگراه‌های آلمان تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را به‌طور اتوماتیک برانَد. این سیستم که Drive Pilot نام دارد، از یک لیدار به همراه طیف گسترده‌ای از سنسورها و نقشهٔ دیجیتالی وضوح‌بالا استفاده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های S کلاس برخورداری از سیستم ورود با پین کد روی در راننده است که در نسل جدید به سه قابلیت شناسایی جدید شامل اثرانگشت، تشخیص چهره و تشخیص صدا مجهز شده است تا S کلاس از همیشه امن‌تر شود.

زیر کاپوت

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در ابتدا با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های شش سیلندر و هشت سیلندر بنزینی و دیزلی همراه با تکنولوژی هیبریدی خفیف EQ Boost به بازار عرضه خواهد شد درحالی‌که چند ماه دیگر مدل پلاگین‌هیبریدی جدید S580e با بُرد تمام الکتریکی در حدود صد کیلومتر هم به آن‌ها اضافه می‌شود. در اروپا، خریداران می‌توانند از بین مدل‌های شش سیلندر بنزینی و دیزلی شامل S450، S500، S350d و S400d یکی را انتخاب کنند. مدل‌های دیزلی هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل مجهز هستند که این موتور ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S350d و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S400d تولید می‌کند. برای مدل قوی‌تر، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش است.

زیر کاپوت دو مدل بنزینی S450 و S500 هم یک موتور شش سیلندر خطی توربوی هیبریدی خفیف قرار می‌گیرد که در مدل اول ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل قوی‌تر S500 که به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic برخوردار است، ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

مرسدس برای بازار آمریکای شمالی اما فعلاً فقط دو مدل بنزینی S500 و S580 را در نظر گرفته که دومی به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت EQ Boost مجهز است. این موتور ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر دارد و سیستم هیبریدی خفیف هم می‌تواند به‌طور موقت ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند. S580 هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است. حداکثر سرعت این دو مدل بنزینی به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و هردو از پنج حالت رانندگی مختلف شامل اکو، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برخوردار هستند.

چابکی و مانور پذیری در حد A کلاس

برای نسل جدید S کلاس سیستم کنترل بدنهٔ E-Active ارائه شده است که به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic و کمک‌فنرهای قابل تنظیم همراه است. این سیستم اساساً همان آنتی‌رول بارهای فعال است که برای از بین بردن بادی رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده می‌کند.

علاوه بر این، S کلاس جدید به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده که به‌صورت یکپارچه در سیستم تعلیق چند اتصالی عقب جای گرفته است. این سیستم موجب بهبود مانور پذیری خودرو می‌شود و دایرهٔ چرخش نسخهٔ فاصله محوری کوتاه S کلاس را به ۱۰.۵ متر کاهش می‌دهد. مرسدس سیستم فرمان گیری محور عقب را در دو نسخه ارائه می‌کند که نوع اول به چرخ‌های عقب تا ۴.۵ درجه و دومی ۱۰ درجهٔ کامل زاویه می‌دهد. البته اگر نوع دوم انتخاب شود، اندازهٔ رینگ‌ها به ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ محدود می‌شود. نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در سه‌ماههٔ اول سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دستگیره درهاش و مانیتور داخلش شبیه تسلا شده

    موافقم 41
    مخالفم 124
    1. AMG///

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      چقدر بهونه بنی اسرائیلی میگرید

      موافقم 75
      مخالفم 17
      1. Milad AMG

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        یه ماشین فوق العاده
        الان همه میان میگن زشته
        ولی آخر سر همین میشه الگو بقیه

        موافقم 78
        مخالفم 10
        1. AMG.63

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (178 ديدگاه)

          دقیقا
          مثل بی ام و سری 7 همه می گفتن چرا انقدر جلو پنجره ش بزرگ هستش و زشت شده . اما الان همه ازش تعریف و تمجید میکنن.

          موافقم 39
          مخالفم 3
    2. تحت پیگرد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (352 ديدگاه)

      به نظرم کابین و طراحی جلو خیلی عالیه وعلاوه بر لوکس بودن مدرن هم شده فقط تنها عیب به نظرم چراغ های پشتش که به اس کلاس نمی خوره

      موافقم 37
      مخالفم 5
      1. MehdiTurbo

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        حالا من چراغا عقب برای من قابل هضم
        ولی کلن حذف دکمه و فقط یه مانیتور بزرگ گذاشتن اون وسط نمیتونم درک کنم حداقل برای مدل لوکس
        اون زمان سری اس خیلی خاص تر از بقیه مدلا بود ولی از وقتی طراحی همه مدلا مثل اس شد منظورم طراحی داخلی از خاصی دراومد و فروش بقیه مدلا زیاد شد من هنوز عاشق اون طراحیم و طراحی های سری e بیشتر ترجیح میدم
        به نظرم اون طراحی داخای بنز باید میزاشت برای اس بمونه و اینو برای مدلای الکتریکیش میزاشت.
        ولی خب تهش اون بنز امیدوارم سبب افت فروش نشه برای این مدل.

        موافقم 15
        مخالفم 6
    3. محمد

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ولی به نظرم زیباست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. امین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آخرت ماشین واالسلام .

    موافقم 113
    مخالفم 26
  3. AMG.63

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده البته با چراغ های عقبش یکم مشکل دارم ولی بقیه قسمت های ماشین بنظرم مشکلی نداره و در کل ماشین خیلی زیبا و لوکسی شده .

    موافقم 85
    مخالفم 10
    1. Milad AMG

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      نسخه ۶۳
      ۸۰۰ اسبی بببین چی میشه!!

      موافقم 19
      مخالفم 1
  4. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    سلطان سدان های لوکس
    با تکنولوژی هایی که معرفی کرده صنعت خودروسازی رو چند پله بالاتر برده
    از نظر فنی هم فوق العاده است
    طراحی ظاهری خوبی هم داره البته در حد w221 و w222 نیست ولی باز هم خیلی خوبه
    ولی خب طراحی داخلی به جز غربیلک فرمون نسبت به نسل قبل یه مقدار عقبگرد حساب میشه
    ولی باز با این حال تا چند نسل بدون رقیبه

    موافقم 75
    مخالفم 16
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      شاید هم دلیلش اینه که اس کلاس w222 اونقدر کامل و فوق العاده بود و طراحی بیرونی و کابینش اونقدر دلنشین که که انتظارات مارو برای این نسل بسیار بالا برد
      ولی باز با این حال اس کلاس امپراطور تمام خودروهاست

      موافقم 64
      مخالفم 14
  5. (Saeed(peugeot

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    شاه ماهی صنعت خودروسازی متولد شد …..

    خوش اومدی تاج خودروسازی

    موافقم 74
    مخالفم 24
    1. محمد

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      هنوز کسی به گردش نرسیده
      ولی تسلا ممکنه تو نسل بعدیه مدل s بتونه شکستش بد

      موافقم 0
      مخالفم 4
  6. رامتین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    به عنوان یک نظر شخصی و سلیقه ای، طراحی جلو عالیه. طراحی عقب از نظر فرم بدنه عالی، طراحی چراغهای عقب یکم می‌تونست بهتر باشه، یعنی از حالت مثلثی و تیزی در بیاد و کمی پف دار تر طراحی میشد، این جور چراغ بیشتر به مدل کوپه اش میخورد، با این حال با اضافه کردن دیلایت یا حتی مشکی کردن راس مثلث راحت میشه بر این مشکل غلبه کرد. طراحی داخل اتومبیل برای صندلی‌های عقب عالی، مانیتور بزرگ اصلا مشکلی نداره و فقط و فقط تنها عیبش از نظر من، طراحی داشبورد و قسمت فوقانیشه که می‌تونست منحنی تر با دریچه های کولر متفاوت (قسمت بالای مانیتور) و تعبیه یک ساعت به بهترین شکل تکمیل بشه. البته احتمالا دوسال دیگه یک فیس لیفت خیلی خفیف روی این نسل جدید، ارائه میشه که بنظرم به بهترین sکلاس تاریخ مبدل میشه.

    موافقم 34
    مخالفم 8
  7. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این نظر سلیقه ای هستش اما بدونید من اول که این ماشین رو پرو تایپش رو دیدم واقعا خوشم نیومد و شب خوابم نبرد ولی هرروز که اومد پدال مطالبه بیشتری میزاشت بیشتر بهش علاقه مند شدم و الان باهاش کنار اومدم ولی باز هم نسل قبل بهتره خیلی زیبا تر بود چون اصلا خط شکسته نداشت و اصلا اون یه جواهره دیگر بود.

    موافقم 22
    مخالفم 12
  8. محسن

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خداوندگار صنعت خودروسازی جهان
    این همه تکنولوژی … وای خدای من

    موافقم 39
    مخالفم 17
  9. Omid622

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در اینکه اس کلاس معیار لوکس بودن و پرچمدار تمام ماشین های لوکس چه سدان باشه چه کراس اوور چه شاسی بلند
    اما فیس بیرونی به نسبت ای کلاس قبلی که سال ۲۰۱۴ رونمایی شده بیشتر به فیس لیفت میخوره تا نسل جدید اما از حق نگذریم طرح خارجی مدل قبل که سال ۲۰۱۴ رونمایی شد انقلاب شگرفی بود در طراحی به عنوان یک بنز
    اما با این وجود این نسلش با وجود انتقاداتی که از نمای بیرون به دلیل شباهت زیاد به نسل قبل و طراحی داخلی اما بازم
    اس کلاس یک سروگردن از رقبا بیشتره

    موافقم 18
    مخالفم 14
  10. AMG///

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    من s63 رو به gt73 ترجیع میدم
    هر دوتا هم 800 اسب قدرت دارن
    نظر سنجی
    S63 ??
    Gt73??

    موافقم 51
    مخالفم 12
    1. محمد

      ۱۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کلاسشون جداست وقتی از یک خودروسازن مشکلی نداره که هرکدومش سلایق خواصی رو تحت پوشش قرار بده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. AMG///

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خدایی شما بی ام و فن ها و آمریکایی بازآ خیلی بهونه بنی اسرائیلی میگریدا

    موافقم 31
    مخالفم 24
    1. Amir Machine

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      بهونه بنی‌اسرائیلی کجا بود هی تکرار میکنی
      خب کاملاً واضحه که طراحیش خوب نیست، اصلاً جذابیت و صلابت نسل قبل رو نداره
      از لحاظ تکنولوژی حرفی نیست که فوق‌العاده‌س ولی طراحی جالبی نداره
      شماها بهتره جای توجیه و دفاع کردن، این واقعیت رو قبول کنید که طراحی نسل جدید S کلاس پسرفت داشته

      موافقم 31
      مخالفم 54
  12. MR.JJ

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    فقط ما به خطوط نرم و صاف w222 عادت کرده بودیم

    موافقم 16
    مخالفم 5
  13. net

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    چراغ جلو نسل قبلی قشنگتر بود و چراغ عقب هم نمیشه بگی زیبا هست و خط سفید اطراف شیشه دربها سمت شیشه مثلثی درب عقب که ضخامتش پهن میشه بد هست اگر خط سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز با خط استیل متصل نبود و اگزوز دایره ای بود قشنگتر میشد

    موافقم 6
    مخالفم 6
  14. MR.JJ

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    سلام دوستان از امروز به پدال پیستم !!!!!
    به نظر من خیلی عالیه فقط ما به طراحی نرم و صاف w222 عادت کرده بودیم
    ( یکی از جالب ترین خصلت های یک مرسدس اینه که شاید در اولین نگاه کمی ناجور به نظر بیاد ولی بعد از مدتی دوباره اون شکوه و عظمت مرسدس رو می بینی دقیقا مثل cls یا e_class )

    موافقم 22
    مخالفم 3
  15. SS

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    واقعا طراحی افتضاحی داره و وضعیت بنز در زمینه طراحی داره نسل به نسل فجیع تر میشه.
    بعضی از ژورنالیستها لقب A کلاس لیموزین رو بهش دادن که واقعا برازندس!

    موافقم 14
    مخالفم 34
  16. فرشاد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    حال نداشتن داخلشو دادن تسلا طراحی کرده
    متاسفانه اگر این نسل رو با نسل قبلی مقایسه کنید متوجه میشید پسرفت داشته طراحیش
    از نظر فنی ک همچنان بیست

    موافقم 14
    مخالفم 32
  17. سید علیرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (216 ديدگاه)

    های های …
    همه چیزش عالیه
    جون میده برای مسافرت

    موافقم 14
    مخالفم 3
  18. سروش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    طراحیش در حد sکلاس نیست ولی کامل ترین خودروی حال حاضره همه چیز داره و یه کپی ریز هم از آئودی کرده :-)
    درکل خوبه ولی کافی نیست

    موافقم 4
    مخالفم 7
  19. Archi KHAN

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بی نقص

    موافقم 10
    مخالفم 6
  20. احسان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همه چیزش فوق العادس،
    فقط عقبش مثل یه آدمه عصبانیو ناراحته!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  21. REZA.ZMR

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین فوقالعاده ایه خوصوصا از لحاظ تکنولوژی اما از لحاض طراحی به پای بهترین سدان لوکس فولسایز دنیا یعنی بنتلی فلایینگ اسپار نمیرسه، در واقع یک سدان لوکس اقتصادی در مقابل بنتلی و رولزرویسه.انتخاب من با اختلاف بسیار تو این کلاس قطعا فلایینگ اسپار

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ?بهتره با برند رلزرویس آشنا بشی
      و درمورد فانتوم یه سرچی انجام بدی

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. REZA.ZMR

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (20 ديدگاه)

        بله کاملا آشنا هستم، نظر من کاملا کلی بود!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  22. مسعود

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ای خدا یعنی اینا واقعیه، روانپریش شدیم به خدا ?

    موافقم 5
    مخالفم 1
  23. بی ریا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    طراحی ضعیف و شکست خورده
    به زودی منتظر رونمایی لوکستزین سدان فول سایز دنیا یعنی سلطان آئودی آ۸ باشید

    موافقم 5
    مخالفم 14
  24. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مرسدس اس کلاسو یه طوری طراحی میکنه که ۳۰سال هم بگذره بگی عجب طراحی بی نقصی مثل w140 ?

    موافقم 13
    مخالفم 1
  25. اشکان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از نظر فنی بسیار پیشرفته و کامله ولی طراحی یه سرو گردن پایینتر از لوکس سازهای بریتانیاییه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      قیمت اون ها از ۲برابر ایشون آغاز میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  26. Amir Nikan

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی خیلی بد شده طراحی عقبش واقعا افتضاحه و همچنین طراحی داخلیش خودرو های بنز همیشه در کنار مدرن و تکنولوژیک بودن به کلاسیک بودن هم مشهور بودن همین موضوع در اس کلاس نسل قبل یعنی اتاق w222 کاملا مشهود بود مثلا اون خروجی تهویه قدیمی فرمان دوشاخه قدیمی در کنار اون دو مانیتور عریض و بزرگ خیلی خوب بود همچنین طراحی خارجیش هم خیلی با ابهتو با شکوه بود با اون موتور ۸ سیلندر ۴.۷ تویین توربو کجا و ۶ سیلندر هیبریدی کجا دوستان مطمئا اینو بدونین که این نسل جدید فروش خوبی نخواهد داشت و بنز هم دوباره نسل جدیدی معرفی می کنه
    افسوس به بنز افسوس

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا