بی ام و

درگ پدر و پسر، ب‌ام‌و M140i در برابر M135i

هرچند ب‌ام‌و M135i به‌نوعی جانشینی برای M140i نسل قبلی محسوب می‌شود اما این دو خودرو در زیر پوست کاملاً باهم تفاوت دارند. در نسل جدید سری ۱، ب‌ام‌و پلت‌فرم را کاملاً تغییر داده و بجای ترکیب محرک عقب قبلی از ترکیب محرک جلو استفاده کرده است. البته در این نسل هنوز هم سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم قابل سفارش است؛ اما علاوه بر تغییر شیوهٔ انتقال قدرت، در تعداد سیلندرهای هاچ‌بک داغ ب‌ام‌و هم تغییراتی رخ داده است زیرا درحالی‌که M140i قبلی از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی استفاده می‌کرد، M135i جدید به یک موتور چهار سیلندر مجهز شده است؛ اما این تغییرات در عمل چگونه خود را نشان می‌دهند؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال، این دو هاچ‌بک در برابر هم قرار گرفته‌اند تا مشخص شود کدام ترکیب بهتر است.

خروجی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M135i مدل ۲۰۲۰ برابر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ M140i مدل ۲۰۱۹ قدرتی برابر با ۳۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند؛ بنابراین مشخص است که نسل قبلی قدرت بیشتری دارد اما برتری نسل جدید این است که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است درحالی‌که نیرو در نسل قبلی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. البته از سوی دیگر M140i کمی از فرزند جدید خود سبک‌تر است.

اولین مسابقه بین این دو هاچ‌بک اسپرت، درگ از حالت ایستاده است. در این درگ M135i چهارچرخ محرک در ابتدا جلو می‌افتد اما سپس در ادامه M140i با استفاده از قدرت بیشتر خود، به‌سرعت عقب‌ماندگی را جبران کرده و ظرف ۱۳.۶۰ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. البته M135i هم چندان عقب نمانده و با اختلافی بسیار جزئی در ۱۳.۶۱ ثانیه درگ را به پایان می‌رساند. رقابت بعدی، درگ در حال حرکت یا رولینگ در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در این مسابقه M140i به‌راحتی M135i را مغلوب می‌کند. آخرین رقابت بین این دو هاچ‌بک نیز آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت است که بازم M140i پیروز می‌شود.

 

 

مشخصات فنی

M140i

M135i

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۴ ثانیه ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. سینا BMW

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نسل قبل بهتر به نظر می رسید.
    قیمت هاشون چقدره؟؟؟
    چرا اینا چیزی به نام 1M ندارن.
    یادم میاد چندین سال قبل سری یک ام اومده بوده بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و M135 در شتاب اولیه سریع تره.یعنی شتاب سریع تری رو ثبت میکنه.
    اما ب ام و M140 که در سطح بالاتری هستش ودر اصلM135 جایگزین M140 نیست بلکه در سطح پایین تری هستش اما بازم عملکردی سریعی داره.
    M135 در درگ CARWOW تونست در مسابقه درگ و درگ رولینگ مرسدس M135 و آئودی S3 و فولکس واگن گلفR رو شکست بده. در درگ BOTB بازهم بعد چندبارتکرار بازم نزدیک ترین رقیب خودش یعنی مرسدس M135 رو در درگ و درگ رولینگ اینبار با اختلاف بیشتری شکست داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      چرا سری یک 1m نداره
      یادم میاد چند سال پیش پیش 1m امده بود .
      (البته منظورم m1 نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. behnam1012

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (985 ديدگاه)

        M1
        با سری یک فقط تشابه اسمی داره
        دو کلاس متفاوت هستن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. سینا BMW

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          چند سال قبل یه ماشین در ابعاد m2 ساخته شد به نام 1m (سه نسل قبل تر سری یک)
          منظورم اون ام یک سوپر اسپرت نیست.

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      جناب مهدی عزیز،با تمام تحترامی که به نسل جدید دارم و خوشحالم ازین نتایج موفقیت آمیز نسبت به رقبا،ولی نسل جدید به هیچوجه اون استایل و خوش دستی و نسل قبلو نداره،جالبه این هاچبک بی ام و تنها گزینه هاچ بک محور عقب جهان بود که باعث میشد سواری و هندلینگ یه کلاس بالاتر از هاچ بک هارو به راننده هدیه بده
      متاسفانه بلاخاره بی ام و هم به جمع دف جلو ها پیوست
      سری ۱ نسل اول هنوز هم برخی اوقات تو سطح شهر دیده میشه
      به درستی که عجب استایل ناااب و خاصی داشت
      زنده باد هاچ بک دف عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMIR / ARMI

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    تخم مرغ شانسی با طراحی دم دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      همینا تو پیست از چلنجر هلکت رد آی سریع ترن خخخخخخخخخخ.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اره تو دنیای شما ابر قهرمان ها با لباس نازی و ماشین بی ام و از همه بهتر و سریع تر و عادل ترن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Km

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (47 ديدگاه)

          مثه اینکه پستای المانی باعث سوزش یه سری میشه ، بنده خدا علاقه نداری مگه مشکل داری میای خودتو میسوزونی اینجا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Hamidreza

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          حداقل قهرماناشون سوپر گرل نیس?
          در ضمن اصلا چلنجر واسه پیست نیست!!
          جلوی قدیمی پشت جدید
          ترکیب این دوتا خوب میشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. GERMANY

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          ابر قهرمان شما هم حتما جیپه برادرم.با اون قیافه ی داغون تو نسلای جدید.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان تو این یکی دو روز مجله MOTOR SPORT MAGAZINE چندتا درگ انجام داده. اول درگ جیپ ترک هاوک و لامبورگینی اوروس!!!
    و درگ ب ام و M135 و مرسدس A45 AMG وفورد ST که جذاب هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سینا BMW

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    M135i جدید گرونتره یا m140i?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا ماشین

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    وقتی m140i هم ۳۴ اسب بیشتر داره ، هم ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر ، هم ۵۰ کیلو وزن کمتر ، هم ۰.۴ ثانیه شتاب بهتر
    از اونجایی که مال نسل قبله پس ارزون ترم هست ( تازه کارکرده هم هست پس خیلی ارزون تره ) با این اوصاف کی m140i رو ول میکنه بره m135i رو بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تازه آخرین هاچبک دیفرانسیل عقبه یعنی لذت رانندگیش فوقالعاده بیشتره ،نسل جدیدم واقعا رشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamidreza

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      به این میگن پسرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا