آلپینا B7 xDrive 2020، تجمل از نمایی دیگر!

افرادی که به دنبال نسخه‌ی دینامیک‌تر از کشتی لوکس ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت هستند به زودی خواهند توانست خودروی آلپینا B7 xDrive 2020 را انتخاب کنند. این خودرو از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی 141700 دلاری در آمریکا عرضه خواهد شد.


از نظر پرفورمنس باید گفت محصول به روز آلپینا در بطن خود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربویی را جای داده که قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. این نیروگاه آهنین می‌تواند B7 xDrive 2020 را تنها در عرض 3.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسانده و آن را تا حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت همراهی نماید.

در مقایسه با مدل قبلی، B7 xDrive جدید یک‌دهم ثانیه سریع‌تر بوده و حداکثر سرعت آن نیز 18 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. این تیونر آلمانی همچنین نرم‌افزار گیربکس 8 سرعته را به روز کرده و از سیستم اگزوز اسپورتی بهره برده که از جنس فولاد ضدزنگ بوده و البته فشار و وزن کمتری دارد.


از دیگر بهبودهای فنی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ارتقا یافته با کالیپرهای 4 پیستونه و دیسک‌های بزرگ‌تر در جلو و عقب اشاره کرد. لاستیک‌های پرفورمنس میشلین، رینگ‌های کلاسیک و 20 اینچی آلپینا، سیستم چهار چرخ محرک به روز xDrive و… از دیگر بهبودهای این خودرو هستند که باعث افزایش چابکی خودرو به ویژه در شتاب جانبی می‌شوند.

در بدنه‌ی فیس لیفت شده‌ی این خودرو شاهد سپر جلو و ورودی‌های هوای عملکردی، خطوط متمایز و نوشته‌ی آلپینا، اسپویلر عقب سفارشی، چهار خروجی اگزوز و رنگ انحصاری آبی و سبز متالیک این شرکت هستیم.


داخل کابین هم چرم مرغوب ناپا، صندلی‌های راحت چندکاره، پانل چرمی پشت آمپرها، عناصر سرامیکی و… دیده می‌شوند. تجهیزاتی همچون هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین دید عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و هم در آلپینا B7 xDrive 2020 وجود دارند.

البته برخی ویژگی‌های خاص آلپینا همچون چرم ویژه‌ی لاوالینا، دوخت‌های سبز و آبی روی فرمان، پلاک خاص شماره‌دار، صفحه‌نمایش با طرح مخصوص آلپینا، تریم متفاوت، رکاب‌های داخلی با نورپردازی آبی‌رنگ و… هم در این سدان لوکس و اسپرت بکار رفته‌اند.

خریداران می‌توانند صندلی‌های عقبی اجرایی و لوکس را سفارش دهند که از دستورات لمسی پیروی کرده و دارای سیستم اطلاعات سرگرمی خاص خود هستند. لیست تجهیزات B7 xDrive 2020 کاملاً بلندبالاست که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کنترل دامپر دینامیک، سیستم تعلیق بادی، سواری راحت فعال با پیش‌نمایش جاده، درب‌های خودکار، ورود بدون کلید، سانروف پانورامیک، آفتاب‌گیرهای عقب برقی، صندلی‌های جلو و عقب گرم و سرد شونده، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی هارمن کاردون، چراغ‌های LED تطبیقی با نوربالای خودکار، شارژ بی‌سیم، کنترل حرکتی، وای فای هات اسپات، اپل کارپلی و… اشاره کرد.


تجهیزات سفارشی موجود در پکیج‌ها هم داستان دیگری دارند: چرم ناپا، رنگ‌های گوناگون برای چرم‌های ناپا و مرینو، پکیج طراحی کابین شامل دستگیره‌های درب چوبی، تریم چوبی عقب و استراحتگاه دست مرکزی، کف‌پوش‌های لاکچری، پوشش سقف آلکانترا، پکیج لاکچری، صندلی‌های عقب سرد شونده و ماساژوردار، پکیج صندلی اجرایی در عقب و…


سقف پانورامیک آسمان نشان، BMW لیزر لایت، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، سیستم اطلاعات سرگرمی حرفه‌ای در بخش عقب، دید در شب با تشخیص عابران پیاده و رینگ‌های 21 اینچی کلاسیک آلپینا هم از جمله آپشن های انفرادی این خودرو محسوب می‌شوند.


نهایتاً به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده می‌رسیم که شامل همه‌ی موارد روز دنیای خودرو همچون دستیار ترافیک با دسترسی محدود شده در بزرگراه‌ها، تشخیص نقاط کور فعال، هشدار برخورد از جلو با پیشگیری از برخوردهای شهری، هشدار خروج از مسیر، اطلاعات محدودیت سرعت، هشدار ترافیک عقب و… می‌باشد. دستیار پارک پلاس استاندارد هم شامل مواردی همچون کنترل فاصله فعال، دوربین سه‌بعدی محیطی و دستیار دید عقب است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    از طرفداران bmw نیستم ولی بسیار قابل احترامِ منه .

    اما وقتی طرح و نام آلپینا میاد روی خودروهای bmw ، لذت مبرم از bmw ، احساس لوکس و وقار خاصی به انسان مُنتقل میکنه .

    حِس میکنم وقتی محصولات آلپینا را سوار بشی ، احساس غرور و شَعَف خاصی بِهِت دست میده که قابل کنترل نیست ، دقیقاً همون حسی که در بنز کلاس s تجربه میکنی .

    پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (2917 دیدگاه) ,

    لعنتی هم حس تجمل وشکوه خیلی بالایی داره.هم حس طراحی اسپرت اونم بااین جسه ودراین کلاس وهم یه حس خوفناکی توظاهر جلوشه.دوستان بررسی آلپیناb7مدل قدیمی رو پیشنهاد میکنم ببینید(فیلم) راننده به شکل عجیبی عاشق راحتی وعملکردش میشه

    پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (2917 دیدگاه) ,

    دوستان همونطور که گفتم مجلهcarwoow ب ام و X5 رو بعنوان بهترینSUVدنیا درکلاس خودش معرفی کرد.این نتیجه رو بعد بررسی نسل جدید پورشه کاین.مرسدسGLE.آیودیQ8 آیودیQ7.رنجروور ولار.فولکس واگن توارگ.ولووXC90 وتعدادی ازخودروهای دیگه به ب ام وX5جدید داده.X5بالاترین امتیاز دراین کلاس روازاین مجله گرفته بین رقبا.این جایگاه تاقبلX5 متعلق به آیودیQ7 بودولی بعدکه الان متعلق شده بهX5.

    درضمن یه مجله خودرویی روسی مرسدسS63کوپه رو مقابل ب ام وM850قرار داده در مسابقه درگ. بااینکه M8رقیب اصلیSکلاس کوپه است اماM850هم چه در درگ معمولی وچه تو درگ درحال حرکت تونست S63 رو شکست بده.

    پاسخ
  4. سامان
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوستانی که از جلو پنجره بزرگ جدید ایراد می‌گرفتند. این ماشین رو یکبار دیگه ببینید. اوج مهندسی و نهایت تکنولوژی . وقار و پرستیژ بی نظیر.هر روز بیشتر از قبل مجذوبش می‌شید. مدل قبلی کنار این اصلا جلوه ای نداره. بخصوص با کیت آلپینا که دیگه محشر شده. این ماشین در حد کمال رسیده.

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    اولش که سری ۷ جدید اومد داشتم به bmw فوش میدادم اما الان داره به دلم میشینه واقعا وقار و شکوه خاصی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.