پورشهفوردمرسدس بنزمک لارن

مقایسهٔ مرسدس AMG GT سری سیاه با مک‌لارن، پورشه و موستانگ

مرسدس-آام‌گ به‌تازگی جدیدترین محصول Black Series یا سری سیاه خود را معرفی کرده است. این هیولای جدید، AMG GT Black Series است که مدلی کاملاً متمرکز بر پیست محسوب می‌شود و با اصلاحات و ارتقاءهای فراوان آمده است تا پیست‌های دنیا را به آتش بکشد؛ اما این دایناسور جدید آلمانی قطعاً یکه‌تاز این میدان نخواهد بود زیرا خودروهای متمرکز بر پیست دیگری هم هستند که بسیار توانمند بوده و می‌توانند در برابر شوالیهٔ سیاه جدید مرسدس صف‌آرایی کنند؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم AMG GT سری سیاه را با سه نمونه از رقبای اصلی و مستقیم آن مقایسه کنیم.

مرسدس AMG GT Black Series

AMG GT سری سیاه در قسمت‌های مختلفی مثل آئرودینامیک، سیستم تعلیق و… ارتقاءها و تغییرات زیادی را تجربه کرده است اما مهم‌ترین ویژگی آن در زیر کاپوت پنهان شده است. در اینجا پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی قرار گرفته که برای طرفداران مرسدس آشنا به نظر می‌رسد اما این موتور در اینجا به میل‌لنگ خطی مجهز شده و به همین دلیل مرسدس آن‌را موتور جدیدی می‌داند. درهرحال آنچه اهمیت دارد خروجی چشمگیر این موتور یعنی ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که AMG GT سری سیاه را به قوی‌ترین محصول تولیدی حال حاضر مرسدس تبدیل کرده است. این نیروی عظیم از طریق نسخهٔ تقویت‌شده‌ای از همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خانوادهٔ AMG GT به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، سری سیاه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را دارد؛ اما این چیزها هرگز ارزان به دست نمی‌آید زیرا قیمت AMG GT سری سیاه در آلمان ۳۳۵,۲۴۰ یورو اعلام شده که دقیقاً دو برابر قیمت قوی‌ترین نسخهٔ معمولی این خودرو یعنی AMG GT R با قیمت ۱۶۵,۴۷۴ یورو است.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

۹۱۱ GT2 RS قدیمی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود زیرا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تمام ۱۰۰۰ دستگاهی که از آن ساخته شده همگی سریعاً به فروش رفتند؛ بنابراین هم‌اکنون امکان خرید این ماشین وجود ندارد اما این موجب نمی‌شود که نتوانیم آن‌را با سری سیاه جدید مرسدس مقایسه کنیم زیرا این دو ماشین رقیب مستقیم یکدیگر هستند. GT2 RS به‌عنوان قوی‌ترین و خاص‌ترین نسخهٔ ۹۱۱ همواره در آخر عمر هر نسل از این خودرو معرفی می‌شود و این مدلی فعلی متعلق به نسل قبلی ۹۱۱ یا همان نسل ۹۹۱ است. ۹۱۱ GT2 RS بر اساس مدل توربو S ساخته شده و از همان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند اما خروجی این موتور در اینجا به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. همچنین در GT2 RS برخلاف توربو S خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و کل نیروی موتور صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند تا خودرو را ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. ۹۱۱ GT2 RS برای مدتی رکورددار پیست نوربرگ‌رینگ هم بود و هرچند بعداً این رکورد توسط لامبورگینی اونتادور SVJ شکسته شد اما بعید است که AMG GT سری سیاه بتواند به رکورد پورشه برسد. ۹۱۱ GT2 RS با قیمت ۲۹۴,۴۵۰ دلار، بیش از صد هزار دلار از ۹۱۱ توربو S نسل قبلی گران‌تر است.

مک‌لارن ۷۶۵LT

محصولات سری LT یا لانگ تیل (دُم‌دراز) مک‌لارن همواره مدل‌های متمرکز بر پیست و بسیار توانمندی هستند و ۷۶۵LT جدیدترین عضو این خانواده است. این مدل قرار بود در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود که برگزاری این نمایشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد اما این اتفاق نتوانست مانع پرده‌برداری از سوپراسپرت چموش بریتانیایی‌ها شود. مثل دو خودرو قبلی، ۷۶۵LT هم نسبت به نسخهٔ استاندارد خود یعنی ۷۲۰S ارتقاءهای مختلفی را در قوای محرکه، آئرودینامیک، کاهش وزن و… تجربه کرده است. بدین منظور، در اولین قدم خروجی موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۷۲۰S در اینجا به ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو نیز مورد بهینه‌سازی قرار گرفته که این تغییرات موجب شده شتاب گیری‌های میانی خودرو ۱۵ درصد نسبت به ۷۲۰S بهبود پیدا کند. از سوی دیگر، وزن ۷۶۵LT هم با ۸۰ کیلوگرم کاهش به ۱۳۴۰ کیلوگرم رسیده است. به لطف همهٔ این تغییرات، سوپراسپرت متمرکز بر پیست مک‌لارن مثل پورشه ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از این ماشین فقط ۷۶۵ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام ۳۵۸ هزار دلار قیمت دارند. این یعنی ۷۶۵LT حدود ۵۰ هزار دلار از ۷۲۰S گران‌تر است.

فورد موستانگ شلبی GT500

احتمالاً با دیدن نام این خودرو در این مطلب خواهید گفت که موستانگ نمی‌تواند رقیبی برای سوپراسپرت‌های متمرکز بر پیست و گران‌قیمت بالا باشد. بله درست است موستانگ شلبی GT500 به‌عنوان یک ماسل کار با قیمتی بسیار کمتر هرگز رقیب مستقیمی برای سوپراسپرت‌های مرسدس، پورشه و مک‌لارن نیست اما این اسب وحشی آمریکایی از لحاظ قدرت کاملاً با این خودروها برابری می‌کند و همچنین در این نسل بیش از همیشه بر پرفورمنس درون پیست تمرکز دارد. این موارد باعث شد شلبی GT500 را هم به‌عنوان جایگزین بسیار ارزان‌تری برای خودروهای فوق در این لیست قرار دهیم. نسل جدید GT500 که پس از مدت‌ها انتظار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد، به ویژگی‌های چشمگیری مجهز شده تا برخلاف گذشته کاملاً توانای رقابت با اروپایی‌ها را داشته باشد. در سینهٔ این هیولا همان موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مدل GT350 قرار گرفته اما این موتور تغییرات بزرگی مثل تجهیز به سوپرشارژر بزرگ‌تر و میل‌لنگ صلیبی را تجربه کرده و حالا ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم برای اولین بار در تاریخ موستانگ، یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. موستانگ شلبی GT500 با استفاده از این قوای محرکه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

در بین رقبایی که در این مطلب برای AMG GT سری سیاه برشمردیم، هر سه مدل خودروی موتور جلو، موتور وسط و موتور عقب وجود دارند اما نیروی موتور در همهٔ آن‌ها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و همگی از گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کنند که این می‌تواند رقابت میان آن‌ها را جذاب‌تر کند؛ اما با توجه به همهٔ مواردی که بیان شد، شما کدام‌یک از این چهار سوپر ماشین قدرتمند متمرکز بر پیست را ترجیح می‌دهید؟

AMG GT سری سیاه

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مک‌لارن ۷۶۵LT

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۳۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار ۷۶۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب عقب
وزن ؟ ۱۴۷۰ کیلوگرم ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۸۴۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه ۲.۷ ثانیه ۲.۷ ثانیه ۳.۳ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۳.۲ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۲.۸ ثانیه ؟
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۳۹۰,۰۰۰ دلار (معادل) ۲۹۴,۴۵۰ دلار ۳۵۸,۰۰۰ دلار ۷۳,۹۹۵ دلار
[polldaddy poll=10584347]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    باید منتظر gt2rsجدید بود توربواس که اونجوریه وای به gt2rs

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Ali Keyhani

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (657 ديدگاه)

      1_gt2 rs
      2_765lt
      3_amg gt
      4_gt500
      البته قیمت هارو هم باید در نظر گرفت چون اختلاف قیمت خیلی زیاده بخصوص gt500 و amg gt

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Reza

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      GT2 RS
      AMG GT Black Series
      McLaren 765 LT
      Shelby GT500

      موافقم 2
      مخالفم 3
    3. کارلوس کاستاندا

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (97 ديدگاه)

      بازم توربو اس سریعتره چون 4 چرخ متحرکه وقتی موتور در خودرو رفت عقب قرار گرفت مگر gt2rs را با 4 چرخ متحرک بزنن که کلا بعیده نسل جدیدش را بزنن . موتور عقب فقط در شرایط برابر مقایسه کردن کاملا ارزشمنده اما داشتن یک ایتم موجب برتری صد درصد همون خودرو میشه . دقیقا مثل درگ توربو اس و مکلارن 720 که کاملا یک درگ بی ارزشه چون خودرو های مشابه با ایتمهای متغیر رو به روی هم قرار گرفتند .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mehran (fox)

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (214 ديدگاه)

        اینو تو پست قبلیم گفتی جناب کاستاندا ولی این نکته رو در نظر نمی گیری که gt2 rsرو باید با هم نسل توربو اس خودش مقایسه کنی یعنی نسل 991…اینطوری که تو میگی gt2 rs نسل جدید باید شتاب کمتری از توربو اس جدید داشته باشه به علت محور عقب بودنش که نسل قبلی نشون داد گفتت درست نیست….تو اصلاحات نسل جدیدو در نظر نمیگیری که شامل شاسی، موتور، گیربکس و خیلی چیزای دیگست و چسبیدی به تک یا دو محوره بودن….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran (fox)

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (214 ديدگاه)

        اگه اینجوریه حتما مقایسه 918 با پی وان و لافراریم پوچه و دو محور بودن تنها عامل برتری 918 تو شتاب اولیست.ولی اینو در نظر نمیگیری که هم وزن موثره هم قدرت موتور که تو اونا برتری با مکی و فراریه…
        ضمنا شتاب یه ماشین نتیجه ای از برآیند همه موارد فوقه و نمیتونی برتری پورشه رو با کوبیدن به طبل دو محور بودنش کوچیک بشمری.اینجوری مام میتونیم بگیم پورشه با وزن بیشتر و قدرت کمتر حریفاشو شکست میده.
        یا مثلا بگیم اگه به این سادگیه اونام ماشیناشونو 4چرخ متحرک کننو شاخ پورشرو عین آب خوردن بشکونن ولی متاسفانه اینجوری چنتا مشکل جدید مثل بالا رفتن وزن و بهم خوردن کلی تنظیماتو معادلات اولیه بوجود میاد
        پس خواهشا اینقدر راحت و ابتدایی راجع به این اسطوره های مهندسی (پورشه،مکی و فراری) نظر ندین…اینا هرکدوم طبق سیاست شرکتشون برتری هایی نسبت به همدیگه دارن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کارلوس کاستاندا

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (97 ديدگاه)

          وقتی خودرو موتور عقبه و وزن به عنوان عامل چسبندگی عمل میکنه تاثیر وزن با اثرات اصطکاکی جبران میشه نمیتونه به عنوان اثر تخریبی صفر شناخته بشه . پس سیستم انتقال نیرو در دو خودروی موتور عقب تاثیر بسیار زیادی در کشش رو به جلو داره و صد درصد 4 چرخ متحرک مزیته بزرگیه
          از این روشنتر چطوری میشه گفت … جی تی و توربو دقیقا یه خودرو ان با کمی تغییرات در انجین اینم متن پدال
          ۹۱۱ GT2 RS بر اساس مدل توربو S ساخته شده و از همان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند اما خروجی این موتور در اینجا به ۷۰۰ اسب بخار قدرت رسیده

          gt2 rs قدرت 700 اسب دف عقب شتاب 2.8
          توربو قدرت 650 اسب چهارچرخ شتاب 2.6
          قدرت بالاتر اینجا باید موجب برتری جی تی باشه ولی نیست چرا خودروی ضعیفتر برنده است فقط و قفقط سیستم انتقال قدرت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. OMID

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        هر چی سعی کنی چیزی عوض نمیشه
        پورشه پادشاه جدید درگه و چطورش مهم نیست نتیجش مهمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mehran (fox)

          ۶ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (214 ديدگاه)

          کاستاندا جان دوست عزیزم چرا مطلبو نمیگیری؛ گفته تو زمانی درسته که جی تی ۲ از هم نسلش که توربو اسه نسل قبل باشه رکورد شتاب و ۴۰۰ متر ضعیف تری داشته باشه، چرا جی تی ۲ نسل قبلو با موتور توربو اسه نسل جدید مقایسه می‌کنی؟ اولا که جی تی ۲ نسل جدید یعنی ۹۹۲ هنوز نیومده ثانیا تو نسل قبل جی تی ۲ علی رغم دف عقب بودنش به لطف موتور قویتر وزن کمتر و اصلاحات کلی دیگه از توربو اس هم نسلش که میگی موتور مشترک داشتن و توربو اس دو دیفرانسیله سریعتر بود پس اشتباه بودن حرفت با توجه به نکاتی که خودت گفتی اثبات میشه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. کارلوس کاستاندا

          ۶ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (97 ديدگاه)

          مهران خان مشخصات توربو اس مدل 2017 را بخون اینترنت که در دسترسه گوگل همه را نوشته برادر عزیز
          مدل 2017 توربو اس580 اسب قدرت داشت شتاب 2.7 داشت که موقع معرفی ادعا شد 2.5 میزنه
          اصل مطلب فرقی نداره 4 چرخ در موتور عقب حتی با وزن اضافه مزیت قابل توجهی هست و تفاوتها را رقم میزنه. مرسی فدات

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. ممد ژانگولر

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      همشون خدایش عالین
      من داشتم حساب میکردم اگه یکی جیبش خالی باشه ولی عاشق ماشین و اینکه احساس کنی خدا انقدر بزرگه که ماشینی مثل شلبی دوست داشتنی تولید میشه
      شک نکنید موستانگ شلبی ❤️❤️❤️ بهترین گزینه براشونه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mehran (fox)

        ۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (214 ديدگاه)

        کاستاندا جان این لینکو ببینی متوجه اشتباهت خواهی شد…خود پدالم منتشرش کرده و توش معلومه شتاب و 400متر توربو اس نسل قبل بهتره یا جی تی 2 آر اس
        https://www.pedal.ir/%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/%d9%be%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%a8%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/

        موافقم 1
        مخالفم 0
    5. Bayerische Motoren Werke

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (951 ديدگاه)

      به نظر من
      تاکید میکنم نظر شخصی خودم
      Porsche 911 GT2RS بهترین خودروی دهه اخیر هست.

      Ever ahead

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. علی آرین

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (39 ديدگاه)

        با وجود ابر خودروهایی مثل لافراری و p1 و پورش 918 ؟!
        پورشه gt2rs یه چیزی در حد مکلارن 720 و فراری 488 پیستا و لامبو اوراکان پرفورمانته هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. یانکی

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اعجاز شلبی اینجاست که اگر از این همه اختلاف قیمت فقط 100 چوب خرجش کنی چی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Dayan5775

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    انتخاب بین پورش و مک لارن و بنز واقعا سخته! منکه نتونستم انتخاب کنم،شاید شانسی به یکی از این ٣ تا رأی بدم،اگه فراری بود قطعا به اون رأی میدادم اینجا

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. علیx76

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    موستانگ اینجا مظلوم افتاده
    کاش وایپر دوباره احیا شه
    هرچند دوست داریم موتور ارجینال ۱۰ سیلندر روش باشه ولی خب برای کاهش هزینه ها ، همین موتور ۶.۲ لیتری دیمون هم براش خوبه + پکیج آیرودینامیک فعال + هدایت گشتاوری + چهارچرخ فرمان پذیر + تعلیق فعال + مقدار زیادی فیبر کربن :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامین

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    واقعا مرسدس خیلی گرونه. برتریه خاصیم نداره این قیمتو بشه توجیه کرد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. - A M I R -

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    به نظرم اگر پرفورمنس، تکنولوژی و ارزش برند رو در کنار قیمت درنظر بگیریم پورشه توی این لیست ارزشمندترینه، و به شخصه دلیل قیمت وحشتناک AMG GT Black series رو درک نمیکنم! من اگر بخوام تا اون حد هزینه کنم بدون شک انتخابم مک لارنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس Amg Gt R توس نوربرگ رینگ از ۷۲۰S سریع تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. - A M I R -

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      به نظرم ماشین ٢٠٢٠ در مقایسه با ماشین سه سال قدیمی تر به خاطر ١٠ ثانیه کمتر و حدود ٨٠ هزار دلار گرون تر نمیتونه برنده باشه واقعا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. - A M I R -

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (728 ديدگاه)

        کامنت بالا رو به خاطر سوءتفاهم و اطلاعات اشتباهی که نوشته بودم، قبل از تایید شدن حذف کردم؛ احتمالا مشکلی پیش اومده و منتشر شده.
        به هرحال تصحیحش میکنم: AMG GT R Pro در نوربرگ رینگ ۴ ثانیه از 720s سریع تره و همچنین تو رده قیمتی پایین تری قرار داره*

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. AMG///

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    با احترام به بقیه
    انتخاب من
    ماستنگ
    پورشه
    بنز
    مکلارن
    (بعضی موقع ها باید تعصب رو کنار گذاشت)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    به شخصه در این دوئل انتخابم مکلارنه. تو خبر قبلی هم گفتم. ولی پورشه ای که 2017 ساخته شده الان این 3 رقیب آرزو میکنند بهش برسند، وای به حال gt2 جدید پورشه که 2021 احتمالا عرضه میشه. 390هزار دلار برای این بنز واقعا زیاده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. SRT

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    شلبی جی تی پونصد؟حرفی نیست
    فقط باید بگم لعنت ب اونی ک گفت تولید وایپرو متوقف کنید.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. OMID

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    Gt2rs بدون لحظه ای تردید
    ولی همشون خوبن در کل بیشتر بحث سلیقه و بودجس
    چون اگه مرسدس وان نداشته باشی از این بلک سریز بهت نمی‌فروشن و اون هم ماشین گرونیه اینم خودش گرونه
    بقیه گزینه ها در دسترس تر هستند مخصوصا gt500
    در کل به نظر من بهترین تعادل رو gt2rs داره و یه احتمال زیاد توی پیست هم از همشون سریعتر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونی که بهت نمیفروشن بلک سیریز معمولی نیست چون اگه قرار بود اینجوری باشه باید فقط ۱۰ تا از این ماشین ساخته بشه اون یه نسخه خاص بود که هنوز طراحیش هم قطعی نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Amin

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    انصافا جای دو تا غول دیگه خالی بود
    اونتادور اس وی جی و ۴۸۸پیستا????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      SVJ که رقیب اینا نیست
      جای اوراکان پرفورمانته و ۴۸۸ خالی بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۵ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (119 ديدگاه)

        اما متاسفانه قدرت پرفورمانته یکمی کم هست در برابر اینا
        البته شایعاتی هس که میگه خودرو بعدی لامبو ترکیبی هستش بین ایوو و پرفورمانته که قدرتی حدود ۶۸۰ تا داره
        یه سوال کسی می دونه چرا اونتادور این قدر گرونه نسبت به بقیه؟؟البته واقعا ارزششو داره ولی برای یه خودرو ده ساله منطقی نیس

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ارشیاsvj

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1745 ديدگاه)

          به همون دلیلی که فوردgt انقد گرونه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. joojoo

          ۶ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (271 ديدگاه)

          آونتادور گرونه چون چیزی بهت میده که بقیه ی سوپرکارها نمیدن بهت…..
          استایل…
          کاراکتر اختصاصی…
          خشونت…
          ادرنالین بالا….
          روندن اونتادور اصلا و ابدا آسون نیست….فیلمای درگتایمز….موتورترند….و بقیه ی کانال های خودرویی معروف رو نگا کن….وقتی که پشت رول اونتادورن….اصلا و ابدا نمیتونن حتی حرف بزنن….
          اونتادور ذات خالص یه سوپراسپورته…..سریع و خشن…..
          بقیه فقط سریعن
          و شما پول اون خشونتی رو میدی که توی هیچ خودروی دیگه ای(چه هایپرکار و چه سوپرکار) پیدا نمیکنی
          واسه همینه که با بیشتر از 1.5 برابر قیمت….فروشش با مکلارن720s همسانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. ارشیاsvj

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Irani

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از نظر زیبایی و قدرت، موستانگ بر بقیه برتری داره. واقعا با اینکه یک چهارم بقیه قیمت داره ولی فوق العاده است. رخ زیبایی هم داره. برای استفاده شهری هم مناسب تره.
    از نظر مهندسی پورشه بر بقیه برتری داره. داره از موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری انقدر قدرت بیرون میکشه و این پرفورمنس رو بدست میاره.
    در مورد مرسدس هم که قیمتش فیوز آدم رو میپرونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سروش

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فقط 911 که بهترین سوپر اسپورت آلمان و یکی از بهترین های دنیاست
    به شدت منتظرم نسل جدید gt2rs بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      اونکه میاد میروفه میبره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. behnam1012

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (983 ديدگاه)

    این بلک سریز بد جوری به دلم نشسته
    درسته که گرونه ولی اگه واسه کسی که چند تا سوپر اسپورت داره یه انتخاب جذابه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Enzo

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    موستانگ
    مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید روشن

    ۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    شاید مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Mf1

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    مکلارن ۷۲۰ زمان خودش ارزونترین سوپر کار ۷۰۰ اسبی بود وبهترین انتخاب میان تمامی سوپر اسپرتها و کابوس تمامی سوپراسپورتها بود ولی الان با ظهور نسخه جدیدپورشه کابوس به پایان رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. آریا ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    موستانگ واقعا رقیب این سه نیست مرسدس هم عملکرد ضعیف تری داره نسبت به پورشه و مک لارن و تازه یه قیمت نجومی هم روشه
    انتخاب من مک لارن ، وزن کمتر ، قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به پورشه
    طبیعتا سریع تر از همه هست
    توی نظر سنجی هم مک لارن اوله ولی فقط با ۳ رای اختلاف!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی آرین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماستنگ یه کوپه ی اسپورت هست ک پرفورمانسی در حد سوپر اسپرت ها داره ولی در حد این ابرماشین ها نیست ! اصلا توی یک سگمنت نیستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رادین اسداللهی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط مک لارن توروخدا،این یه شوخیه؟!! موستانگو به مک لارن ترجیح میدین؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا