بی ام و

قیمت و مشخصات ب‌ام‌و 840i مدل 2020

حدود یک ماه پیش ب‌ام‌و از سری ۸ گرن کوپه و مدل پایه‌ی ۸۴۰i آن رونمایی کرد. شاخه‌ی آمریکایی این خودروساز هم‌اکنون مدل‌های پایه‌ی کوپه و کانورتیبل سری ۸ را با قیمت‌های ۸۷۹۰۰ و ۹۷۴۰۰ دلار معرفی کرده است. اگر خواهان سیستم چهار چرخ محرک ب‌ام‌و باشید باید برای ۸۴۰i کوپه‌ی مجهز به xDrive حداقل ۹۷۰۰ دلار بپردازید درحالی‌که قیمت مدل کانورتیبل هم به ۱۰۰۳۰۰ دلار می‌رسد. قبلاً ارزان‌ترین مدل سری ۸ در آمریکای شمالی از نوع M850i xDrive بود که قیمت ۱۱۱۹۰۰ دلاری داشت.


البته با انتخاب مدل ۸۴۰i بجای M850i دو سیلندر را از دست خواهید داد اما این موضوع جای اشکالی ندارد چراکه مدل پایه از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت مناسب ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری سود می‌برد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مدل کوپه‌ی دیفرانسیل عقب حدود ۴.۷ ثانیه بوده درحالی‌که مدل چهار چرخ محرک سه‌دهم ثانیه سریع‌تر است. نسخه‌های کانورتیبل دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به خاطر افزایش وزن شتاب ۵ و ۴.۶ ثانیه‌ای خواهند داشت.


سقف سرعت تمامی این مدل‌ها به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته این در صورتی است که از لاستیک‌های پرفورمنس استفاده شود زیرا در صورت استفاده از لاستیک‌های چهارفصل حداکثر سرعت برابر با ۲۰۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


با اینکه ۸۴۰i پایه‌ترین نسخه‌ی سری ۸ بوده اما هنوز هم از تجهیزات زیادی سود می‌برد. از هدآپ دیسپلی گرفته تا دوربین دید عقب و درب‌هایی با فرایند بسته شدن راحت و چراغ‌های LED، سری ۸ کاملاً مجهز است. دامپرهای دینامیک، ورود بدون کلید، صندلی‌های اسپورت، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی هارمن کاردون نیز جزو تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.


اگرچه مدل‌های دیفرانسیل عقب با دیفرانسیل M اسپورت عرضه می‌شوند اما نسخه‌های مجهز به سیستم xDrive دارای فرمان پذیری چهار چرخ محرک می‌باشند. تمامی نسخه‌ها از رینگ‌های ۱۸ اینچی سود می‌برند و دارای گیربکس اتوماتیک، غربیلک فرمان گرم شونده، استراحت گاه دست جلو و وای فای هات اسپات هستند. با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توان آپشن هایی همچون پکیج M اسپورت و تجهیزات ایمنی و رفاهی دیگری را سفارش داد.


تولید این خودرو اواخر ماه جاری میلادی شروع شده و اولین نمونه‌ها در ماه سپتامبر قابل خریداری خواهند بود.

توضیح: تصاویر به ب‌ام‌و M850i xDrive و ۸۴۰d تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اگه اینا ماشینه، اینایی که ما تولید میکنیم تو چه دسته ای قرار داره؟؟؟

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. m4

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (294 ديدگاه)

      تولید ما ماشین نیستن که ! پراید و پژو ان فقط اسم دارن :)

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (93 ديدگاه)

      دسته فرغون مسقف موتور دار.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همچنان S کوپه رو از همه نظر ترجیح میدم؛ درسته گرون‌تره اما واقعا لوکس‌تر، با ابهت‌تر‌ و در‌کل شیک‌تره؛ بارها گفته شده توسط دوستان، اینبار من میگم‌ که سری هشت در واقع باید نسل جدید سری۶ می‌بود. . .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Dante

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اگه بارها گفته شده ، خب چرا دوباره میگی ؟
      یعنی هر وقت خبری از سری هشت کار بشه شما و بقیه دوستان میخوایید این و تکرار کنید ؟
      بیمر خاری در چشم علاقه مندان به مرسدس بنز هست : – )
      معلومه چقد کارش درسته که اینقد بهتون فشار میاد : – )

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Seyed AMG

        ۲۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        والله که ما تو این چند ساله چیزی از سری ۸ ندیدم اونوقت خار چشم … ??
        مجله Evo یک فهرست از بهترین گرندتور های سال ۲۰۱۹ تهیه کرد که هیچ خبری از سری ۸ نیست اما هم s کلاس و هم AMG GT حضور دارن …
        مجله کارمگزین بین سری ۸ و بنتلی کانتیننتال و لکسوس LC500H و استون DB11 رقابت برگزار کرد که سری ۸ چهارم شد !!!
        S کوپه به عنوان بهترین خودروی لوکس ۲۰۱۵ انتخاب شد اما سری ۸ امسال این افتخار رو به آئودی A7 واگذار کرد …!!

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Dante

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (99 ديدگاه)

          خوب شد گفتی ما اصلا دسترسی به منابع نداشتیم .
          باشه ، همین که شما میگی درسته .
          فقط برام جای سواله که جرا توی خبرهای بیمر هم صحبت از بنز هست ، زخمی کردید با این برند بازیتون …

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          سید جان سری 8در حالی تواون رقابت شرکتش دادن که رقیب اصلی بنتلی کنتیننتال GT واستون مارتین لگرا M8 هستش ونه سری8. درضمن در رقابتی که اتواکسپرس انجام داده بین سری8 ولکسوسLC500 همونطور که دیدی به احتمال زیاد سری8 جایگاه اول شد.
          رقابت سری8 ومرسدسSکلاس مدلS63S رو هم مجله روسی انجام داد که همونطور که دیدی سری8 رو بعنوان پیروز رقابت انتخاب کردن.
          (((ولی واقعا دیگه دوستاران بنز دیگه شورشو درآوردن. جالب اینه میگن متعصبینBMW اما کجاشما دیدی ما توپست های بنز مسخره کنیم.اما شما هرجاپستی ازBMW بودمیاید اینطور رفتار میکنید.))

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. MAHDI

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اگه بایک رقابت بخوای قضاوت کنی که نمیشه.سری 8 در مسابقه درگ ودر زمان گیری درپیست مرسدسS63S کوپه ولکسوسLC500 وبنتلی کنتیننتالGT و استون مارتین لگرا رو شکست دادکه قطعا خودت اونارو دیدی.اونم در شرایطی که M8 رقیب این خودروهاست.

          واما در رقابت ها هم شما فقط زوم کردی روی یک رقابت.درحالی که رقابت اتواکسپرس رو نمیگی که سری8 اول شد.رقابت اون مجله روسی رو نمیگی که سری8 اول شد.ویا رقابت بنتلی کنتیننتال GT در مقابل مرسدسS63 کوپه رو نمیگی که auto car انجام داده که کنتیننتالGT اول شد ومرسدس S63 کوپه دوم شد.
          ویا رقابت تاپ گیر بین بنتلی کنتیننتالGT و مرسدس S63 کوپه که باز بنتلی اول شد ومرسدسS63 کوپه دوم شد.
          (((از روی یه رقابت که نمیشه قضاوت کرد.اما از نظر پرفومنس مشخص شده حتیM850 از همه رقبا قوی تره چون در چندین پیست سریع تر بوده ویادر مسابقه درگ))) احتمالا رقابت سری8 ولکسوسLC500 مجله اتواکسپرس روهم پدال میزاره ترجمه شده اش.
          (((خودروهای این کلاس هرکدوم قابلیت ونقاط قوت خودشون رو دارن وبه هیچ وجه نمیشه گفت یک کدوم ازشون برتر هستش که نیست)))

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Seyed AMG

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          شما داری روی موضوعی مانور میدی که اصلا جزو اولویت های این کلاس نیست یعنی پرفورمنس …
          تو اون مجله روسی هم رقابت درگ برگزار شد نه سواری نه متریال و …. هیچ چیز دیگه ای ملاک نبود اونم با فاصله خیلی کم m850i پیروز شد
          M8 فقط از نظر پرفورمنس نسبت به سری ۸ ارتقا پیدا کرده نه چیز دیگه ای که اگر m8 هم تو رقابت کارمگزین شرکت میکرد همون مقام چهارمی رو کسب میکرد …
          من اصلا به بررسی های اتواکسپرس اهمیت نمیدم که دلیل هم براش دارم

          همونطور که میبینی سری ۸ با اینکه پرچمدار بی ام و ست اما مثل سری ۵ تو کلاس خودش بهترین نیست که ما بخوایم بهش حسودی کنیم اونوقت خار چشم … ??? ماشینی که خیلی جدیدتر از S کلاس کوپه ست اما تو هیچ رقابتی با s کوپه اول نشده ارزش این رو نداره که خار چشم ما باشه .
          طراحیش هم که اصلا مناسب این کلاس خودرویی نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. MAHDI

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          ال اینکه اگه پرفومنس تواین کلاس اهمین نداشت مردس نسخهAMG S63 رو تولید نمیکرد وبه همون S500 کوپه قانع میشد.اگه مهم نبود بنتلی یا استون قدرت 620 اسب بخاری نداشتن. بعدشم داداش من اگه بحث کیفیت کابین باشه که مرسدس Sکلاس سدان پایین ترین کیفیت کابین رو بین رقبای خودش داره وب ام وسری7 باکیفیت ترین کابین رو داره وآیودیA8 در جایگاه دوم.اگه مرسدس Sکلاس کوپه هم مثل سدان باشه پس کیفیت پایین تری از سری8 داره.(((اگه موضوع کیفیت Sسدانروهم میخواید انکار کنید یه سربه مجلات خارجی بزن ویا همین رقباتی که جدیدا اومده بین A8 وسری7 فیس لیفت ومرسدس Sکلاس که خودروبانک هم مطلبش روبهمراه فیلم گذاشته)))
          واما اگه بحث طراحی کابین باشه که من طراحی کابین سری8 رو بهتر میدونم وقطعا مدرن ترهم هستش.اگه طراحی بیرون باشه که باز سری8 حتی از S63 هم جذاب تر ودوست داشتنی تره اونم بیشتر بخاطر طراحی عقب Sکلاس کوپه وبخاطر طراحی چراغ هاش.
          ((اما بزرگ ترین نقطه ضعف Sکلاس کوپه در مقابل سری8 و کنتیننتال وLC500 ظاهر خودرو هستش؟؟؟ چون هیچ تفاوتی با یه Cکلاس کوپه ویهEکلاس کوپه ارزون قیمت تر نداره وفقط بزرگ تره.که باعث میشه مثل رقباش تک نباشه))
          بعدشم مرسدس هم از بنتلی واستون شکست خورده در چندین رقابت. سرچ کن وببین.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. Seyed AMG

          ۲۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          من گفتم پرفورمنس اهمیت نداره …. ؟؟??? هر وقت تو بررسی ای گفتن کیفیت کابین سری ۸ بهتر از S کلاس کوپه ست اونوقت حرف شما قبول.
          در ضمن نظرت در مورد طراحی خیلی غیرمنطقی و خنده دار

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. Mohsen

          ۳۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (38 ديدگاه)

          اس کوپه و کلا بیشتر مدلای بنز رو برای جهان سومیا و حقارت کشیده ها که میخوان خودنمایی و پز بدن میسازن دوست عزیز نه برای مردم کشورای پیشرفته که لذت بردن از زندگی براشون اولویته

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. moein

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    ولی انصافا اون ابهتی که از سری 8 انتظار داشتم قبل رونمایی نبود
    شاید همون 6 بهتر بهش میومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر علی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    رنگ مشکیش بات صحبت میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بسیار جذاب و دوست داشتنیه ، اس کوپه از این لوکستره ولی این میخ کوب کننده تر و خشن تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علی

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بین طراحی های افتضاح بی ام وه این بهترین طراحیشه|:

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا